| Dersin Adı |
Almanca I
|
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
|
GER 101
|
Güz
|
2
|
2
|
3
|
3
|
| Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
| Dersin Dili |
Almanca
|
|||||
| Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
| Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
| Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Anlatım / Sunum | |||||
| Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
| Dersin Koordinatörü | ||||||
| Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
| Yardımcı(ları) | - | |||||
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencileri günlük yaşam akışında Avrupa Ortak Metni kapsamında A1.1 seviyesine uygun şekilde iletişim kurmalarını sağlayacak bir seviyeye getirmektir. |
| Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Ders Tanımı | Bu derste ülke ve dilleri, aile bireyleri, yiyecek ve içecek, yaşam alanları, boş zaman aktiviteleri, hobiler ve günlük yaşantıya dair konularla ilgili görsel, işitsel ve yazılı metinler kullanılarak temel dil öğrenme becerileri olan okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerilerinin geliştirilmesi sağlanır. |
| Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
| Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
| Destek Dersleri | ||
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
X
|
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Tanışma, genel bilgiler ve dönem kuralları. Adını sorma ve söyleme, selamlaşma ve vedalaşma dialogları | |
| 2 | Ülkeler ve dilleri (“aus” edatı), kişi zamirleri (ich, du, Sie)Alfabe ve adres bilgileri | Ünite 1 ülkeler ve dilleri, alfabe ve adres bilgileri ders kitabından okuma (sayfa 14 – 17) Ünite 2 aile bireylerini çalışma (sayfa 25) |
| 3 | Hatır sorma, aile bireylerini tanıtma (iyelik zamirleri “mein-dein vs.), ikamet yerini belirtme, kişi zamirleri (er, sie, wir, ihr, sie), sayılar, kişisel bilgileri cevaplama (“haben” fiili), form doldurma | Ünite 2 almanca konuşulan ülkeleri araştırma (sayfa 28) |
| 4 | Yiyecekler (belirsiz artikel “ein”, olumsuz “kein”), miktar belirtme (tekil ve çoğul), gıda maddeleri (evet-hayır soru ve cevapları) | Ünite 3 yiyecek ve içecekleri tekrar etme (sayfa 36 -39) |
| 5 | Fiyat ve miktar belirtme, en sevdiğim yemek (“essen” fiili), evim ve odaları (belirli ve belirsiz Artikeller) | Ünite 4 odaları ve sıfatları çalışma (sayfa 48 -19) |
| 6 | Ev tarifleri (kişi zamirleri “er,sie,es”), olumsuzluk “nicht”, sıfatlar ve zıtları, mobilyalar (tekil-çoğul, renkler), ev ilanları | Ünite 4 mobilyalar ve renklere hazırlanma (sayfa 50 -51) |
| 7 | Bir günüm (ayrılabilen fiiler), saatler | Ünite 5 saatlere çalışma (sayfa 61) |
| 8 | Haftanın günleri (am,um, von-bis edatları), günün dilimleri | Berlin’de gezilecek yerleri araştırma (sayfa 65) |
| 9 | MIDTERM EXAMS WEEK / VİZE HAFTASI | |
| 10 | Hava olayları, ismin i-hali | Ünite 6 Almanya, Avusturya ve İsviçre ülkelerini araştırma (sayfa 76-77) |
| 11 | Fiil soruları ve cevapları (ja, nein, doch)Hobby ve boş vakit aktiviteleri (düzensiz fiil çekimleri), yardımcı fiil „können" | Ünite 7 boş vakit aktivitelerini tekrar etme (sayfa 84) |
| 12 | Yardımcı fiil „wollen, Di’li geçmiş zaman ("haben" yardımcı fiili ile) | Ünite 7 di’li geçmiş zaman, düzensiz fiil listesi oluşturma |
| 13 | Di’li geçmiş zaman („sein“ yardımcı fiili ile), sözlü sınava hazırlık | sözlü sınava hazırlık |
| 14 | SÖZLÜ SINAV | -- |
| 15 | Dönem Tekrarı | |
| 16 | FİNAL SINAVI | Üniversitenin belirleyeceği gün ve saatte |
| Ders Kitabı |
|
|
| Önerilen Okumalar/Materyaller | PONS Wörterbuch, ISBN: 978-3-12-517466-5, Türkisch Deutsch / Deutsch – Türkisch |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
| Katılım | ||
| Laboratuvar / Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
10
|
| Portfolyo | ||
| Ödev |
1
|
10
|
| Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
| Proje | ||
| Seminer/Çalıştay |
-
|
|
| Sözlü Sınav |
1
|
20
|
| Ara Sınav |
1
|
20
|
| Final Sınavı |
1
|
40
|
| Toplam |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
70
|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
| Toplam |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
| Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
| Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
| Arazi Çalışması |
0
|
||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
1
|
1
|
| Portfolyo |
0
|
||
| Ödev |
1
|
2
|
2
|
| Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
| Proje |
0
|
||
| Seminer/Çalıştay |
0
|
||
| Sözlü Sınav |
1
|
2
|
2
|
| Ara Sınavlar |
1
|
2
|
2
|
| Final Sınavı |
1
|
4
|
4
|
| Toplam |
89
|
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..