| Dersin Adı |
Almanca II
|
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
|
GER 102
|
Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
| Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||
| Dersin Dili |
Almanca
|
|||||||
| Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||||
| Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||||
| Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Anlatım / Sunum | |||||||
| Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||||
| Dersin Koordinatörü | ||||||||
| Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||
| Yardımcı(ları) | - | |||||||
| Dersin Amacı | Öğrencileri gündelik yaşamın bilinen durumlarında başlangıç seviyesinde iletişim kurabilmeleri için Avrupa Ortak Başvuru Metni kapsamında A1.2 seviyesine getirmektir. |
| Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Ders Tanımı | Mesleki konuşmalar, şehirde gezinti, müşteri hizmetleri konuşmaları, alışveriş ve kutlamalara dair konularla ilgili görsel, işitsel ve yazılı metinler kullanılarak temel dil öğrenme becerileri olan okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerilerinin geliştirilmesi sağlanır. |
| Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
| Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
| Destek Dersleri | ||
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
X
|
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Tanışma, genel bilgiler ve dönem kuralları. Meslek hakkında konuşma ,,als‘‘ und ,,bei‘‘ edatları | Schritte International Neu 2 (Hueber), Lektion 8–14 (ISBN 978-3-19-601082-4) Ünite 8 Meslekler |
| 2 | Meslekler, mesleki eğitim ve tecrübe ,,vor‘‘ und ,,seit‘‘ edatları, geçmiş zaman: „haben‘‘ und „sein‘‘ | Ünite 8 Meslekler Sayfa 100 ,,Job gesucht’’ metni okuma |
| 3 | Telefon görüşmeleri ve form doldurma Modalverb „müssen‘‘, şahıs zamiri: „man‘‘, emir kipleri | Ünite 8 ve Ünite 9 Yollarda Internette broşürler ile ilgili araştırma yapma |
| 4 | Gezi broşürleri ve rezervasyon Modalverb „ dürfen‘‘, „helfen‘‘ fiil çekimi | Ünite 9 ve Ünite 10 Sağlık Şehirde görülecek yerleri araştırma |
| 5 | Doktor’dan randevu alma ve doktor görüşmeleri Possessivartikel, modalverb „ sollen‘‘ | Ünite 10 Sağlık Şehirde görülecek yerleri araştırma |
| 6 | Randevulaşma ve şehirde gezinti | Ünite 10 ve Ünite 11 Şehirde Zaman edatlarını araştırma |
| 7 | „mit‘‘ edatı, yol tarifi ve yer bildiren edatlar | Ünite 11 Şehirde Zaman edatlarını araştırma |
| 8 | Telefon görüşmeleri ve müşteri hizmetleri, zaman edatları | |
| 9 | Vize haftası | Ünite 12 Müşteri hizmetleri Bildiği ön takılı fiilleri yazıp gelecek. |
| 10 | Yol ve yer tarif etme Konjunktiv II „ könnte‘‘ und „würde‘‘, ön takılı fiiller | Ünite 12 Müşteri hizmetleri Kıyafetlerin artikellerini araştırma |
| 11 | Alışveriş ve kıyafetler hakkında fikir belirtme, İşaret zamiri | Ünite 13 Kıyafetler Sayfa 147’deki diyaloglara hazırlık |
| 12 | “e” halinde kullanılan fiiller, kişi zamirleri, sıfatların derecelendirilmesi:„gut‘‘, „gern‘‘ und „viel‘‘, alışveriş ve genel kutlamalar, soru ve işaret zamirleri | Ünite 13 Kıyafetler |
| 13 | Modalverb „mögen‘‘, kutlama ve tebrikler, sıralama sayı sıfatları, doğum günü, veda partileri, noel kutlamaları ve davetiye yazma “i” halinde kullanılan kişi zamirleri, „denn‘‘bağlacı, Noel kutlamaları ve davetiye yazma, „werden‘‘ fiili | Ünite 14 Kutlamalar Almanların kutlamalarını araştırma, Sözlü sınav pratiği yapma |
| 14 | Sözlü sınavı | - |
| 15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
| 16 | Final Sınavı | - |
| Ders Kitabı | Schritte International Neu 2 (Hueber), Lektion 8–14 (ISBN 978-3-19-601082-4) |
| Önerilen Okumalar/Materyaller | PONS Wörterbuch, ISBN: 978-3-12-517466-5, Türkisch Deutsch / Deutsch – Türkisch |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
| Katılım | ||
| Laboratuvar / Uygulama |
-
|
-
|
| Arazi Çalışması | ||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
10
|
| Portfolyo | ||
| Ödev |
1
|
10
|
| Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
| Proje | ||
| Seminer/Çalıştay | ||
| Sözlü Sınav |
1
|
20
|
| Ara Sınav |
1
|
20
|
| Final Sınavı |
1
|
40
|
| Toplam |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
70
|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
| Toplam |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
| Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
| Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
| Arazi Çalışması |
0
|
||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
1.5
|
1,5
|
| Portfolyo |
0
|
||
| Ödev |
1
|
3
|
3
|
| Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
| Proje |
0
|
||
| Seminer/Çalıştay |
0
|
||
| Sözlü Sınav |
1
|
4
|
4
|
| Ara Sınavlar |
1
|
4
|
4
|
| Final Sınavı |
1
|
6
|
6
|
| Toplam |
110,5
|
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..