Dersin Adı |
Almanca III
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GER 201
|
Güz
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||
Dersin Dili |
Almanca
|
|||||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Anlatım / Sunum | |||||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Avrupa Ortak Başvuru Metni kapsamında Temel kullanıcı olan öğrenciyi Giriş ya da Keşif olarak adlandırılan A2.1 seviyesine getirmektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, öğrencilere temel dil becerileri aracılığıyla A2.1 seviyesinde hedef dili kullanmalarını sağlamak amacıyla tasarlanmıştır |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
X
|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Tanışma, genel bilgiler ve dönem kuralları. İlk ders giriş: Geçmiş konular ile ilgili bilgi alışverişinde bulunma ve aile bireylerini tanıtma, aile hakkında bilgi verme Ünite 1 Taşınmak/ yeni başlangıçlar | ||
2 | Ünite 1 Taşınmak “weil” bağlacı. Aile ve yaşam tarzları Geçmiş zamanda ayrılabilen fiiller. | Schritte International Neu 3, ünite 1 sayfa 16-17 | |
3 | Ünite 2 Evde Evdeki eşyaların yerleri / yer/yön edatları. Birlikte yaşam / komşu ile iletişim | Ünite 10 yemekler hakkında konuşma (sayfa190) | |
4 | Ünite 2 Evde / 3 Yeme içme ve öğünler Çevre duyarlılığı: Çöp oluşturmaktan kaçınmak. Yeme içme ve öğünler. Sıklık edatları (immer/oft/manchmal) | Schritte International Neu 3, ünite 2 sayfa 36 | |
5 | Ünite 3 Yeme içme ve öğünler Yemeğe çıkmak / yemek davetine uygun diyaloglar kurabilmek. Belirsizlik zamirleri. | Schritte International Neu 3, ünite 3 sayfa 40 | |
6 | Ünite 4 İş hayatı Önerilerde buluna bilmek Konjunktiv II ”sollen” fiili ve ”wenn” bağlacı. | Schritte International Neu 3, ünite 3 sayfa 56 oyun | |
7 | Ünite 4 İş hayatı / 5 Spor ve fitness İş hayatında telefon görüşmeleri yapabilmek. Yan cümle kurabilmek. Spor ve fitness Sağlıkla ilgili basit ifadeleri anlamak. İşteş fiiler (reflexive Verben) | Schritte International Neu 3, ünite 4 sayfa 51 | |
8 | Vize | ||
9 | Ünite 5 Spor ve fitness Edat gerektiren fiillerin kullanımı. İnsanların ilgi alanıyla ilgili soru sorabilmek Soru kelimeleri (Wofür/woran/worüber) ve edat zarfları Kendi fikrini ifade edebilme. | Schritte International Neu 3, ünite 5 sayfa 64-65 | |
10 | Ünite 6 Eğitim ve kariyer Almanya’da eğitim sistemi. Mişli geçmiş zamanda Modalverb “wollen” | https://de.wikipedia.org/wiki/Datei:Deutsches_Bildungssystemsvg.svg | |
11 | Ünite 7 Kutlama ve tebrikler Bir kutlama planlamak. İsmin e hali/ Possessivartikeller. Cümle yapısı (söz dizimi) | -https://www.deutsch-als-fremdsprache-lernen.de/deutsch-lernen-feiertage-in-deutschland/ | |
12 | Ünite 7 Kutlama ve tebrikler Hediye almak, hediyeler hakkında konuşabilmek | ||
13 | Sözlü sınava hazırlık (Blackboard Materyalleri) | ||
14 | Sözlü Sınav | ||
15 | Final Sınavı | ||
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Silke Hilpert, Daniela Niebisch,Sylvette Penning-Hiemstra, Franz Specht, Monika Bovermann, Angela Pude, Monika Reimann, “Schritte International Neu 3”, (Hueber Verlag GmbH & Co. KG, München, Deutschland 2016) (ISBN 978-3-19-301084-1) |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
10
|
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav |
1
|
20
|
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
1.5
|
1.5
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
3
|
3
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
1
|
4
|
4
|
Ara Sınavlar |
1
|
4
|
4
|
Final Sınavı |
1
|
6
|
6
|
Toplam |
110.5
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..