İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU

    Almanca Dil Programı


    Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /srv/www/htdocs/yonetim/webservice/services/ects/syllabus.php on line 551

    GER 201 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Almanca III
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    GER 201
    Güz
    2
    2
    3
    4

    Ön-Koşul(lar)
      GER 102 Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
    Dersin Dili
    Almanca
    Dersin Türü
    Zorunlu
    Dersin Düzeyi
    Lisans
    Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım / Sunum
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, Avrupa Ortak Başvuru Metni kapsamında Temel kullanıcı olan öğrenciyi Giriş ya da Keşif olarak adlandırılan A2.1 seviyesine getirmektir.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • Çeşitli kurslarla (Yabancı dil, spor okulları gibi) ilgili konularda karşılıklı iletişim kurabilecektir.
    • Şahıslarla gündelik yaşam ile ilgili yapılan röportajları dinleyip takip edebilecektir.
    • Davet, toplantı, buluşma gibi etkinliklere dair içeren kısa metinleri analiz edebilecektir.
    • Kutlama veya doğum günü gibi sosyal etkinliklere ilişkin konularda yazılı ifade de bulunabilecektir.
    • Kültürel etkinlikleri içeren konularda düşüncelerini sözlü olarak ifade edebilecektir.
    Ders Tanımı Bu ders, öğrencilere temel dil becerileri aracılığıyla A2.1 seviyesinde hedef dili kullanmalarını sağlamak amacıyla tasarlanmıştır

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri
    X

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
    1 Tanışma, genel bilgiler ve dönem kuralları. İlk ders giriş: Geçmiş konular ile ilgili bilgi alışverişinde bulunma ve aile bireylerini tanıtma, aile hakkında bilgi verme Ünite 1 Taşınmak/ yeni başlangıçlar
    2 Ünite 1 Taşınmak “weil” bağlacı. Aile ve yaşam tarzları Geçmiş zamanda ayrılabilen fiiller. Schritte International Neu 3, ünite 1 sayfa 16-17
    3 Ünite 2 Evde Evdeki eşyaların yerleri / yer/yön edatları. Birlikte yaşam / komşu ile iletişim Ünite 10 yemekler hakkında konuşma (sayfa190)
    4 Ünite 2 Evde / 3 Yeme içme ve öğünler Çevre duyarlılığı: Çöp oluşturmaktan kaçınmak. Yeme içme ve öğünler. Sıklık edatları (immer/oft/manchmal) Schritte International Neu 3, ünite 2 sayfa 36
    5 Ünite 3 Yeme içme ve öğünler Yemeğe çıkmak / yemek davetine uygun diyaloglar kurabilmek. Belirsizlik zamirleri. Schritte International Neu 3, ünite 3 sayfa 40
    6 Ünite 4 İş hayatı Önerilerde buluna bilmek Konjunktiv II ”sollen” fiili ve ”wenn” bağlacı. Schritte International Neu 3, ünite 3 sayfa 56 oyun
    7 Ünite 4 İş hayatı / 5 Spor ve fitness İş hayatında telefon görüşmeleri yapabilmek. Yan cümle kurabilmek. Spor ve fitness Sağlıkla ilgili basit ifadeleri anlamak. İşteş fiiler (reflexive Verben) Schritte International Neu 3, ünite 4 sayfa 51
    8 Vize
    9 Ünite 5 Spor ve fitness Edat gerektiren fiillerin kullanımı. İnsanların ilgi alanıyla ilgili soru sorabilmek Soru kelimeleri (Wofür/woran/worüber) ve edat zarfları Kendi fikrini ifade edebilme. Schritte International Neu 3, ünite 5 sayfa 64-65
    10 Ünite 6 Eğitim ve kariyer Almanya’da eğitim sistemi. Mişli geçmiş zamanda Modalverb “wollen” https://de.wikipedia.org/wiki/Datei:Deutsches_Bildungssystemsvg.svg
    11 Ünite 7 Kutlama ve tebrikler Bir kutlama planlamak. İsmin e hali/ Possessivartikeller. Cümle yapısı (söz dizimi) -https://www.deutsch-als-fremdsprache-lernen.de/deutsch-lernen-feiertage-in-deutschland/
    12 Ünite 7 Kutlama ve tebrikler Hediye almak, hediyeler hakkında konuşabilmek
    13 Sözlü sınava hazırlık (Blackboard Materyalleri)
    14 Sözlü Sınav
    15 Final Sınavı
    16 Final Sınavı

     

    Ders Kitabı

    Silke Hilpert, Daniela Niebisch,Sylvette Penning-Hiemstra, Franz Specht, Monika Bovermann, Angela Pude, Monika Reimann, “Schritte International Neu 3”,

    (Hueber Verlag GmbH & Co. KG, München, Deutschland 2016) (ISBN 978-3-19-301084-1)

    Önerilen Okumalar/Materyaller

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    1
    10
    Portfolyo
    Ödev
    1
    10
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    Proje
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    1
    20
    Ara Sınav
    1
    20
    Final Sınavı
    1
    40
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    4
    70
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    30
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    2
    32
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    2
    32
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    14
    2
    28
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    1
    1.5
    1.5
    Portfolyo
    0
    Ödev
    1
    3
    3
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    0
    Proje
    0
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    1
    4
    4
    Ara Sınavlar
    1
    4
    4
    Final Sınavı
    1
    6
    6
        Toplam
    110.5

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ


    Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /srv/www/htdocs/yonetim/webservice/services/ects/syllabus.php on line 2244
    #
    PÇ Sub Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

     


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin