Bizi takip edin
|
EN

YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU

Almanca Dil Programı

GER 201 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Almanca III
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GER 201
Güz
2
2
3
4

Ön-Koşul(lar)
  GER 102 Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
Dersin Dili
Almanca
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı, Avrupa Ortak Başvuru Metni kapsamında Temel kullanıcı olan öğrenciyi Giriş ya da Keşif olarak adlandırılan A2.1 seviyesine getirmektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Çeşitli kurslarla (Yabancı dil, spor okulları gibi) ilgili konularda karşılıklı iletişim kurabilecektir.
  • Şahıslarla gündelik yaşam ile ilgili yapılan röportajları dinleyip takip edebilecektir.
  • Davet, toplantı, buluşma gibi etkinliklere dair içeren kısa metinleri analiz edebilecektir.
  • Kutlama veya doğum günü gibi sosyal etkinliklere ilişkin konularda yazılı ifade de bulunabilecektir.
  • Kültürel etkinlikleri içeren konularda düşüncelerini sözlü olarak ifade edebilecektir.
Ders Tanımı Bu ders, öğrencilere temel dil becerileri aracılığıyla A2.1 seviyesinde hedef dili kullanmalarını sağlamak amacıyla tasarlanmıştır

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
X

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Tanışma, genel bilgiler ve dönem kuralları. İlk ders giriş: Geçmiş konular ile ilgili bilgi alışverişinde bulunma ve aile bireylerini tanıtma, aile hakkında bilgi verme Ünite 1 Taşınmak/ yeni başlangıçlar
2 Ünite 1 Taşınmak “weil” bağlacı. Aile ve yaşam tarzları Geçmiş zamanda ayrılabilen fiiller. Schritte International Neu 3, ünite 1 sayfa 16-17
3 Ünite 2 Evde Evdeki eşyaların yerleri / yer/yön edatları. Birlikte yaşam / komşu ile iletişim Ünite 10 yemekler hakkında konuşma (sayfa190)
4 Ünite 2 Evde / 3 Yeme içme ve öğünler Çevre duyarlılığı: Çöp oluşturmaktan kaçınmak. Yeme içme ve öğünler. Sıklık edatları (immer/oft/manchmal) Schritte International Neu 3, ünite 2 sayfa 36
5 Ünite 3 Yeme içme ve öğünler Yemeğe çıkmak / yemek davetine uygun diyaloglar kurabilmek. Belirsizlik zamirleri. Schritte International Neu 3, ünite 3 sayfa 40
6 Ünite 4 İş hayatı Önerilerde buluna bilmek Konjunktiv II ”sollen” fiili ve ”wenn” bağlacı. Schritte International Neu 3, ünite 3 sayfa 56 oyun
7 Ünite 4 İş hayatı / 5 Spor ve fitness İş hayatında telefon görüşmeleri yapabilmek. Yan cümle kurabilmek. Spor ve fitness Sağlıkla ilgili basit ifadeleri anlamak. İşteş fiiler (reflexive Verben) Schritte International Neu 3, ünite 4 sayfa 51
8 Ünite 5 Spor ve fitness Edat gerektiren fiillerin kullanımı. İnsanların ilgi alanıyla ilgili soru sorabilmek Soru kelimeleri (Wofür/woran/worüber) ve edat zarfları Kendi fikrini ifade edebilme. Ramazan Bayramı Schritte International Neu 3, ünite 5 sayfa 64-65
9 Ünite 6 Eğitim ve kariyer Almanya’da eğitim sistemi. Mişli geçmiş zamanda Modalverb “wollen” Vize https://de.wikipedia.org/wiki/Datei:Deutsches_Bildungssystemsvg.svg
10 Ünite 6 Eğitim ve kariyer dass’ lı yan cümleler. Hayalimizdeki meslek ve aldığı eğitim hakkında bilgi verebilmek. Kişisel gelişim kursları hakkında bilgi edinme. Schritte International Neu 3, ünite 6 sayfa 76-77
11 Ünite 7 Kutlama ve tebrikler Bir kutlama planlamak. İsmin e hali/ Possessivartikeller. Cümle yapısı (söz dizimi) https://www.deutsch-als-fremdsprache-lernen.de/deutsch-lernen-feiertage-in-deutschland/
12 Dönemin gözden geçirilmesi  
13 Ünite 7 Kutlama ve tebrikler Hediye almak, hediyeler hakkında konuşabilmek
14 Sözlü sınava hazırlık (Blackboard Materyalleri)
15 Sözlü Sınav
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Silke Hilpert, Daniela Niebisch,Sylvette Penning-Hiemstra, Franz Specht, Monika Bovermann, Angela Pude, Monika Reimann, “Schritte International Neu 3”,

(Hueber Verlag GmbH & Co. KG, München, Deutschland 2016) (ISBN 978-3-19-301084-1)

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
10
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
1
20
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
2
28
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
1.5
1.5
Portfolyo
0
Ödev
1
3
3
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
1
4
4
Ara Sınavlar
1
4
4
Final Sınavı
1
6
6
    Toplam
110.5

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.