YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU
Almanca Dil Programı
GER 201 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Almanca III
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GER 201
|
Güz
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||
Dersin Dili |
Almanca
|
|||||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Anlatım / Sunum | |||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Avrupa Ortak Başvuru Metni kapsamında Temel kullanıcı olan öğrenciyi Giriş ya da Keşif olarak adlandırılan A2.1 seviyesine getirmektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, öğrencilere temel dil becerileri aracılığıyla A2.1 seviyesinde hedef dili kullanmalarını sağlamak amacıyla tasarlanmıştır |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
X
|
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma, genel bilgiler ve dönem kuralları. İlk ders giriş: Geçmiş konular ile ilgili bilgi alışverişinde bulunma ve aile bireylerini tanıtma, aile hakkında bilgi verme Ünite 1 Taşınmak/ yeni başlangıçlar | |
2 | Ünite 1 Taşınmak “weil” bağlacı. Aile ve yaşam tarzları Geçmiş zamanda ayrılabilen fiiller. | Schritte International Neu 3, ünite 1 sayfa 16-17 |
3 | Ünite 2 Evde Evdeki eşyaların yerleri / yer/yön edatları. Birlikte yaşam / komşu ile iletişim | Ünite 10 yemekler hakkında konuşma (sayfa190) |
4 | Ünite 2 Evde / 3 Yeme içme ve öğünler Çevre duyarlılığı: Çöp oluşturmaktan kaçınmak. Yeme içme ve öğünler. Sıklık edatları (immer/oft/manchmal) | Schritte International Neu 3, ünite 2 sayfa 36 |
5 | Ünite 3 Yeme içme ve öğünler Yemeğe çıkmak / yemek davetine uygun diyaloglar kurabilmek. Belirsizlik zamirleri. | Schritte International Neu 3, ünite 3 sayfa 40 |
6 | Ünite 4 İş hayatı Önerilerde buluna bilmek Konjunktiv II ”sollen” fiili ve ”wenn” bağlacı. | Schritte International Neu 3, ünite 3 sayfa 56 oyun |
7 | Ünite 4 İş hayatı / 5 Spor ve fitness İş hayatında telefon görüşmeleri yapabilmek. Yan cümle kurabilmek. Spor ve fitness Sağlıkla ilgili basit ifadeleri anlamak. İşteş fiiler (reflexive Verben) | Schritte International Neu 3, ünite 4 sayfa 51 |
8 | Ünite 5 Spor ve fitness Edat gerektiren fiillerin kullanımı. İnsanların ilgi alanıyla ilgili soru sorabilmek Soru kelimeleri (Wofür/woran/worüber) ve edat zarfları Kendi fikrini ifade edebilme. Ramazan Bayramı | Schritte International Neu 3, ünite 5 sayfa 64-65 |
9 | Ünite 6 Eğitim ve kariyer Almanya’da eğitim sistemi. Mişli geçmiş zamanda Modalverb “wollen” Vize | https://de.wikipedia.org/wiki/Datei:Deutsches_Bildungssystemsvg.svg |
10 | Ünite 6 Eğitim ve kariyer dass’ lı yan cümleler. Hayalimizdeki meslek ve aldığı eğitim hakkında bilgi verebilmek. Kişisel gelişim kursları hakkında bilgi edinme. | Schritte International Neu 3, ünite 6 sayfa 76-77 |
11 | Ünite 7 Kutlama ve tebrikler Bir kutlama planlamak. İsmin e hali/ Possessivartikeller. Cümle yapısı (söz dizimi) | https://www.deutsch-als-fremdsprache-lernen.de/deutsch-lernen-feiertage-in-deutschland/ |
12 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
13 | Ünite 7 Kutlama ve tebrikler Hediye almak, hediyeler hakkında konuşabilmek | |
14 | Sözlü sınava hazırlık (Blackboard Materyalleri) | |
15 | Sözlü Sınav | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Silke Hilpert, Daniela Niebisch,Sylvette Penning-Hiemstra, Franz Specht, Monika Bovermann, Angela Pude, Monika Reimann, “Schritte International Neu 3”, (Hueber Verlag GmbH & Co. KG, München, Deutschland 2016) (ISBN 978-3-19-301084-1) |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
10
|
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav |
1
|
20
|
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
1.5
|
1.5
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
3
|
3
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
1
|
4
|
4
|
Ara Sınavlar |
1
|
4
|
4
|
Final Sınavı |
1
|
6
|
6
|
Toplam |
110.5
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest