| Dersin Adı |
Almanca IV
|
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
|
GER 202
|
Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
| Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||
| Dersin Dili |
Almanca
|
|||||||
| Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||||
| Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||||
| Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Anlatım / Sunum | |||||||
| Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||||
| Dersin Koordinatörü | ||||||||
| Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||
| Yardımcı(ları) | - | |||||||
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin hedef dilin A2.2 seviyesinde dört temel dil becerilerini kullanarak iletişim kurmalarını sağlamaktır |
| Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Ders Tanımı | Bu ders, öğrencilere temel dil becerileri aracılığıyla A2.2 seviyesinde hedef dili kullanmalarını sağlamak amacıyla tasarlanmıştır |
| Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
| Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
| Destek Dersleri | ||
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
X
|
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Tanışma, genel bilgiler ve dönem kuralları. İlk ders giriş: Öğrenilmiş konular hakkında bilgi alışverişi Ünite 8 Hafta sonu Hafta sonu hakkında konuşmak, istek, dilek ifade edebilmek (Konjuktiv II) | |
| 2 | Ünite 8 Çelişkileri ifade edebilmek (Bağlaç: trotzdem) Tavsiye verebilmek (Konjunktiv II) Kültürel program takvimi okuyup anlama | İnternetten: Almanya’da en çok kullanılan kişisel eşyaları araştırmak |
| 3 | Ünite 8 Kültürel program ilanı okuyup anlama Ünite 9 Benim eşyalarım Fikrini söylemek ve eşya tanımlayabilmek ve karşılaştırabilmek (Sifat çekimi) | |
| 4 | Ünite 9 Istatistikler okumak ve dinlemek. Para hakkında konuşmak (Komparativ) (Vergleichspartikel) | Schritte International Neu 4, ünite 9 sayfa 116 |
| 5 | Ünite 10 Komünikasyon postanede (Sıfat çekimi) (Passiv-Präsens) (Soru kalıbı: Was für ein…?) (Fiili isimleştirme) | Schritte International Neu 4, ünite 11 sayfa 141 |
| 6 | Ünite 10 Telesekretere bırakılan mesajı anlama, telefon konuşması yürütme. Meslek hayatında iletişim | İnternetten araştırma: Almanya’da ki tatil alternatifleri hakkında bilgi edinme |
| 7 | Ünite 11 Yolda olmak Yol tarifi anlamak ve vermek (Lokale Präpositionen). Sebep bildirmek (Konjugation deshalb) | |
| 8 | Ünite 11 Nereden, nereye ve nereye soruları için edatları kulanabilmek (Lokale Präpositionen). Trafik hakkında okumak ve konuşmak | - |
| 9 | Vize haftası | Schritte International Neu 4, ünite 13 Sayfa 159 |
| 10 | Ünite 12 Seyahat Seyahat rotaları hakkında okumak ve önerilerde bulunmak Otel ilanları okumak ve anlamak | |
| 11 | Ünite 12 (Lokale/Temporale Präpositionen) Tatil rezervasyonu yapmak kısa mesaj ile davetiye yazmak ve almak. (Sıfat çekimi) Tatil organize etmek | Schritte International Neu 4, ünite 14 sayfa 173 |
| 12 | Ünite 13 Para Banka hakkında konuşmak ve bilgi alabilmek (indirekte Fragen) Parasız yaşamak hakkında bir röportajı anlamak ve değerlendirmek. | - |
| 13 | Ünite 13 Para konusu hakkında konuşabilmek ve yazabilmek (Fiil: lassen) Sözlü sınava hazırlık | Sözlü sınava hazırlık (Blackboard Materyalleri) |
| 14 | Sözlü Sınav | |
| 15 | Ünite 14 Hayatin duraklari Önemli kişiler hakkında metinler okuyup anlamak. Tartışma diyaloglarını anlamak (Grammer tekrarları) İstekler ve hayaller hakkında konuşmak | - |
| 16 | Final Sınavı | - |
| Ders Kitabı | Schritte International Neu 4 (Hueber), Lektion 8–14 (ISBN 978-3-19-601082-4) |
| Önerilen Okumalar/Materyaller | PONS Wörterbuch, ISBN: 978-3-12-517466-5, Türkisch Deutsch / Deutsch – Türkisch |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
| Katılım | ||
| Laboratuvar / Uygulama |
-
|
|
| Arazi Çalışması | ||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
10
|
| Portfolyo | ||
| Ödev |
1
|
10
|
| Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
| Proje | ||
| Seminer/Çalıştay | ||
| Sözlü Sınav |
1
|
20
|
| Ara Sınav |
1
|
20
|
| Final Sınavı |
1
|
40
|
| Toplam |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
70
|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
| Toplam |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
| Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
| Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
| Arazi Çalışması |
0
|
||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
1.5
|
1,5
|
| Portfolyo |
0
|
||
| Ödev |
1
|
3
|
3
|
| Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
| Proje |
0
|
||
| Seminer/Çalıştay |
0
|
||
| Sözlü Sınav |
1
|
4
|
4
|
| Ara Sınavlar |
1
|
4
|
4
|
| Final Sınavı |
1
|
6
|
6
|
| Toplam |
110,5
|
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..