Dersin Adı |
Almanca V
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GER 301
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||
Dersin Dili |
Almanca
|
|||||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Anlatım / Sunum | |||||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Almanca kullanımında, gündelik hayatın alışılmış durumlarında hem edilgen hem de etken/üretken bir düzeyde iletişim kurabilme yeteneğine sahip olması için öğrencileri Avrupa Referans Çerçeve Programına (Avrupa Ortak Başvuru Metnine) uygun olarak A2.2 düzeyine getirmektir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Bu derste barınma türleri, şehir turları, eğitim sistemi, iş ilanları, özgeçmişler, bayram günleri ile ilgili konularda görsel, işitsel ve yazılı metinler kullanılarak temel dil öğrenme becerileri olan okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerilerinin geliştirilmesi sağlanır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
X
|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Tanışma, Konu: Günlük yaşamda şansın rolü, Gramer: Geçmiş zaman: Präteritum | Schritte International B1.1 Ünite 1 ile başlama Temel fiillerin Präteritumlarına hazırlık. | |
2 | Konu: Günlük yaşamda şansın rolü, Gramer: “als” bağlacı | Ünite 1 Çocukluk anıları hakkında yazma | |
3 | Konu: , Günlük yaşamda şansın rolü, Gramer: Geçmiş zaman”Plusquamperfekt | Ünite 1 Kişiler ve nesneleri anlatma | |
4 | Konu: Eğlence, Gramer: “obwohl” bağlacı | Ünite 2 Bir istatistiği anlama yorumlama | |
5 | Konu: Eğlence, Gramer: Artikellerin bağlaç olduğu yan tümceler | Ünite 2 Eşyaların ve kişilerin özelliklerinden bahsetme | |
6 | Konu: Eğlence, Gramer: Derecelendirme zarfları | Ünite 2 Bir istatistik oluşturmak | |
7 | Konu: Sağlıklı yaşam, Gramer: Şimdiki zamanda edilgenlik tümceleri | Ünite 3 Sağlık önerilerinde bulunmak | |
8 | Konu: Sağlıklı yaşam, Gramer: Edilgenlik tümceleri “Modalverb” ile Video Ödevi | Ünite 2 Bir istatistik oluşturmak | |
9 | Konu: Sağlıklı yaşam, Gramer: Genitiv hali | Ünite 3 Tahmin yürütmek | |
10 | Konu: Dünya Dilleri, Gramer: Dilek kipi | Ünite 4 Gerçek dışı durumların ifadesi | |
11 | Konu: Dünya Dilleri, Gramer: Dilek kipi | Ünite 4 Yabancı dillerin öğrenme metotları | |
12 | Konu: Dünya Dilleri, Gramer: Genitiv edatlar “wegen” | Ünite 4 Çokdillilik | |
13 | Konu: Sözlü sınava hazırlık ve genel tekrar Gramer: Soru - cevap | Ünitelerin tamamı | |
14 | Sözlü Sınav | ||
15 | Final Sınavı | - | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Schritte Int. Neu 5 B1.1 Ünite 1,2,3,4 ISBN: 978-3-19-301086-5Silke Hilbert, Marion Kerner usw. Deutsch als Fremdsprache Hueber Verlag |
Önerilen Okumalar/Materyaller | PONS Wörterbuch, ISBN: 978-3-12-517466-5, Türkisch Deutsch / Deutsch – Türkisch |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 | LO 6 |
Katılım | ||||||||
Laboratuvar / Uygulama |
-
|
-
|
||||||
Arazi Çalışması | ||||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||||||||
Portfolyo | ||||||||
Ödev |
1
|
20
|
||||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||||||||
Proje |
1
|
20
|
||||||
Seminer/Çalıştay | ||||||||
Sözlü Sınav |
1
|
20
|
||||||
Ara Sınav | ||||||||
Final Sınavı |
1
|
40
|
||||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
2
|
2
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
8
|
8
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
1
|
4
|
4
|
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
6
|
6
|
Toplam |
112
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..