YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU
Almanca Dil Programı
GER 302 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Almanca VI
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GER 302
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||
Dersin Dili |
Almanca
|
|||||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıSoru & CevapCanlandırmaAnlatım / Sunum | |||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | GER 302 öğrencilerinin Almanca kullanımında, gündelik hayatın alışılmış durumlarında hem edilgen hem de etkin/üretken bir düzeyde iletişim kurabilme yeteneğine sahip olması için öğrencileri Avrupa Referans Çerçeve Programına uygun olarak B1 düzeyine getirmek. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Avrupa Ortak Başvuru Metni kapsamında Temel Kullanıcı olan öğrenciyi, ara ya da temel gereksinim olan B1 seviyesine getirmek. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
X
|
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma, Konu: İş arama, Gramer: Infinitiv mit “zu” bağlacı | Schritte International B1.1 Ünite 5 Teknikleri anlamak ve uygulamak |
2 | Konu: Mesleki Danışmanlık, Gramer: Zaman bildiren edatlar | Ünite 5 Mesleki geleceği hakkında düşünmek konuşmak |
3 | Konu: Yararıcılık, Gramer: Belirtisiz artikel ile Genitiv | Ünite 5 İş görüşmesini yönetmek |
4 | Konu: Hizmetler sektörü, Gramer: “es” ile yapılan tümceler ve “um ...zu “damit” tümceleri | Ünite 6 Bir şikayet mektubu yazmak |
5 | Konu: Müşteri Görüşmeleri, Gramer: “statt/ohne” bağlaçları | Ünite 6 Bir müşteri görüşmesini yürütmek |
6 | Konu: Şikayette Bulunmak, Gramer: “zu + Infinitiv bağlaçları | Ünite 6 İş yaşamındaki sorunlar |
7 | Konu: Ev yaşamı, Gramer: iki bölümlü bağlaçlar, “nicht nur ....sondern auch” vs. | Ünite 7 Birlikte yaşamanın kuralları ve sorunlar. |
8 | Konu: Ev Arama, Gramer: Dilek kipi geçmiş zaman “Konjunktiv II” | Ünite 7 Birlikte yaşam ve ilişkiler nasıl olmalı |
9 | Konu: Uzaktan İlişki Yürütme, Gramer: “trotz” + Genitiv edadı Dönem sonu projesi | Ünite 7 Komşularla sorunlar ve çözüm yolları |
10 | Konu: İş arkadaşları arasında, Gramer: “falls” bağlacı | Schritte International B1.2 Ünite 8 Bir görevi kibarca reddetme yöntemleri |
11 | Konu: Bir Kişiyi tanıtmak, Gramer:”je…desto” bağlacı Sunum Haftası | Ünite 8 İş arkadaşlarına davranma biçimleri |
12 | Konu: Hitap Etme Biçimleri, Gramer: Sıfatların isim olarak kullanımı | Ünite 8 Sözlü sınava hazırlık |
13 | Dersin gözden geçirilmesi Genel Tekrar | Ders ile ilgili anlaşılmayan yerlerin ele alınması |
14 | Sözlü sınav | |
15 | Final Sınavı | - |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Schritte International Neu B1.1 ve B1.2 Ünite 5,6,7,8 ISBN: 978-3-19-601086-2Katja Hanke Deutschbuch Hueber Verlag |
Önerilen Okumalar/Materyaller | PONS Wörterbuch, ISBN: 978-3-12-517466-5, Türkisch Deutsch / Deutsch – Türkisch |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav |
1
|
20
|
Ara Sınav |
-
|
-
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
0
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
6
|
6
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
8
|
8
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
1
|
8
|
8
|
Ara Sınavlar |
-
|
-
|
0
|
Final Sınavı |
1
|
12
|
12
|
Toplam |
112
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest