Dersin Adı |
Almanca VI
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GER 302
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||
Dersin Dili |
Almanca
|
|||||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıSoru & CevapCanlandırmaAnlatım / Sunum | |||||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | GER 302 öğrencilerinin Almanca kullanımında, gündelik hayatın alışılmış durumlarında hem edilgen hem de etkin/üretken bir düzeyde iletişim kurabilme yeteneğine sahip olması için öğrencileri Avrupa Referans Çerçeve Programına uygun olarak B1 düzeyine getirmek. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Avrupa Ortak Başvuru Metni kapsamında Temel Kullanıcı olan öğrenciyi, ara ya da temel gereksinim olan B1 seviyesine getirmek. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
X
|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Tanışma, Konu: İş arama, Gramer: Infinitiv mit “zu” bağlacı | Schritte International B1.1 Ünite 5 Teknikleri anlamak ve uygulamak | |
2 | Konu: Mesleki Danışmanlık, Gramer: Zaman bildiren edatlar | Ünite 5 Mesleki geleceği hakkında düşünmek konuşmak | |
3 | Konu: Yararıcılık, Gramer: Belirtisiz artikel ile Genitiv | Ünite 5 İş görüşmesini yönetmek | |
4 | Konu: Hizmetler sektörü, Gramer: “es” ile yapılan tümceler ve “um ...zu “damit” tümceleri | Ünite 6 Bir şikayet mektubu yazmak | |
5 | Konu: Müşteri Görüşmeleri, Gramer: “statt/ohne” bağlaçları | Ünite 6 Bir müşteri görüşmesini yürütmek | |
6 | Konu: Şikayette Bulunmak, Gramer: “zu + Infinitiv bağlaçları | Ünite 6 İş yaşamındaki sorunlar | |
7 | Konu: Ev yaşamı, Gramer: iki bölümlü bağlaçlar, “nicht nur ....sondern auch” vs. | Ünite 7 Birlikte yaşamanın kuralları ve sorunlar. | |
8 | Konu: Ev Arama, Gramer: Dilek kipi geçmiş zaman “Konjunktiv II” | Ünite 7 Birlikte yaşam ve ilişkiler nasıl olmalı | |
9 | Konu: Uzaktan İlişki Yürütme, Gramer: “trotz” + Genitiv edadı Dönem sonu projesi | Ünite 7 Komşularla sorunlar ve çözüm yolları | |
10 | Konu: İş arkadaşları arasında, Gramer: “falls” bağlacı | Schritte International B1.2 Ünite 8 Bir görevi kibarca reddetme yöntemleri | |
11 | Konu: Bir Kişiyi tanıtmak, Gramer:”je…desto” bağlacı Sunum Haftası | Ünite 8 İş arkadaşlarına davranma biçimleri | |
12 | Konu: Hitap Etme Biçimleri, Gramer: Sıfatların isim olarak kullanımı | Ünite 8 Sözlü sınava hazırlık | |
13 | Dersin gözden geçirilmesi Genel Tekrar | Ders ile ilgili anlaşılmayan yerlerin ele alınması | |
14 | Sözlü sınav | ||
15 | Final Sınavı | - | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Schritte International Neu B1.1 ve B1.2 Ünite 5,6,7,8 ISBN: 978-3-19-601086-2Katja Hanke Deutschbuch Hueber Verlag |
Önerilen Okumalar/Materyaller | PONS Wörterbuch, ISBN: 978-3-12-517466-5, Türkisch Deutsch / Deutsch – Türkisch |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav |
1
|
20
|
Ara Sınav |
-
|
-
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
0
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
6
|
6
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
8
|
8
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
1
|
8
|
8
|
Ara Sınavlar |
-
|
-
|
0
|
Final Sınavı |
1
|
12
|
12
|
Toplam |
112
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..