YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU
Almanca Dil Programı
GER 310 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
İş Almancası
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GER 310
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||
Dersin Dili |
Almanca
|
|||||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Anlatım / Sunum | |||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öğrencilerin mesleki konuda Almanca dil bilgilerini günlük konuşma dili olarak edinmeleri ve üretken bir şekilde A2 ve üzeri seviyede kullanabilmeleri amaçlanmaktadır. \n |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders öğrencileri iş hayatındaki Almanca yazım kuralları, ses bilgisi ve telaffuz, deyimler, sözcük bilgisi ile ilgili konularda mesleki çevrelerine hazırlamak için oluşturulmuştur. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
X
|
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma, görüşme saatleri, kaynaklar, kurallar ve Syllabus’u tanıtma, kendimizi tanıtıyoruz, Almanca isim kodlama, yazlık evler hakkında bilgi vermek, boş vakitler hakkında bilgi vermek. | Einheit 2/3/4/5 |
2 | Yazlık evler hakkında bilgi vermek, boş vakitler hakkında bilgi vermek, otel odası sorma ve cevaplama, seyahat hastalıkları hakkında konuşma | Einheit 6/7/8/9/10 Sayfa 10’daki terimler gözden geçirilmeli |
3 | Otoyolda, ofiste bir gün: E-mail ve mesajları okumak ve yazmak | Einheit 11/12 Sayfa 24 |
4 | İş kıyafeti hakkında konuşma, kutlama, davetiye yazmak ve almak, insan kaynakları formu doldurmak. | Einheit 13/14/15 Sayfa 32’deki metin okunmalı |
5 | İş emrini almak ve görevi yerine getirmek, kantinde sohbet, iş yerinde mesajlar. | Einheit 2/3/4 Sayfa 38’deki kelimelere çalışılmalı |
6 | Yetki alanları ve bölümler hakkında konuşma, ajandayı inceleme ve tamamlama, iş yerindeki uygulamalar hakkında konuşma. Tag der Republik | Einheit 5/6/7 Sayfa 49 |
7 | Small Talk, ürün dünyası: Bilgi edinme, sipariş, şikayet | Einheit 8/9 |
8 | Konu: İş mektubu için kalıplar ve kelimeler. / Konu: Araba kiralamada diyaloglar. Konu: Reklam metni yazmak. / Konu: Maaş bordrosu okuma anlama. Ara Sınav | Lektion 10/11/12/13 Sayfa 63-64’deki birinci alıştırma evde yapılmalı |
9 | Konu: Görev devir teslim – Tutanak okuma ve yazma. / Konu: Mesleki gelişim hakkında konuşma.Konu: Görev devir teslim – Tutanak okuma ve yazma. / Konu: Mesleki gelişim hakkında konuşma. Konu: Tutanak okuma ve anlama, Takım çalışması üzerine tartışma. | Lektion 14/1/2 Sayfa 78’deki birinci alıştırma evde yapılmalı |
10 | Konu: Bir Prospektüsü okuma ve anlama. / Konu: İş ilanlarını anlama ve başvuru yazma. Konu: İş görüşmesinde önemli bilgiler edinme / Konu: Şirketlerin gelişimleri hakkında konuşma | Lektion 3/4/5/6 Sayfa 86-87’deki ikinci alıştırma evde yapılmalı |
11 | Konu: İş yerindeki anlaşmazlıklar. / Konu: Bir konuşmayı dinleme ve not alma Konu: Ürünler ve görev başarıları. | Lektion 7/8/9 Sayfa 97’deki kalıplar incelenmeli |
12 | Konu: Ürün tanıtımı yapmak ve dinlemek / Konu: İş yerindeki kültürel farklılıklar. Konu: Müşteriler, misafirler ve iş ortakları Ödev | Lektion 10/11/12 |
13 | Proje | Einheit 10/11/12 |
14 | Sözlü Sınav | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Schritte International im Beruf, Kommunikation am Arbeitsplatz, (Sandra Jotzo, Brigitte Loibl, Gloria Bosch, Annette Müller, Wolfgang Baum, Ulrike Haas) Hueber Verlag, ISBN: 978-3-19-681851-2 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Pons veya Langenscheidt sözlük |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
10
|
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav |
1
|
20
|
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
1
|
16
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
3
|
3
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
4
|
4
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
1
|
8
|
8
|
Ara Sınavlar |
1
|
8
|
8
|
Final Sınavı |
1
|
10
|
10
|
Toplam |
109
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest