Dersin Adı |
İş Almancası
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GER 310
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||
Dersin Dili |
Almanca
|
|||||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Anlatım / Sunum | |||||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öğrencilerin mesleki konuda Almanca dil bilgilerini günlük konuşma dili olarak edinmeleri ve üretken bir şekilde A2 ve üzeri seviyede kullanabilmeleri amaçlanmaktadır. \n | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Bu ders öğrencileri iş hayatındaki Almanca yazım kuralları, ses bilgisi ve telaffuz, deyimler, sözcük bilgisi ile ilgili konularda mesleki çevrelerine hazırlamak için oluşturulmuştur. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
X
|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Tanışma, görüşme saatleri, kaynaklar, kurallar ve Syllabus’u tanıtma, kendimizi tanıtıyoruz, Almanca isim kodlama, yazlık evler hakkında bilgi vermek, boş vakitler hakkında bilgi vermek. | Einheit 2/3/4/5 | |
2 | Yazlık evler hakkında bilgi vermek, boş vakitler hakkında bilgi vermek, otel odası sorma ve cevaplama, seyahat hastalıkları hakkında konuşma | Einheit 6/7/8/9/10 Sayfa 10’daki terimler gözden geçirilmeli | |
3 | Otoyolda, ofiste bir gün: E-mail ve mesajları okumak ve yazmak | Einheit 11/12 Sayfa 24 | |
4 | İş kıyafeti hakkında konuşma, kutlama, davetiye yazmak ve almak, insan kaynakları formu doldurmak. | Einheit 13/14/15 Sayfa 32’deki metin okunmalı | |
5 | İş emrini almak ve görevi yerine getirmek, kantinde sohbet, iş yerinde mesajlar. | Einheit 2/3/4 Sayfa 38’deki kelimelere çalışılmalı | |
6 | Yetki alanları ve bölümler hakkında konuşma, ajandayı inceleme ve tamamlama, iş yerindeki uygulamalar hakkında konuşma. Tag der Republik | Einheit 5/6/7 Sayfa 49 | |
7 | Small Talk, ürün dünyası: Bilgi edinme, sipariş, şikayet | Einheit 8/9 | |
8 | Konu: İş mektubu için kalıplar ve kelimeler. / Konu: Araba kiralamada diyaloglar. Konu: Reklam metni yazmak. / Konu: Maaş bordrosu okuma anlama. Ara Sınav | Lektion 10/11/12/13 Sayfa 63-64’deki birinci alıştırma evde yapılmalı | |
9 | Konu: Görev devir teslim – Tutanak okuma ve yazma. / Konu: Mesleki gelişim hakkında konuşma.Konu: Görev devir teslim – Tutanak okuma ve yazma. / Konu: Mesleki gelişim hakkında konuşma. Konu: Tutanak okuma ve anlama, Takım çalışması üzerine tartışma. | Lektion 14/1/2 Sayfa 78’deki birinci alıştırma evde yapılmalı | |
10 | Konu: Bir Prospektüsü okuma ve anlama. / Konu: İş ilanlarını anlama ve başvuru yazma. Konu: İş görüşmesinde önemli bilgiler edinme / Konu: Şirketlerin gelişimleri hakkında konuşma | Lektion 3/4/5/6 Sayfa 86-87’deki ikinci alıştırma evde yapılmalı | |
11 | Konu: İş yerindeki anlaşmazlıklar. / Konu: Bir konuşmayı dinleme ve not alma Konu: Ürünler ve görev başarıları. | Lektion 7/8/9 Sayfa 97’deki kalıplar incelenmeli | |
12 | Konu: Ürün tanıtımı yapmak ve dinlemek / Konu: İş yerindeki kültürel farklılıklar. Konu: Müşteriler, misafirler ve iş ortakları Ödev | Lektion 10/11/12 | |
13 | Proje | Einheit 10/11/12 | |
14 | Sözlü Sınav | ||
15 | Dersin gözden geçirilmesi | ||
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Schritte International im Beruf, Kommunikation am Arbeitsplatz, (Sandra Jotzo, Brigitte Loibl, Gloria Bosch, Annette Müller, Wolfgang Baum, Ulrike Haas) Hueber Verlag, ISBN: 978-3-19-681851-2 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Pons veya Langenscheidt sözlük |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 |
Katılım | |||||||
Laboratuvar / Uygulama | |||||||
Arazi Çalışması | |||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
10
|
|||||
Portfolyo | |||||||
Ödev |
1
|
10
|
|||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||||||
Proje | |||||||
Seminer/Çalıştay | |||||||
Sözlü Sınav |
1
|
20
|
|||||
Ara Sınav |
1
|
20
|
|||||
Final Sınavı |
1
|
40
|
|||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
1
|
16
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
3
|
3
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
4
|
4
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
1
|
8
|
8
|
Ara Sınavlar |
1
|
8
|
8
|
Final Sınavı |
1
|
10
|
10
|
Toplam |
109
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..