Bizi takip edin
|
EN

YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU

Almanca Dil Programı

GER 320 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Alman Kültürü Ve Sanatı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GER 320
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
  GER 202 Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
Dersin Dili
Almanca
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Çevrim içi
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Almanca konuşan ülkelerin sosyal ve kültürel yapısının (toplum, yaşam tarzı, eğitim sistemi, kültür ve sanat) öğrencilere tanıtılması ve bu konular hakkında öğrencilerin kendi fikir ve görüşlerini, dört temel dil öğrenme yetisine (okuma, yazma, konuşma ve duyduğunu anlama) dayalı olarak belirtebilmeleri amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenci Almanya’da ki toplum ve eğitim gibi konularla ilgili metinleri okuyup anlayabilecektir.
  • Almanca konuşulan ülkelere seyahat ettiklerinde, edindikleri genel kültür hakkındaki bilgileri kullanarak kendilerini sözlü olarak ifade edebilecektir.
  • Kültür ve sanat ile ilgili dinleme metinlerini takip edebilecektir.
  • Yazılı metinlerde kültürel ve sanatsal konularla ilgili ana noktaları tanımlayıp tartışabilecektir.
  • Standart Almanca ile A2.1 seviyesinde yazışmalar yapabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders öğrencileri Almanca konuşulan ülkelerin tarihi, coğrafyası, sosyal ve kültürel yapısı ile ilgili konularda hazırlamak için oluşturulmuştur.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
X

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Öğrencileri tanıma, görüşme saatlerini ve Syllabus’u kuralları ile tanıtma. Kullanılacak kitap ve kaynaklar hakkında bilgi verme ve tüm dönem için ses bilgisinin ve telaffuzun önemini belirtme. Dönem içinde yapılabilecek etkinlikler hakkında bilgi verme. (Tiyatro, Sinema)
2 Konu: Almanya'da aile yaşamı (Familie und Freunde) Alman aile yapısı ve aile ilişkileri ile ilgili ön araştırma yapılacak ve konuya uygun metin okunacak ve kelimeler öğrenilerek gelinmesi
3 Toplumsal davranış: Kısa film “Schwarzfahrer” ( Kurzfilm Schwarzfahrer) Kısa film izleme ve kelimeler öğrenilerek gelinmesi
4 Konu: Toplum, insanlar ve mekânlar ( Reisen und Gesellschaft) Ödev: Wie leben die Deutschen? Ders kitabımızdaki metini okuyarak gelinmesi
5 Konu: Almanya’daki tarihi binalar ve mekânlar (Historische Gebäuden/ Plätze in Deutschland) Internet üzerinden tarihi binaları ve mekânların nerde ve hangi şehirlerde olduğunu araştırma ve seçtikleri bir mekân hakkında bilgi toplama
6 Tarihi film: Sophie Scholl Sunum: Mein Deutschland Filmi izleyerek gelme
7 Konu: Doğa ve çevre (Natur und Umwelt) http://www.hueber.de/seite/list.php?page=pg_lernen_b3l06_1_tana&menu=49008 Recycling in Deutschland 25. Müllers Müll Almanya’nın çevre politikası hakkında araştırma yapma ve kelimeleri çıkarma
8 Almanya’nın çevre politikası Geografie Deutschlands im Überblick (Zur Orientierung- Quiz) Umweltpolitik in Deutschland Almanya’nın coğrafi yapısı hakkında bilgi edinerek gelme
9 Dünyaca Ünlü Almanlar (Sunum) (Eine Deutschlandreise) Seçmiş oldukları ünlüleri sunacakları şekilde hazırlayıp gelmeleri
10 Konu: Trafik ve ulaşım Trafik ve trafikteki sorunlar Almanya’daki en yaygın kullanılan ulaşım araçları Konuya uygun kelimeleri öğrenerek gelme
11 Konu: Aktiviteler: Gençler hangi alanlarda gönüllü çalışıyor? Okuma metnine hazırlıklı gelme
12 Konu: Uygulama Bayramlar ve kutlamalar Proje: Wie lerne ich besser Deutsch? Almanların dini ve resmi bayramları hakkında bilgi edinerek gelme
13 Almanya’daki müzeler Sunum: deutsche Filme Berlin’deki müzeler hakkında bilgi edinilerek gelme
14 Dönem sonu projesi
15 DERSİN GÖZDEN GEÇİRİLMESİ
16 Final Sınavları

 

Ders Kitabı

• Zwischendurch mal Landeskunde (2012), (Franz Specht, Wiebke Heuer, Silke Pasewalck, Dieter Neidlinger, Kristine Dahmen), Hueber Verlag, ISBN: 978-3-19-301002-5

Önerilen Okumalar/Materyaller

Zur Orientierung Deutschland in 30 Stunden: 2006 Hueber Verlag. Zur Orientierung Deutschland – Quiz: 2010 Hueber Verlag

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
15
Laboratuvar / Uygulama
-
-
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
30
Proje
1
25
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
6
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
1
14
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
14
14
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
8
16
Proje
1
20
20
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
112

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.