Dersin Adı |
Almanca VII
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GER 401
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||
Dersin Dili |
Almanca
|
|||||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Anlatım / Sunum | |||||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencileri dinleme ve anlama, konuşma ve yazma becerilerinin etkin düzeyde günlük konuşma; yarı resmi, özel hayata ve mesleki konulara ait alanlarda Avrupa Ortak Başvuru metni B1 seviyesine getirmeyi amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste insan ilişkileri, iş kazaları ile ilgili gazete küpürleri, Almanya eğitim sistemi, küresel ısınma ve iklim değişimleri ile ilgili konularda görsel, işitsel ve yazılı metinler kullanılarak temel dil öğrenme becerileri olan okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerilerinin geliştirilmesi sağlanır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
X
|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Tanışma, dönem içi kurallarla ilgili genel bilgilendirme Konu: Sanal Dünya | Schritte International Neu B1.2 | |
2 | Konu: İş yerinde akış Gramer: “während”, “nachdem” ve “bevor bağlaçları | Ünite 9 / Sanal dünyanın iş yerinde kullanımı, yararları | |
3 | Konu: birşeyler planlamak Gramer: “als ob” bağlacı | Ünite 9 / Hayal ve gerçek ayrımı | |
4 | Konu: Gerçek ve hayaller üzerine konuşmak Gramer: “als ob” bağlacı | Ünite 9 / Kullanma kılavuzlarını anlamak | |
5 | Konu: Tüketim ve Reklam Gramer: İkili Bağlaçlar “sowohl…als auch” | Ünite 10 / Şikayet etmek, hangi konularda yapılır. | |
6 | Konu: Günlük hayattaki küçük kazalar Gramer: “weder …”noch” ve “wo” ile “was” bağlacı | Ünite 10 / Günlük hayattaki aksilikler | |
7 | Konu: Ürün açıklamaları Gramer: Şimdiki zaman ortacı | Ünite 10 / Kitle kaynak kullanımı | |
8 | Konu: Konuşan diş fırçası Gramer: Şimdiki zaman ortacı Video ödevi | Ünite 10 / Bir projeye katılmak | |
9 | Konu: Birlikte yapılan aktiviteler Gramer: Futur I | Schritte International B1.2, Ünite 11 | |
10 | Konu: Tahminlerde bulunmak Gramer: Futur I | Ünite 11 / Hangi durumlarda nasıl davranılır | |
11 | Konu: Davranış biçimleri Gramer: “da” bağlacı | Ünite 11 / Trafikte davranış biçimleri | |
12 | Konu: Çok kültürlülük Gramer: “werden” emir kipinde kullanım | Ünite 11 / Değişik kültürlerde davranış biçimleri | |
13 | Dönem sonu projesi"SUNUMLAR" | ||
14 | Sözlü sınavı | ||
15 | Final Sınavı | ||
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Schritte International Neu B1.2 Hueber Verlag ISBN 978-3-19-601086-2 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | PONS Wörterbuch, ISBN: 978-3-12-517466-5, Türkisch Deutsch / Deutsch – Türkisch |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama |
-
|
-
|
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
20
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav |
1
|
20
|
Ara Sınav |
-
|
-
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
2
|
2
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
8
|
8
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
1
|
4
|
4
|
Ara Sınavlar |
-
|
0
|
|
Final Sınavı |
1
|
6
|
6
|
Toplam |
112
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..