Dersin Adı |
Almanca VIII
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GER 402
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||
Dersin Dili |
Almanca
|
|||||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıSoru & CevapCanlandırmaAnlatım / Sunum | |||||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bildik ve ilgi alanına giren konular üzerine yalın ve tutarlı bir söylem üretebilir. Bir olayı, bir deneyimi ya da bir düşü anlatabilir, bir beklentiyi betimleyebilir ve bir projeye veya bir düşünceye ilişkin gerekçeler ya da açıklamaları kısaca dile getirebilir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Avrupa Ortak Başvuru Metni kapsamında Temel Kullanıcı olan öğrenciyi Bağımsız Kullanıcı – B1 seviyesine getirmektir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
X
|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Tanışma konuşmaları, genel giriş. | Ünite 12 | |
2 | Konu: Sosyal Sorumluluklar Gramer: “Seit, seitdem ve bis” bağlacı | Ünite 12 / konuyla ilgili kelime araştırması | |
3 | Konu: Bağış yaparak siz de yardım edebilirsiniz Gramer: “indem, ohne dass ve ohne zu” bağlacı | Ünite 12 / “außer + Dativ” araştırılacak. | |
4 | Konu: Model aldığım insanlar Gramer: außer + Dativ edatı | Ünite 12 / Sayfa 149 vicdan konusunda kelimelere bakılması | |
5 | Konu: Tarih ve Politika Gramer: geçmiş zamanda “pasif “ | Ünite 13 / Alman tarihi hakkında bilgi toplama | |
6 | Konu: İnsanlar bunları bertaraf etti Gramer: Geçmiş zamanda “pasif “ | Ünite 13 / Dünyadaki problemler hakkında araştırma yapma Sayfa 158 | |
7 | Konu: Aktif politika nedir? Gramer: “Sıfat derecelendirmesi” | Ünite 13 / Hangi konularda politik sorumluluk alınabilir | |
8 | Konu: Alman Tarihinden kesitler | Ünite 13 / Sayfa 160-161 kelimeler öğrenilecek | |
9 | Konu: Eski ve yeni vatan Gramer: Kelime türetme | Ünite 14 / İnternetten kelime türetme araştırılack | |
10 | Konu: Vatan nedir? Gramer: “Edat ile kullanılan fiiller “ | Ünite 14 / Vatan nedir araştırılacak Sayfa 170 | |
11 | Konu: Avrupa’ya genel bakış | Ünite 14 / Sayfa 170 metin tekrar okunacak, kelimeler çıkarılacak | |
12 | Konu: Geri ve ileri bakmak. Dil bize vizyon katar mı? | Ünite 14 / Bugüne kadar öğrendiğiniz Almanca ile neler yapabilirsiniz? | |
13 | Genel tekrar, Sözlü sınav hazırlık | ||
14 | Sözlü Sınav | ||
15 | Dersin gözden geçirilmesi | ||
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Studio 21 B1.2 (Einheit: 7, 8, 9, 10) ISBN: 978-3-06-520610-5, Funk/Kuhn/Winzer-Kiontke, Cornelsen Verlag |
Önerilen Okumalar/Materyaller | PONS Wörterbuch, ISBN: 978-3-12-517466-5, Türkisch Deutsch / Deutsch – Türkisch |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav |
1
|
20
|
Ara Sınav |
-
|
-
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
0
|
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
6
|
6
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
8
|
8
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
1
|
8
|
8
|
Ara Sınavlar |
-
|
0
|
|
Final Sınavı |
1
|
12
|
12
|
Toplam |
112
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..