İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU

    Lisans İngilizce Programı

    TIP FAKÜLTESİ OLAĞANDIŞI KOŞULLARDA EĞİTİMİN SÜRDÜRÜLMESİ YÖNERGESİ


    BİRİNCİ BÖLÜM

    Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar

     

    Amaç

    MADDE 1- (1) Bu yönergenin amacı, mezuniyet öncesi tıp eğitim programının yürütülmesini engelleyebilecek doğal afet, salgın hastalık gibi olağandışı durumlarda kullanılabilecek uzaktan eğitim, ölçme-değerlendirme ve izleme yöntemlerini tanımlamak, İzmir Ekonomi Üniversitesi Tıp Fakültesi’ne ait eğitim uygulamalarının işleyiş ve esaslarını belirlemek, uzaktan eğitim yoluyla verilebilecek derslere ilişkin genel ilkeleri ortaya koymaktır.

     

    Kapsam

    MADDE 2- (1) Bu yönerge, İzmir Ekonomi Üniversitesi Tıp Fakültesi'nde olağandışı durumlarda yürütülecek eğitim programının eğitim ve değerlendirme yöntemlerine ilişkin hususları kapsar.

     

    Dayanak

    MADDE 3- (1) Bu yönerge, 9/10/2017 tarih ve 30205 Resmî Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren İzmir Ekonomi Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitim Öğretim Yönetmeliği’ne dayanılarak hazırlanmıştır.

     

    Tanımlar

    MADDE 4- (1) Bu yönergede geçen;

    a) Dekan: İzmir Ekonomi Üniversitesi Tıp Fakültesi Dekanı’nı,

    b) Rektör: İzmir Ekonomi Üniversitesi Rektörü’nü,

    c) Senato: İzmir Ekonomi Üniversitesi Senatosu’nu,

    ç) Uzaktan Eğitim: Öğretim elemanlarının eğitimi gerçekleştirirken, bilgi-beceri aktarımı ve etkileşimi çeşitli elektronik eğitim teknolojileri yoluyla farklı zamanlı (asenkron) ya da eş zamanlı (senkron) olarak sağladıkları eğitim yöntemi,

    d) Üniversite: İzmir Ekonomi Üniversitesi’ni,

    e) YÖK: Yükseköğretim Kurumu’nu,

    f) UÇEP: Ulusal Çekirdek Eğitim Programı

    ifade eder.

     

    İKİNCİ BÖLÜM

    Olağandışı Koşullarda Eğitimin Uygulanması

     

    Hedefler ve Uygulamalar

    MADDE 5- (1) Olağandışı koşullarda ders işleyişinde eğitim ve değerlendirme yöntemlerinin kullanımında aşağıdaki hedefler dikkate alınmaktadır:

    a) Tıp Fakültesi’nde eğitim ve öğretimin en güvenli koşullarda gerçekleşebilmesini sağlamak,

    b) Fakültenin eğitim olanaklarının etkin ve verimli kullanılmasını sağlamak,

    c) Eğitim teknolojilerini eğitim süreçlerinde kullanarak öğrencilerin güncel bilgi, beceri ve donanımları edinebilmesini sağlamak,

    ç) Öğretim elemanlarının güncel teknolojileri kullanabilecek şekilde gelişimini desteklemek,

    d) İyi hekim yetiştirmede standardize edilmiş, güncel kuramsal bilgileri uzaktan eğitim ile verirken yüz-yüze eğitim ile de deneyim aktarımına zaman ayrılabilmesini sağlamak,

    e) Eğitim içeriğinde çeşitlilik yaratarak (sunumlar, görseller, videolar, olgu tartışmaları vb.) bilginin etkin bir biçimde paylaşılmasını sağlamak,

    f) Bilgiye ulaşımı kolaylaştırarak öğretim elemanı ile öğrenci arasındaki etkileşimin sürekliliğini sağlamak ve eğitim verimliliğinin artmasını desteklemektir.

     

    Yüz yüze ve uzaktan öğretim yöntemleri ve derslerin yürütülmesine ilişkin ilkeler

    MADDE 6-(1) Yüz yüze ve uzaktan öğretim yöntemleri ve derslerin yürütülmesine ilişkin ilkeler aşağıda belirtilmektedir.

    a) Uzaktan eğitim; eşzamanlı (senkron) veya zorunlu koşullarda farklı zamanlı (asenkron) olarak elektronik eğitim teknolojileri aracılığı ile yürütülür.

    b) Örgün öğretim kapsamında verilen bir dersin kuramsal ve uygulama saatlerinin ne kadarının uzaktan öğretim teknolojileri ile yürütüleceğine, fakülte kurulu önerisiyle Senato karar verir.

    c) Müfredat, güncel UÇEP’e uygun olarak oluşturulmakta olup, ders hedeflerinin program çıktılarıyla eşleştirilmesi sağlanarak, uygun görülen öğretim yöntemi ile öğrencilere sunulur.

    ç) Ölçme ve değerlendirme süreci, Üniversitenin ve Tıp Fakültesinin ilgili kurullarının ortak çalışması ile düzenlenir.

     

    Derslerin İşleyişi

    MADDE 7-(1) Olağandışı durumlarda eğitim programında yer alan kuramsal dersler uzaktan eğitim yoluyla (senkron/asenkron) ve koşullara göre yüz yüze verilir.

    (2) Yüz yüze sunumlarda öğrenciler koşulların izin verdiği ölçüde küçük gruplara ayrılır.

    (3) Tüm yıllarda süreç içi öğrenmeyi desteklemek amacıyla çoktan seçmeli, çoklu seçmeli, kısa yanıtlı vb sorular, ödevler ile biçimlendirici (formatif) değerlendirmeler yapılır.

    (4) Uygulama ve beceri dersleri ile ilgili olarak;

    a) Uygulama ve beceri dersleri için video ile anlatıma uygun olanların belirlenmesi ve çekimlerinin yapılarak Eğitim Yönetim Sistemine yüklenmesi sağlanır.

    b) Yüz yüze yapılması gerekenler için fiziki koşullar ve havalandırmaya dikkat etmek üzere küçük gruplar halinde kampüste – uygulama salonlarında yapılır.

    c) Yüz yüze yapılması gereken uygulamalar yapılamadığı takdirde, koşullar uygun olduğunda kademeli olarak önem sırasına göre telafi edilir.

    (5) Hasta başı uygulamaları ile ilişkili olarak; 4 ve 5. sınıflarda hasta başı uygulamalar küçük gruplar halinde; hasta başı uygulamasının yapılamaması durumunda dersliklerde yüz yüze veya senkron olgu tartışmaları oturumları şeklinde yapılır. Tüm etkinliklerin kayıtları alınarak öğrencilerin daha sonra da erişimleri sağlanır. Yüz yüze yapılması zorunlu uygulamalardan yapılamayanlar bir sonraki yılda telafi edilmeye çalışılır.

    (6) 6. sınıf öğrencilerinde eğitim

    a) Eğitim, aksi zorunlu olmadıkça, yüz yüze yapılır.

    b) Eğitim programının başında yer alan Temeller bloğunda 6. sınıf öğrencilerine uzaktan ve/veya yüz-yüze olarak “Temel İş Sağlığı ve Güvenliği” ile “Enfeksiyon Kontrol Önlemleri ve bulaşıcı hastalıklardan korunma” konularında uzaktan ve/veya yüz yüze eğitim verilir.

    c) Poliklinik çalışmalarına katılımları desteklenemediği, yüz yüze yeterli uygulamanın yaptırılamadığı durumlarda rotasyon süresince verilecek dosya hazırlama-ödev vb yöntemlerle de ders yeterliliği belirlenir.

     

    Derslere devamın izlenmesi

    MADDE 8- (1) Yüz yüze öğretim yapılamadığı durumda kuramsal ders ve uygulamalara ait devam durumu uzaktan eğitim sırasında asenkron ve senkron derslere bağlanma oranı ve/veya süresi ile belirlenir.

    (2) Yüz yüze yapılan kuramsal dersler, uygulama ve becerilere katılım ise yoklama ile izlenir.

    (3) Olağandışı koşullar nedeniyle hastaneye yatırılan, ayaktan takip edilen veya izolasyona alınan tüm Tıp Fakültesi öğrencilerinin devamsız sayılmazlar ve telafi eğitimleri yapılır; hastalıkları nedeniyle devamsızlık sınırlarının aşıldığı durumlarda ise Fakülte Kurulu’nun uygun gördüğü prosedürler işletilir.

     

    Ölçme-Değerlendirme Yöntemleri

    MADDE 9- (1) Derslere ilişkin ölçme değerlendirme uygulamaları koşullara göre, yüz yüze veya elektronik ortamda senkron veya asenkron, gözetimli ve/veya gözetimsiz olarak yapılır.

    (2) Öğrencilerin derslerdeki başarılarına ilişkin ölçme-değerlendirme, yüz yüze öğretimin yapıldığı koşullarda yazılı sınavlar ve uygulama sınavları şeklinde, olağandışı koşullar nedeniyle yüz yüze öğretimin yapılamadığı durumda ödev-proje hazırlama, elektronik ortamda yazılı sınav, sözlü sınav vb. değerlendirme yöntemleri kullanılarak gerçekleştirilir.

    (3) Uzaktan yapılacak sınavlar ve diğer ölçme değerlendirme yöntemleri olağanüstü duruma koşullarına göre Fakülte Kurulu tarafından detaylandırılır. Öğretim üyeleri, Üniversite tarafından yapılacak bilgilendirmeleri izlemekle yükümlü olacaktır.

     

    Öğretim yılına başlamadan önce yapılacak hazırlık uygulamaları:

    MADDE 10-(1) Tüm sınıflarda ilk hafta içerisinde oryantasyon ve olağandışı koşullar eğitimi, uzaktan ve/veya yüz yüze olmak üzere verilir.

    (2) Bulaşıcı hastalıklarla ilgili olağandışı koşullarda, eğitimlerden sonra öğrencilerden enfeksiyon kontrol önlemlerine uyacaklarına dair onam alınır. 4., 5. ve 6. sınıf öğrencileri için risk derecesine uygun kişisel koruyucu ekipman temin edilmeye çalışılacak ve uygun güvenlik önlemleri alınmadan riskli işlemlerin (aerosolizasyona yol açabilen inhaler uygulamalar, aspirasyon, boğaz bakısı, endoskopi, bronkoskopi ve entübasyon vb) uygulanmasına izin verilmez.

    (3) Konumları nedeni ile uzaktan eğitimlere ulaşamayan ve/veya teknik sorunlar yaşayan öğrenciler ve öğretim elemanları için mekan ve teknik destek verilebilir.

    (4) Eğitim ile ilgili fiziki ortamlarda gerekli güvenlik önlemleri alınır.

     

    MADDE 11-(1) Öğretim elemanlarına, Üniversite tarafından destekleyici eğitimler ve sertifika programları planlanır.

     

    Bilgilendirme

    MADDE 12- (1) Olağandışı koşullarda yüz yüze iletişim kısıtlılığı nedeniyle, derslere ilişkin eğitim materyali, ödevler, ölçme değerlendirme ile ilgili yöntemler ve tarihler ile öğrencilere yapılacak tüm duyurular internet/iletişim araçları üzerinden yapılır.

     

    Yönerge değişiklikleri

    MADDE 13-(1) Bu yönergede Senato kararıyla değişiklik yapılabilir.

     

    Yürürlük

    MADDE 14- (1) Bu yönerge, Senato tarafından kabul edildiği tarihten itibaren yürürlüğe girer.

     

    Yürütme

    MADDE 15- (1) Bu yönerge hükümlerini İzmir Ekonomi Üniversitesi Tıp Fakültesi Dekanı yürütür.

     


    Bu yönerge 18.09.2024 tarih ve 538-2024/18-C/1 sayılı Senato kararı ile yürürlüğe girmiştir. 

     

     

     

    İzmir Ekonomili'lerin Başarı Hikayeleri

    Sami Eyidilli
    Department of Business Administration
    Profesyonel
    Merve Akça
    Psychology
    Yurtdışı Kariyer
    Aslı Nur TİMUR YORDANOV
    CIU Lead Sustainable Energy Architect
    Profesyonel
    Alper GÜLER
    Qreal 3D Technologies
    Girişimci

    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin