Bizi takip edin
|
EN

YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU

İspanyolca Dil Programı

SPN 101 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
İspanyolca I
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
SPN 101
Bahar
2
2
3
3

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İspanyolca
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Grup çalışması
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı kapsamında A1 düzeyinde dil becerilerini geliştirmektedir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: 1. kendilerini bilindik konular hakkında basit cümlelerle ifade edebilecektir
  • 2. sorular sorarak, soruları cevaplayarak, bilindik konular ve / veya durumlar hakkında temel düzeyde konuşmalar başlatarak veya yanıtlayarak etkileşim kurabilecektir,
  • 3. yavaş ve dikkatli bir şekilde ifade edilen basit, temel konuşmaları takip edebilecektir,
  • tanıdık konularda en sık kullanılan kelime dağarcığına sahip temel düzey dinleme metinlerini takip edebilecektir,
  • 4. tanıdık konularda en sık kullanılan kelime dağarcığına sahip temel düzey dinleme metinlerini takip edebilecektir,
Ders Tanımı Bu ders, öğrencilere kendilerini tanıtabilmeleri; sınıf içinde kullanılan ifadeleri ve selamlaşmaları kullanabilmeleri; kişisel ayrıntılar hakkında soru sorabilmeleri ve cevaplayabilmeleri; insanların fiziksel ve kişilik tanımlarını yapabilmeleri; aile hakkında konuşabilmeleri ve yetenek ve fikirlerini ifade edebilmeleri için tasarlanmıştır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
X

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş: Öğretmenin, dersin ve değerlendirme sisteminin tanıtılması ÜNİTE 0: “Sınıfta”- Selamlaşma ve kendini başkalarına tanıtma. Kişisel bilgi alışverişi. AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 0 Araştırma: 1. Hangi ülkelerde İspanyolca resmi dildir? 2. Hangi İspanyolca kelimeler Türk dili üzerinde etkili olmuştur? Araştırın ve bulun..
2 ÜNİTE 1: “Biz” – Selamlaşma ve tanışma Kendini başkalarına anlatma. Bir kelimenin anlamını ve yazılışını sorma. AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 1 İlk izlenim – izleyin ve gözlemleyin: https://www.youtube.com/watch?v=hyLl_0d0EBw&t=539s
3 ÜNİTE 1: “Biz” - Dişil ve eril isim ve sıfatları ayırt etme, Ser, Tener, Llamarse fiillerini geniş zamanda çekme Kişisel bilgilerle form doldurma AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 1 İzleyin ve gözlemleyin: https://www.youtube.com/watch?v=6FNptNQ6DqE https://www.youtube.com/watch?v=hHpnTrQEWK8
4 ÜNİTE 1: “Biz” – Kişisel bilgiler verme ve isteme. Bilgiyi onaylama ve düzeltme. İş yerleri ve 100'e kadar sayılar. AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 1 İspanyolca kendini tanıtmak: https://www.youtube.com/watch?v=6andNXyxssM
5 ÜNİTE 2: “İspanyolca Öğrenmek İstiyorum”– Belirli ve Belirsiz artikeller. İsimleri ve sıfatları çoğul yapma AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 2 İspanyolca ‘da cinsiyet ve sayı uyumu: https://www.profedeele.es/actividad/gramatica/genero-masculino-femenino/
6 ÜNİTE 2: “İspanyolca Öğrenmek İstiyorum” –Düzenli fiilleri şimdiki zamanda çekme. Niyetleri ve nedenleri ifade etme. QUIZ AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 2 POR ve PARA nın kullanımları: https://burbujadelespanol.com/por-para-espanol/ İspanyolcadaki düzenli fiiller: https://www.profedeele.es/actividad/presente-regular/
7 ÜNİTE 3: “Santiago Nerede?” – Hay/Estar/Ser ile varlığını ifade etme, konum ve açıklamalar AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 3 Şehirdeki yerler: http://www.youtube.com/watch?v=PZB1jEiT85A Tanımlamak ve yerini bulmak: https://arche-ele.com/describir-lugares-con-ser-estar-hay-learn-spanish
8 ÜNİTE 3: “Santiago Nerede?” –Açıklama ve Yerler ve hava durumu hakkında kelime haznesi. Temel nicelik belirteçleri. AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 3 Şehirdeki yerler: http://www.youtube.com/watch?v=PZB1jEiT85A Belirteçler: https://www.youtube.com/watch?v=BYd89RHOQuA İspanya ve diğer ülkelerdeki hava durumu hakkında bilgi edinin: https://www.tiempo.com/?gclid=Cj0KCQjwp4j6BRCRARIsAGq4yMF_xVHf6eHa59ESQnuIzXN2sYr9lSaUrj9-DFIC3RK6akqlUF09wt4aAgNGEALw_wcB/
9 ÜNİTE 4: “Hangisini Tercih Edersin?” – Giysiler ve tercihler hakkında konuşma. preferir fiili - ARA SINAV AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 4 Giysilerle ilgili kelime haznesi: https://arche-ele.com/la-ropa-vocabulario-aprende-espanol-clothes-spanish/
10 ÜNİTE 4: “Hangisini Tercih Edersin?” – Belirteçler ve Ir gibi bazı düzensiz - ÖDEV AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 4 Web sayfasını okuyun: http://meditaspanish.com/basic-guide-to-spanish-demonstrative-and-possessive-adjectives/
11 ÜNİTE 4: “Hangisini Tercih Edersin?” –Tener que + mastar fiille ihtiyaçları belirtme AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 4 https://www.youtube.com/watch?v=2ZIXtpLIk1Y
12 ÜNİTE 5: “Senin Arkadaşların Benim Arkadaşlarım” – Hoşlanılan ve hoşlanılmayan şeyleri, ilgi alanlarını ve hobileri ifade etme. AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 5 İspanyolca sınıfı için klasik şarkı: Dinleyin ve “gustar” fiiline odaklanın https://www.youtube.com/watch?v=1nA6f6vDxtg
13 ÜNİTE 5: “Senin Arkadaşların Benim Arkadaşlarım” – İsim ve sıfat uyumunu dikkate alarak kişilerin fiziksel ve kişilik tanımlarını yapın . AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 5 Fiziksel ve kişilik tanımını uygulayın https://www.profedeele.es/actividad/funciones/descripcion-fisico-espanol/
14 Sözlü Sınavlar -
15 Dönemin Gözden Geçirilmesi -
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

AULA INTERNACIOAL PLUS. Curso de español; Authors: Jaime Corpas, Eva García, Agustín Garmendia;
 Difusión, S.L. Barcelona, 2020.
 ISBN: 978-84-18032-04-3

Önerilen Okumalar/Materyaller

Digital student’s book - Campusdifusión  

 Dr. Dany Evans: Mastering irregular verbs

https://www.youtube.com/watch?v=6oXAwaZPHFM

Mastering the verb “ser”

https://www.youtube.com/watch?v=luj8bpvRQ34&t=903s

Diccionario de la Real Academia Española: https://www.rae.es/

 

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
10
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
-
-
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
1
20
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
1
14
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
2
2
Portfolyo
0
Ödev
1
1
1
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
-
-
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
1
2
2
Ara Sınavlar
1
3
3
Final Sınavı
1
4
4
    Toplam
90

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.