Dersin Adı |
İspanyolca I
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
SPN 101
|
Bahar
|
2
|
2
|
3
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İspanyolca
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı kapsamında A1 düzeyinde dil becerilerini geliştirmektedir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, öğrencilere kendilerini tanıtabilmeleri; sınıf içinde kullanılan ifadeleri ve selamlaşmaları kullanabilmeleri; kişisel ayrıntılar hakkında soru sorabilmeleri ve cevaplayabilmeleri; insanların fiziksel ve kişilik tanımlarını yapabilmeleri; aile hakkında konuşabilmeleri ve yetenek ve fikirlerini ifade edebilmeleri için tasarlanmıştır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
X
|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Giriş: Öğretmenin, dersin ve değerlendirme sisteminin tanıtılması ÜNİTE 0: “Sınıfta”- Selamlaşma ve kendini başkalarına tanıtma. Kişisel bilgi alışverişi. | AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 0 Araştırma: 1. Hangi ülkelerde İspanyolca resmi dildir? 2. Hangi İspanyolca kelimeler Türk dili üzerinde etkili olmuştur? Araştırın ve bulun.. | |
2 | ÜNİTE 1: “Biz” – Selamlaşma ve tanışma Kendini başkalarına anlatma. Bir kelimenin anlamını ve yazılışını sorma. | AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 1 İlk izlenim – izleyin ve gözlemleyin: https://www.youtube.com/watch?v=hyLl_0d0EBw&t=539s | |
3 | ÜNİTE 1: “Biz” - Dişil ve eril isim ve sıfatları ayırt etme, Ser, Tener, Llamarse fiillerini geniş zamanda çekme Kişisel bilgilerle form doldurma | AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 1 İzleyin ve gözlemleyin: https://www.youtube.com/watch?v=6FNptNQ6DqE https://www.youtube.com/watch?v=hHpnTrQEWK8 | |
4 | ÜNİTE 1: “Biz” – Kişisel bilgiler verme ve isteme. Bilgiyi onaylama ve düzeltme. İş yerleri ve 100'e kadar sayılar. | AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 1 İspanyolca kendini tanıtmak: https://www.youtube.com/watch?v=6andNXyxssM | |
5 | ÜNİTE 2: “İspanyolca Öğrenmek İstiyorum”– Belirli ve Belirsiz artikeller. İsimleri ve sıfatları çoğul yapma | AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 2 İspanyolca ‘da cinsiyet ve sayı uyumu: https://www.profedeele.es/actividad/gramatica/genero-masculino-femenino/ | |
6 | ÜNİTE 2: “İspanyolca Öğrenmek İstiyorum” –Düzenli fiilleri şimdiki zamanda çekme. Niyetleri ve nedenleri ifade etme. QUIZ | AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 2 POR ve PARA nın kullanımları: https://burbujadelespanol.com/por-para-espanol/ İspanyolcadaki düzenli fiiller: https://www.profedeele.es/actividad/presente-regular/ | |
7 | ÜNİTE 3: “Santiago Nerede?” – Hay/Estar/Ser ile varlığını ifade etme, konum ve açıklamalar | AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 3 Şehirdeki yerler: http://www.youtube.com/watch?v=PZB1jEiT85A Tanımlamak ve yerini bulmak: https://arche-ele.com/describir-lugares-con-ser-estar-hay-learn-spanish | |
8 | ÜNİTE 3: “Santiago Nerede?” –Açıklama ve Yerler ve hava durumu hakkında kelime haznesi. Temel nicelik belirteçleri. ARA SINAV | AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 3 Şehirdeki yerler: http://www.youtube.com/watch?v=PZB1jEiT85A Belirteçler: https://www.youtube.com/watch?v=BYd89RHOQuA İspanya ve diğer ülkelerdeki hava durumu hakkında bilgi edinin: https://www.tiempo.com/?gclid=Cj0KCQjwp4j6BRCRARIsAGq4yMF_xVHf6eHa59ESQnuIzXN2sYr9lSaUrj9-DFIC3RK6akqlUF09wt4aAgNGEALw_wcB/ | |
9 | ÜNİTE 4: “Hangisini Tercih Edersin?” – Giysiler ve tercihler hakkında konuşma. preferir fiili | AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 4 Giysilerle ilgili kelime haznesi: https://arche-ele.com/la-ropa-vocabulario-aprende-espanol-clothes-spanish/ | |
10 | ÜNİTE 4: “Hangisini Tercih Edersin?” – Belirteçler ve Ir gibi bazı düzensiz - ÖDEV | AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 4 Web sayfasını okuyun: http://meditaspanish.com/basic-guide-to-spanish-demonstrative-and-possessive-adjectives/ | |
11 | ÜNİTE 4: “Hangisini Tercih Edersin?” –Tener que + mastar fiille ihtiyaçları belirtme | AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 4 https://www.youtube.com/watch?v=2ZIXtpLIk1Y | |
12 | ÜNİTE 5: “Senin Arkadaşların Benim Arkadaşlarım” – Hoşlanılan ve hoşlanılmayan şeyleri, ilgi alanlarını ve hobileri ifade etme. | AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 5 İspanyolca sınıfı için klasik şarkı: Dinleyin ve “gustar” fiiline odaklanın https://www.youtube.com/watch?v=1nA6f6vDxtg | |
13 | ÜNİTE 5: “Senin Arkadaşların Benim Arkadaşlarım” – İsim ve sıfat uyumunu dikkate alarak kişilerin fiziksel ve kişilik tanımlarını yapın . | AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 5 Fiziksel ve kişilik tanımını uygulayın https://www.profedeele.es/actividad/funciones/descripcion-fisico-espanol/ | |
14 | Sözlü Sınavlar | - | |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | - | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı |
|
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | Digital student’s book - Campusdifusión Dr. Dany Evans: Mastering irregular verbs https://www.youtube.com/watch?v=6oXAwaZPHFM Mastering the verb “ser” https://www.youtube.com/watch?v=luj8bpvRQ34&t=903s Diccionario de la Real Academia Española: https://www.rae.es/
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
10
|
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
-
|
-
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav |
1
|
20
|
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
2
|
2
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
1
|
1
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
-
|
-
|
0
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
1
|
2
|
2
|
Ara Sınavlar |
1
|
3
|
3
|
Final Sınavı |
1
|
4
|
4
|
Toplam |
90
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..