YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU
İspanyolca Dil Programı
SPN 101 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
İspanyolca I
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
SPN 101
|
Bahar
|
2
|
2
|
3
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İspanyolca
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı kapsamında A1 düzeyinde dil becerilerini geliştirmektedir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, öğrencilere kendilerini tanıtabilmeleri; sınıf içinde kullanılan ifadeleri ve selamlaşmaları kullanabilmeleri; kişisel ayrıntılar hakkında soru sorabilmeleri ve cevaplayabilmeleri; insanların fiziksel ve kişilik tanımlarını yapabilmeleri; aile hakkında konuşabilmeleri ve yetenek ve fikirlerini ifade edebilmeleri için tasarlanmıştır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
X
|
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Öğretmenin, dersin ve değerlendirme sisteminin tanıtılması ÜNİTE 0: “Sınıfta”- Selamlaşma ve kendini başkalarına tanıtma. Kişisel bilgi alışverişi. | AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 0 Araştırma: 1. Hangi ülkelerde İspanyolca resmi dildir? 2. Hangi İspanyolca kelimeler Türk dili üzerinde etkili olmuştur? Araştırın ve bulun.. |
2 | ÜNİTE 1: “Biz” – Selamlaşma ve tanışma Kendini başkalarına anlatma. Bir kelimenin anlamını ve yazılışını sorma. | AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 1 İlk izlenim – izleyin ve gözlemleyin: https://www.youtube.com/watch?v=hyLl_0d0EBw&t=539s |
3 | ÜNİTE 1: “Biz” - Dişil ve eril isim ve sıfatları ayırt etme, Ser, Tener, Llamarse fiillerini geniş zamanda çekme Kişisel bilgilerle form doldurma | AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 1 İzleyin ve gözlemleyin: https://www.youtube.com/watch?v=6FNptNQ6DqE https://www.youtube.com/watch?v=hHpnTrQEWK8 |
4 | ÜNİTE 1: “Biz” – Kişisel bilgiler verme ve isteme. Bilgiyi onaylama ve düzeltme. İş yerleri ve 100'e kadar sayılar. | AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 1 İspanyolca kendini tanıtmak: https://www.youtube.com/watch?v=6andNXyxssM |
5 | ÜNİTE 2: “İspanyolca Öğrenmek İstiyorum”– Belirli ve Belirsiz artikeller. İsimleri ve sıfatları çoğul yapma | AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 2 İspanyolca ‘da cinsiyet ve sayı uyumu: https://www.profedeele.es/actividad/gramatica/genero-masculino-femenino/ |
6 | ÜNİTE 2: “İspanyolca Öğrenmek İstiyorum” –Düzenli fiilleri şimdiki zamanda çekme. Niyetleri ve nedenleri ifade etme. QUIZ | AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 2 POR ve PARA nın kullanımları: https://burbujadelespanol.com/por-para-espanol/ İspanyolcadaki düzenli fiiller: https://www.profedeele.es/actividad/presente-regular/ |
7 | ÜNİTE 3: “Santiago Nerede?” – Hay/Estar/Ser ile varlığını ifade etme, konum ve açıklamalar | AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 3 Şehirdeki yerler: http://www.youtube.com/watch?v=PZB1jEiT85A Tanımlamak ve yerini bulmak: https://arche-ele.com/describir-lugares-con-ser-estar-hay-learn-spanish |
8 | ÜNİTE 3: “Santiago Nerede?” –Açıklama ve Yerler ve hava durumu hakkında kelime haznesi. Temel nicelik belirteçleri. | AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 3 Şehirdeki yerler: http://www.youtube.com/watch?v=PZB1jEiT85A Belirteçler: https://www.youtube.com/watch?v=BYd89RHOQuA İspanya ve diğer ülkelerdeki hava durumu hakkında bilgi edinin: https://www.tiempo.com/?gclid=Cj0KCQjwp4j6BRCRARIsAGq4yMF_xVHf6eHa59ESQnuIzXN2sYr9lSaUrj9-DFIC3RK6akqlUF09wt4aAgNGEALw_wcB/ |
9 | ÜNİTE 4: “Hangisini Tercih Edersin?” – Giysiler ve tercihler hakkında konuşma. preferir fiili - ARA SINAV | AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 4 Giysilerle ilgili kelime haznesi: https://arche-ele.com/la-ropa-vocabulario-aprende-espanol-clothes-spanish/ |
10 | ÜNİTE 4: “Hangisini Tercih Edersin?” – Belirteçler ve Ir gibi bazı düzensiz - ÖDEV | AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 4 Web sayfasını okuyun: http://meditaspanish.com/basic-guide-to-spanish-demonstrative-and-possessive-adjectives/ |
11 | ÜNİTE 4: “Hangisini Tercih Edersin?” –Tener que + mastar fiille ihtiyaçları belirtme | AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 4 https://www.youtube.com/watch?v=2ZIXtpLIk1Y |
12 | ÜNİTE 5: “Senin Arkadaşların Benim Arkadaşlarım” – Hoşlanılan ve hoşlanılmayan şeyleri, ilgi alanlarını ve hobileri ifade etme. | AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 5 İspanyolca sınıfı için klasik şarkı: Dinleyin ve “gustar” fiiline odaklanın https://www.youtube.com/watch?v=1nA6f6vDxtg |
13 | ÜNİTE 5: “Senin Arkadaşların Benim Arkadaşlarım” – İsim ve sıfat uyumunu dikkate alarak kişilerin fiziksel ve kişilik tanımlarını yapın . | AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 5 Fiziksel ve kişilik tanımını uygulayın https://www.profedeele.es/actividad/funciones/descripcion-fisico-espanol/ |
14 | Sözlü Sınavlar | - |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | - |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı |
|
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | Digital student’s book - Campusdifusión Dr. Dany Evans: Mastering irregular verbs https://www.youtube.com/watch?v=6oXAwaZPHFM Mastering the verb “ser” https://www.youtube.com/watch?v=luj8bpvRQ34&t=903s Diccionario de la Real Academia Española: https://www.rae.es/
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
10
|
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
-
|
-
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav |
1
|
20
|
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
2
|
2
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
1
|
1
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
-
|
-
|
0
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
1
|
2
|
2
|
Ara Sınavlar |
1
|
3
|
3
|
Final Sınavı |
1
|
4
|
4
|
Toplam |
90
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest