Dersin Adı |
İspanyolca II
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
SPN 102
|
Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||
Dersin Dili |
İspanyolca
|
|||||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı kapsamında A1 düzeyinde dil becerilerini geliştirmektedir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, öğrencilerin günlük hayata ilişkin temel sosyal etkileşimleri ve gelecek planlarını içeren alanlarda kendilerini ifade edebilmelerini sağlamak amacıyla tasarlanmıştır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
X
|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Giriş: Hocanın, dersin ve değerlendirme sisteminin tanıtılması Kişisel bilgilerin ve önceki ünitelerin (1-5) tekrarı | AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 0 İzle ve gözlemle https://www.youtube.com/watch?v=6andNXyxssM- kişisel bilgilerle ilgili İspanyolca video https://www.youtube.com/watch?v=eA_DeRtz6sQ- milletler ve ülke isimleriyle ilgili İspanyolca kısa video https://www.youtube.com/watch?v=FlKr_tC8YuU- aile bireyleriyle ilgili kelime hazinesi videosu. | |
2 | ÜNİTE 6: “From Day to Day” Günlük rutinler hakkında konuşma Dönüşlü ve düzensiz fiiller | AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 0 İzle ve not al – Düzenli ve düzensiz fiiller arasındaki farklar nelerdir? https://www.youtube.com/watch?v=kcrVFU4nNDo&t=22s | |
3 | ÜNİTE 6: “From Day to Day” Saatin okunuşu ve sıklık ifadeleri: ¿Qué hora? ¿A qué hora? | AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 0 Ne kadar geç? https://www.youtube.com/watch?v=ZCoQqo8G-90 İspanyolcada zaman: https://youtu.be/AXjBNHBHL9I | |
4 | ÜNİTE 6: “From Day to Day” Haftanın günleri Günlük aktiviteler ve günün kısımları. | AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 0 Dönüşlü fiiller nasıl kullanılır? İzle ve gözlemle https://www.youtube.com/watch?v=vgZMpQP0JOI Mr. Bean ile sıradan bir gün: https://www.profedeele.es/actividad/vocabulario/un-dia-normal-de-mr-bean/ | |
5 | ÜNİTE 7: “Let’s eat” Yemek ve yemek alışkanlıkları hakkında konuşma poner ve traer filleri, (lo, la, los, las) doğrudan nesneleri | AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 7 İlk izlenim –Videoyu seyret; Neleri var, neleri almak zorundalar? Ve, bu hafta sen neler almak zorundasın? https://www.youtube.com/watch?v=Z1lq3ojbCEs | |
6 | ÜNİTE 7: “Let’s eat” Yiyecek hakkında soru sorma ve bilgi verme Barlarda ve restoranlarda yiyecek siparişi verme ve etkileşimde bulunma Kısa sınav (Quiz) | AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 7 Barda sipariş vermek: https://www.youtube.com/watch?v=aQFt0bmcJmI&list=PLYYn8ySg7EAQQCdzV0AyPKxXrN8Ly9gSZ&index=4 Diyaloğu hazırla: https://www.youtube.com/watch?v=cXPm-iIH8Nk&list=PLYYn8ySg7EAQQCdzV0AyPKxXrN8Ly9gSZ&index=2 | |
7 | ÜNİTE 7: “Let’s eat” Tipik İspanyol ve Latin Amerika yemekleri | AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 7 İzle ve not al: https://www.youtube.com/watch?v=jwLdtvLM8WY | |
8 | ÜNİTE 8: “The ideal neighborhood” Mahalle, kasaba ve şehirlerle ilgili tanımlar ve kelime hazineleri. ARA SINAV | AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 8 Sayfayı incele ve Valencia’daki kiralar hakkında bilgi topla: https://www.nestpick.com/es/search?city=valencia&display=grid&gclid=EAIaIQobChMIoezVvOng6gIVV-vtCh1QJwr4EAAYASAAEgLYMfD_BwE&order=relevance&page=1&type=studio__apartment&map=3¤cy=EUR | |
9 | ÜNİTE 8: “The ideal neighborhood” Mekanların bulundukları yerleri sorma ve tarif etme estar & hay fiilleri. Bir yerle ilgili yol tarifi sorma ve verme. | AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 8 Yol tarifi nasıl sorulur? https://www.youtube.com/watch?v=QSFewH5ZmBs&t=92s | |
10 | ÜNİTE 8: “The ideal neighborhood” Yer/yön zarfları ve zamirleri (a, en, al lado de, lejos, cerca…) | AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 8 İzle ve gözlemle: https://www.youtube.com/watch?v=b94oPNe2xds | |
11 | ÜNİTE 9: “You know how to drive?” Bilgi ve becerilerin ifade edilmesi saber + fiilin mastar hali poder + fiilin mastar hali ÖDEV | AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 8 Kısa video https://www.youtube.com/watch?v=ffTe8DiXNO8 | |
12 | ÜNİTE 9: “You know how to drive?” Meslekler ve karakter tanıtımı | AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 9 Mesleklerin tanıtımıyla ilgili video https://www.youtube.com/watch?v=ODvNPnCFnko Karakter tanıtımıyla ilgili video https://www.youtube.com/watch?v=b_t5a6T0xcI | |
13 | ÜNİTE 9: “You know how to drive?” Geçmiş deneyimlerin ifade edilmesi | AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 9 İzle ve gözlemle –Yakın geçmiş zaman nasıl ve ne zaman kullanılır? https://www.youtube.com/watch?v=Qie-FPH1IqQ&t=68s | |
14 | Sözlü Sınavlar | ||
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | ||
16 | Final Sınavları |
Ders Kitabı | AULA INTERNACIOAL PLUS. Curso de español; Authors: Jaime Corpas, Eva García, Agustín Garmendia; |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Dijital öğrenci ders kitabı - Campusdifusión Dr. Dany Evans: Düzensiz fiiller konusunda ustalaşma https://www.youtube.com/watch?v=6oXAwaZPHFM “ser” fiili konusunda ustalaşma https://www.youtube.com/watch?v=luj8bpvRQ34&t=903s Diccionario de la Real Academia Española: https://www.rae.es/
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama |
-
|
-
|
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
10
|
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
-
|
-
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav |
1
|
20
|
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
3
|
3
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
3
|
3
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
-
|
-
|
0
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
1
|
4
|
4
|
Ara Sınavlar |
1
|
4
|
4
|
Final Sınavı |
1
|
6
|
6
|
Toplam |
112
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..