YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU
İspanyolca Dil Programı
SPN 102 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
İspanyolca II
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
SPN 102
|
Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||
Dersin Dili |
İspanyolca
|
|||||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı kapsamında A1 düzeyinde dil becerilerini geliştirmektedir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, öğrencilerin günlük hayata ilişkin temel sosyal etkileşimleri ve gelecek planlarını içeren alanlarda kendilerini ifade edebilmelerini sağlamak amacıyla tasarlanmıştır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
X
|
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Hocanın, dersin ve değerlendirme sisteminin tanıtılması Kişisel bilgilerin ve önceki ünitelerin (1-5) tekrarı | AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 0 İzle ve gözlemle https://www.youtube.com/watch?v=6andNXyxssM- kişisel bilgilerle ilgili İspanyolca video https://www.youtube.com/watch?v=eA_DeRtz6sQ- milletler ve ülke isimleriyle ilgili İspanyolca kısa video https://www.youtube.com/watch?v=FlKr_tC8YuU- aile bireyleriyle ilgili kelime hazinesi videosu. |
2 | ÜNİTE 6: “From Day to Day” Günlük rutinler hakkında konuşma Dönüşlü ve düzensiz fiiller | AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 0 İzle ve not al – Düzenli ve düzensiz fiiller arasındaki farklar nelerdir? https://www.youtube.com/watch?v=kcrVFU4nNDo&t=22s |
3 | ÜNİTE 6: “From Day to Day” Saatin okunuşu ve sıklık ifadeleri: ¿Qué hora? ¿A qué hora? | AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 0 Ne kadar geç? https://www.youtube.com/watch?v=ZCoQqo8G-90 İspanyolcada zaman: https://youtu.be/AXjBNHBHL9I |
4 | ÜNİTE 6: “From Day to Day” Haftanın günleri Günlük aktiviteler ve günün kısımları. | AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 0 Dönüşlü fiiller nasıl kullanılır? İzle ve gözlemle https://www.youtube.com/watch?v=vgZMpQP0JOI Mr. Bean ile sıradan bir gün: https://www.profedeele.es/actividad/vocabulario/un-dia-normal-de-mr-bean/ |
5 | ÜNİTE 7: “Let’s eat” Yemek ve yemek alışkanlıkları hakkında konuşma poner ve traer filleri, (lo, la, los, las) doğrudan nesneleri | AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 7 İlk izlenim –Videoyu seyret; Neleri var, neleri almak zorundalar? Ve, bu hafta sen neler almak zorundasın? https://www.youtube.com/watch?v=Z1lq3ojbCEs |
6 | ÜNİTE 7: “Let’s eat” Yiyecek hakkında soru sorma ve bilgi verme Barlarda ve restoranlarda yiyecek siparişi verme ve etkileşimde bulunma Kısa sınav (Quiz) | AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 7 Barda sipariş vermek: https://www.youtube.com/watch?v=aQFt0bmcJmI&list=PLYYn8ySg7EAQQCdzV0AyPKxXrN8Ly9gSZ&index=4 Diyaloğu hazırla: https://www.youtube.com/watch?v=cXPm-iIH8Nk&list=PLYYn8ySg7EAQQCdzV0AyPKxXrN8Ly9gSZ&index=2 |
7 | ÜNİTE 7: “Let’s eat” Tipik İspanyol ve Latin Amerika yemekleri | AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 7 İzle ve not al: https://www.youtube.com/watch?v=jwLdtvLM8WY |
8 | ÜNİTE 8: “The ideal neighborhood” Mahalle, kasaba ve şehirlerle ilgili tanımlar ve kelime hazineleri . | AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 8 Sayfayı incele ve Valencia’daki kiralar hakkında bilgi topla: https://www.nestpick.com/es/search?city=valencia&display=grid&gclid=EAIaIQobChMIoezVvOng6gIVV-vtCh1QJwr4EAAYASAAEgLYMfD_BwE&order=relevance&page=1&type=studio__apartment&map=3¤cy=EUR |
9 | ÜNİTE 8: “The ideal neighborhood” Mekanların bulundukları yerleri sorma ve tarif etme estar & hay fiilleri. Bir yerle ilgili yol tarifi sorma ve verme. ARA SINAV | AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 8 Yol tarifi nasıl sorulur? https://www.youtube.com/watch?v=QSFewH5ZmBs&t=92s |
10 | ÜNİTE 8: “The ideal neighborhood” Yer/yön zarfları ve zamirleri (a, en, al lado de, lejos, cerca…) | AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 8 İzle ve gözlemle: https://www.youtube.com/watch?v=b94oPNe2xds |
11 | ÜNİTE 9: “You know how to drive?” Bilgi ve becerilerin ifade edilmesi saber + fiilin mastar hali poder + fiilin mastar hali | AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 8 Kısa video https://www.youtube.com/watch?v=ffTe8DiXNO8 |
12 | ÜNİTE 9: “You know how to drive?” Meslekler ve karakter tanıtımı | AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 9 Mesleklerin tanıtımıyla ilgili video https://www.youtube.com/watch?v=ODvNPnCFnko Karakter tanıtımıyla ilgili video https://www.youtube.com/watch?v=b_t5a6T0xcI |
13 | ÜNİTE 9: “You know how to drive?” Geçmiş deneyimlerin ifade edilmesi | AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 9 İzle ve gözlemle –Yakın geçmiş zaman nasıl ve ne zaman kullanılır? https://www.youtube.com/watch?v=Qie-FPH1IqQ&t=68s |
14 | Sözlü Sınavlar | |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sınavları |
Ders Kitabı | AULA INTERNACIOAL PLUS. Curso de español; Authors: Jaime Corpas, Eva García, Agustín Garmendia; |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Dijital öğrenci ders kitabı - Campusdifusión Dr. Dany Evans: Düzensiz fiiller konusunda ustalaşma https://www.youtube.com/watch?v=6oXAwaZPHFM “ser” fiili konusunda ustalaşma https://www.youtube.com/watch?v=luj8bpvRQ34&t=903s Diccionario de la Real Academia Española: https://www.rae.es/
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama |
-
|
-
|
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
10
|
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
-
|
-
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav |
1
|
20
|
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
3
|
3
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
3
|
3
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
-
|
-
|
0
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
1
|
4
|
4
|
Ara Sınavlar |
1
|
4
|
4
|
Final Sınavı |
1
|
6
|
6
|
Toplam |
112
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest