YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU
İspanyolca Dil Programı
SPN 201 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
İspanyolca III
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
SPN 201
|
Güz
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||
Dersin Dili |
İspanyolca
|
|||||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı kapsamında A2 düzeyinde dil becerilerini geliştirmektedir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, öğrencilerin boş zaman etkinlikleri, seyahatler, hava durumu, iş hayatı ve sosyal medyayı içeren alanlarda kendilerini ifade etmelerini sağlamak için tasarlanmıştır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
X
|
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Öğretim görevlisinin, dersin ve değerlendirme sisteminin tanıtılması ÜNİTE 1: ‘’Harika bir plan! ‘’ Boş zaman aktiviteleri için kelime dağarcığı | İGENIAL! A2 Ünite 1 Peru hakkında ne biliyorsunuz? İzleyin ve gözlemleyin: https://www.youtube.com/watch?v=bnt51Zwovlw |
2 | ÜNİTE 1: ‘’Harika bir plan! ‘’ Davetleri kabul veya reddetmek Yapmayı severim veya isterdim kalıplarının kullanmak. | İGENIAL! A2 Ünite 1 Hangi ünlüyle selfi yapmak isterdiniz? Videodaki insanlar hangi ünlüleri tercih ediyorlar? İzleyin ve gözlemleyin: https://www.youtube.com/watch?v=jqrkmnQDEyQ |
3 | ÜNİTE 1: ‘’Harika bir plan! ‘’ Karakter tasviri ve bir dilek listesi oluşturmak. İstekleri ifade etmek. | İGENIAL! A2 Ünite 1 Videoyu izleyin ve soruyu cevaplandırın: Ana karakterlerin dilediği şey nedir? https://www.youtube.com/watch?v=oQSEDCyjbVw |
4 | ÜNİTE 2: ‘’Yoğun bir şekilde yaşamak’’ Yakın geçmiş zamana giriş. Son tatilini anlattığın günlük veya bir email örneği yazmak. | İGENIAL! A2 Ünite 2 Yakın geçmişle ilgili grafiğe göz atın: https://i.pinimg.com/originals/55/8b/6e/558b6ee5573b6d8231758a128c79535a.png Oluşacak yapıyı tahmin edebilir misiniz? Bu soruları sorun. Sonra arkadaşınıza sorun. Ortak bir noktanız var mı? https://i.pinimg.com/originals/f3/9b/58/f39b5802c694834ae6a6eb623c4cf470.png . |
5 | ÜNİTE 2 : ‘’Yoğun bir şekilde yaşamak’’ Ruh halini ifade etmek ve haberlere tepki vermek. (“me parece + sıfat). | İGENIAL! A2 Ünite 2 Websitesini okuyun: https://www.gub.uy/ministerio-trabajo-seguridad-social/ |
6 | ÜNİTE 2 : ‘’Yoğun bir şekilde yaşamak’’ Yapmış olduğunuz ve henüz yapmadığınız şeyler hakkında konuşmak. SÖZLÜ SINAVLAR I | İGENIAL! A2 Ünite 2 Videoyu izleyin: https://videoele.com/A2-Alguna-vez.html Bunlardan herhangi birini daha once yaptınız mı? |
7 | ÜNİTE 3 : ‘’Kaçamak’’ Seyahat ve valiz ile ilgili kelimeler. “estar + gerundio” kullanmak. Düzenli ve düzensiz ulaçları kullanmak. | İGENIAL! A2 Ünite 3 Şarkılarla Şimdiki Zaman - https://www.youtube.com/watch?v=NUsoVlDFqZg |
8 | ÜNİTE 3 : ‘’Kaçamak’’ Radyodaki röportajları ve gayri resmi konuşmaları takip etmek. | İGENIAL! A2 Ünite 3 Ülkende olan en son haberler nelerdir? İnternet araştırması. Radyo ve televizyondaki haberleri dinleyin. https://www.rtve.es/ |
9 | ÜNİTE 3: ‘’Kaçamak’’ Hava durumu. Koşullu cümleler- MIDTERM | İGENIAL! A2 Ünite 3 İspanya`da hava nasıl? Bir ispanyol şehri bulun ve dinleyin. https://www.eltiempo.es/ İzmir`de hava nasıl? |
10 | ÜNİTE 4 : ‘’Haberlerdeydi’’ Geçmiş zaman | İGENIAL! A2 Ünite 4 Geçmiş zamanla ilgili okuyun: https://lenguajeyotrasluces.com/2014/11/07/el-preterito-indefinido/ Düzenli fiiller için kalıpları bulabildiniz mi? |
11 | ÜNİTE 4: ‘’Haberlerdeydi’’ Yaşam evreleri hakkında kelime dağarcığı; Biyografi yazmakı - ÖDEV | İGENIAL! A2 Ünite 4 Bir 19. yüzyıl karakterinin biyografindeizn bir infografik oluşturabilir misiniz? https://www.pinterest.co.uk/pin/380554237239545144/ |
12 | ÜNİTE 4: ‘’Haberlerdeydi’’ Bir gazetenin farklı bölümlerini okumak. Sosyal medyada kısa kısa metinler oluşturmak. | İGENIAL! A2 Ünite 4 İspanyol medyası: İspanyol/Latin Amerikan gazetelerini araştırın. https://www.eltiempo.com/ https://elpais.com// |
13 | ÜNİTE 4 : ‘’Haberlerdeydi’’ İş ve meslek dalları hakkında kelime bilgisi. Özel ve iş hayatında olan temel olayları açıklamak | İGENIAL! A2 Ünite 4 Ekvator Gine ile ilgili websitesini okuyun. Neden İspanyolca konuşuyorlar? Araştırın. https://www.larazon.es/cultura/la-resistencia-del-espanol-en-guinea-OC12236594/. |
14 | Sözlü Sınavlar II | |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | İGENIAL! A2. Curso de español; Yazarlar: Cristina García Sánchez, Manuela Mena Octavio, María del Carmen Méndez Santos, Nitzia Tudela Capdevila ISBN: 978-84-16108695 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Dijital öğrenci kitabı - Blinklearning Diccionario de la Real Academia Española: https://www.rae.es/ WordReference
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama |
-
|
-
|
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
-
|
-
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav |
2
|
30
|
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
2
|
2
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
-
|
-
|
0
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
2
|
4
|
8
|
Ara Sınavlar |
1
|
4
|
4
|
Final Sınavı |
1
|
6
|
6
|
Toplam |
112
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest