Dersin Adı |
İspanyolca III
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
SPN 201
|
Güz
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||
Dersin Dili |
İspanyolca
|
|||||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı A2 düzeyi kapsamında öğrencilerin dil becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, öğrencilerin duygular, ilişkiler, boş zaman etkinlikleri, seyahatler, barınma veya profesyonel yaşam gibi alanlarda kendilerini ifade etmelerini sağlamak için tasarlanmıştır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
X
|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Dersin ve değerlendirme sisteminin tanıtılması ve SPN 102’nin gözden geçirilmesi ÜNİTE 1: “Spanish and you” Şimdiki zamanda düzensiz fiiller | AULA INTERNACIONAL A2 Sunumlar, SPN 102 & U 1’in gözden geçirilmesi İzle ve gözlemle: https://www.youtube.com/watch?v=tm4ZpLGyZt8 (rutinas, frecuencias, horas y comidas) https://www.profedeele.es/actividad/verbo-presente-irregular/ | |
2 | ÜNİTE 1: “Spanish and you” Bir şeyin ne zaman yapıldığının ifade edilmesi (hace/desde hace). | Aula internacional plus A2 Ünite 1 https://arche-ele.com/diferencias-entre-desde-hace-que-desdehace-desde | |
3 | ÜNİTE 1: “Spanish and you” Deneyimlerin ve duyguların ifade edilmesi Zorlukların ifade eilmesi ve öneriler sunulması . | Aula internacional plus A2 Ünite 1 https://www.profedeele.es/actividad/emociones-sensaciones-fisicas/ | |
4 | ÜNİTE 2: “A movie-like life” Geçmiş zamanın tanıtımı. Yaşam evreleri hakkında kelime dağarcığı | Aula internacional plus A2 Ünite 2 https://arche-ele.com/el-preterito-indefinido-verbos-regulares-ele Geçmiş zaman hakkında okuma yap: https://lenguajeyotrasluces.com/2014/11/07/el-preterito-indefinido/ | |
5 | ÜNİTE 2: “A movie-like life” Sinema ve yaşam deneyimleri hakkında kelime dağarcığı, biyografiler SÖZLÜ SINAVLAR I | Aula internacional plus A2 Ünite 2 https://arche-ele.com/el-cine-vocabulario-actividades-comunicativas | |
6 | ÜNİTE 2: “A movie-like life “ Kendi Özgeçmişin ya da başkalarının iş deneyimi hakkında konuşma | Aula internacional plus A2 Ünite 2 https://videoele.com/A2-El-fin-desemana.html | |
7 | ÜNİTE 3: ‘’I am like this” Benzerlikler, fiziksel ve kişilik tanımları “parecerse”, ilişkiler hakkında konuşma ve kişileri tanımlama | Aula internacional plus A2 Ünite 3 https://www.profedeele.es/actividad/describir-imagenes-espanol-a2/ | |
8 | ARA SINAV HAFTASI | Aula internacional plus A2 Ünite 3 https://videoele.com/A1-Como-son-los-gigantes.html | |
9 | ÜNİTE 3: ‘’I am like this”. İnsanların görünüşleri ve karakterleri hakkında tercihlerin ifade edilmesi | Aula internacional plus A2 Ünite 3 https://www.youtube.com/watch?v=5BaXyEe-s0s | |
10 | ÜNİTE 4: “Home, sweet home“ Evlerin tasvir edilmesi ve karşılaştırılması - ÖDEV | Aula internacional plus A2 Ünite 4 https://www.youtube.com/watch?v=PjSpTCDJDFs | |
11 | ÜNİTE 4: “Home, sweet home“ Nesnelerin yerlerini bulma ve bir evde nelerden hoşlandığınız hakkında konuşma | Aula internacional plus A2 Ünite 4 https://www.youtube.com/watch?v=fqOBGg1G8Kk https://www.profedeele.es/actividad/vocabulario-partes-de-la-casa// | |
12 | ÜNİTE 5: “How is everything? “ “estar + gerundio” kullanımı. Düzenli ve düzensiz bağ-fiiller | https://videoele.com/A2-Estar-gerundio-regular.html / | |
13 | ÜNİTE 5: “How is everything?“ İzin ve yardım isteme Kültürel farklılıkların ifade edilmesi | Aula internacional plus A2 Ünite 4 https://yohablotuhablas.com/como-pedir-en-espanol/ | |
14 | Sözlü Sınavlar II | ||
15 | ÜNİTE 5: “How is everything?“ İzin ve yardım isteme | ||
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | AULA INTERNACIOAL PLUS. Curso de español; Yazarlar: Jaime Corpas, Agustín Garmendia, Carmen Soriano;
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | Dijital kitap - Campusdifusión Diccionario de la Real Academia Española: https://www.rae.es/ www.Videoele.com , www.Archeele.com , www.Profedeele.es
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama |
-
|
-
|
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
-
|
-
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav |
2
|
30
|
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
2
|
2
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
-
|
-
|
0
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
2
|
4
|
8
|
Ara Sınavlar |
1
|
4
|
4
|
Final Sınavı |
1
|
6
|
6
|
Toplam |
112
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..