Dersin Adı |
İspanyolca IV
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
SPN 202
|
Güz
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||
Dersin Dili |
İspanyolca
|
|||||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı kapsamında A2 düzeyinde dil becerilerini geliştirmektedir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, öğrencilerin yemek ve yemek tarifleri, görünüm ve kişilik, çocukluk, barınma, spor ve sağlık gibi konuları ifade etmelerini sağlamak için tasarlanmıştır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
X
|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Öğretmenin, dersin ve değerlendirme sisteminin tanıtımı ÜNİTE 6: “Boş Zaman Rehberi” Geçmiş Zaman (Simple Past) vs. Şimdiki Mükemmel Zaman (Present Perfect) | Aula internacional plus A2 Unit 6 Watch the video: https://www.profedeele.es/actividad/un-dia-en-el-parque/ |
2 | ÜNİTE 6: “Boş Zaman Rehberi” Going-to-Future (Gelecek Zaman) Niyetleri ifade etme yapıları | Aula internacional plus A2 Unit 6 What differences are there between the two tenses? Watch and observe: https://www.youtube.com/watch?v=SHd7PCeKyMo https://www.youtube.com/watch?v=ND7YFPDWm98https://yohablotuhablas.com/diferencia-perfecto-y-indefinido/ How you make your plans for the future with going to + verb inf ? |
3 | ÜNİTE 6: “Boş Zaman Rehberi” İlgi çekici yerler, boş zaman aktiviteleri ve kültürel etkinlikler ile ilgili kelime bilgisi | Aula internacional plus A2 Unit 6 https://www.comunidad.madrid/cultura/oferta-cultural-ocioMake some plans for this weekend by using those verbs: https://www.etsy.com/listing/919694737/55-spanish-free-time-vocabulary |
4 | ÜNİTE 7: “Her Şeyi Yer misin?” Yiyecekler hakkında beğeni ve hoşnutsuzluk ifade etme yapıları Yeme alışkanlıkları | Aula internacional plus A2 Unit 7 What opinion does the gastronomic critic Alberto Chicote have about the restaurant "El legado de Andrés"? What do you think about that? https://www.youtube.com/watch?v=OM-Zl-URCBs ¿ How you prefer to order your pizza? https://www.youtube.com/watch?v=lJ9Tx0c8BV8 |
5 | ÜNİTE 7: “Her Şeyi Yer misin?” Malzemeler ve tarifler ile ilgili kelime bilgisi SÖZLÜ SINAVLAR I | Aula internacional plus A2 Unit 7 Watch the video: https://www.youtube.com/watch?v=61HGYCWn_X8 What ingredients do the most famous dishes in Spain have? https://www.youtube.com/watch?v=GyGtLGMee_M |
6 | ÜNİTE 7: “Her Şeyi Yer misin?” Doğrudan ve dolaylı nesne zamirleri Fiil “ser”in edilgen formları “Soler” + mastar ile ilgili bağlaçlar. ÖDEV | Aula internacional plus A2 Unit 7 Watch the video and verify the different levels of courtesy in the forms of the verb “poder.”https://www.youtube.com/watch?v=AGJc4isD3aM Watch the video about personal pron OD y OI https://www.tuescueladeespanol.es/blogs/pronombres-de-objeto-directo/ |
7 | ÜNİTE 8: “Çok İyi Hissediyoruz!” Vücut parçaları ve sağlık sorunları ile ilgili kelime bilgisi “Doler” ve emir kipleri | Aula internacional plus A2 Unit 8 Watch the video and answer the questions: https://www.youtube.com/watch?v=RuUATVB-0rY |
8 | ÜNİTE 8: “Çok İyi Hissediyoruz!” Havaya bağlı olarak "ser" ve "estar" fiillerinin kullanımıARA SINAV | Aula internacional plus A2 Unit 8 Check the difference: https://preply.com/wp-content/uploads/2021/10/ser-vs-estar-1024x915-1.jpg Watch the video between two verbs. https://www.youtube.com/watch?v=Z7zXKzb6fuk https://aprenderespanol.org/ejercicios/vocabulario/emociones/sentimientos-1 |
9 | ÜNİTE 8: “Çok İyi Hissediyoruz!” Semptomların tanımlanması ve öneriler | Aula internacional plus A2 Unit 8 Watch the video and give Miguel some recommendations. https://www.youtube.com/watch?v=Z7zXKzb6fuk |
10 | ÜNİTE 9: “Eskiden ve Şimdi” Geçmişteki teknoloji ve ideolojilerin günümüzle karşılaştırılması | Aula internacional plus A2 Unit 9 Watch the video: https://www.youtube.com/watch?v=56glDGiydaI |
11 | ÜNİTE 9: “Eskiden ve Şimdi” Şimdiki ve geçmiş zamanlar için zaman belirteçleri Geçmişin alışkanlıklarını ve geleneklerini açıklamak: ‘Pretérito Imperfecto’ | Aula internacional plus A2 Unit 9 Watch the video: https://www.youtube.com/watch?v=XBxGdkOg8LYPractice Imperfecto : https://wordwall.net/es/resource/21969771/pret%C3%A9rito-imperfecto |
12 | ÜNİTE 9: “Eskiden ve Şimdi” Çocukluk aktiviteleri. | Aula internacional plus A2 Unit 9 https://www.youtube.com/watch?v=nTOueuV4iJg What games did you also play as a child? |
13 | Unit 10: “Special Moments” Irregular verb forms of Pretérito Indefinido Contrast of Pretérito Indefinido and Pretérito Imperfecto Review of estar+gerundio Introduction to past verb forms of estar+gerundio | Aula internacional plus A2 Unit 10 Check your vocabulary : https://www.youtube.com/watch?v=JJ2oZYzKfP8 https://www.youtube.com/watch?v=nphBZr6rHjQ |
14 | Sözlü Sınavlar II | |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | - |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | AULA INTERNACIOAL PLUS. Curso de español; Authors: Jaime Corpas, Agustín Garmendia, Carmen Soriano; |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Digital book - Campusdifusión Diccionario de la Real Academia Española: https://www.rae.es/
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama |
-
|
-
|
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
-
|
-
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav |
2
|
30
|
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
0
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
2
|
2
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
-
|
-
|
0
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
2
|
4
|
8
|
Ara Sınavlar |
1
|
4
|
4
|
Final Sınavı |
1
|
6
|
6
|
Toplam |
112
|
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..