İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU

    İspanyolca Dil Programı


    Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /srv/www/htdocs/yonetim/webservice/services/ects/syllabus.php on line 551

    SPN 202 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    İspanyolca IV
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    SPN 202
    Güz
    2
    2
    3
    4

    Ön-Koşul(lar)
      SPN 201 Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
    Dersin Dili
    İspanyolca
    Dersin Türü
    Zorunlu
    Dersin Düzeyi
    Lisans
    Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Grup çalışması
    Soru & Cevap
    Anlatım / Sunum
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı kapsamında A2 düzeyinde dil becerilerini geliştirmektedir.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler: 1. geçmiş olayları ve geçmişten bugüne uzanan olayları ifade edebileceklerdir,
    • 2. geçmiş zamanla ilgili konuşmaları takip edebileceklerdir,
    • 3. bir restoranın kalitesi ile ilgili görüşlerini ifade edebileceklerdir,
    • 4. kendi fiziksel görünüşlerini ve tarihsel bir figürü tanımlayabileceklerdir,
    • 5. sağlıklı beslenme alışkanlıkları, günlük rutin ve ruh halleriyle ilgili yazabilecekelerdir,
    • 6. Sağlık sorunlarını hem sözlü hem de yazılı olarak sağlıkla ilgili önerilerde bulunarak ifade edebileceklerdir,
    • 7. tarihsel olaylarla ilgili haberleri analiz edebileceklerdir.
    Ders Tanımı Bu ders, öğrencilerin yemek ve yemek tarifleri, görünüm ve kişilik, çocukluk, barınma, spor ve sağlık gibi konuları ifade etmelerini sağlamak için tasarlanmıştır.

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri
    X

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
    1 Giriş: Öğretim elemanının, dersin ve değerlendirme sisteminin tanıtılması. ÜNİTE 5: ‘Benim evimde daha iyi’ Geçmiş Zamanı ve Yakın Geçmiş Zamanı karşılaştırmak. Konut tiplerindeki farklılıkların tanımlamak. ¡GENIAL! A2 Ünite 5 Mahallenizde neler var? https://www.pinterest.es/pin/474989091953652894/ Videoyu izleyin: http://videoele.com/A1-En-mi-barrio-hay.html
    2 ÜNİTE 5: ‘Benim evimde daha iyi’ Kelime bilgisi: Evin bölümleri ve eşyalar. Mahalleler ve yerler. Ev arkadaşı ve ev işleri.. ¡GENIAL! A2 Ünite 5 İki zaman arasındaki farklar nelerdir? İzleyin ve gözlemleyin: https://www.profedeele.es/actividad/vocabulario/tipos-vivienda-casa/ https://www.youtube.com/watch?v=JJ2oZYzKfP8
    3 ÜNİTE 5: ‘Benim evimde daha iyi’ Por + miktar, önerileri ifade edecek yapılar ‘hay que’ ve ‘tener que’ arasındaki farklar. ¡GENIAL! A2 Ünite 5 Videoyu izleyin ve anketi cevaplandırın: https://www.profedeele.es/actividad/unidad-didactica-interactiva/vecino-corto-cuarentena/
    4 ÜNİTE 6: ‘Hadi bir şeyler içelim!’ Bir restoranı derecelendirmek, rezervasyon yaptırmak; "Tapas" ve "tapeo" hakkında konuşmak; izin istemek ve vermek. İLK İKİ DERS TERS YÜZ EDİLMİŞ ÖĞRENME (FLIPPED CLASS) ¡GENIAL! A2 Ünite 6 Gastronomi eleştirmeni Alberto Chicote, "El legado de Andrés" restoranı hakkında ne düşünüyor? Bunun hakkında siz ne düşünüyorsunuz? https://www.youtube.com/watch?v=OM-Zl-URCBs
    5 ÜNİTE 6: ‘Hadi bir şeyler içelim!’ Bir teklifi kabul veya reddetmek. En ünlü yemeklerin içindeki malzemeler. SÖZLÜ SINAVLAR I ¡GENIAL! A2 Ünite 6 Videoyu izleyin: https://www.youtube.com/watch?v=61HGYCWn_X8 İspanya'nın en meşhur yemeklerinde hangi malzemeler var?
    6 ÜNİTE 6: ‘Hadi bir şeyler içelim!’ Farklı kişilerden izin istemek ve izin vermek, nezaket seviyeleri Miktarı ifade etmek ve olumsuz ifadeleri yumuşatmak. ÖDEV ¡GENIAL! A2 Ünite 6 Videoyu izleyin ve fiil formlarındaki farklı nezaket düzeylerini doğrulayın. ‘’-e bilmek’’ https://www.youtube.com/watch?v=AGJc4isD3aM
    7 ÜNİTE 7: ‘’Nasılda değiştik!’’ Geçmişteki alışkanlıklar ve geleneklerle ilgili konuşmak. "Pretérito Imperfecto"İLK İKİ DERS TERS YÜZ EDİLMİŞ ÖĞRENME (FLIPPED CLASS) ¡GENIAL! A2 Ünite 7 Podcastı dinleyin ve anketi cevaplayın. https://www.ticele.es/podcast-sobre-la-infancia/
    8 ÜNİTE 7: ‘’Nasılda değiştik!’’ İnsanların fiziksel görünümlerindeki benzerliği tanımlamak. ARA SINAV ¡GENIAL! A2 Ünite 7 İnceleyin: https://marcoele.com/elefante/22.5.parecer.pdf https://www.youtube.com/watch?v=G48zrsmdfmk
    9 ÜNİTE 7: ‘’Nasılda değiştik!’’ "parecerse" ile tanımlamak - ¡GENIAL! A2 Ünite 7 https://www.youtube.com/watch?v=G48zrsmdfmk Videodaki genç erkek küçükken neler yaparmış?
    10 ÜNİTE 7: ‘’Nasılda değiştik!’’ Çocukluktaki oyunlar ve etkinliklerİLK İKİ DERS TERS YÜZ EDİLMİŞ ÖĞRENME (FLIPPED CLASS) ¡GENIAL! A2 Ünite 7 Videoyu izleyin: https://www.youtube.com/watch?v=nTOueuV4iJg Çocukken hangi oyunları oynadın? Videoyu izle: https://www.youtube.com/watch?v=GyGtLGMee_M
    11 ÜNİTE 8: Dene onu! Rutinler ve yeme alışkanlıkları ¡GENIAL! A2 Ünite 8 Videoyu izleyin: https://www.youtube.com/watch?v=GyGtLGMee_M Ülkenizde benzer yemekler var mı? Varsa eğer, isimleri nelerdir?
    12 ÜNİTE 8: Dene onu! Spor idollerinden bahsetmek. ‘Soler + mastar‘, doğrudan ve dolaylı nesne zamirler.İLK İKİ DERS TERS YÜZ EDİLMİŞ ÖĞRENME (FLIPPED CLASS) ¡GENIAL! A2 Ünite 8 Videoyu izleyin ve sorulara cevap verin. https://videoele.com/A2-En-el-mercado.html
    13 ÜNİTE 8: Dene onu! Vücudun bölümleri ve sağlık sorunları hakkında kelime dağarcığı. ‘Doler’ kelimesi ve emir kipleri. ¡GENIAL! A2 Ünite 8 Kelime bilginizi kontrol edin: https://aprenderespanol.org/ejercicios/vocabulario/emociones/sentimientos-1
    14 Sözlü Sınavlar II
    15 Dönemin Gözden Geçirilmesi -
    16 Final Sınavı

     

    Ders Kitabı

    ¡GENIAL! A2. Curso de español; Yazarlar: Cristina García Sánchez, Manuela Mena Octavio, María del Carmen Méndez Santos, Nitzia Tudela Capdevila ISBN: 978-84-16108695

    enClave-ELE, İspanya 2018

    Önerilen Okumalar/Materyaller

    Dijital öğrenci kitabı  - Blinklearning

    Diccionario de la Real Academia Española: https://www.rae.es/

    WordReference

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    Laboratuvar / Uygulama
    -
    -
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    -
    -
    Portfolyo
    Ödev
    1
    10
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    Proje
    -
    -
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    2
    30
    Ara Sınav
    1
    20
    Final Sınavı
    1
    40
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    4
    60
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    40
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    2
    32
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    2
    32
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    14
    2
    28
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    -
    -
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    1
    2
    2
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    0
    Proje
    -
    -
    0
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    2
    4
    8
    Ara Sınavlar
    1
    4
    4
    Final Sınavı
    1
    6
    6
        Toplam
    112

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ


    Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /srv/www/htdocs/yonetim/webservice/services/ects/syllabus.php on line 2244
    #
    PÇ Sub Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

     


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin