Dersin Adı |
İspanyolca IV
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
SPN 202
|
Güz
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||
Dersin Dili |
İspanyolca
|
|||||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı kapsamında A2 düzeyinde dil becerilerini geliştirmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Bu ders, öğrencilerin yemek ve yemek tarifleri, görünüm ve kişilik, çocukluk, barınma, spor ve sağlık gibi konuları ifade etmelerini sağlamak için tasarlanmıştır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
X
|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Giriş: Öğretim elemanının, dersin ve değerlendirme sisteminin tanıtılması. ÜNİTE 5: ‘Benim evimde daha iyi’ Geçmiş Zamanı ve Yakın Geçmiş Zamanı karşılaştırmak. Konut tiplerindeki farklılıkların tanımlamak. | ¡GENIAL! A2 Ünite 5 Mahallenizde neler var? https://www.pinterest.es/pin/474989091953652894/ Videoyu izleyin: http://videoele.com/A1-En-mi-barrio-hay.html | |
2 | ÜNİTE 5: ‘Benim evimde daha iyi’ Kelime bilgisi: Evin bölümleri ve eşyalar. Mahalleler ve yerler. Ev arkadaşı ve ev işleri.. | ¡GENIAL! A2 Ünite 5 İki zaman arasındaki farklar nelerdir? İzleyin ve gözlemleyin: https://www.profedeele.es/actividad/vocabulario/tipos-vivienda-casa/ https://www.youtube.com/watch?v=JJ2oZYzKfP8 | |
3 | ÜNİTE 5: ‘Benim evimde daha iyi’ Por + miktar, önerileri ifade edecek yapılar ‘hay que’ ve ‘tener que’ arasındaki farklar. | ¡GENIAL! A2 Ünite 5 Videoyu izleyin ve anketi cevaplandırın: https://www.profedeele.es/actividad/unidad-didactica-interactiva/vecino-corto-cuarentena/ | |
4 | ÜNİTE 6: ‘Hadi bir şeyler içelim!’ Bir restoranı derecelendirmek, rezervasyon yaptırmak; "Tapas" ve "tapeo" hakkında konuşmak; izin istemek ve vermek. İLK İKİ DERS TERS YÜZ EDİLMİŞ ÖĞRENME (FLIPPED CLASS) | ¡GENIAL! A2 Ünite 6 Gastronomi eleştirmeni Alberto Chicote, "El legado de Andrés" restoranı hakkında ne düşünüyor? Bunun hakkında siz ne düşünüyorsunuz? https://www.youtube.com/watch?v=OM-Zl-URCBs | |
5 | ÜNİTE 6: ‘Hadi bir şeyler içelim!’ Bir teklifi kabul veya reddetmek. En ünlü yemeklerin içindeki malzemeler. SÖZLÜ SINAVLAR I | ¡GENIAL! A2 Ünite 6 Videoyu izleyin: https://www.youtube.com/watch?v=61HGYCWn_X8 İspanya'nın en meşhur yemeklerinde hangi malzemeler var? | |
6 | ÜNİTE 6: ‘Hadi bir şeyler içelim!’ Farklı kişilerden izin istemek ve izin vermek, nezaket seviyeleri Miktarı ifade etmek ve olumsuz ifadeleri yumuşatmak. ÖDEV | ¡GENIAL! A2 Ünite 6 Videoyu izleyin ve fiil formlarındaki farklı nezaket düzeylerini doğrulayın. ‘’-e bilmek’’ https://www.youtube.com/watch?v=AGJc4isD3aM | |
7 | ÜNİTE 7: ‘’Nasılda değiştik!’’ Geçmişteki alışkanlıklar ve geleneklerle ilgili konuşmak. "Pretérito Imperfecto"İLK İKİ DERS TERS YÜZ EDİLMİŞ ÖĞRENME (FLIPPED CLASS) | ¡GENIAL! A2 Ünite 7 Podcastı dinleyin ve anketi cevaplayın. https://www.ticele.es/podcast-sobre-la-infancia/ | |
8 | ÜNİTE 7: ‘’Nasılda değiştik!’’ İnsanların fiziksel görünümlerindeki benzerliği tanımlamak. ARA SINAV | ¡GENIAL! A2 Ünite 7 İnceleyin: https://marcoele.com/elefante/22.5.parecer.pdf https://www.youtube.com/watch?v=G48zrsmdfmk | |
9 | ÜNİTE 7: ‘’Nasılda değiştik!’’ "parecerse" ile tanımlamak - | ¡GENIAL! A2 Ünite 7 https://www.youtube.com/watch?v=G48zrsmdfmk Videodaki genç erkek küçükken neler yaparmış? | |
10 | ÜNİTE 7: ‘’Nasılda değiştik!’’ Çocukluktaki oyunlar ve etkinliklerİLK İKİ DERS TERS YÜZ EDİLMİŞ ÖĞRENME (FLIPPED CLASS) | ¡GENIAL! A2 Ünite 7 Videoyu izleyin: https://www.youtube.com/watch?v=nTOueuV4iJg Çocukken hangi oyunları oynadın? Videoyu izle: https://www.youtube.com/watch?v=GyGtLGMee_M | |
11 | ÜNİTE 8: Dene onu! Rutinler ve yeme alışkanlıkları | ¡GENIAL! A2 Ünite 8 Videoyu izleyin: https://www.youtube.com/watch?v=GyGtLGMee_M Ülkenizde benzer yemekler var mı? Varsa eğer, isimleri nelerdir? | |
12 | ÜNİTE 8: Dene onu! Spor idollerinden bahsetmek. ‘Soler + mastar‘, doğrudan ve dolaylı nesne zamirler.İLK İKİ DERS TERS YÜZ EDİLMİŞ ÖĞRENME (FLIPPED CLASS) | ¡GENIAL! A2 Ünite 8 Videoyu izleyin ve sorulara cevap verin. https://videoele.com/A2-En-el-mercado.html | |
13 | ÜNİTE 8: Dene onu! Vücudun bölümleri ve sağlık sorunları hakkında kelime dağarcığı. ‘Doler’ kelimesi ve emir kipleri. | ¡GENIAL! A2 Ünite 8 Kelime bilginizi kontrol edin: https://aprenderespanol.org/ejercicios/vocabulario/emociones/sentimientos-1 | |
14 | Sözlü Sınavlar II | ||
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | - | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | ¡GENIAL! A2. Curso de español; Yazarlar: Cristina García Sánchez, Manuela Mena Octavio, María del Carmen Méndez Santos, Nitzia Tudela Capdevila ISBN: 978-84-16108695 enClave-ELE, İspanya 2018 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Dijital öğrenci kitabı - Blinklearning Diccionario de la Real Academia Española: https://www.rae.es/ WordReference |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 | LO 6 | LO 7 |
Katılım | |||||||||
Laboratuvar / Uygulama |
-
|
-
|
|||||||
Arazi Çalışması | |||||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
|||||||
Portfolyo | |||||||||
Ödev |
1
|
10
|
|||||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||||||||
Proje |
-
|
-
|
|||||||
Seminer/Çalıştay | |||||||||
Sözlü Sınav |
2
|
30
|
|||||||
Ara Sınav |
1
|
20
|
|||||||
Final Sınavı |
1
|
40
|
|||||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
0
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
2
|
2
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
-
|
-
|
0
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
2
|
4
|
8
|
Ara Sınavlar |
1
|
4
|
4
|
Final Sınavı |
1
|
6
|
6
|
Toplam |
112
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..