YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU
İspanyolca Dil Programı
SPN 202 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
İspanyolca IV
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
SPN 202
|
Güz
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||
Dersin Dili |
İspanyolca
|
|||||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı kapsamında A2 düzeyinde dil becerilerini geliştirmektedir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, öğrencilerin yemek ve yemek tarifleri, görünüm ve kişilik, çocukluk, barınma, spor ve sağlık gibi konuları ifade etmelerini sağlamak için tasarlanmıştır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
X
|
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Öğretim elemanının, dersin ve değerlendirme sisteminin tanıtılması. ÜNİTE 5: ‘Benim evimde daha iyi’ Geçmiş Zamanı ve Yakın Geçmiş Zamanı karşılaştırmak. Konut tiplerindeki farklılıkların tanımlamak. | ¡GENIAL! A2 Ünite 5 Mahallenizde neler var? https://www.pinterest.es/pin/474989091953652894/ Videoyu izleyin: http://videoele.com/A1-En-mi-barrio-hay.html |
2 | ÜNİTE 5: ‘Benim evimde daha iyi’ Kelime bilgisi: Evin bölümleri ve eşyalar. Mahalleler ve yerler. Ev arkadaşı ve ev işleri.. | ¡GENIAL! A2 Ünite 5 İki zaman arasındaki farklar nelerdir? İzleyin ve gözlemleyin: https://www.profedeele.es/actividad/vocabulario/tipos-vivienda-casa/ https://www.youtube.com/watch?v=JJ2oZYzKfP8 |
3 | ÜNİTE 5: ‘Benim evimde daha iyi’ Por + miktar, önerileri ifade edecek yapılar ‘hay que’ ve ‘tener que’ arasındaki farklar. | ¡GENIAL! A2 Ünite 5 Videoyu izleyin ve anketi cevaplandırın: https://www.profedeele.es/actividad/unidad-didactica-interactiva/vecino-corto-cuarentena/ |
4 | ÜNİTE 6: ‘Hadi bir şeyler içelim!’ Bir restoranı derecelendirmek, rezervasyon yaptırmak; "Tapas" ve "tapeo" hakkında konuşmak; izin istemek ve vermek. | ¡GENIAL! A2 Ünite 6 Gastronomi eleştirmeni Alberto Chicote, "El legado de Andrés" restoranı hakkında ne düşünüyor? Bunun hakkında siz ne düşünüyorsunuz? https://www.youtube.com/watch?v=OM-Zl-URCBs |
5 | ÜNİTE 6: ‘Hadi bir şeyler içelim!’ Bir teklifi kabul veya reddetmek. En ünlü yemeklerin içindeki malzemeler. | ¡GENIAL! A2 Ünite 6 Videoyu izleyin: https://www.youtube.com/watch?v=61HGYCWn_X8 İspanya'nın en meşhur yemeklerinde hangi malzemeler var? |
6 | ÜNİTE 6: ‘Hadi bir şeyler içelim!’ Farklı kişilerden izin istemek ve izin vermek, nezaket seviyeleri Miktarı ifade etmek ve olumsuz ifadeleri yumuşatmak. SÖZLÜ SINAVLAR I | ¡GENIAL! A2 Ünite 6 Videoyu izleyin ve fiil formlarındaki farklı nezaket düzeylerini doğrulayın. ‘’-e bilmek’’ https://www.youtube.com/watch?v=AGJc4isD3aM |
7 | ÜNİTE 7: ‘’Nasılda değiştik!’’ Geçmişteki alışkanlıklar ve geleneklerle ilgili konuşmak. "Pretérito Imperfecto" | ¡GENIAL! A2 Ünite 7 Podcastı dinleyin ve anketi cevaplayın. https://www.ticele.es/podcast-sobre-la-infancia/ |
8 | ÜNİTE 7: ‘’Nasılda değiştik!’’ İnsanların fiziksel görünümlerindeki benzerliği tanımlamak. | ¡GENIAL! A2 Ünite 7 İnceleyin: https://marcoele.com/elefante/22.5.parecer.pdf https://www.youtube.com/watch?v=G48zrsmdfmk |
9 | ÜNİTE 7: ‘’Nasılda değiştik!’’ "parecerse" ile tanımlamak - ARA SINAV | ¡GENIAL! A2 Ünite 7 https://www.youtube.com/watch?v=G48zrsmdfmk Videodaki genç erkek küçükken neler yaparmış? |
10 | ÜNİTE 7: ‘’Nasılda değiştik!’’ Çocukluktaki oyunları ve etkinlikleri | ¡GENIAL! A2 Ünite 7 Videoyu izleyin: https://www.youtube.com/watch?v=nTOueuV4iJg Çocukken hangi oyunları oynadın? Videoyu izle: https://www.youtube.com/watch?v=GyGtLGMee_M |
11 | ÜNİTE 8: Dene onu! Rutinler ve yeme alışkanlıkları - ÖDEV | ¡GENIAL! A2 Ünite 8 Videoyu izleyin: https://www.youtube.com/watch?v=GyGtLGMee_M Ülkenizde benzer yemekler var mı? Varsa eğer, isimleri nelerdir? |
12 | ÜNİTE 8: Dene onu! Spor idollerinden bahsetmek. ‘Soler + mastar‘, doğrudan ve dolaylı nesne zamirler. | ¡GENIAL! A2 Ünite 8 Videoyu izleyin ve sorulara cevap verin. https://videoele.com/A2-En-el-mercado.html |
13 | ÜNİTE 8: Dene onu! Vücudun bölümleri ve sağlık sorunları hakkında kelime dağarcığı. ‘Doler’ kelimesi ve emir kipleri. | ¡GENIAL! A2 Ünite 8 Kelime bilginizi kontrol edin: https://aprenderespanol.org/ejercicios/vocabulario/emociones/sentimientos-1 |
14 | Sözlü Sınavlar II | |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | - |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | ¡GENIAL! A2. Curso de español; Yazarlar: Cristina García Sánchez, Manuela Mena Octavio, María del Carmen Méndez Santos, Nitzia Tudela Capdevila ISBN: 978-84-16108695 enClave-ELE, İspanya 2018 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Dijital öğrenci kitabı - Blinklearning Diccionario de la Real Academia Española: https://www.rae.es/ WordReference |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama |
-
|
-
|
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
-
|
-
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav |
2
|
30
|
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
0
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
2
|
2
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
-
|
-
|
0
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
2
|
4
|
8
|
Ara Sınavlar |
1
|
4
|
4
|
Final Sınavı |
1
|
6
|
6
|
Toplam |
112
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest