İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU

    İspanyolca Dil Programı

    SPN 202 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    İspanyolca IV
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    SPN 202
    Güz
    2
    2
    3
    4

    Ön-Koşul(lar)
      SPN 201 Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
    Dersin Dili
    İspanyolca
    Dersin Türü
    Zorunlu
    Dersin Düzeyi
    Lisans
    Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Grup çalışması
    Soru & Cevap
    Anlatım / Sunum
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı kapsamında A2 düzeyinde dil becerilerini geliştirmektedir.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler 1. Geçmişteki olayları ve geçmişteki olayların günümüzle ilişkisini analiz edebilecekler,
    • 2. Geçmiş olaylar hakkında anekdotları ve deneyimleri sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecekler,
    • 3. Geçmiş olaylar hakkında yapılan konuşmaları takip edebilecekler,
    • 4. Yiyecek alışkanlıkları hakkında beğenilerini ve hoşlanmadıkları şeyleri ifade edebilecekler,
    • 5. Sağlık sorunlarını sözlü ve yazılı olarak ifade ederek sağlıkla ilgili önerilerde bulunabillecekler,
    • 6. Sağlık sorunları ve ruh hali hakkında yapılan konuşmaları takip edebileceklerdir.
    Ders Tanımı Bu ders, öğrencilerin yemek ve yemek tarifleri, görünüm ve kişilik, çocukluk, barınma, spor ve sağlık gibi konuları ifade etmelerini sağlamak için tasarlanmıştır.
    Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri
    X

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş: Öğretmenin, dersin ve değerlendirme sisteminin tanıtımı ÜNİTE 6: “Boş Zaman Rehberi” Geçmiş Zaman (Simple Past) vs. Şimdiki Mükemmel Zaman (Present Perfect) Aula internacional plus A2 Unit 6 Watch the video: https://www.profedeele.es/actividad/un-dia-en-el-parque/
    2 ÜNİTE 6: “Boş Zaman Rehberi” Going-to-Future (Gelecek Zaman) Niyetleri ifade etme yapıları Aula internacional plus A2 Unit 6 What differences are there between the two tenses? Watch and observe: https://www.youtube.com/watch?v=SHd7PCeKyMo https://www.youtube.com/watch?v=ND7YFPDWm98https://yohablotuhablas.com/diferencia-perfecto-y-indefinido/ How you make your plans for the future with going to + verb inf ?
    3 ÜNİTE 6: “Boş Zaman Rehberi” İlgi çekici yerler, boş zaman aktiviteleri ve kültürel etkinlikler ile ilgili kelime bilgisi Aula internacional plus A2 Unit 6 https://www.comunidad.madrid/cultura/oferta-cultural-ocioMake some plans for this weekend by using those verbs: https://www.etsy.com/listing/919694737/55-spanish-free-time-vocabulary
    4 ÜNİTE 7: “Her Şeyi Yer misin?” Yiyecekler hakkında beğeni ve hoşnutsuzluk ifade etme yapıları Yeme alışkanlıkları Aula internacional plus A2 Unit 7 What opinion does the gastronomic critic Alberto Chicote have about the restaurant "El legado de Andrés"? What do you think about that? https://www.youtube.com/watch?v=OM-Zl-URCBs ¿ How you prefer to order your pizza? https://www.youtube.com/watch?v=lJ9Tx0c8BV8
    5 ÜNİTE 7: “Her Şeyi Yer misin?” Malzemeler ve tarifler ile ilgili kelime bilgisi SÖZLÜ SINAVLAR I Aula internacional plus A2 Unit 7 Watch the video: https://www.youtube.com/watch?v=61HGYCWn_X8 What ingredients do the most famous dishes in Spain have? https://www.youtube.com/watch?v=GyGtLGMee_M
    6 ÜNİTE 7: “Her Şeyi Yer misin?” Doğrudan ve dolaylı nesne zamirleri Fiil “ser”in edilgen formları “Soler” + mastar ile ilgili bağlaçlar. ÖDEV Aula internacional plus A2 Unit 7 Watch the video and verify the different levels of courtesy in the forms of the verb “poder.”https://www.youtube.com/watch?v=AGJc4isD3aM Watch the video about personal pron OD y OI https://www.tuescueladeespanol.es/blogs/pronombres-de-objeto-directo/
    7 ÜNİTE 8: “Çok İyi Hissediyoruz!” Vücut parçaları ve sağlık sorunları ile ilgili kelime bilgisi “Doler” ve emir kipleri Aula internacional plus A2 Unit 8 Watch the video and answer the questions: https://www.youtube.com/watch?v=RuUATVB-0rY
    8 ÜNİTE 8: “Çok İyi Hissediyoruz!” Havaya bağlı olarak "ser" ve "estar" fiillerinin kullanımıARA SINAV Aula internacional plus A2 Unit 8 Check the difference: https://preply.com/wp-content/uploads/2021/10/ser-vs-estar-1024x915-1.jpg Watch the video between two verbs. https://www.youtube.com/watch?v=Z7zXKzb6fuk https://aprenderespanol.org/ejercicios/vocabulario/emociones/sentimientos-1
    9 ÜNİTE 8: “Çok İyi Hissediyoruz!” Semptomların tanımlanması ve öneriler Aula internacional plus A2 Unit 8 Watch the video and give Miguel some recommendations. https://www.youtube.com/watch?v=Z7zXKzb6fuk
    10 ÜNİTE 9: “Eskiden ve Şimdi” Geçmişteki teknoloji ve ideolojilerin günümüzle karşılaştırılması Aula internacional plus A2 Unit 9 Watch the video: https://www.youtube.com/watch?v=56glDGiydaI
    11 ÜNİTE 9: “Eskiden ve Şimdi” Şimdiki ve geçmiş zamanlar için zaman belirteçleri Geçmişin alışkanlıklarını ve geleneklerini açıklamak: ‘Pretérito Imperfecto’ Aula internacional plus A2 Unit 9 Watch the video: https://www.youtube.com/watch?v=XBxGdkOg8LYPractice Imperfecto : https://wordwall.net/es/resource/21969771/pret%C3%A9rito-imperfecto
    12 ÜNİTE 9: “Eskiden ve Şimdi” Çocukluk aktiviteleri. Aula internacional plus A2 Unit 9 https://www.youtube.com/watch?v=nTOueuV4iJg What games did you also play as a child?
    13 Unit 10: “Special Moments” Irregular verb forms of Pretérito Indefinido Contrast of Pretérito Indefinido and Pretérito Imperfecto Review of estar+gerundio Introduction to past verb forms of estar+gerundio Aula internacional plus A2 Unit 10 Check your vocabulary : https://www.youtube.com/watch?v=JJ2oZYzKfP8 https://www.youtube.com/watch?v=nphBZr6rHjQ
    14 Sözlü Sınavlar II
    15 Dönemin Gözden Geçirilmesi -
    16 Final Sınavı

     

    Ders Kitabı

    AULA INTERNACIOAL PLUS. Curso de español; Authors: Jaime Corpas, Agustín Garmendia, Carmen Soriano;
     Los autores y Difusión, S.L. Barcelona, 2020.
     ISBN: 978-84-18032-20-2

    Önerilen Okumalar/Materyaller

    Digital book - Campusdifusión 

    Diccionario de la Real Academia Española: https://www.rae.es/

     

    www.Videoele.com , www.Archeele.com , www.Profedeele.es  

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    Laboratuvar / Uygulama
    -
    -
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    -
    -
    Portfolyo
    Ödev
    1
    10
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    Proje
    -
    -
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    2
    30
    Ara Sınav
    1
    20
    Final Sınavı
    1
    40
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    4
    60
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    40
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    2
    32
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    2
    32
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    14
    2
    28
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    -
    -
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    1
    2
    2
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    0
    Proje
    -
    -
    0
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    2
    4
    8
    Ara Sınavlar
    1
    4
    4
    Final Sınavı
    1
    6
    6
        Toplam
    112

     

    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin