Dersin Adı |
İspanyolca V
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
SPN 301
|
Güz
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||
Dersin Dili |
İspanyolca
|
|||||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı kapsamında B1 düzeyinde dil becerilerini geliştirmektedir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, öğrencileri iş görüşmeleri, meslekler, ilanlar, turizm, sağlık, media iletişim araçları gibi konuları ifade etmeye hazırlamak için tasarlanmıştır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
X
|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Geçen dönemin tekrarı Genel tekrar Ünite 0: Hangi jenerasyon? #benböyleyim | ¡Genial! B1.1 Ünite 0 Kelime tekrarı: İş, yemek, eğitim, aile, boş zaman vb. Geniş ve geçmiş zamanlarda kullanılan fiillerin tekrarı.. | |
2 | Ünite 1: ‘Gerçekten mi? Hadi canım!’ Haberleri okumak ve yorumlamak. Sahte haberleri okumak ve tepki vermek. | ¡Genial! B1.1 Ünite 1 Ülkende gerçekleşen en son haberler nelerdir? İnternet araştırması : https://elpais.com/ https://www.20minutos.es/ | |
3 | Ünite 1: ‘Gerçekten mi? Hadi canım!’ Geçmiş zaman yapıları : Yakın geçmiş, Geçmiş, Geçmiş zamanın hikayesi Medya iletişim araçları ile iglili kelimeler. | ¡Genial! B1.1 Ünite 1 Geçmiş zamanların tekrarı: https://profevio.wordpress.com/2017/09/21/usos-y-formas-de-los-tiempos-del-pasado-repaso/ | |
4 | Ünite 1: ‘Gerçekten mi? Hadi canım!’ Radyo veya podcastlerden haber dinlemek. Hızlı yayılan videolar. Sağlıkla ilgili kelimeler. | ¡Genial! B1.1 Ünite 1 İspanyol radyo kanalından haberleri dinlemek. https://www.rtve.es/radio// | |
5 | Ünite 1: ‘Gerçekten mi? Hadi canım!’ Kısa film ‘’ Zincir’’ Kültür : Panama`nın yıldızı | ¡Genial! B1.1 Ünite 1 İspanya ve Latin Amerika gazeteleri. https://www.laestrella.com.pa/ | |
6 | Ünite 2 : ‘’Peki ya sen ? Çalışmak için mi yaşıyorsun?’’ İş ve iş hayatı ile ilgili bilgiler. | ¡Genial! B1.1 Ünite 2 InfoJobs’ta iş fırsatlarını araştırın: Avrupa'daki ilk özel sektöre ait kariyer ağı ve İnternet'teki en popüler sitelerden biri. https://www.infojobs.net// | |
7 | Ünite 2 :’’ Peki ya sen ? Çalışmak için mi yaşıyorsun?’’ İş görüşmeleri. Özgeçmiş ve ön yazı yazmak. | ¡Genial! B1.1 Ünite 2 İnternet ortamında birçok ücretsiz CV şablonu olduğunu biliyor muydunuz? İnternette araştırma yapın ve profilinize uyan birkaçını seçin | |
8 | Ünite 2 : ‘’Peki ya sen ? Çalışmak için mi yaşıyorsun?’’ Geniş ve geçmiş zaman kalıplarında Sözlü ifadeler (+ ulaç ve çekimsiz fiil) Ödev | ¡Genial! B1.1 Ünite 2 İspanyolca fiil dizilimlerini ve kalıpları öğrenin. https://www.youtube.com/watch?v=zC6WpexqiZU | |
9 | Ünite 2 : ‘’Peki ya sen? Çalışmak için mi yaşıyorsun?’’ Kısa film: ‘Söylenecek başka bir şey’. Kültür: Nikaragua, volkanik dağların ve göllerin ülkesi. | ¡Genial! B1.1 Ünite 2 İzleyin ve Nikaragua hakkında daha fazla şey öğrenin. https://www.visitnicaragua.us/ | |
10 | Ünite 3: ‘’Mahallem satılık değildir’’ Bazı bağlaçların anlamları ve kullanımı Üstünlük belirteçleri. | ¡Genial! B1.1 Ünite 3 Dünyada yaşanacak en iyi şehirler hangileridir? Oku ve bul: https://www.muynegociosyeconomia.es/la-buena-vida/fotos/las-10-mejores-ciudades-para-vivir-711582802756 k | |
11 | Ünite 3: ‘’Mahallem satılık değildir’’ Turizmfobisi ve turizmde devamlılık. Turizmle ilgili kelimeler. (-mişli geçmiş zamanın hikayesi) | ¡Genial! B1.1 Ünite 3 Venedik sendromu.İzleyin ve yansıtın https://www.youtube.com/watch?v=K9obLAdWmSw | |
12 | Ünite 3: ‘’Mahallem satılık değildir’’ Ev ve daire kiralamak ve satın almak. Günlük objelerle ilgili kelime bilgisi. İspanyol alışkanlıkları. ‘’SE’’ kalıbı ile edilgen yapıları ifade etmek. Sunum | ¡Genial! B1.1 Ünite 3 Bu siteden bilgi edinin: https://www.idealista.com/ | |
13 | Ünite 3: ‘’Mahallem satılık değildir’’ Kısa film: ‘’Estaban Torres’’ Kültür : Uruguay (Yaşlı Şehir) | ¡Genial! B1.1 Ünite 3 E.Galeano kimdir? Yazarın kitaplarından birini türkçe okumak istermiydin? https://www.kitapyurdu.com/yazar/eduardo-galeano/7846.html | |
14 | Sözlu Sınav | ||
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | ||
16 | Final sınavları |
Ders Kitabı | ¡Genial! B1.1 Curso de español; Yazrları: Adelaida Martín Bosque, María del Carmen Méndez Santos, Nitzia Tudela Capdevila; ISBN: 978-84-15299-37-0 enClave-ELE, Spain 2020 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Dijital öğrenci kitabı - Blinklearning Diccionario de la Real Academia Española: https://www.rae.es/ WordReference |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama |
-
|
-
|
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje |
-
|
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav |
1
|
20
|
Ara Sınav |
-
|
-
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
0
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
7
|
7
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
7
|
7
|
Proje |
-
|
0
|
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
1
|
8
|
8
|
Ara Sınavlar |
-
|
-
|
0
|
Final Sınavı |
1
|
12
|
12
|
Toplam |
112
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..