Dersin Adı |
İspanyolca VI
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
SPN 302
|
Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||
Dersin Dili |
İspanyolca
|
|||||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı B1 düzeyi kapsamında öğrencilerin dört temel dil becerisini geliştirmeyi amaçlamaktadır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Bu ders, öğrencilerin eğlence, boş zaman, seyahat, ekonomi ve toplum.ile ilgili konularda dil becerilerini kullanmaları için tasarlanmıştır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
X
|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Bir önceki dönemin gözden geçirilmesi (SPN 301) Genel Tekrar | ¡Genial! B1.1 Üniteler 1-3 Kelime dağarcığının gözden geçirilmesi: medya ve iletişim, sağlık, iş, turizm vb. Fiil formlarının gözden geçirilmesi: Geçmiş zaman karşılaştırmaları | |
2 | Ünite 4: ‘Paylaşmak daha iyi’ Geçmişten hikayeler okunması Geçmiş karşılaştırmaları | ¡Genial! B1.1 Ünite 4 İspanyolca “BlaBlaCar”ı biliyor musunuz? İnternette araştırma: https://amovens.com/about | |
3 | Ünite 4: ‘Paylaşmak daha iyi’ Reklamlar ve sloganlar Kişi zamirleri | ¡Genial! B1.1 Ünite 4 Slogan çeşitleri ve slogan yazma önerileri: https://www.tailorbrands.com/es/blog/que-es-un-eslogan | |
4 | Ünite 4: ‘Paylaşmak daha iyi’ STK’lar Toplum ve ekonomiyle ilgili kelime dağarcığı Bağlaçların kullanımı | ¡Genial! B1.1 Ünite 4 Bağlaçlar listesi https://espanol.lingolia.com/es/vocabulario/conectores-discursivos/lista | |
5 | Ünite 4: ‘Paylaşmak daha iyi’ Kısa film ‘El agónico fin del mundo’(Dünyanın acı sonu). Kültür: Peru | ¡Genial! B1.1 Ünite 4 “La teta asustada” tanıtım videosu: https://www.youtube.com/watch?v=aG5dVx0GDP0&list=PL65aFii9S29sw4vS1AdcHBKClj76ilNWu | |
6 | Ünite 5: ‘Devam edecek’ İspanyol dizi ve filmleri Gelecek zamanın çekimi ve kullanımı | ¡Genial! B1.1 Ünite 5 Gelecek zamanla ilgili alıştırmalar: https://espanol.lingolia.com/es/gramatica/tiempos/futuro-simple | |
7 | Ünite 5: ‘Devam edecek’ RTVE (İspanyol TV kanalı) hakkında okuma Televizyonun geleceği hakkında konuşma | ¡Genial! B1.1 Ünite 5 RTVE hakkında daha fazla bilgi sahibi olmak ister misiniz?: https://www.rtve.es/alacarta/ | |
8 | Ünite 5. “Devam edecek” TV ve sinemayla ilgili kelime dağarcığı Edebiyat ve sinema arasındaki ilişki Anlaşma ve anlaşmazlığı ifade etme | ¡Genial! B1.1 Ünite 5 “Sant Jordi” nedir?: https://www.youtube.com/watch?v=a_WLhr_Rc7o&t=9s | |
9 | Ünite 5. “Devam edecek” Kısa film “Martina”. Kültür: Kapsayıcılık, çeşitlilik ve görünürlük | ¡Genial! B1.1 Ünite 5 Goya 2018’in feminist iddiaları: https://www.youtube.com/watch?v=nJttUp4KDJM | |
10 | Ünite 6: “Bir hayalim var” Seyahat hakkında okuma ve konuşma Seyahat etmekle ilgili kelime dağarcığı | ¡Genial! B1.1 Ünite 6 İspanya'da yaşamak ve çalışmak için en iyi şehirler hangileridir? https://www.youtube.com/watch?v=eVuu_F-MBeA | |
11 | Ünite 6: “Bir hayalim var” İnkâr ve kabulü ifade etme Şartlı zaman kullanımı -miento ve -ción ile son ekler. | ¡Genial! B1.1 Ünite 6 – miento ile biten İspanyolca kelimeler: https://ejemplosde.co/palabras-terminadas-en-miento/ | |
12 | Ünite 6: “Bir hayalim var” Şikayetler ve öneriler Tatiller ve seyahatlerle ilgili deneyim paylaşma Sunum | ¡Genial! B1.1 Ünite 6 İspanyolca öğrenimiyle ilgili tavsiyeler: https://www.2daylanguages.com/los-10-consejos-de-2daylanguages-para-aprender-espanol/ | |
13 | Ünite 6: “Bir hayalim var” Kısa film “Modo avión” Kültür: Şili | ¡Genial! B1.1 Ünite 6 Şili hakkında bilmediğiniz 30 ilginç gerçek: https://www.youtube.com/watch?v=WUAK-_6Eb0Y | |
14 | Sözlü sınav | ||
15 | Dersin gözden geçirilmesi | ||
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | ¡Genial! B1.1 Curso de español; Yazrları: Adelaida Martín Bosque, María del Carmen Méndez Santos, Nitzia Tudela Capdevila; ISBN: 978-84-15299-37-0 enClave-ELE, Spain 2020 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Dijital öğrenci kitabı - Blinklearning Diccionario de la Real Academia Española: https://www.rae.es/ WordReference |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 | LO 6 | LO 7 |
Katılım | |||||||||
Laboratuvar / Uygulama |
-
|
-
|
|||||||
Arazi Çalışması | |||||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
|||||||
Portfolyo | |||||||||
Ödev |
1
|
10
|
|||||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
|||||||
Proje |
1
|
10
|
|||||||
Seminer/Çalıştay | |||||||||
Sözlü Sınav |
1
|
20
|
|||||||
Ara Sınav |
-
|
-
|
|||||||
Final Sınavı |
1
|
40
|
|||||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
0
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
6
|
6
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
8
|
8
|
Proje |
1
|
6
|
6
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
1
|
6
|
6
|
Ara Sınavlar |
-
|
-
|
0
|
Final Sınavı |
1
|
8
|
8
|
Toplam |
112
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..