YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU
İspanyolca Dil Programı
SPN 302 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
İspanyolca VI
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
SPN 302
|
Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||
Dersin Dili |
İspanyolca
|
|||||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı B1 düzeyi kapsamında öğrencilerin dört temel dil becerisini geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, öğrencilerin eğlence, boş zaman, seyahat, ekonomi ve toplum.ile ilgili konularda dil becerilerini kullanmaları için tasarlanmıştır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
X
|
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Bir önceki dönemin gözden geçirilmesi (SPN 301) Genel Tekrar | ¡Genial! B1.1 Üniteler 1-3 Kelime dağarcığının gözden geçirilmesi: medya ve iletişim, sağlık, iş, turizm vb. Fiil formlarının gözden geçirilmesi: Geçmiş zaman karşılaştırmaları |
2 | Ünite 4: ‘Paylaşmak daha iyi’ Geçmişten hikayeler okunması Geçmiş karşılaştırmaları | ¡Genial! B1.1 Ünite 4 İspanyolca “BlaBlaCar”ı biliyor musunuz? İnternette araştırma: https://amovens.com/about |
3 | Ünite 4: ‘Paylaşmak daha iyi’ Reklamlar ve sloganlar Kişi zamirleri | ¡Genial! B1.1 Ünite 4 Slogan çeşitleri ve slogan yazma önerileri: https://www.tailorbrands.com/es/blog/que-es-un-eslogan |
4 | Ünite 4: ‘Paylaşmak daha iyi’ STK’lar Toplum ve ekonomiyle ilgili kelime dağarcığı Bağlaçların kullanımı | ¡Genial! B1.1 Ünite 4 Bağlaçlar listesi https://espanol.lingolia.com/es/vocabulario/conectores-discursivos/lista |
5 | Ünite 4: ‘Paylaşmak daha iyi’ Kısa film ‘El agónico fin del mundo’(Dünyanın acı sonu). Kültür: Peru | ¡Genial! B1.1 Ünite 4 “La teta asustada” tanıtım videosu: https://www.youtube.com/watch?v=aG5dVx0GDP0&list=PL65aFii9S29sw4vS1AdcHBKClj76ilNWu |
6 | Ünite 5: ‘Devam edecek’ İspanyol dizi ve filmleri Gelecek zamanın çekimi ve kullanımı | ¡Genial! B1.1 Ünite 5 Gelecek zamanla ilgili alıştırmalar: https://espanol.lingolia.com/es/gramatica/tiempos/futuro-simple |
7 | Ünite 5: ‘Devam edecek’ RTVE (İspanyol TV kanalı) hakkında okuma Televizyonun geleceği hakkında konuşma | ¡Genial! B1.1 Ünite 5 RTVE hakkında daha fazla bilgi sahibi olmak ister misiniz?: https://www.rtve.es/alacarta/ |
8 | Ünite 5. “Devam edecek” TV ve sinemayla ilgili kelime dağarcığı Edebiyat ve sinema arasındaki ilişki Anlaşma ve anlaşmazlığı ifade etme | ¡Genial! B1.1 Ünite 5 “Sant Jordi” nedir?: https://www.youtube.com/watch?v=a_WLhr_Rc7o&t=9s |
9 | Ünite 5. “Devam edecek” Kısa film “Martina”. Kültür: Kapsayıcılık, çeşitlilik ve görünürlük | ¡Genial! B1.1 Ünite 5 Goya 2018’in feminist iddiaları: https://www.youtube.com/watch?v=nJttUp4KDJM |
10 | Ünite 6: “Bir hayalim var” Seyahat hakkında okuma ve konuşma Seyahat etmekle ilgili kelime dağarcığı | ¡Genial! B1.1 Ünite 6 İspanya'da yaşamak ve çalışmak için en iyi şehirler hangileridir? https://www.youtube.com/watch?v=eVuu_F-MBeA |
11 | Ünite 6: “Bir hayalim var” İnkâr ve kabulü ifade etme Şartlı zaman kullanımı -miento ve -ción ile son ekler. | ¡Genial! B1.1 Ünite 6 – miento ile biten İspanyolca kelimeler: https://ejemplosde.co/palabras-terminadas-en-miento/ |
12 | Ünite 6: “Bir hayalim var” Şikayetler ve öneriler Tatiller ve seyahatlerle ilgili deneyim paylaşma Sunum | ¡Genial! B1.1 Ünite 6 İspanyolca öğrenimiyle ilgili tavsiyeler: https://www.2daylanguages.com/los-10-consejos-de-2daylanguages-para-aprender-espanol/ |
13 | Ünite 6: “Bir hayalim var” Kısa film “Modo avión” Kültür: Şili | ¡Genial! B1.1 Ünite 6 Şili hakkında bilmediğiniz 30 ilginç gerçek: https://www.youtube.com/watch?v=WUAK-_6Eb0Y |
14 | Sözlü sınav | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | ¡Genial! B1.1 Curso de español; Yazrları: Adelaida Martín Bosque, María del Carmen Méndez Santos, Nitzia Tudela Capdevila; ISBN: 978-84-15299-37-0 enClave-ELE, Spain 2020 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Dijital öğrenci kitabı - Blinklearning Diccionario de la Real Academia Española: https://www.rae.es/ WordReference |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama |
-
|
-
|
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje |
1
|
10
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav |
1
|
20
|
Ara Sınav |
-
|
-
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
0
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
6
|
6
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
8
|
8
|
Proje |
1
|
6
|
6
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
1
|
6
|
6
|
Ara Sınavlar |
-
|
-
|
0
|
Final Sınavı |
1
|
8
|
8
|
Toplam |
112
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest