Dersin Adı |
İspanyolca Sözlü Anlatım Becerileri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
SPN 310
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||
Dersin Dili |
İspanyolca
|
|||||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıSoru & Cevap | |||||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı kapsamında Temel Kullanıcı olan öğrencilerin bireysel sunumlar yapmalarını ve diğer insanlarla İspanyolca iletişim kurmalarını sağlayarak onların A2 seviyesine ulaşmalarını sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Öğrenci, kendisini başkalarına tanıtabilir ve selamlaşabilir.\\n, yerleri, resimleri ve sanat eserlerini tanımlayabilir ve kendi görüşünü ve takdirini belirtebilir. İşte, okulda, boş zamanlarında vb. düzenli olarak karşılaşılan tanıdık konular hakkında sorular sorabilir ve cevaplayabilir ve uygun şekilde tepki verebilir başkalarıyla ve etkileşime girebilir. Tanıdık veya kişisel ilgi alanına giren konularda basit bağlantılı sunumlar üretebilir. Deneyimlerini ve olayları, hayallerini, umutlarını ve isteklerini anlatabilir ve fikirleri ve planları için kısaca nedenler ve açıklamalar verebilir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
X
|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Giriş: Hocanın, dersin ve değerlendirme sisteminin tanıtılması. | Öz değerlendirme: İhtiyaç analizi belgesi. Öğrenin: Sohbet nedir? | |
2 | İlk temaslar: Birbirimizi tanıyoruz. Başkalarını tanıtmak ve tanışmak: Başkalarını selamlaşmak. Kişisel bilgiler vermek ve istemek. Kişisel beceriler ve ilgi alanları hakkında konuşmak. Birini tanıtmak için stratejiler. | Öğrenin: Ben kimim? Telefonuma göre kimliğim (kişiler, fotoğraflar, uygulamalar vb.) | |
3 | Hoşa giden ve gitmeyenler. İlgi alanları ve terichler. | Infografik: Neyi tercih edersiniz? Video: Mi autorretrato https://www.youtube.com/watch?v=IKWrKD4XV0o | |
4 | Arkadaşlık. Arkadaşlık hakkında konuşmak ve farklı türde arkadaşları tanımlamak | Anket ve oyun: “Arkadaşlarınızdan kim ...? | |
5 | Basma kalıpları kırmak. Ne demek? Önyargılarınız var mı? Ne tür klişelerle çevriliyiz? Bunları nasıl en aza indirgeyebiliriz? Ödev | İspanya’da ………. normaldir: Doğru veya Yanlış ifadeler. Bilinçaltı mesajlar içeren, politik olarak doğru olmayan vb. resimler / videolar. https://magnet.xataka.com/why-so-serious/34-anuncios-espantosamente-incorrectos-imposibles-de-publicar-hoy-en-dia | |
6 | Beş cümlede: Ürün satmak için nesneleri tanımlayın. Karşılaştırmalar yapın. Bir reklam yapın. | YouTube'da reklamları izleyin ve analiz edin. https://www.youtube.com/watch?v=iwPj0qgvfIs | |
7 | SUNUM I | ||
8 | Sinema ve Diziler (I). Konuşulacak belirli kelime haznesi. Fikirleri, tercihleri ifade edin ve bunları gerekçelendirin. | Fotokopi / Slayt: ...birini bul İspanyolca Netflix'e bir göz atın. | |
9 | Sinema ve Diziler (II). Bir film / dizi incelemesi yapın. | Müzik, film afişleri ve fragmanlar (Google/YouTube) | |
10 | Müzik. Konuşulacak belirli kelime dağarcığı. Fikirleri, tercihleri ifade edin ve bunları gerekçelendirin. Spotify veya YouTube'da ortak çalışmaya dayalı bir müzik listesi oluşturun. | Müzik anketi Spotify/YouTube hesabı. | |
11 | SUNUM II | - | |
12 | ...hakkında ne düşünüyorsunuz? Fikir verin, gerekçelendirin. Kabul veya anlaşmazlık gösterin. Başkalarının görüşlerine tepki verin. | Kutu oyunu: ...hakkında ne düşünüyorsunuz Farklı rollere sahip ifadeler ve kartlar. | |
13 | Müzede. Konuşulacak belirli kelime haznesi. Saant eserlerini tanımlayın. Tercih belirtin. | Anket: Sanatla ilişkim. İspanyol dünyasının ünlü resimlerinin görüntüleri. Google Arts web ve uygulaması.https://artsandculture.google.com/usergallery/wwIyoe5mYvptIA | |
14 | Sözlü anlatım için ayrıntılı kelime bilgisi: Fikir ve tercih beyan etme ve doğrulama | İspanyolca'da TOP 10 kitabımız | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | Oyun: “Charlemos” | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı |
|
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | YouTube veya Netflix'teki beğenilerine göre altyazılı İspanyolca / Latin Amerika filmleri / dizileri İspanyolca şarkılar ve şarkı sözleri (Lyricstraining web). Müze web'leri ve Instagram hesapları (Reina Sofía, El Prado, Thyssen, Casa museo de Dalí/Frida Kahlo, vb.) Hocanın Instagram hesabını takip edin (dolores.ieu) |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
40
|
Proje |
-
|
-
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
9
|
9
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
13
|
26
|
Proje |
-
|
0
|
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
17
|
17
|
Toplam |
114
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..