İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU

    İspanyolca Dil Programı


    Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /srv/www/htdocs/yonetim/webservice/services/ects/syllabus.php on line 551

    SPN 310 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    İspanyolca Sözlü Anlatım Becerileri
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    SPN 310
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    4

    Ön-Koşul(lar)
      SPN 202 Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
    Dersin Dili
    İspanyolca
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Lisans
    Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Grup çalışması
    Soru & Cevap
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı kapsamında Temel Kullanıcı olan öğrencilerin bireysel sunumlar yapmalarını ve diğer insanlarla İspanyolca iletişim kurmalarını sağlayarak onların A2 seviyesine ulaşmalarını sağlamaktır.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler: • Her bir özel durum veya konu için CEFR'de belirtilen farklı alanlarda (kişisel bilgiler, aile, ilişkiler, boş zaman vb.) yer alan uygun kelimeleri kullanabilir.
    • Konuşmalarında uygun telaffuz ve tonlama kullanabilir.
    • İspanyolcalarını daha doğal ve akıcı hale getirmek için iletişim stratejilerini kullanarak fikirlerini güvenle iletebilir.
    • Kamuoyunda kısa sunumlar yaparak güvenle iletişim kurabilir ve daha sonra bunlar hakkında olası sorular için hazırlık yapabilir
    • Düzenli fikirler, tutarlı metinler ve birbiriyle bağlantılı cümlelerden oluşan yaratıcı bir kısa video sunumu oluşturabilir.
    • Sorular sorarak, soruları yanıtlayarak, bilindik konular ve / veya durumlarla ilgili basit ifadeleri başlatarak veya bunlara yanıt vererek temel etkileşimlerde bulunabilir.
    Ders Tanımı Öğrenci, kendisini başkalarına tanıtabilir ve selamlaşabilir.\\n, yerleri, resimleri ve sanat eserlerini tanımlayabilir ve kendi görüşünü ve takdirini belirtebilir. İşte, okulda, boş zamanlarında vb. düzenli olarak karşılaşılan tanıdık konular hakkında sorular sorabilir ve cevaplayabilir ve uygun şekilde tepki verebilir başkalarıyla ve etkileşime girebilir. Tanıdık veya kişisel ilgi alanına giren konularda basit bağlantılı sunumlar üretebilir. Deneyimlerini ve olayları, hayallerini, umutlarını ve isteklerini anlatabilir ve fikirleri ve planları için kısaca nedenler ve açıklamalar verebilir.

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri
    X

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
    1 Giriş: Hocanın, dersin ve değerlendirme sisteminin tanıtılması. Öz değerlendirme: İhtiyaç analizi belgesi. Öğrenin: Sohbet nedir?
    2 İlk temaslar: Birbirimizi tanıyoruz. Başkalarını tanıtmak ve tanışmak: Başkalarını selamlaşmak. Kişisel bilgiler vermek ve istemek. Kişisel beceriler ve ilgi alanları hakkında konuşmak. Birini tanıtmak için stratejiler. Öğrenin: Ben kimim? Telefonuma göre kimliğim (kişiler, fotoğraflar, uygulamalar vb.)
    3 Hoşa giden ve gitmeyenler. İlgi alanları ve terichler. Infografik: Neyi tercih edersiniz? Video: Mi autorretrato https://www.youtube.com/watch?v=IKWrKD4XV0o
    4 Arkadaşlık. Arkadaşlık hakkında konuşmak ve farklı türde arkadaşları tanımlamak Anket ve oyun: “Arkadaşlarınızdan kim ...?
    5 Basma kalıpları kırmak. Ne demek? Önyargılarınız var mı? Ne tür klişelerle çevriliyiz? Bunları nasıl en aza indirgeyebiliriz? Ödev İspanya’da ………. normaldir: Doğru veya Yanlış ifadeler. Bilinçaltı mesajlar içeren, politik olarak doğru olmayan vb. resimler / videolar. https://magnet.xataka.com/why-so-serious/34-anuncios-espantosamente-incorrectos-imposibles-de-publicar-hoy-en-dia
    6 Beş cümlede: Ürün satmak için nesneleri tanımlayın. Karşılaştırmalar yapın. Bir reklam yapın. YouTube'da reklamları izleyin ve analiz edin. https://www.youtube.com/watch?v=iwPj0qgvfIs
    7 SUNUM I
    8 Sinema ve Diziler (I). Konuşulacak belirli kelime haznesi. Fikirleri, tercihleri ifade edin ve bunları gerekçelendirin. Fotokopi / Slayt: ...birini bul İspanyolca Netflix'e bir göz atın.
    9 Sinema ve Diziler (II). Bir film / dizi incelemesi yapın. Müzik, film afişleri ve fragmanlar (Google/YouTube)
    10 Müzik. Konuşulacak belirli kelime dağarcığı. Fikirleri, tercihleri ifade edin ve bunları gerekçelendirin. Spotify veya YouTube'da ortak çalışmaya dayalı bir müzik listesi oluşturun. Müzik anketi Spotify/YouTube hesabı.
    11 SUNUM II -
    12 ...hakkında ne düşünüyorsunuz? Fikir verin, gerekçelendirin. Kabul veya anlaşmazlık gösterin. Başkalarının görüşlerine tepki verin. Kutu oyunu: ...hakkında ne düşünüyorsunuz Farklı rollere sahip ifadeler ve kartlar.
    13 Müzede. Konuşulacak belirli kelime haznesi. Saant eserlerini tanımlayın. Tercih belirtin. Anket: Sanatla ilişkim. İspanyol dünyasının ünlü resimlerinin görüntüleri. Google Arts web ve uygulaması.https://artsandculture.google.com/usergallery/wwIyoe5mYvptIA
    14 Sözlü anlatım için ayrıntılı kelime bilgisi: Fikir ve tercih beyan etme ve doğrulama İspanyolca'da TOP 10 kitabımız
    15 Dönemin gözden geçirilmesi Oyun: “Charlemos”
    16 Final sınavı

     

    Ders Kitabı

    Powerpoint Sunumları.

    Önerilen Okumalar/Materyaller

    YouTube veya Netflix'teki beğenilerine göre altyazılı İspanyolca / Latin Amerika filmleri / dizileri

    İspanyolca şarkılar ve şarkı sözleri (Lyricstraining web).

    Müze web'leri ve Instagram hesapları (Reina Sofía, El Prado, Thyssen, Casa museo de Dalí/Frida Kahlo, vb.)

    Hocanın Instagram hesabını takip edin (dolores.ieu) 

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    1
    10
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    1
    10
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    2
    40
    Proje
    -
    -
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    Final Sınavı
    1
    40
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    4
    60
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    40
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    14
    1
    14
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    1
    9
    9
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    2
    13
    26
    Proje
    -
    0
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    0
    Final Sınavı
    1
    17
    17
        Toplam
    114

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ


    Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /srv/www/htdocs/yonetim/webservice/services/ects/syllabus.php on line 2244
    #
    PÇ Sub Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

     


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin