Dersin Adı |
İspanyol ve Latin Müziği, Dansı ve Karnaval Kültürü
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
SPN 320
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||
Dersin Dili |
İspanyolca
|
|||||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders Avrupa Ortak Başvuru Metnine göre A2 seviyesinde dinleme, okuma, konuşma becerileriyle resim, PPT, video ve diğer görsel iletişim araçlarından yararlanarak, öğrencilerin İspanyol ve Latin Amerika dans, müzik ve festival kültürü hakkında bilgi vermeyi ve farkındalıklarını arttırmayı amaçlamaktadır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Bu ders öğrencilerin, İspanyol ve Latin Amerika müziği, dansı,ve kültürü ile ilgili çalışmalar yaparak, bu geniş yelpazeye sahip olan kültürler hakkında bilgi sahibi olup, müzikal yapılarını, festivallerini, ve kültürlerini tanımasını içermektedir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
X
|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Syllabus ve dersin tanıtımı. Öğrencilerin müzik ve dans ile ilgili deneyimlerini anlatması. | ||
2 | Flamenco müziği ve dansını ve Çingeneler`in Endelüs bölgesindeki yaşamları. | Sınıf içi materyalleri “Así son los gitanos” - El Pais 16/12/2010 makale. Martínez Dhier, A. (2011). Los gitanos en Andalucía en el antiguo régimen: de “peregrinos” a“marginados”. En F. J. García Castaño y N. Kressova. (Coords.).Actas del I Congreso Internacionalsobre Migraciones en Andalucía(pp. 2107-2117). Granada: Instituto de Migraciones LOS GITANOS EN ANDALUCÍA EN EL ANTIGUO RÉGIMEN: DE “PEREGRINOS” A “MARGINADOS” Alejandro Martínez Dhier. Instituto de Migraciones, Universidad de Granada. | |
3 | Flamenco dans kıyafetleri ve enstrumanları | Sınıf içi materyalleri Jorina Fontelera makale. “Flamenko kostumu tarihi ve ensturmanlar”. | |
4 | Flamenco müziği makamları ve dans teknikleri (rumba, solea, sevillanas, tangos, alegria, buleria) | Sınıf içi materyalleri “El flamenco en la cultura española”. Universidad de Murcia. https://www.youtube.com/watch?v=ZpeOOjLcRcI | |
5 | Día de los Muertos - Ölüler Günü Festivali (Meksika) | Sınıf içi materyalleri | |
6 | ‘’Feria de Flamenco’’, Sevilla şehri ve Endelüs festivalleri | Sınıf içi materyalleri https://www.youtube.com/watch?v=ECGULsP3ik4 https://www.slideshare.net/actimoliner/la-ciudad-de-sevilla | |
7 | SUNUM 1 | ||
8 | Ünlü flamenco gitaristlerin ve dansçıların hayatları ve çalışmaları (Paco de Lucia, Tomatito,Estrella Morene, Manolo Sanlucar vb.) | Sınıf içi materyalleri https://es.wikipedia.org/wiki/Camar%C3%B3n_de_la_Isla https://elflamencoensevilla.com/mejores-cantaores-de-flamenco/ | |
9 | Türkiye`ki flamenco müzikle uğraşan sanatçı ve kompozitörlerin hayatları ve çalışmaları ( Berk Gürman, Ceyhun Güneş, Melek Yel vb.) | Sınıf içi materyalleri http://ceyhungunes.com/en/about/ https://www.berkgurman.com/biyografi/ http://www.flamenkoizmir.com/flamenco-esmirna/ | |
10 | SUNUM 2 | - | |
11 | Latin Amerika müzik ve dans kültürü. (Salsa, Bachata, Merengue) | Sınıf içi materyalleri ‘’ Isabelle Leymarie, Salsa ve Latin Caz, Dost Kitabevi Yayınları’’ | |
12 | Arjantin tango ve milonga kültürü | Sınıf içi materyalleri ‘’Isabelle Leymarie, Salsa ve Latin Caz, Dost Kitabevi Yayınları’’ | |
13 | Küba ve devrim sonrası müzik ve dans | Sınıf içi materyalleri ‘’Mehmed Necati Kutlu ‘’ Latin Amerika Çalıştayı’’ 2010 https://www.youtube.com/watch?v=iHJ3jid_sGo ‘’La música cubana antes de la revolución socialista de Castro’’ Pablo Cabeza | |
14 | Camarón : Flamenco y Revolución ÖDEV | Netflix: belgesel | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | ||
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | El flamenco en la cultura española (Universidad de Murcia), 2006 Miguel A.Ramiro , Fernando Ibañez ISBN: 978-84-921390-3-3.2107 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Konuşma becerisi: Gente, A1+A2, , Internet video ve materyalleri, Flamenco Passion, Politics and Popular Culture / Ayrıntı Yayınları - Sanat ve Kuram Dizisi , Andalucía y Flamenco /Chiquito De Lorca , Salsa ve Latin Caz Isabelle Leymarie, Salsa ve Latin Caz, Dost Kitabevi Yayınları, Işık Ergüden, 9789752984097 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 |
Katılım |
1
|
10
|
|||||
Laboratuvar / Uygulama |
-
|
-
|
|||||
Arazi Çalışması | |||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||||||
Portfolyo | |||||||
Ödev |
1
|
10
|
|||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
40
|
|||||
Proje |
-
|
-
|
|||||
Seminer/Çalıştay | |||||||
Sözlü Sınav | |||||||
Ara Sınav | |||||||
Final Sınavı |
1
|
40
|
|||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
10
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
14
|
28
|
Proje |
-
|
-
|
0
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
17
|
17
|
Toplam |
117
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..