Dersin Adı |
İspanya ve Latin Amerika Kültürü
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
SPN 330
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||
Dersin Dili |
İspanyolca
|
|||||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Avrupa Ortak Başvuru Metni A2 seviyesinde olan öğrencilerin İspanya Ve Latin Amerika Kültürünü içeren bilgi düzeyini geliştirmektir | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Bu ders, öğrenciye tarihinin, sinemasının, yazarlarının ve ressamlarının temsili bir örneğinden İspanyol ve Latin Amerika kültürünün geniş bir panoramasını sunmaya odaklanır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
X
|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Ders programının ve dersin tanıtılması, Öğrencilerin tanıtılması | Öğrencilerin derse yönelik motivasyon ve ilgilerinin araştırılması | |
2 | Amerika'nın yeniden fethi, keşfi ve fethi | Powerpoint sunumları ve belgesel Brevísima relación de la destrucción de las Indias (Fray Bartolomé de las Casas) Diarios (Cristóbal Colón) Belgesel: Conquest of Mexico-Aztecas-Cortés Belgesel: Conquest of Peru-Incas-Pizarro | |
3 | İspanyol İç Savaşı ve Francisco Franco Diktatörlüğü | Powerpoint Sunumları The Spanish Civil War (Hugh Thomas) | |
4 | Bugün Demokrasi ve Siyasi durum | Powerpoint Sunumları https://www.youtube.com/watch?v=Pcc0_8i0CYs&t=31s | |
5 | Latin Amerika'nın Bağımsızlık Devrimi ve Süreci | Powerpoint Sunumları Discurso de Angostura (Simón Bolívar) | |
6 | SUNUM-1 | ||
7 | İspanyol resminin Altın Çağı (Velázquez, Murillo, El Greco, Zurbarán, vb.) | Powerpoint Sunumları https://www.museodelprado.es/ | |
8 | Francisco de Goya ve Joaquín Sorolla: neoklasizmden izlenimciliğe | Powerpoint sunumları https://www.museodelprado.es/ http://www.culturaydeporte.gob.es/msorolla/colecciones/colecciones-del-museo/pintura.html | |
9 | Picasso, Dalí ve Miró: Öncüler | Powerpoint Sunumları https://www.salvador-dali.org/es/museos/teatro-museo-dali-de-figueres/ http://www.museupicasso.bcn.cat/es https://www.fmirobcn.org/es/ | |
10 | Gaudí ve Santiago Calatrava İspanya'da Fotoğrafçılık 20. yüzyıl Latin Amerika resmine kısa bir gezinti | Powerpoint Sunumları https://sagradafamilia.org/casa-museu-gaudi https://www.recorridosvirtuales.com/frida_kahlo/museo_frida_kahlo.html | |
11 | SUNUM-2 | - | |
12 | İspanyol Sineması I: Sessiz Dönemden diktatörlüğün sonuna kadar (1895-1975) | Powerpoint Sunumları Filmin.es | |
13 | İspanyol Sineması II: Diktatörlükten Sonra ÖDEV | Powerpoint Sunumları Filmin.es | |
14 | İspanyol Sineması III: Ünlü film yapımcıları (Almodóvar, Amenábar, Álex de la Iglesia, Achero Mañas, vb.) | Powerpoint Sunumları Filmin.es | |
15 | Latin Amerika sineması | Powerpoint Sunumları Filmin.es | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı |
|
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 | LO 6 |
Katılım |
1
|
10
|
||||||
Laboratuvar / Uygulama |
-
|
-
|
||||||
Arazi Çalışması | ||||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||||||||
Portfolyo | ||||||||
Ödev |
1
|
10
|
||||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
40
|
||||||
Proje | ||||||||
Seminer/Çalıştay | ||||||||
Sözlü Sınav | ||||||||
Ara Sınav | ||||||||
Final Sınavı |
1
|
40
|
||||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
10
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
14
|
28
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
17
|
17
|
Toplam |
117
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..