Dersin Adı |
Temel İş İspanyolcası
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
SPN 340
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||
Dersin Dili |
İspanyolca
|
|||||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Soru & CevapAnlatım / Sunum | |||||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, mesleki çevrelerde iletişim becerilerini geliştirmek amacıyla ekonomi sektöründeki İspanyolcanın tanıtılmasıdır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | İlk olarak, öğrencilere dünya üzerinde İspanyolca konuşulan ülkelerdeki kurumsal sektör hakkında bilgi verilecek, daha sonra bir dizi gerçek yaşam senaryosuyla iş kültürü tanıtılacaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
X
|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Syllabus ve dersin tanıtımı, İspanyolcanın günümüzdeki öneminin tanıtılması | Watch and reflect: https://www.youtube.com/watch?v=gQxpPKJW5ww Spanish language on the Internet: https://www.computerworld.es/tendencias/el-espanol-es-la-tercera-lengua-mas-empleada-en-internet | |
2 | Sosyal ve iş selamlaşmaları - Büyük şirketler: bölümler, personel, örgüt şeması ve iletişimi. | Professional greetings before coronavirus and greetings after Coronavirus. Watch the vídeo : https://www.youtube.com/watch?v=-b0eYHo22pg | |
3 | En başarılı İspanyol şirketleri ve onların iş kültürleri (I) | Spanish companies build the world: https://www.youtube.com/watch?v=W-fcpvLneyM | |
4 | En başarılı İspanyol şirketleri ve onların iş kültürleri (II) | Give your opinion: What do you know about business in Turkey?: https://aulavirtualicex.es/tips/turquia-como-hacer-negociosCompare and give your opinion. https://www.youtube.com/watch?v=T4gsXreIJGE&t=37s | |
5 | İş teklifleri / Müfredat I | Can you find a job offer related with your career? https://www.infojobs.net/ofertas-trabajo | |
6 | Müfredat II - Sunum 1 | Watch and describe: Creative Videocurriculum - J. Jesús Navas (Tito Navas) https://www.youtube.com/watch?v=zTz4HtQcskE | |
7 | E-postalar ve sunum mektupları | http://www.gipe.ua.es/es/como-redactar-una-carta-de-presentacion | |
8 | İş görüşmeleri I | Can you prepare an elevator pitch? Elevator pitch. You have 20 seconds https://www.youtube.com/watch?v=2b3xG_YjgvI | |
9 | İş görüşmeleri II | Can you prepare an elevator pitch? Elevator pitch. You have 20 seconds https://www.youtube.com/watch?v=2b3xG_YjgvI | |
10 | En başarılı Latin Amerikan şirketleri ve onların iş kültürleri I | The 5 best countries for post-pandemic Latin America https://www.youtube.com/watch?v=Ms9kSKyKJbQ | |
11 | En başarılı Latin Amerikan şirketleri ve onların iş kültürleri II | Rural tourism: Argentina https://www.youtube.com/watch?v=puWxdENOeyk | |
12 | İş gezilerinde protokol (etkinlikler ve iş yemekleri I ) Sunum 2 | Compare and give your opinion: Protocol at a business dinner https://www.youtube.com/watch?v=MFR4FqoPQ0Q | |
13 | İş gezilerinde protokol (etkinlikler ve iş yemekleri II) | Watch: Business Protocol and Etiquette https://www.youtube.com/watch?v=7T-Wf3Wdbms | |
14 | İş gezilerinde protokol (etkinlikler ve iş yemekleri II) - Ödevler | ||
15 | Dersin gözden geçirilmesi | ||
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Spanish for Business, Oral Communication (2008) International Business (2015) Español para el Comercio Mundial del Siglo XXI (2015); International Business (2015); Cultura y Negocios (Edelsa) 2010; En equipo.es1 (2002) |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Diccionariodenegocios.co; https://www.icex.es |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
40
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
0
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
9
|
9
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
13
|
26
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
17
|
17
|
Toplam |
114
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..