Dersin Adı |
İspanyolca A2 Seviyesinde Sınav Hazırlığı
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
SPN 350
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||
Dersin Dili |
İspanyolca
|
|||||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Avrupa Ortak Başvuru Metni kapsamında akademik ve profesyonel gerekçelerle İspanyolca dilinde uzmanlaşmak ve uzmanlık seviyelerini sertifikalandırmak isteyen öğrencileri, A2 seviyesine gelebilmeleri için hazırlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, dört dil becerisi üzerinde durarak ve örnek sınavlar, aday performansları ve sınav kayıtları gibi özgün materyaller kullanarak öğrencileri İspanyolca A2 sınavına hazırlamak amacıyla tasarlanmıştır. Ders sonunda, ders boyunca öğrenilen konuların test edilmesi amacıyla öğrencilere ayrıntılı, süre kısıtlı gerçek bir sınav yapılacaktır |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
X
|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Ders izlencesinin ve dersin tanıtımı Sınav ve ödev yapma stratejilerinin açıklanması | Centro Virtual Cervantes,”Guia de Examen DELE A2”, Preparar la prueba DELE. https://examenes.cervantes.es/es/dele/preparar-prueba | |
2 | Kişiler ve fiziksel betimlemeler Okuduğunu Dinlediğini anlama Anahtar ve stratejiler I | Mónica García-Viñó Sánchez, “Kişiler ve Betimlemeler”, 1. Bölüm, DELE A2. (Madrid: Edelsa, 2019), 6-21. sayfalar | |
3 | Ev Yazılı ifade Ev ve evin bölümlerini tasvir etme Stratejiler I | Mónica García-Viñó Sánchez, “Ev”, 1. Bölüm, DELE A2. (Madrid: Edelsa, 2019), 21-26. sayfalar | |
4 | Alışveriş Okuduğunu anlama ve yazılı ifade etme Anahtar ve stratejiler II | Mónica García-Viñó Sánchez, “Alışveriş”, 2. Bölüm, DELE A2. (Madrid: Edelsa, 2019), 26-41.sayfalar | |
5 | Yiyecek ve restoran Sözlü ifade ve etkileşim Geçmiş sınavlardan gerçek örnekler I | ve Restoranlar”, 2. Bölüm, DELE A2. (Madrid: Edelsa, 2019), 41-46. sayfalar | |
6 | Quiz I Sağlık Okuduğunu ve Dinlediğini anlama Metnin tipolojisi I | Mónica García-Viñó Sánchez, “Sağlık”, 3. Bölüm, DELE A2. (Madrid: Edelsa, 2019), 46-61.sayfalar | |
7 | Sağlık Sözlü ifade ve etkileşim Geçmiş ödevlerden gerçek örnekler II | Mónica García-Viñó Sánchez, “Sağlık”,3. Bölüm, DELE A2. (Madrid: Edelsa, 2019), 61-66.sayfalar | |
8 | Çalışmalar Okuduğunu ve Dinlediğini anlama Metnin tipolojisi II | Mónica García-Viñó Sánchez, “Çalışmalar”, 4.Bölüm, DELE A2. (Madrid: Edelsa, 2019), 66-81.sayfalar | |
9 | Kültür Okuduğunu anlama ve yazılı ifade etme Bazı kültürel özelliklerin tanımlanması Stratejiler II | Mónica García-Viñó Sánchez, “Çalışmalar”, 4. Bölüm, DELE A2. (Madrid: Edelsa, 2019), 81-86.sayfalar | |
10 | İş Kelime bilgisi ve gerçek durumların uygulanması | Mónica García-Viñó Sánchez, “Çalışmalar”, 5.Bölüm, DELE A2. (Madrid: Edelsa, 2019), 86-101.sayfalar | |
11 | İş Sözlü ifade ve etkileşim Geçmiş ödevlerden gerçek örnekler III | Mónica García-Viñó Sánchez, “Çalışmalar”, 5.Bölüm, DELE A2. (Madrid: Edelsa, 2019), 101-106.sayfalar | |
12 | Quiz II Boş Zamanlar ve Seyahat Etme Okuduğunu anlama ve yazılı ifade etme | Mónica García-Viñó Sánchez, “Çalışmalar”, 6.Bölüm, DELE A2. (Madrid: Edelsa, 2019), 106-121.sayfalar | |
13 | Boş Zamanlar ve Seyahat Etme Dinlediğini anlama ve Sözlü ifade ve etkileşim İfade etme ve akıcılık stratejileri | Mónica García-Viñó Sánchez, “Çalışmalar”, 6.Bölüm, DELE A2. (Madrid: Edelsa, 2019), 121-126.sayfalar | |
14 | Sözlü Sınav | ||
15 | Gerçek sınav uygulaması ve Dönemin Gözden Geçirilmesi | ||
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Preparación al Diploma de Español Nivel A2. Edelsa, (2019); Especial DELE A2 Curso Completo. Edelsa, (2019); Centro Virtual Cervates: https://examenes.cervantes.es/es/dele/que-es |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Diccionario Real Academia Española: https://www.rae.es |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
30
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav |
1
|
20
|
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
8
|
16
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
1
|
16
|
16
|
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
20
|
20
|
Toplam |
114
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..