İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU

    İspanyolca Dil Programı


    Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /srv/www/htdocs/yonetim_new/webservice/services/ects/syllabus.php on line 534

    SPN 350 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    İspanyolca A2 Seviyesinde Sınav Hazırlığı
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    SPN 350
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    4

    Ön-Koşul(lar)
      SPN 202 Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
    Dersin Dili
    İspanyolca
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Lisans
    Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Grup çalışması
    Soru & Cevap
    Anlatım / Sunum
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, Avrupa Ortak Başvuru Metni kapsamında akademik ve profesyonel gerekçelerle İspanyolca dilinde uzmanlaşmak ve uzmanlık seviyelerini sertifikalandırmak isteyen öğrencileri, A2 seviyesine gelebilmeleri için hazırlamaktır.
    Öğrenme Çıktıları
    #
    İçerik
    PÇ Sub
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1• Kişisel mektup ya da e-posta gibi ana metinlerdeki ya da kısa ve basit bilgilendirici metinlerdeki bilgilerden belirli çıkarımlar yapabilecektir,
    2• Biyografi, günlük, seyahat kitapçıkları ya da bloglar gibi anlatıma dayalı metinlerdeki ana fikri ve yardımcı fikirleri belirleyebilecektir,
    3• Alışkanlıklar, boş zaman aktiviteleri ve alışveriş üzerine yapılan basit diyalogları takip edebilecektir,
    4• Randevular, reklamlar, istekler gibi olaylarla ilgili ses kaynaklarındaki önemli bilgiyi ayırt edebilecektir,
    5• Alışkanlıklar, tercihler, mekanlar, deneyimler, hoşa giden ve gitmeyen şeyler gibi günlük konularla ilgili bilgi içeren kısa metinler yazabilecektir,
    6• Temel ihtiyaçlarla ilgili kısa konuşmalara ya da günlük aktiviteler, boş zaman, iş, hoşa giden ve gitmeyen şeyler hakkında resmi olmayan konuşmalara katılabilecektir.
    Ders Tanımı Bu ders, dört dil becerisi üzerinde durarak ve örnek sınavlar, aday performansları ve sınav kayıtları gibi özgün materyaller kullanarak öğrencileri İspanyolca A2 sınavına hazırlamak amacıyla tasarlanmıştır. Ders sonunda, ders boyunca öğrenilen konuların test edilmesi amacıyla öğrencilere ayrıntılı, süre kısıtlı gerçek bir sınav yapılacaktır

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri
    X

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
    1 Ders izlencesinin ve dersin tanıtımı Sınav ve ödev yapma stratejilerinin açıklanması Centro Virtual Cervantes,”Guia de Examen DELE A2”, Preparar la prueba DELE. https://examenes.cervantes.es/es/dele/preparar-prueba
    2 Kişiler ve fiziksel betimlemeler Okuduğunu Dinlediğini anlama Anahtar ve stratejiler I Mónica García-Viñó Sánchez, “Kişiler ve Betimlemeler”, 1. Bölüm, DELE A2. (Madrid: Edelsa, 2019), 6-21. sayfalar
    3 Ev Yazılı ifade Ev ve evin bölümlerini tasvir etme Stratejiler I Mónica García-Viñó Sánchez, “Ev”, 1. Bölüm, DELE A2. (Madrid: Edelsa, 2019), 21-26. sayfalar
    4 Alışveriş Okuduğunu anlama ve yazılı ifade etme Anahtar ve stratejiler II Mónica García-Viñó Sánchez, “Alışveriş”, 2. Bölüm, DELE A2. (Madrid: Edelsa, 2019), 26-41.sayfalar
    5 Yiyecek ve restoran Sözlü ifade ve etkileşim Geçmiş sınavlardan gerçek örnekler I ve Restoranlar”, 2. Bölüm, DELE A2. (Madrid: Edelsa, 2019), 41-46. sayfalar
    6 Quiz I Sağlık Okuduğunu ve Dinlediğini anlama Metnin tipolojisi I Mónica García-Viñó Sánchez, “Sağlık”, 3. Bölüm, DELE A2. (Madrid: Edelsa, 2019), 46-61.sayfalar
    7 Sağlık Sözlü ifade ve etkileşim Geçmiş ödevlerden gerçek örnekler II Mónica García-Viñó Sánchez, “Sağlık”,3. Bölüm, DELE A2. (Madrid: Edelsa, 2019), 61-66.sayfalar
    8 Çalışmalar Okuduğunu ve Dinlediğini anlama Metnin tipolojisi II Mónica García-Viñó Sánchez, “Çalışmalar”, 4.Bölüm, DELE A2. (Madrid: Edelsa, 2019), 66-81.sayfalar
    9 Kültür Okuduğunu anlama ve yazılı ifade etme Bazı kültürel özelliklerin tanımlanması Stratejiler II Mónica García-Viñó Sánchez, “Çalışmalar”, 4. Bölüm, DELE A2. (Madrid: Edelsa, 2019), 81-86.sayfalar
    10 İş Kelime bilgisi ve gerçek durumların uygulanması Mónica García-Viñó Sánchez, “Çalışmalar”, 5.Bölüm, DELE A2. (Madrid: Edelsa, 2019), 86-101.sayfalar
    11 İş Sözlü ifade ve etkileşim Geçmiş ödevlerden gerçek örnekler III Mónica García-Viñó Sánchez, “Çalışmalar”, 5.Bölüm, DELE A2. (Madrid: Edelsa, 2019), 101-106.sayfalar
    12 Quiz II Boş Zamanlar ve Seyahat Etme Okuduğunu anlama ve yazılı ifade etme Mónica García-Viñó Sánchez, “Çalışmalar”, 6.Bölüm, DELE A2. (Madrid: Edelsa, 2019), 106-121.sayfalar
    13 Boş Zamanlar ve Seyahat Etme Dinlediğini anlama ve Sözlü ifade ve etkileşim İfade etme ve akıcılık stratejileri Mónica García-Viñó Sánchez, “Çalışmalar”, 6.Bölüm, DELE A2. (Madrid: Edelsa, 2019), 121-126.sayfalar
    14 Sözlü Sınav
    15 Gerçek sınav uygulaması ve Dönemin Gözden Geçirilmesi
    16 Final Sınavı

     

    Ders Kitabı

    Preparación al Diploma de Español Nivel A2. Edelsa, (2019); Especial DELE A2 Curso Completo. Edelsa, (2019); Centro Virtual Cervates: https://examenes.cervantes.es/es/dele/que-es

    Önerilen Okumalar/Materyaller

    Diccionario Real Academia Española: https://www.rae.es

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı % LO 1 LO 2 LO 3 LO 4 LO 5 LO 6
    Katılım
    1
    10
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    2
    30
    Portfolyo
    Ödev
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    Proje
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    1
    20
    Ara Sınav
    Final Sınavı
    1
    40
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    4
    60
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    40
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    14
    1
    14
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    2
    8
    16
    Portfolyo
    0
    Ödev
    0
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    0
    Proje
    0
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    1
    16
    16
    Ara Sınavlar
    0
    Final Sınavı
    1
    20
    20
        Toplam
    114

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ


    Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /srv/www/htdocs/yonetim_new/webservice/services/ects/syllabus.php on line 2214
    #
    PÇ Sub Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

     


    İzmir Ekonomili'lerin Başarı Hikayeleri

    Sami Eyidilli
    Department of Business Administration
    Profesyonel
    Merve Akça
    Psychology
    Yurtdışı Kariyer
    Aslı Nur TİMUR YORDANOV
    CIU Lead Sustainable Energy Architect
    Profesyonel
    Alper GÜLER
    Qreal 3D Technologies
    Girişimci

    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin