Dersin Adı |
Türkçe I
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
TR 101
|
Güz
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öğrencinin, sıradan ve gündelik deyişlerle somut gereksinimleri karşılamayı hedefleyen son derece yalın sözceleri anlayabilmesi ve kullanabilmesi amaçlanır. Kendini veya bir başkasını tanıtabilir ve bir kişiye, kendisiyle ilgili sorular – örneğin oturduğu yer, ilişkileri, sahip olduğu şeyler, vb. üzerine – ve aynı türden sorulara yanıt verebilir. Eğer kendisiyle konuşan kişi yavaş yavaş ve tane tane ve kendisine yardımcı olacak biçimde konuşuyorsa basit bir biçimde iletişim kurabilir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu dersin amacı, Avrupa Ortak Başvuru Metni kapsamında Temel Kullanıcı olan öğrenciyi Giriş ya da Keşif olarak adlandırılan A1.1 seviyesine getirmektir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
X
|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Türkçe programının tanıtılması | Giriş | |
2 | L1 Kendini tanıtabilecektir | Ünite 1.1 / Yeni Hitit | |
3 | L1 Kendini tanıtabilecektir | Ünite 1.1 / Yeni Hitit | |
4 | L2 Kendi hakkında bilgiler verebilecektir | Ünite 1.2 / Yeni Hitit | |
5 | L3 Başkaları hakkında bilgiler verebilecektir | Ünite 1.3 / Yeni Hitit | |
6 | L3 Başkaları hakkında bilgiler verebilecektir | Ünite 1.3 / Yeni Hitit | |
7 | L4 Dış görünüşü tanıtabilecektir | Ünite 2.1 /Yeni Hitit | |
8 | L5 Geldiği, gittiği ve bulunduğu yer hakkında bilgi verebilecektir | Ünite 2.1 / Yeni Hitit | |
9 | L6 Saat belirterek haftalık programı hakkında konuşabilecektir | Ünite 2.3 /Yeni Hitit | |
10 | L7 Kullandığı ulaşım araçlarını belirterek yolculuğu hakkında konuşabilecektir | Ünite 2.3/ Yeni Hitit | |
11 | L8 Yol tarifi yapabilecektir | Ünite 3.2 / Yeni Hitit | |
12 | L8 Yol tarifi yapabilecektir | Ünite 3 .2 / Yeni Hitit | |
13 | L9 Oturdugu yeri tasvir edebilecektir | Ünite 3.3 / yeni Hitit | |
14 | Sözlü sınav haftası | ||
15 | Donemin gozden gecirilmesi | ||
16 | Donemin gozden gecirilmesi |
Ders Kitabı | Yeni Hitit Yabancılar İçin Türkçe Kitabı ISBN 978-975-482-766-8 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | İzmir Yabancılar için Türkçe |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav |
1
|
20
|
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
1
|
15
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
1
|
10
|
10
|
Ara Sınavlar |
1
|
10
|
10
|
Final Sınavı |
1
|
11
|
11
|
Toplam |
110
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..