| Dersin Adı |
İNGİLİZCE MÜTERCİM VE TERCÜMANLIK İÇİN İTALYAN DİLİ I
|
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
|
ITL 121
|
Güz
|
2
|
2
|
3
|
3
|
| Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
| Dersin Dili |
İtalyanca
|
|||||
| Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
| Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
| Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Anlatım / Sunum | |||||
| Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
| Dersin Koordinatörü | ||||||
| Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
| Yardımcı(ları) | - | |||||
| Dersin Amacı | Bu ders Avrupa Ortak Başvuru Metni çerçevesinde başlangıç seviyesindeki öğrencilerin dinleme, okuma, konuşma ve yazma becerilerini uygun bilgi ve kavramlar aracılığıyla A1.1 seviyesine getirmeyi amaçlamaktadır. |
| Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Ders Tanımı | Bu ders öğrencileri meslekler ev,otel, restoran /bar ortamında sipariş verebilme konularında hazırlamak için oluşturulmuştur. |
| Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
| Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
| Destek Dersleri | ||
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
X
|
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | ITL 121 Dersinin Öğrencilere Tanıtılması ve Ders Gereklilikleri kelime bilgisini etkinleştirmek, kelimelerin nasıl yazıldığını sormak ve heceleme çalışması yapmak | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A1” Ünite 0 ; ieu.blackboard.com |
| 2 | İtalyanca ile ilk temas. Selamlaşmak, kendisini ve bir başkasını tanıtmak, isim, yaş v.b. kişisel bilgilerini paylaşmak, sahip olmak fiilini kullanarak eşyaları betimlemek, otelde oda rezervasyonu yaptırmak. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A1” Ünite 1 ; ieu.blackboard.com |
| 3 | İtalyanca ile ilk temas. Selamlaşmak, kendisini ve bir başkasını tanıtmak, isim, yaş v.b. kişisel bilgilerini paylaşmak, sahip olmak fiilini kullanarak eşyaları betimlemek, otelde oda rezervasyonu yaptırmak. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A1” Ünite 1; ieu.blackboard.com |
| 4 | Yaşını, İtalyanca öğrenme nedenini, mesleğini ve iş yerini sormak ve cevap vermek. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A1” Ünite 2; ieu.blackboard.com |
| 5 | Yaşını, İtalyanca öğrenme nedenini, mesleğini ve iş yerini sormak ve cevap vermek. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A1” Ünite 2; ieu.blackboard.com |
| 6 | Yaşını, İtalyanca öğrenme nedenini, mesleğini ve iş yerini sormak ve cevap vermek. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A1” Ünite 2; ieu.blackboard.com |
| 7 | Restoran ve barda yiyecek ve içecek sipariş etmek, yiyecekler konusunda tercihlerini belirtmek. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A1” Ünite 3; ieu.blackboard.com |
| 8 | ARA SINAV HAFTASI | |
| 9 | Restoran ve barda yiyecek ve içecek sipariş etmek, yiyecekler konusunda tercihlerini belirtmek. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A1” Ünite 3; ieu.blackboard.com |
| 10 | Yaşadığı yeri ve otelin sunduğu hizmetleri betimlemek, bir otelin iyi ve zayıf yönlerini kısa diyaloglarla belirtmek. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A1” Ünite 4; ieu.blackboard.com |
| 11 | Yaşadığı yeri ve otelin sunduğu hizmetleri betimlemek, bir otelin iyi ve zayıf yönlerini kısa diyaloglarla belirtmek. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A1” Ünite 4; ieu.blackboard.com |
| 12 | Yaşadığı yeri ve otelin sunduğu hizmetleri betimlemek, bir otelin iyi ve zayıf yönlerini kısa diyaloglarla belirtmek. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A1” Ünite 4; ieu.blackboard.com |
| 13 | Yaşadığı yeri ve otelin sunduğu hizmetleri betimlemek, bir otelin iyi ve zayıf yönlerini kısa diyaloglarla belirtmek.SÖZLÜ SINAV HAZIRLIĞI | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A1” Ünite 4; ieu.blackboard.com |
| 14 | SÖZLÜ SINAV-Final Sınavı Hazırlığı | |
| 15 | DERSİN GÖZDEN GEÇİRİLMESİ | |
| 16 | FİNAL SINAVI |
| Ders Kitabı | Euridice Orlandino, Ciro Massimo Naddeo, Dieci A1, Alma Edizione, EAN: 9788861826311 |
| Önerilen Okumalar/Materyaller |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
| Katılım | ||
| Laboratuvar / Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
10
|
| Portfolyo | ||
| Ödev |
1
|
10
|
| Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
| Proje | ||
| Seminer/Çalıştay | ||
| Sözlü Sınav |
1
|
20
|
| Ara Sınav |
1
|
20
|
| Final Sınavı |
1
|
40
|
| Toplam |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
60
|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
| Toplam |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
| Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
| Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
| Arazi Çalışması |
0
|
||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
2
|
4
|
| Portfolyo |
0
|
||
| Ödev |
1
|
1
|
1
|
| Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
| Proje |
0
|
||
| Seminer/Çalıştay |
0
|
||
| Sözlü Sınav |
1
|
2
|
2
|
| Ara Sınavlar |
1
|
3
|
3
|
| Final Sınavı |
1
|
4
|
4
|
| Toplam |
92
|
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..