| Dersin Adı |
İNGİLİZCE MÜTERCİM VE TERCÜMANLIK İÇİN İTALYAN DİLİ II
|
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
|
ITL 122
|
Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
| Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
| Dersin Dili |
İtalyanca
|
|||||
| Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
| Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
| Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Anlatım / Sunum | |||||
| Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
| Dersin Koordinatörü | ||||||
| Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
| Yardımcı(ları) | - | |||||
| Dersin Amacı | Bu ders Avrupa Ortak Başvuru Metni çerçevesinde A1.1 seviyesindeki öğrencilerin dinleme, okuma, konuşma ve yazma becerilerini uygun bilgi ve kavramlar aracılığıyla A1.2 seviyesine getirmeyi amaçlamaktadır. |
| Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Ders Tanımı | Bu ders öğrencileri kendilerinden bahsetme, İtalyan kültürünü tanıma, mekan ve zaman, aile ve gelenekler konularında hazırlamak için oluşturulmuştur. |
| Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
| Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
| Destek Dersleri | ||
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
X
|
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | ITL 122 Dersinin Öğrencilere Tanıtılması ve Ders Gereklilikleri. Yaşadığı şehrin ilgi çekici yerlerini tarif etmek, bir nesnenin nerede olduğunu betimlemek, yer yön tarif etmek,müze rezervasyonu yapmak.. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A1” Ünite 5; ieu.blackboard.com |
| 2 | ITL 122 Dersinin Öğrencilere Tanıtılması ve Ders Gereklilikleri. Yaşadığı şehrin ilgi çekici yerlerini tarif etmek, bir nesnenin nerede olduğunu betimlemek, yer yön tarif etmek,müze rezervasyonu yapmak. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A1” Ünite 5; ieu.blackboard.com |
| 3 | ITL 122 Dersinin Öğrencilere Tanıtılması ve Ders Gereklilikleri. Yaşadığı şehrin ilgi çekici yerlerini tarif etmek, bir nesnenin nerede olduğunu betimlemek, yer yön tarif etmek,müze rezervasyonu yapmak. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A1” Ünite 5; ieu.blackboard.com |
| 4 | Günlük yaşam, hobiler ve boş zaman aktiviteleri,herhangi bir teklifte bulunmak, kabul ve reddetme ifadelerini kullanmak. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A1” Ünite 6 ; ieu.blackboard.com |
| 5 | Günlük yaşam, hobiler ve boş zaman aktiviteleri,herhangi bir teklifte bulunmak, kabul ve reddetme ifadelerini kullanmak. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A1” Ünite 6 ; ieu.blackboard.com |
| 6 | Günlük yaşam, hobiler ve boş zaman aktiviteleri,herhangi bir teklifte bulunmak, kabul ve reddetme ifadelerini kullanmak. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A1” Ünite 6 ; ieu.blackboard.com |
| 7 | Hava durumu, seyahat ile ilgili bilgi sahibi olmak, yaz tatili anıları, geçmişte yaşanmış olayları anlatmak, tarih sormak ve cevap vermek, kartpostal yazmak. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A1” Ünite 7; ieu.blackboard.com |
| 8 | Hava durumu, seyahat ile ilgili bilgi sahibi olmak, yaz tatili anıları, geçmişte yaşanmış olayları anlatmak, tarih sormak ve cevap vermek, kartpostal yazmak. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A1” Ünite 7; ieu.blackboard.com |
| 9 | Hava durumu, seyahat ile ilgili bilgi sahibi olmak, yaz tatili anıları, geçmişte yaşanmış olayları anlatmak, tarih sormak ve cevap vermek, kartpostal yazmak. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A1” Ünite 7; ieu.blackboard.com |
| 10 | Hava durumu, seyahat ile ilgili bilgi sahibi olmak, yaz tatili anıları, geçmişte yaşanmış olayları anlatmak, tarih sormak ve cevap vermek, kartpostal yazmak. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A1” Ünite 7; ieu.blackboard.com |
| 11 | Yılbaşı anıları,tatil programı yapmak, dış görünüş ve karakter özelliklerini betimlemek, aile bireylerini tanıtmak, kutlama ve tebrik etme ifadelerini kullanmak. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A1” Ünite 8; ieu.blackboard.com |
| 12 | Yılbaşı anıları,tatil programı yapmak, dış görünüş ve karakter özelliklerini betimlemek, aile bireylerini tanıtmak, kutlama ve tebrik etme ifadelerini kullanmak. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A1” Ünite 8; ieu.blackboard.com |
| 13 | Yılbaşı anıları,tatil programı yapmak, dış görünüş ve karakter özelliklerini betimlemek, aile bireylerini tanıtmak, kutlama ve tebrik etme ifadelerini kullanmak. SÖZLÜ SINAV HAZIRLIĞI | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A1” Ünite 8; ieu.blackboard.com |
| 14 | SÖZLÜ SINAV-Final Sınavı Hazırlığı | |
| 15 | DERSİN GÖZDEN GEÇİRİLMESİ | |
| 16 | FİNAL SINAVI |
| Ders Kitabı | Euridice Orlandino, Ciro Massimo Naddeo, Dieci A1, Alma Edizione, EAN: 9788861826311 |
| Önerilen Okumalar/Materyaller |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
| Katılım | ||
| Laboratuvar / Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
10
|
| Portfolyo | ||
| Ödev |
1
|
10
|
| Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
| Proje | ||
| Seminer/Çalıştay | ||
| Sözlü Sınav |
1
|
20
|
| Ara Sınav |
1
|
20
|
| Final Sınavı |
1
|
40
|
| Toplam |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
60
|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
| Toplam |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
| Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
| Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
| Arazi Çalışması |
0
|
||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
2
|
4
|
| Portfolyo |
0
|
||
| Ödev |
1
|
1
|
1
|
| Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
| Proje |
0
|
||
| Seminer/Çalıştay |
0
|
||
| Sözlü Sınav |
1
|
3
|
3
|
| Ara Sınavlar |
1
|
3
|
3
|
| Final Sınavı |
1
|
5
|
5
|
| Toplam |
122
|
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..