| Dersin Adı |
İtalyanca III
|
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
|
ITL 201
|
Güz
|
2
|
2
|
3
|
4
|
| Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||
| Dersin Dili |
İtalyanca
|
|||||||
| Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||||
| Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||
| Dersin Veriliş Şekli | Karma | |||||||
| Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Anlatım / Sunum | |||||||
| Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||||
| Dersin Koordinatörü | ||||||||
| Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||
| Yardımcı(ları) | - | |||||||
| Dersin Amacı | Avrupa Ortak Dil Çerçevesinde A2 seviyesinin ilk adımını oluşturan bu derste amaçlanan öğrencilere bilinen günlük ifadeler ve basit cümleler ile dinleme-okuma-konuşma ve yazma) becerilerini kazandırmaktır. |
| Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Ders Tanımı | Bu ders öğrencileri gündelik yaşam, tatil, aile, dış görünüş, karakter özellikleri, hobiler, güncel konu ve sorunlar, nesneleri ve kişileri karşılaştırma, çocukluk anılarını ifade etme konularında hazırlamak için oluşturulmuştur. |
| Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
| Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
| Destek Dersleri | ||
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
X
|
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | ITL 201 Dersinin Öğrencilere Tanıtılması ve Ders Gereklilikleri. Aile bireylerini tanımlama , düğün hediyeleri ile ilgili konuşma | Luciana Ziglio,Giovanna Rizzo"Nuovo Espresso 1" (Ünite 10); ieu.blackboard.com http://www.italianonline.it/famiglia.htm |
| 2 | Konular: aile hakkında konuşma, bir fotoğrafı tanımlama, sahiplik ifade etme, düğün hediyeleri ile ilgili konuşma | Luciana Ziglio,Giovanna Rizzo"Nuovo Espresso 1" (Ünite 10); ieu.blackboard.com http://italianoperstranieri.mondadorieducation.it/wp-content/uploads/2016/12/A1_grammatica_09.pdf |
| 3 | Konular: aile hakkında konuşma, bir fotoğrafı tanımlama, sahiplik ifade etme, düğün hediyeleri ile ilgili konuşma | Luciana Ziglio,Giovanna Rizzo"Nuovo Espresso 1" (Ünite 10); ieu.blackboard.com http://italianoperstranieri.mondadorieducation.it/wp-content/uploads/2016/12/A1_grammatica_09.pd |
| 4 | Konular: kıyafet tasviri, fikir ifade etme, karşılaştırma yapma, tavsiye verme, giysi bedeni ve ayakkabı numarası sorma ve satın alma | Maria Bali, Giovanna Rizzo Nuovo Espresso 2(Ünite 1) https://www.loescher.it/download/innovando/itastra/Scheda13_IPronomiPersonaliComplementoIniretto.pdf |
| 5 | Konular: kıyafet tasviri, fikir ifade etme, karşılaştırma yapma, tavsiye verme, giysi bedeni ve ayakkabı numarası sorma ve satın alma | Maria Bali, Giovanna Rizzo Nuovo Espresso 2(Ünite 1) http://italianoperstranieri.mondadorieducation.it/wp-content/uploads/2016/12/A2_grammatica_10.pdf |
| 6 | Konular: çocukluk anıları, geçmişin betimlemesi, bir konunun olumlu ve olumsuz yönlerini ele alma | Maria Bali, Giovanna Rizzo Nuovo Espresso 2(Ünite 2) http://telelinea.free.fr/italien/imperfetto1.htm http://www.italianonline.it/imperfetto1.htm |
| 7 | Konular: çocukluk anıları, geçmişin betimlemesi, bir konunun olumlu ve olumsuz yönlerini ele alma | Maria Bali, Giovanna Rizzo Nuovo Espresso 2(Ünite 2) http://telelinea.free.fr/italien/imperfetto2.htm |
| 8 | ARA SINAV HAFTASI | |
| 9 | Konular: çocukluk anıları, geçmişin betimlemesi, bir konunun olumlu ve olumsuz yönlerini ele alma | Maria Bali, Giovanna Rizzo Nuovo Espresso 2(Ünite 2) http://www.italianonline.it/passimp5.htm http://www.italianonline.it/passimp3.htm |
| 10 | Konular: bir kişinin dış görünüşünü ve karaterini tasvir etme ve karşılaştırma yapma, rica etme ifadeleri, tavsiye verme, arzu ve istek bildirme, öneride bulunma ve fikir yürütme | Maria Bali, Giovanna Rizzo Nuovo Espresso 2(Ünite 3) http://telelinea.free.fr/italien/condizionale1.htm |
| 11 | Konular: bir kişinin dış görünüşünü ve karaterini tasvir etme ve karşılaştırma yapma, rica etme ifadeleri, tavsiye verme, arzu ve istek bildirme, öneride bulunma ve fikir yürütme | Maria Bali, Giovanna Rizzo Nuovo Espresso 2(Ünite 3) http://telelinea.free.fr/italien/condizionale2.htm http://www.italianonline.it/condsemp3.htm |
| 12 | Konular: bir kişinin dış görünüşünü ve karaterini tasvir etme ve karşılaştırma yapma, rica etme ifadeleri, tavsiye verme, arzu ve istek bildirme, öneride bulunma ve fikir yürütme | Maria Bali, Giovanna Rizzo Nuovo Espresso 2(Ünite 3) http://telelinea.free.fr/italien/condizionale2.htm http://www.italianonline.it/condsemp3.htm |
| 13 | Konular: bir kişinin dış görünüşünü ve karaterini tasvir etme ve karşılaştırma yapma, rica etme ifadeleri, tavsiye verme, arzu ve istek bildirme, öneride bulunma ve fikir yürütme. Sözlü sınav hazırlığı | Maria Bali, Giovanna Rizzo"Nuovo Espresso 2" (Unit 3),useful sources ieu.blackboard.com LINK https://onlineitalianclub.com/free_italian_exercises/farcela_a2.html http://onlineitalianclub.com/free_italian_exercises/verbi_pronominali_andarsene_farcela_a2.html |
| 14 | Final Sınav Hazırlığı SÖZLÜ SINAV | |
| 15 | DERSİN GÖZDEN GEÇİRİLMESİ | |
| 16 | FİNAL SINAVI |
| Ders Kitabı | Luciana Ziglio, Giovanna Rizzo NUOVO ESPRESSO I, Alma Edizione; ISBN 978-88-6182-318-1 Maria Bali, Giovanna Rizzo NUOVO ESPRESSO II, Alma Edizione; ISBN 978-88-6182-321-1 |
| Önerilen Okumalar/Materyaller | ieu.blackboard.com |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
| Katılım | ||
| Laboratuvar / Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
10
|
| Portfolyo | ||
| Ödev |
1
|
10
|
| Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
| Proje | ||
| Seminer/Çalıştay | ||
| Sözlü Sınav |
1
|
20
|
| Ara Sınav |
1
|
20
|
| Final Sınavı |
1
|
40
|
| Toplam |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
| Toplam |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
| Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
| Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
| Arazi Çalışması |
0
|
||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
2
|
2
|
| Portfolyo |
-
|
-
|
0
|
| Ödev |
1
|
2
|
2
|
| Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
| Proje |
0
|
||
| Seminer/Çalıştay |
0
|
||
| Sözlü Sınav |
1
|
5
|
5
|
| Ara Sınavlar |
1
|
5
|
5
|
| Final Sınavı |
1
|
6
|
6
|
| Toplam |
112
|
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..