İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU

    İtalyanca Dil Programı

    ITL 201 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    İtalyanca III
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    ITL 201
    Güz
    2
    2
    3
    4

    Ön-Koşul(lar)
      ITL 104 Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
    Dersin Dili
    İtalyanca
    Dersin Türü
    Zorunlu
    Dersin Düzeyi
    Lisans
    Dersin Veriliş Şekli Karma
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım / Sunum
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Avrupa Ortak Dil Çerçevesinde A2 seviyesinin ilk adımını oluşturan bu derste amaçlanan öğrencilere bilinen günlük ifadeler ve basit cümleler ile dinleme-okuma-konuşma ve yazma) becerilerini kazandırmaktır.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • Öğrenciler aile, kıyafet ve ayakkabı alışverişi gibi günlük konuları içeren bir diyaloğu, geçmişteki durum ve alışkanlıklarına dair kısa açıklamaları, bir kişinin dış görünüşünü ve karakterini dile getiren ana özellikleri yavaş ve net konuşulduğunda takip edebileceklerdir.
    • Öğrenciler kısa bir mektup ya da ileti, basit bir gazete makalesi ve röportaj metnini analiz edebileceklerdir.
    • Öğrenciler alışveriş ihtiyaçları, arzuları, çocukluk anıları ile ilgili soru ve cevapları, bir kişinin karakter ve fiziksel özellikleri ile ilgili düşünceleri konusunda iletişim kurabileceklerdir.
    • Öğrenciler aile bireylerini betimleme, nesneler ve mekânlar arasında karşılaştırma yapma, öğüt verme ve varsayımda bulunma, bir kişinin dış görünüşünü ve karakterini, kendileri ile arkadaşlarının fiziksel ve karakteristik özelliklerini karşılaştırma gibi konularda kendilerini ifade edebileceklerdir.
    • Öğrenciler dış görünüş ve kişilik, hobi, güncel konular ve sorunlar ile ilgili kısa not ve mesaj metinleri oluşturabileceklerdir.
    Ders Tanımı Bu ders öğrencileri gündelik yaşam, tatil, aile, dış görünüş, karakter özellikleri, hobiler, güncel konu ve sorunlar, nesneleri ve kişileri karşılaştırma, çocukluk anılarını ifade etme konularında hazırlamak için oluşturulmuştur.
    Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri
    X

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 ITL 201 Dersinin Öğrencilere Tanıtılması ve Ders Gereklilikleri. Aile bireylerini tanımlama , düğün hediyeleri ile ilgili konuşma Luciana Ziglio,Giovanna Rizzo"Nuovo Espresso 1" (Ünite 10); ieu.blackboard.com http://www.italianonline.it/famiglia.htm
    2 Konular: aile hakkında konuşma, bir fotoğrafı tanımlama, sahiplik ifade etme, düğün hediyeleri ile ilgili konuşma Luciana Ziglio,Giovanna Rizzo"Nuovo Espresso 1" (Ünite 10); ieu.blackboard.com http://italianoperstranieri.mondadorieducation.it/wp-content/uploads/2016/12/A1_grammatica_09.pdf
    3 Konular: aile hakkında konuşma, bir fotoğrafı tanımlama, sahiplik ifade etme, düğün hediyeleri ile ilgili konuşma Luciana Ziglio,Giovanna Rizzo"Nuovo Espresso 1" (Ünite 10); ieu.blackboard.com http://italianoperstranieri.mondadorieducation.it/wp-content/uploads/2016/12/A1_grammatica_09.pd
    4 Konular: kıyafet tasviri, fikir ifade etme, karşılaştırma yapma, tavsiye verme, giysi bedeni ve ayakkabı numarası sorma ve satın alma Maria Bali, Giovanna Rizzo Nuovo Espresso 2(Ünite 1) https://www.loescher.it/download/innovando/itastra/Scheda13_IPronomiPersonaliComplementoIniretto.pdf
    5 Konular: kıyafet tasviri, fikir ifade etme, karşılaştırma yapma, tavsiye verme, giysi bedeni ve ayakkabı numarası sorma ve satın alma Maria Bali, Giovanna Rizzo Nuovo Espresso 2(Ünite 1) http://italianoperstranieri.mondadorieducation.it/wp-content/uploads/2016/12/A2_grammatica_10.pdf
    6 Konular: çocukluk anıları, geçmişin betimlemesi, bir konunun olumlu ve olumsuz yönlerini ele alma Maria Bali, Giovanna Rizzo Nuovo Espresso 2(Ünite 2) http://telelinea.free.fr/italien/imperfetto1.htm http://www.italianonline.it/imperfetto1.htm
    7 Konular: çocukluk anıları, geçmişin betimlemesi, bir konunun olumlu ve olumsuz yönlerini ele alma Maria Bali, Giovanna Rizzo Nuovo Espresso 2(Ünite 2) http://telelinea.free.fr/italien/imperfetto2.htm
    8 ARA SINAV HAFTASI
    9 Konular: çocukluk anıları, geçmişin betimlemesi, bir konunun olumlu ve olumsuz yönlerini ele alma Maria Bali, Giovanna Rizzo Nuovo Espresso 2(Ünite 2) http://www.italianonline.it/passimp5.htm http://www.italianonline.it/passimp3.htm
    10 Konular: bir kişinin dış görünüşünü ve karaterini tasvir etme ve karşılaştırma yapma, rica etme ifadeleri, tavsiye verme, arzu ve istek bildirme, öneride bulunma ve fikir yürütme Maria Bali, Giovanna Rizzo Nuovo Espresso 2(Ünite 3) http://telelinea.free.fr/italien/condizionale1.htm
    11 Konular: bir kişinin dış görünüşünü ve karaterini tasvir etme ve karşılaştırma yapma, rica etme ifadeleri, tavsiye verme, arzu ve istek bildirme, öneride bulunma ve fikir yürütme Maria Bali, Giovanna Rizzo Nuovo Espresso 2(Ünite 3) http://telelinea.free.fr/italien/condizionale2.htm http://www.italianonline.it/condsemp3.htm
    12 Konular: bir kişinin dış görünüşünü ve karaterini tasvir etme ve karşılaştırma yapma, rica etme ifadeleri, tavsiye verme, arzu ve istek bildirme, öneride bulunma ve fikir yürütme Maria Bali, Giovanna Rizzo Nuovo Espresso 2(Ünite 3) http://telelinea.free.fr/italien/condizionale2.htm http://www.italianonline.it/condsemp3.htm
    13 Konular: bir kişinin dış görünüşünü ve karaterini tasvir etme ve karşılaştırma yapma, rica etme ifadeleri, tavsiye verme, arzu ve istek bildirme, öneride bulunma ve fikir yürütme. Sözlü sınav hazırlığı Maria Bali, Giovanna Rizzo"Nuovo Espresso 2" (Unit 3),useful sources ieu.blackboard.com LINK https://onlineitalianclub.com/free_italian_exercises/farcela_a2.html http://onlineitalianclub.com/free_italian_exercises/verbi_pronominali_andarsene_farcela_a2.html
    14 Final Sınav Hazırlığı SÖZLÜ SINAV
    15 DERSİN GÖZDEN GEÇİRİLMESİ
    16 FİNAL SINAVI

     

    Ders Kitabı

    Luciana Ziglio, Giovanna Rizzo NUOVO ESPRESSO I, Alma Edizione; ISBN 978-88-6182-318-1

    Maria Bali, Giovanna Rizzo NUOVO ESPRESSO II, Alma Edizione; ISBN 978-88-6182-321-1

    Önerilen Okumalar/Materyaller

    ieu.blackboard.com

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    1
    10
    Portfolyo
    Ödev
    1
    10
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    Proje
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    1
    20
    Ara Sınav
    1
    20
    Final Sınavı
    1
    40
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    4
    60
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    40
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    2
    32
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    2
    32
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    14
    2
    28
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    1
    2
    2
    Portfolyo
    -
    -
    0
    Ödev
    1
    2
    2
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    0
    Proje
    0
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    1
    5
    5
    Ara Sınavlar
    1
    5
    5
    Final Sınavı
    1
    6
    6
        Toplam
    112

     

    İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin