| Dersin Adı |
İNGİLİZCE MÜTERCİM VE TERCÜMANLIK İÇİN İTALYAN DİLİ III
|
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
|
ITL 221
|
Güz
|
2
|
2
|
3
|
4
|
| Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||
| Dersin Dili |
İtalyanca
|
|||||||
| Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||||
| Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||||
| Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Anlatım / Sunum | |||||||
| Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||||
| Dersin Koordinatörü | ||||||||
| Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||
| Yardımcı(ları) | - | |||||||
| Dersin Amacı | Bu ders Avrupa Ortak Başvuru Metni çerçevesinde A1.2 seviyesindeki öğrencilerin dinleme, okuma, konuşma ve yazma becerilerini uygun bilgi ve kavramlar aracılığıyla A2.1 seviyesine getirmeyi amaçlamaktadır. |
| Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Ders Tanımı | Bu ders öğrencileri yabancı dil öğrenmenin önemi, çocukluk anıları, geçmişteki alışkanlıklar, spor yapmanın faydaları konularında hazırlamak için oluşturulmuştur. |
| Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
| Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
| Destek Dersleri | ||
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
X
|
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | ITL 221 Dersinin Öğrencilere Tanıtılması ve Ders Gereklilikleri. İnternetde kıyafet alışverişi yapmak ve kıyafeti tarif etmek, süpermarkette alışveriş yapmak, basit bir yemek tarif etmek,İtalyadaki sokak pazarları. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A1” Ünite 9; ieu.blackboard.com |
| 2 | İnternetde kıyafet alışverişi yapmak ve kıyafeti tarif etmek, süpermarkette alışveriş yapmak, basit bir yemek tarif etmek,İtalyadaki sokak pazarları. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A1” Ünite 9; ieu.blackboard.com |
| 3 | İnternetde kıyafet alışverişi yapmak ve kıyafeti tarif etmek, süpermarkette alışveriş yapmak, basit bir yemek tarif etmek,İtalyadaki sokak pazarları. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A1” Ünite 10; ieu.blackboard.com |
| 4 | kariyer yolunu tarif etmek,mesleklerin farklı özellikleri, olumlu / olumsuz yönleri, sağlık problemlerini tanımlamak ve çözüm önerilerinde bulunmak,eczanede yardım talebinde bulunmak. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A1” Ünite 10; ieu.blackboard.com |
| 5 | kariyer yolunu tarif etmek,mesleklerin farklı özellikleri, olumlu / olumsuz yönleri, sağlık problemlerini tanımlamak ve çözüm önerilerinde bulunmak,eczanede yardım talebinde bulunmak. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A1” Ünite 10; ieu.blackboard.com |
| 6 | kariyer yolunu tarif etmek,mesleklerin farklı özellikleri, olumlu / olumsuz yönleri, sağlık problemlerini tanımlamak ve çözüm önerilerinde bulunmak,eczanede yardım talebinde bulunmak. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A1” Ünite 10; ieu.blackboard.com |
| 7 | kariyer yolunu tarif etmek,mesleklerin farklı özellikleri, olumlu / olumsuz yönleri, sağlık problemlerini tanımlamak ve çözüm önerilerinde bulunmak,eczanede yardım talebinde bulunmak. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A1” Ünite 10; ieu.blackboard.com |
| 8 | ARA SINAV HAFTASI | |
| 9 | İtalyanca öğrenme deneyimi hakkında konuşmak, yapılabilecek ve yapılayamayacak aktiviteleri ifade etmek, bir kursa kayıt olmak, eğitim yolunu tanımlamak. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A2” Ünite 1; ieu.blackboard.com |
| 10 | İtalyanca öğrenme deneyimi hakkında konuşmak, yapılabilecek ve yapılayamayacak aktiviteleri ifade etmek, bir kursa kayıt olmak, eğitim yolunu tanımlamak. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A2” Ünite 1; ieu.blackboard.com |
| 11 | Geçmişteki alışkanlıklarımızı tanımlamak, çocukluk anılarımızı anlatmak, fiziksel ve karakter özelliklerimizi tanımlamak ve karşılaştırmak, ünlü italyanların biyografisini anlamak ve yazmak, halka açık yerlerde tartışmak. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A2” Ünite 2; ieu.blackboard.com |
| 12 | Geçmişteki alışkanlıklarımızı tanımlamak, çocukluk anılarımızı anlatmak, fiziksel ve karakter özelliklerimizi tanımlamak ve karşılaştırmak, ünlü italyanların biyografisini anlamak ve yazmak, halka açık yerlerde tartışmak. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A2” Ünite 2; ieu.blackboard.com |
| 13 | Geçmişteki alışkanlıklarımızı tanımlamak, çocukluk anılarımızı anlatmak, fiziksel ve karakter özelliklerimizi tanımlamak ve karşılaştırmak, ünlü italyanların biyografisini anlamak ve yazmak, halka açık yerlerde tartışmak. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A2” Ünite 2; ieu.blackboard.com |
| 14 | Final sınav hazırlığı + SÖZLÜ SINAV | |
| 15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
| 16 | FİNAL SINAVI |
| Ders Kitabı | Euridice Orlandino, Ciro Massimo Naddeo, Dieci A1, Alma Edizione, EAN: 9788861826311
Euridice Orlandino, Ciro Massimo Naddeo, Dieci A2, Alma Edizione, EAN: 9788861826397 |
| Önerilen Okumalar/Materyaller |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
| Katılım | ||
| Laboratuvar / Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
10
|
| Portfolyo | ||
| Ödev |
1
|
10
|
| Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
| Proje | ||
| Seminer/Çalıştay | ||
| Sözlü Sınav |
1
|
20
|
| Ara Sınav |
1
|
20
|
| Final Sınavı |
1
|
40
|
| Toplam |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
60
|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
| Toplam |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
| Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
| Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
| Arazi Çalışması |
0
|
||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
2
|
4
|
| Portfolyo |
0
|
||
| Ödev |
1
|
1
|
1
|
| Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
| Proje |
0
|
||
| Seminer/Çalıştay |
0
|
||
| Sözlü Sınav |
1
|
3
|
3
|
| Ara Sınavlar |
1
|
3
|
3
|
| Final Sınavı |
1
|
5
|
5
|
| Toplam |
122
|
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..