| Dersin Adı |
İNGİLİZCE MÜTERCİM VE TERCÜMANLIK İÇİN İTALYAN DİLİ IV
|
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
|
ITL 222
|
Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
| Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||
| Dersin Dili |
İtalyanca
|
|||||||
| Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||||
| Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||||
| Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Anlatım / Sunum | |||||||
| Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||||
| Dersin Koordinatörü | ||||||||
| Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||
| Yardımcı(ları) | - | |||||||
| Dersin Amacı | Bu ders Avrupa Ortak Başvuru Metni çerçevesinde A2.1 seviyesindeki öğrencilerin dinleme, okuma, konuşma ve yazma becerilerini uygun bilgi ve kavramlar aracılığıyla A2.2 seviyesine getirmeyi amaçlamaktadır. |
| Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Ders Tanımı | Bu ders öğrencileri İtalyan sineması, festivalleri, İtalyan ailelerinin önyargı ve gelenekleri, İtalya’daki sokak yemekleri konularında hazırlamak için oluşturulmuştur. |
| Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
|
Temel Ders | |
| Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
| Destek Dersleri | ||
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
X
|
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | ITL 222 Dersinin Öğrencilere Tanıtılması ve Ders Gereklilikleri.Geçmişteki alışkanlıklar ve olaylar hakkında konuşmak, henüz yapılmayan aktiviteleri anlatmak, bir röportaja katılmak, birisini tebrik etmek, sevgi- coşku- şaşkınlık- pişmanlık ve belirsizliği ifade etmek. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A2” Ünite 3 ; ieu.blackboard.com |
| 2 | Geçmişteki alışkanlıklar ve olaylar hakkında konuşmak, henüz yapılmayan aktiviteleri anlatmak, bir röportaja katılmak, birisini tebrik etmek, sevgi- coşku- şaşkınlık- pişmanlık ve belirsizliği ifade etmek. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A2” Ünite 3 ; ieu.blackboard.com |
| 3 | Geçmişteki alışkanlıklar ve olaylar hakkında konuşmak, henüz yapılmayan aktiviteleri anlatmak, bir röportaja katılmak, birisini tebrik etmek, sevgi- coşku- şaşkınlık- pişmanlık ve belirsizliği ifade etmek. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A2” Ünite 3 ; ieu.blackboard.com |
| 4 | Vücudun bölümleri/spor ve sağlık, küçük sağlık sorunlarını tanımlamak ve tavsiyede bulunmak, spor yapmanın avantajları ve dezavantajlarını ifade etmek ve konu ile ilgili resmi bağlamda tavsiyelerde bulunmak, semptomları tanımlamak, ilaç miktarını belirtmek, çevrimiçi bir tıbbi tavsiye forumunda yardım istemek, hastanede veya ilk yardımda iletişim kurmak. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A2” Ünite 4 ; ieu.blackboard.com |
| 5 | Vücudun bölümleri/spor ve sağlık, küçük sağlık sorunlarını tanımlamak ve tavsiyede bulunmak, spor yapmanın avantajları ve dezavantajlarını ifade etmek ve konu ile ilgili resmi bağlamda tavsiyelerde bulunmak, semptomları tanımlamak, ilaç miktarını belirtmek, çevrimiçi bir tıbbi tavsiye forumunda yardım istemek, hastanede veya ilk yardımda iletişim kurmak. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A2” Ünite 4 ; ieu.blackboard.com |
| 6 | Vücudun bölümleri/spor ve sağlık, küçük sağlık sorunlarını tanımlamak ve tavsiyede bulunmak, spor yapmanın avantajları ve dezavantajlarını ifade etmek ve konu ile ilgili resmi bağlamda tavsiyelerde bulunmak, semptomları tanımlamak, ilaç miktarını belirtmek, çevrimiçi bir tıbbi tavsiye forumunda yardım istemek, hastanede veya ilk yardımda iletişim kurmak. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A2” Ünite 4; ieu.blackboard.com |
| 7 | Vücudun bölümleri/spor ve sağlık, küçük sağlık sorunlarını tanımlamak ve tavsiyede bulunmak, spor yapmanın avantajları ve dezavantajlarını ifade etmek ve konu ile ilgili resmi bağlamda tavsiyelerde bulunmak, semptomları tanımlamak, ilaç miktarını belirtmek, çevrimiçi bir tıbbi tavsiye forumunda yardım istemek, hastanede veya ilk yardımda iletişim kurmak. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A2” Ünite 4; ieu.blackboard.com |
| 8 | Indirim istemek, kıyafetleri tarif etmek, öneri, talimat, yönerge vermek ve anlamak, zorluk veya probleme neden olan bir aksama hakkında konuşmak, karakolda hırsızlık beyanında bulunmak, postaneye paket göndermek. ARA SINAV | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A2” Ünite 5; ieu.blackboard.com |
| 9 | Indirim istemek, kıyafetleri tarif etmek, öneri, talimat, yönerge vermek ve anlamak, zorluk veya probleme neden olan bir aksama hakkında konuşmak, karakolda hırsızlık beyanında bulunmak, postaneye paket göndermek. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A2” Ünite 5; ieu.blackboard.com |
| 10 | Indirim istemek, kıyafetleri tarif etmek, öneri, talimat, yönerge vermek ve anlamak, zorluk veya probleme neden olan bir aksama hakkında konuşmak, karakolda hırsızlık beyanında bulunmak, postaneye paket göndermek. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A2” Ünite 5; ieu.blackboard.com |
| 11 | İtalyada yapılabilecek ilginç şeyler önermek, bir filmin konusunu anlatmak, sinemaya gitme tekliflinde bulunmak, kabul ve red etmek,bir gece düzenlemek,kültürel etkinlikler veya turistik yeler önermek, halka açık yerlerde talimatları, yönergeleri ve yasakları anlamak. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A2” Ünite 6; ieu.blackboard.com |
| 12 | İtalyada yapılabilecek ilginç şeyler önermek, bir filmin konusunu anlatmak, sinemaya gitme tekliflinde bulunmak, kabul ve red etmek,bir gece düzenlemek,kültürel etkinlikler veya turistik yeler önermek, halka açık yerlerde talimatları, yönergeleri ve yasakları anlamak. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A2” Ünite 6; ieu.blackboard.com |
| 13 | İtalyada yapılabilecek ilginç şeyler önermek, bir filmin konusunu anlatmak, sinemaya gitme tekliflinde bulunmak, kabul ve red etmek,bir gece düzenlemek,kültürel etkinlikler veya turistik yeler önermek, halka açık yerlerde talimatları, yönergeleri ve yasakları anlamak. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A2” Ünite 6; ieu.blackboard.com |
| 14 | Final sınav hazırlığı + SÖZLÜ SINAV | |
| 15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
| 16 | FİNAL SINAVI |
| Ders Kitabı | Euridice Orlandino, Ciro Massimo Naddeo, Dieci A2, Alma Edizione, EAN: 9788861826397 |
| Önerilen Okumalar/Materyaller |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
| Katılım | ||
| Laboratuvar / Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
10
|
| Portfolyo | ||
| Ödev |
1
|
10
|
| Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
| Proje |
-
|
-
|
| Seminer/Çalıştay | ||
| Sözlü Sınav |
1
|
20
|
| Ara Sınav |
1
|
20
|
| Final Sınavı |
1
|
40
|
| Toplam |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
60
|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
| Toplam |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
| Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
| Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
| Arazi Çalışması |
0
|
||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
2
|
4
|
| Portfolyo |
0
|
||
| Ödev |
1
|
1
|
1
|
| Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
| Proje |
0
|
||
| Seminer/Çalıştay |
0
|
||
| Sözlü Sınav |
1
|
3
|
3
|
| Ara Sınavlar |
1
|
3
|
3
|
| Final Sınavı |
1
|
5
|
5
|
| Toplam |
122
|
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..