| Dersin Adı |
İtalyanca V
|
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
|
ITL 301
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
| Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||
| Dersin Dili |
İtalyanca
|
|||||||
| Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||||
| Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||
| Dersin Veriliş Şekli | - | |||||||
| Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||||
| Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||||
| Dersin Koordinatörü | ||||||||
| Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||
| Yardımcı(ları) | - | |||||||
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencileri İtalyan kültürü ve yaşama biçimi ile tanıştırıp, günlük hayata ilişkin konular çerçevesinde basit etkinliklerle iletişim kurmalarını sağlamaktır. |
| Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Ders Tanımı | Bu dersin amacı, Avrupa Ortak Başvuru Metni kapsamında Temel Kullanıcı olan öğrenciyi Bağımsız Kullanıcı – B1 seviyesine getirmektir. |
| Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
| Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
| Destek Dersleri | ||
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
X
|
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | ITL 301 programının öğrencilere tanıtımı ve öğrencileri dönem içindeki konulara hazırlamak amaçlı tekrar dersi | https://ieu.blackboard.com/ |
| 2 | İtalyanların yeme alışkanlıkları, meyve ve sebze isimleri | https://ieu.blackboard.com/ |
| 3 | Dükkan ve kap çeşitleri, market alışverişi; | https://ieu.blackboard.com/ |
| 4 | "ne" ve "nessuno zamirlerinin kullanımı, nesne olarak kullanılan zamirler ve zamirler hakkında alıştırmalar | https://ieu.blackboard.com/ |
| 5 | Giysi isimleri, renkler, materyaller; kıyafet ve ayakkabı mağazasında alışveriş, birisine yardım teklif etme, kabul etme ve reddetme ifadeleri QUIZ I | https://ieu.blackboard.com/ |
| 6 | İtalyan modası ve modacılarıyla ilgili alışveriş dinleme ve metin okuma | https://ieu.blackboard.com/ |
| 7 | Moda ile ilgili konuşma, dönüşlü fiillerin tekrarı | https://ieu.blackboard.com/ |
| 8 | Önemli italyan şehirleri hakkında metin okuma ve dinleme alıştırmaları, şehir tasviri için kullanılan kelime bilgisi | https://ieu.blackboard.com/ |
| 9 | Şahıssız fillerle genel ifade kullanımları, şehir ve ortam tasvirleri | https://ieu.blackboard.com/ |
| 10 | Yer yön tarifi için kullanılan kelime bilgisi ve dinleme alıştırmaları QUIZ II | https://ieu.blackboard.com/ |
| 11 | Emir kipi kullanımı | https://ieu.blackboard.com/ |
| 12 | Yer yön zarflarının kullanımı ve diyalog oluşturma | https://ieu.blackboard.com/ |
| 13 | SUNUM ve genel tekrar | https://ieu.blackboard.com/ |
| 14 | SÖZLÜ SINAV | |
| 15 | FİNAL SINAVI | |
| 16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
| Ders Kitabı | Dönem içindeki tüm çalışma ve uygulamalar öğretim elemanı tarafından hazırlanacak , online kaynaklar Blackboard'da ilan edilecektir. |
| Önerilen Okumalar/Materyaller | Blackboard materyalleri öğrenciler tarafından basılmalı ve sınıfa getirilmelidir. https://ieu.blackboard.com/ |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
| Katılım |
1
|
10
|
| Laboratuvar / Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
30
|
| Portfolyo | ||
| Ödev |
-
|
-
|
| Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
| Proje |
-
|
|
| Seminer/Çalıştay | ||
| Sözlü Sınav | ||
| Ara Sınav |
1
|
20
|
| Final Sınavı |
1
|
30
|
| Toplam |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
70
|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
| Toplam |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
| Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
| Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
1
|
15
|
| Arazi Çalışması |
0
|
||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
7
|
14
|
| Portfolyo |
0
|
||
| Ödev |
-
|
-
|
0
|
| Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
5
|
5
|
| Proje |
0
|
||
| Seminer/Çalıştay |
0
|
||
| Sözlü Sınav |
0
|
||
| Ara Sınavlar |
1
|
5
|
5
|
| Final Sınavı |
1
|
14
|
14
|
| Toplam |
117
|
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..