| Dersin Adı |
İtalyanca VI
|
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
|
ITL 302
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
| Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||
| Dersin Dili |
İtalyanca
|
|||||||
| Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||||
| Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||
| Dersin Veriliş Şekli | - | |||||||
| Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||||
| Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||||
| Dersin Koordinatörü | ||||||||
| Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||
| Yardımcı(ları) | - | |||||||
| Dersin Amacı | Dersin Amacı : Öğrenciler, geleceğe dair istek ve hayallerinden bahsedebilecek, herhangi bir durum karşısında tavsiye isteyebilecek yada kendisine sorulduğunda tavsiyelerde bulunabilecektir. Olası sağlık sorunlarını anlatabilecek, konulan teşhisi ve uygulaması gereken tedaviyi kavrayabilecektir. Sağlığı ve bedeni için ne yapması gerektiğini ifade edebilecektir. |
| Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Ders Tanımı | Bu dersin amacı, Avrupa Ortak Başvuru Metni kapsamında Temel Kullanıcı olan öğrenciyi, Ara ya da Temel Gereksinim olan A2 seviyesine getirmektir. |
| Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
| Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
| Destek Dersleri |
X
|
|
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Italyanca VI programının öğrencilere tanıtılması. | Sunum |
| 2 | İtalyanca V genel tekrarı | Nuovo Espresso 3 (Ünite 1),çalışma ve uygulamalar ders kitabı ve çalışma kitabından yapılacak ,dönem içindeki tüm online kaynaklar Blackboard'da yayınlanacaktır. |
| 3 | İdeal iş hakkında konuşulması, iş ilanları ve mülakat ile ilgili aktivitelerin yapılması | Nuovo Espresso 3 (Ünite 2),çalışma ve uygulamalar ders kitabı ve çalışma kitabından yapılacak ,dönem içindeki tüm online kaynaklar Blackboard'da yayınlanacaktır. |
| 4 | İstek – şart kipinin açıklanması, kullanıldığı yerler, düzenli düzensiz filler ve konu ile ilgili aktivitelerin yapılması | Nuovo Espresso 3 (Ünite 2),çalışma ve uygulamalar ders kitabı ve çalışma kitabından yapılacak ,dönem içindeki tüm online kaynaklar Blackboard'da yayınlanacaktır. |
| 5 | Şehir ve köy yaşamı arasındaki farkların tartışılması, yaşamak istenilen yerler hakkında konuşma. QUIZ I | Nuovo Espresso 3 (Ünite 3),çalışma ve uygulamalar ders kitabı ve çalışma kitabından yapılacak ,dönem içindeki tüm online kaynaklar Blackboard'da yayınlanacaktır. |
| 6 | İstek- şart kipinin geçmiş kullanımının açıklanması, gerçekleşmemiş veya gerçekleşmesi mümkün olmayan durumların bu kiple ifade edilmesi | Nuovo Espresso 3 (Ünite 3),çalışma ve uygulamalar ders kitabı ve çalışma kitabından yapılacak ,dönem içindeki tüm online kaynaklar Blackboard'da yayınlanacaktır. |
| 7 | Sağlık sorunlarının konuşulması, hastane- doktor diyaloğunun öğrenilmesi, sağlıklı yaşam ve spor hakkında tartışılması. Vücudun bölümlerini ifade eden kelime bilgisinin çalışılması | Nuovo Espresso 3 (Ünite 4),çalışma ve uygulamalar ders kitabı ve çalışma kitabından yapılacak ,dönem içindeki tüm online kaynaklar Blackboard'da yayınlanacaktır. |
| 8 | Emir kipinin resmi-kibar halinin öğrenilmesi. QUIZ II | Nuovo Espresso 3 (Ünite 4),çalışma ve uygulamalar ders kitabı ve çalışma kitabından yapılacak ,dönem içindeki tüm online kaynaklar Blackboard'da yayınlanacaktır. |
| 9 | Sağlıklı yaşam için yapılması gereken aktiviteler ve konu ile ilgili verilen tavsiyelerin tartışılması, gerekli kelime bilgisinin verilmesi | Nuovo Espresso 3 (Ünite 5),çalışma ve uygulamalar ders kitabı ve çalışma kitabından yapılacak ,dönem içindeki tüm online kaynaklar Blackboard'da yayınlanacaktır. |
| 10 | Sağlıklı yaşam ve stresten uzaklaşma metodlarının tartışılması ve konu ile ilgili kelime bilgisinin verilmesi. SUNUM | Nuovo Espresso 3 (Ünite 5),çalışma ve uygulamalar ders kitabı ve çalışma kitabından yapılacak ,dönem içindeki tüm online kaynaklar Blackboard'da yayınlanacaktır. |
| 11 | Sosyal medya kullanımı ve önemi hakkında konuşma | Nuovo Espresso 3 (Ünite 6),çalışma ve uygulamalar ders kitabı ve çalışma kitabından yapılacak ,dönem içindeki tüm online kaynaklar Blackboard'da yayınlanacaktır. |
| 12 | Gençlerin sosyal medya üzerinde mesaj yazarken kullandıkları dil ve dilin uğradığı değişikliklerin tartışılması, uygulamalı örnekleri | Nuovo Espresso 3 (Ünite 6),çalışma ve uygulamalar ders kitabı ve çalışma kitabından yapılacak ,dönem içindeki tüm online kaynaklar Blackboard'da yayınlanacaktır. |
| 13 | DERSİN GÖZDEN GEÇİRİLMESİ | |
| 14 | SÖZLÜ SINAVI | |
| 15 | FİNAL SINAVI | |
| 16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
| Ders Kitabı | Luciana Ziglio, Giovanna Rizzo NUOVO ESPRESSO III, Alma Edizione; ISBN 978-88-6182-339-6 |
| Önerilen Okumalar/Materyaller | Monica, Piantoni, Nuovo Contatto A2, Loescher; ISBN 978-88-58-30862-2 Monica, Piantoni, Nuovo Contatto B1, Loescher; ISBN 978-88-58-30865-3 Antonella Battaglia - Loredana Tarini ,Dimmi…, Guerra Edizioni; ISBN 978-88-557-0148-8 Francesco Federico, Caffè Italia 2 Eli; ISBN 88-536-0146-9 |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
| Katılım |
1
|
10
|
| Laboratuvar / Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
30
|
| Portfolyo | ||
| Ödev | ||
| Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
| Proje | ||
| Seminer/Çalıştay | ||
| Sözlü Sınav | ||
| Ara Sınav |
1
|
20
|
| Final Sınavı |
1
|
30
|
| Toplam |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
70
|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
| Toplam |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
| Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
| Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
1
|
15
|
| Arazi Çalışması |
0
|
||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
7
|
14
|
| Portfolyo |
0
|
||
| Ödev |
0
|
||
| Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
5
|
5
|
| Proje |
6
|
0
|
|
| Seminer/Çalıştay |
0
|
||
| Sözlü Sınav |
0
|
||
| Ara Sınavlar |
1
|
5
|
5
|
| Final Sınavı |
1
|
14
|
14
|
| Toplam |
117
|
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..