| Dersin Adı |
İtalyan Kültürü Ve Sanatı
|
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
|
ITL 310
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
| Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||
| Dersin Dili |
İtalyanca
|
|||||||
| Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||||
| Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||||
| Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Soru & CevapAnlatım / Sunum | |||||||
| Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||||
| Dersin Koordinatörü | ||||||||
| Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||
| Yardımcı(ları) | - | |||||||
| Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin Avrupa Ortak Başvuru Metni A2 seviyesindeki dinleme, okuma, konuşma ve yazma becerilerini İtalyan Kültürüne ait bilgi ve kavramlar aracılığıyla B1.1 seviyesine getirmeyi amaçlamaktadır. |
| Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Ders Tanımı | Bu ders A2 seviyesindeki görsel, işitsel kaynaklar ve yazılı metinlerle tümleşik becerilerin, telaffuz ve sözcük öğretiminin geliştirildiği İtalya'nın toplumsal ve kültürel yapısını oluşturan konular hakkında ayrıntılı bilgi vermeyi içermektedir. |
| Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
|
Temel Ders | |
| Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
| Destek Dersleri | ||
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
X
|
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Dersin tanıtımı | Yardımcı kaynaklar: ieu.blackboard.com |
| 2 | İTALYAN KÜLTÜRÜNE GİRİŞ: Dünyada İtalyanca ve İtalyanlar | Bellini P. Cremonesi G., I come Italia (ELI Yayınevi ,2018), Ünite 1 (sf.8-15); Yardımcı kaynaklar: ieu. blackboard.com https://youtu.be/lqECHVoIl1A http://www.duronia.com/itfamosa.html |
| 3 | DAĞLARDAN DENİZE İTALYA | Bellini P. Cremonesi G., I come Italia (ELI Yayınevi ,2018), Ünite 2 (sf.16-25); Yardımcı kaynaklar: ieu. blackboard.com |
| 4 | DAĞLARDAN DENİZE İTALYA | Bellini P. Cremonesi G., I come Italia (ELI Yayınevi ,2018), Ünite 2 (sf.16-25); Yardımcı kaynaklar: ieu. blackboard.com https://www.youtube.com/watch?v=FlRwssZYRM0 https://www.italia.it/ |
| 5 | İTALYAN MUTFAĞI | Bellini P. Cremonesi G., I come Italia (ELI Yayınevi ,2018), Ünite 7 (sf.57-61); Yardımcı kaynaklar: ieu. blackboard.com |
| 6 | İTALYAN MUTFAĞI QUIZ | Bellini P. Cremonesi G., I come Italia (ELI Yayınevi ,2018), Ünite 7 (sf.57-61); Yardımcı kaynaklar: ieu. blackboard.com |
| 7 | İTALYAN MÜZİĞİ | Bellini P. Cremonesi G., I come Italia (ELBellini P. Cremonesi G., I come Italia (ELI Editions ,2018), Unit 14 (pg.102-109) Useful sources:ieu. blackboard.com |
| 8 | İTALYAN SİNEMASI | Bellini P. Cremonesi G., I come Italia (ELI Editions ,2018), Unit 13 (pg.96-101) Useful sources: ieu.blackboard.com |
| 9 | İTALYAN SİNEMASI | Bellini P. Cremonesi G., I come Italia (ELI Editions ,2018), Unit 13 (pg.96-101) Useful sources: ieu.blackboard.com |
| 10 | MODA İtalyan Tarzı, İtalya'da Moda, "Made in Italy" Kavramı | Bellini P. Cremonesi G., I come Italia (ELI Editions ,2018), Unit 11 (pg.82-87); Useful sources: ieu.blackboard.com |
| 11 | İTALYAN TASARIMI ÖDEV | Bellini P. Cremonesi G., I come Italia (ELI Editions ,2018), Unit 17 (pg.120-123) Useful sources: ieu.blackboard.com https://www.wired.it/lifestyle/design/2018/ 04/16/50-oggetti-design-che-hanno-cambiato-la-storia/ |
| 12 | SANAT VE KÜLTÜREL MİRAS: İtalyan sanatçıları, kültürel etkinlikler, İtalya’daki kültürel miras | Bellini P. Cremonesi G., I come Italia (ELI Editions ,2018), Unit 12 (pg.88-95); Useful sources: ieu.blackboard.com |
| 13 | SANAT VE KÜLTÜREL MİRAS: İtalyan sanatçıları, kültürel etkinlikler, İtalya’daki kültürel miras | Bellini P. Cremonesi G., I come Italia (ELI Editions ,2018), Unit 12 (pg.88-95); Useful sources: ieu.blackboard.com |
| 14 | SUNUM | |
| 15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
| 16 | FİNAL SINAVI |
| Ders Kitabı | Bellini P., Cremonesi G., I come Italia, ELI, Recanati, 2018 ISBN: 9788853624956 |
| Önerilen Okumalar/Materyaller | ieu.blackboard.com |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
| Katılım | ||
| Laboratuvar / Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
10
|
| Portfolyo | ||
| Ödev |
1
|
20
|
| Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
30
|
| Proje | ||
| Seminer/Çalıştay | ||
| Sözlü Sınav | ||
| Ara Sınav | ||
| Final Sınavı |
1
|
40
|
| Toplam |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
| Toplam |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
| Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
| Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
| Arazi Çalışması |
0
|
||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
8
|
8
|
| Portfolyo |
0
|
||
| Ödev |
1
|
4
|
4
|
| Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
10
|
20
|
| Proje |
0
|
||
| Seminer/Çalıştay |
0
|
||
| Sözlü Sınav |
0
|
||
| Ara Sınavlar |
0
|
||
| Final Sınavı |
1
|
18
|
18
|
| Toplam |
112
|
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..