| Dersin Adı |
İtalyanca Temel Düzeyde Sınav Hazırlığı
|
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
|
ITL 320
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
| Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||
| Dersin Dili |
İtalyanca
|
|||||||
| Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||||
| Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||||
| Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | SimülasyonAnlatım / Sunum | |||||||
| Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||||
| Dersin Koordinatörü | ||||||||
| Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||
| Yardımcı(ları) | - | |||||||
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı Avrupa Ortak Başvuru Metni kapsamında öğrencileri A2 seviyesindeki dilsel yeterliklerini belgelendirmeleri için İtalyanca sertifika sınavına hazırlamaktır |
| Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Ders Tanımı | Bu ders özgün materyaller aracılığıyla öğrencilerin okuma, dinleme, yazma ve konuşma becerilerinin geliştirilmesini içermektedir. |
| Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
| Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
| Destek Dersleri | ||
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
X
|
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | ITL 320 programının öğrencilere tanıtımı ve ders gereklilikleri | |
| 2 | Şehir merkezinde veya çevresinde yer alan belli başlı yapıların isimleri ve bu yapıların nerede olduğunu sormak ve cevap vermek, harita veya krokiyi kullanarak yol tarif etmek, metne göre verilen yeri harita veya krokide işaretlemek, yapabildiği ve yapamadığı şeyleri ifade etmek. | Maddalena Bolognese,Ivana Viappiani "Amici d'Italia 2",Ünite 1;"Amici d'Italia 2",eserciziario - Ünite 1 http://www.istitutodantealighieri.it/corsi/esami-celi/prove-somministrateceli/ DİNLEME+OKUMA |
| 3 | Şehir merkezinde veya çevresinde yer alan belli başlı yapıların isimleri ve bu yapıların nerede olduğunu sormak ve cevap vermek, harita veya krokiyi kullanarak yol tarif etmek, metne göre verilen yeri harita veya krokide işaretlemek, yapabildiği ve yapamadığı şeyleri ifade etmek. | Maddalena Bolognese,Ivana Viappiani "Amici d'Italia 2",Ünite 1;"Amici d'Italia 2",eserciziario - Ünite 1 http://www.istitutodantealighieri.it/corsi/esami-celi/prove-somministrateceli/ YAZMA |
| 4 | vücudun bölümlerini ve spor türlerini tanımak, vücudun bölümleri ile ilgili deyimler, her spora uygun fiili doğru kullanmak ve bu fiillerden isim üretmek, sevdiği sporlar ve tuttuğu takım hakkında konuşmak, ” morire (ölmek)” fiilini kullanarak duygu ve ruh halini ifade etmek. | Maddalena Bolognese,Ivana Viappiani "Amici d'Italia 2",Ünite 2;"Amici d'Italia 2",eserciziario - Ünite 2 file:///C:/Users/pc/Downloads/CELI1_Giugno06.pdf YAZMA |
| 5 | vücudun bölümlerini ve spor türlerini tanımak, vücudun bölümleri ile ilgili deyimler, her spora uygun fiili doğru kullanmak ve bu fiillerden isim üretmek, sevdiği sporlar ve tuttuğu takım hakkında konuşmak, ” morire (ölmek)” fiilini kullanarak duygu ve ruh halini ifade etmek. | Maddalena Bolognese,Ivana Viappiani "Amici d'Italia 2",Ünite 2;"Amici d'Italia 2",eserciziario - Ünite 2 https://cdn1.eba.gov.tr/teog201617_1/pdf/italyanca_a.pdf |
| 6 | vücudun bölümlerini ve spor türlerini tanımak, vücudun bölümleri ile ilgili deyimler, her spora uygun fiili doğru kullanmak ve bu fiillerden isim üretmek, sevdiği sporlar ve tuttuğu takım hakkında konuşmak, ” morire (ölmek)” fiilini kullanarak duygu ve ruh halini ifade etmek. | Maddalena Bolognese,Ivana Viappiani "Amici d'Italia 2",Ünite 2;"Amici d'Italia 2",eserciziario - Ünite 2 https://retescuolemigranti.files.wordpress.com/2011/04/celi1.pdf DİNLEME+OKUMA |
| 7 | vücudun bölümlerini ve spor türlerini tanımak, vücudun bölümleri ile ilgili deyimler, her spora uygun fiili doğru kullanmak ve bu fiillerden isim üretmek, sevdiği sporlar ve tuttuğu takım hakkında konuşmak, ” morire (ölmek)” fiilini kullanarak duygu ve ruh halini ifade etmek. | Maddalena Bolognese,Ivana Viappiani "Amici d'Italia 2",Ünite 2;"Amici d'Italia 2",eserciziario - Ünite 2 https://retescuolemigranti.files.wordpress.com/2011/04/celi1.pdf YAZMA |
| 8 | film broşürlerinin üzerindeki resimlere bakarak filmin türünü tahmin etmek, film türlerini tanımak, film hakkında yazılmış bir metinde filmin konusunu anlamak ve karakterleri ayırt etmek, arkadaşları ile geçirdiği güzel bir gününü anlatan bir metin yazmak. | Maddalena Bolognese,Ivana Viappiani "Amici d'Italia 2",Ünite 3;"Amici d'Italia 2",eserciziario - Ünite 3 https://kpgitaliano.files.wordpress.com/2012/03/celi-1-past-paper.pdf DİNLEME+OKUMA |
| 9 | film broşürlerinin üzerindeki resimlere bakarak filmin türünü tahmin etmek, film türlerini tanımak, film hakkında yazılmış bir metinde filmin konusunu anlamak ve karakterleri ayırt etmek, arkadaşları ile geçirdiği güzel bir gününü anlatan bir metin yazmak. | Maddalena Bolognese,Ivana Viappiani "Amici d'Italia 2",Ünite 3;"Amici d'Italia 2",eserciziario - Ünite 3 https://kpgitaliano.files.wordpress.com/2012/03/celi-1-past-paper.pdf YAZMA |
| 10 | film broşürlerinin üzerindeki resimlere bakarak filmin türünü tahmin etmek, film türlerini tanımak, film hakkında yazılmış bir metinde filmin konusunu anlamak ve karakterleri ayırt etmek, arkadaşları ile geçirdiği güzel bir gününü anlatan bir metin yazmak. | Maddalena Bolognese,Ivana Viappiani "Amici d'Italia 2",Ünite 3;"Amici d'Italia 2",eserciziario - Ünite 3 CELI 1 2008 /BB DİNLEME+OKUMA |
| 11 | yiyecek, içecek sebze, meyve, dükkan ve satıcı isimleri, bir dükkanda satıcı ile alıcı arasında karışık verilmiş bir diyalogda verilen cümleler arasında bağlantı kurmak, birbiri ile ilgili cümleleri eşleştirmek, ürünlerin miktar, fiyat ve ödeme şekilleri ile ilgili soru sormak ve cevap vermek, alışveriş listesi yapmak. | Maddalena Bolognese,Ivana Viappiani "Amici d'Italia 2",Ünite 4;"Amici d'Italia 2",eserciziario - Ünite 4 CELI 1 2008 / BB YAZMA |
| 12 | yiyecek, içecek sebze, meyve, dükkan ve satıcı isimleri, bir dükkanda satıcı ile alıcı arasında karışık verilmiş bir diyalogda verilen cümleler arasında bağlantı kurmak, birbiri ile ilgili cümleleri eşleştirmek, ürünlerin miktar, fiyat ve ödeme şekilleri ile ilgili soru sormak ve cevap vermek, alışveriş listesi yapmak. | Maddalena Bolognese,Ivana Viappiani "Amici d'Italia 2",Ünite 4;"Amici d'Italia 2",eserciziario - Ünite 4 CELI PASTPAPERS/BB DİNLEME+OKUMA |
| 13 | İtalyanların özel gün ve bayramları, bu günlerdeki alışkanlıkları, bayramlaşma ifadeleri ve konu ile ilgili kelime bilgisi. SÖZLÜ SINAV BİLGİLENDİRME | Maddalena Bolognese,Ivana Viappiani "Amici d'Italia 2",Ünite 5;"Amici d'Italia 2",eserciziario - Ünite 5 CELI PASTPAPERS/BB YAZMA |
| 14 | İtalyanların özel gün ve bayramları, bu günlerdeki alışkanlıkları, bayramlaşma ifadeleri ve konu ile ilgili kelime bilgisi SÖZLÜ SINAV | Maddalena Bolognese,Ivana Viappiani "Amici d'Italia 2",Ünite 5;"Amici d'Italia 2",eserciziario - Ünite 5 |
| 15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
| 16 | Final Sınavı |
| Ders Kitabı | Amici d'Italia,Eli Pubblishing,Livello A2 |
| Önerilen Okumalar/Materyaller |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
| Katılım | ||
| Laboratuvar / Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
3
|
30
|
| Portfolyo | ||
| Ödev |
1
|
10
|
| Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
| Proje | ||
| Seminer/Çalıştay | ||
| Sözlü Sınav |
1
|
20
|
| Ara Sınav |
-
|
|
| Final Sınavı |
1
|
40
|
| Toplam |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
60
|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
| Toplam |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
| Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
| Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
| Arazi Çalışması |
0
|
||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
3
|
7
|
21
|
| Portfolyo |
0
|
||
| Ödev |
1
|
6
|
6
|
| Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
| Proje |
0
|
||
| Seminer/Çalıştay |
0
|
||
| Sözlü Sınav |
1
|
10
|
10
|
| Ara Sınavlar |
-
|
-
|
0
|
| Final Sınavı |
1
|
16
|
16
|
| Toplam |
115
|
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..