İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU

    İtalyanca Dil Programı

    ITL 320 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    İtalyanca Temel Düzeyde Sınav Hazırlığı
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    ITL 320
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    4

    Ön-Koşul(lar)
      ITL 201 Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
    Dersin Dili
    İtalyanca
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Lisans
    Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Simülasyon
    Anlatım / Sunum
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı Avrupa Ortak Başvuru Metni kapsamında öğrencileri A2 seviyesindeki dilsel yeterliklerini belgelendirmeleri için İtalyanca sertifika sınavına hazırlamaktır
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • öğrenciler şehir merkezinde veya evlerinin çevresinde yer alan belli başlı yapıların isimlerini ve yerlerini, spor türleri ile ilgili bir diyaloğu, aktör/aktris biyografilerini, hafta sonu yapılacak bir etkinlik planlamasını, ilgilendikleri sanatsal faaliyetler, tiyatro oyunları, resim sergileri gibi konularda yapılan uzun konuşmaların ana hatlarını yavaş ve net konuşulduğunda takip edebilecektir.
    • öğrenciler spor etkinlikleri ile ilgili bir broşürü, hafta sonu yapılacak etkinlikle ilgili bir e-postayı, özel günler ve bayramlardaki alışkanlıkları içeren kısa bir metni, filmler hakkında yazılmış basit metinlerin ana fikrini ve filmlerin konusunu analiz edebilecektir.
    • öğrenciler uygun kalıpları kullanarak yer yön tarifi, yapılacak etkinliklerdeki olası problemler, tuttukları takım , her spora uygun eylemi doğru kullanarak sevdikleri spor türleri, seyredilmesi planlanan bir filmin seçimi ve seyredilen filmin konusu ile ilgili karşılarındaki kişiler ile iletişim kurabilecektir.
    • öğrenciler şehirdeki bazı binaların nerede olduğunu, ne sıklıkla sinema, tiyatro, sergi gibi etkinliklere katıldıklarını, günlük temel ihtiyaçları olan yiyecek ve içeceklerin isimlerini, neye ne kadar ihtiyaçları olduğunu, İtalyanların ve Türklerin kutlama yaptıkları özel günler ile ilgili ve seyrettikleri film ile ilgili düşüncelerini, sağlığı etkileyen faktörler ile ilgili konularda kendilerini ifade edebilecektir.
    • öğrenciler yapmayı planladıkları sportif bir etkinlik için broşür, kabiliyet bildiren ifadeleri kullanarak hobileri hakkında kısa bir metin, alışveriş ile ilgili eksiklikleri içeren hatırlatma mesajı, geçmişte yaptıkları bir etkinlik, festival/bayram ya da özel günler ile ilgili kısa bir metin, izledikleri bir konser veya tiyatro oyununa ilişkin çevresindekilere e-posta oluşturabilecektir.
    Ders Tanımı Bu ders özgün materyaller aracılığıyla öğrencilerin okuma, dinleme, yazma ve konuşma becerilerinin geliştirilmesini içermektedir.
    Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri
    X

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 ITL 320 programının öğrencilere tanıtımı ve ders gereklilikleri
    2 Şehir merkezinde veya çevresinde yer alan belli başlı yapıların isimleri ve bu yapıların nerede olduğunu sormak ve cevap vermek, harita veya krokiyi kullanarak yol tarif etmek, metne göre verilen yeri harita veya krokide işaretlemek, yapabildiği ve yapamadığı şeyleri ifade etmek. Maddalena Bolognese,Ivana Viappiani "Amici d'Italia 2",Ünite 1;"Amici d'Italia 2",eserciziario - Ünite 1 http://www.istitutodantealighieri.it/corsi/esami-celi/prove-somministrateceli/ DİNLEME+OKUMA
    3 Şehir merkezinde veya çevresinde yer alan belli başlı yapıların isimleri ve bu yapıların nerede olduğunu sormak ve cevap vermek, harita veya krokiyi kullanarak yol tarif etmek, metne göre verilen yeri harita veya krokide işaretlemek, yapabildiği ve yapamadığı şeyleri ifade etmek. Maddalena Bolognese,Ivana Viappiani "Amici d'Italia 2",Ünite 1;"Amici d'Italia 2",eserciziario - Ünite 1 http://www.istitutodantealighieri.it/corsi/esami-celi/prove-somministrateceli/ YAZMA
    4 vücudun bölümlerini ve spor türlerini tanımak, vücudun bölümleri ile ilgili deyimler, her spora uygun fiili doğru kullanmak ve bu fiillerden isim üretmek, sevdiği sporlar ve tuttuğu takım hakkında konuşmak, ” morire (ölmek)” fiilini kullanarak duygu ve ruh halini ifade etmek. Maddalena Bolognese,Ivana Viappiani "Amici d'Italia 2",Ünite 2;"Amici d'Italia 2",eserciziario - Ünite 2 file:///C:/Users/pc/Downloads/CELI1_Giugno06.pdf YAZMA
    5 vücudun bölümlerini ve spor türlerini tanımak, vücudun bölümleri ile ilgili deyimler, her spora uygun fiili doğru kullanmak ve bu fiillerden isim üretmek, sevdiği sporlar ve tuttuğu takım hakkında konuşmak, ” morire (ölmek)” fiilini kullanarak duygu ve ruh halini ifade etmek. Maddalena Bolognese,Ivana Viappiani "Amici d'Italia 2",Ünite 2;"Amici d'Italia 2",eserciziario - Ünite 2 https://cdn1.eba.gov.tr/teog201617_1/pdf/italyanca_a.pdf
    6 vücudun bölümlerini ve spor türlerini tanımak, vücudun bölümleri ile ilgili deyimler, her spora uygun fiili doğru kullanmak ve bu fiillerden isim üretmek, sevdiği sporlar ve tuttuğu takım hakkında konuşmak, ” morire (ölmek)” fiilini kullanarak duygu ve ruh halini ifade etmek. Maddalena Bolognese,Ivana Viappiani "Amici d'Italia 2",Ünite 2;"Amici d'Italia 2",eserciziario - Ünite 2 https://retescuolemigranti.files.wordpress.com/2011/04/celi1.pdf DİNLEME+OKUMA
    7 vücudun bölümlerini ve spor türlerini tanımak, vücudun bölümleri ile ilgili deyimler, her spora uygun fiili doğru kullanmak ve bu fiillerden isim üretmek, sevdiği sporlar ve tuttuğu takım hakkında konuşmak, ” morire (ölmek)” fiilini kullanarak duygu ve ruh halini ifade etmek. Maddalena Bolognese,Ivana Viappiani "Amici d'Italia 2",Ünite 2;"Amici d'Italia 2",eserciziario - Ünite 2 https://retescuolemigranti.files.wordpress.com/2011/04/celi1.pdf YAZMA
    8 film broşürlerinin üzerindeki resimlere bakarak filmin türünü tahmin etmek, film türlerini tanımak, film hakkında yazılmış bir metinde filmin konusunu anlamak ve karakterleri ayırt etmek, arkadaşları ile geçirdiği güzel bir gününü anlatan bir metin yazmak. Maddalena Bolognese,Ivana Viappiani "Amici d'Italia 2",Ünite 3;"Amici d'Italia 2",eserciziario - Ünite 3 https://kpgitaliano.files.wordpress.com/2012/03/celi-1-past-paper.pdf DİNLEME+OKUMA
    9 film broşürlerinin üzerindeki resimlere bakarak filmin türünü tahmin etmek, film türlerini tanımak, film hakkında yazılmış bir metinde filmin konusunu anlamak ve karakterleri ayırt etmek, arkadaşları ile geçirdiği güzel bir gününü anlatan bir metin yazmak. Maddalena Bolognese,Ivana Viappiani "Amici d'Italia 2",Ünite 3;"Amici d'Italia 2",eserciziario - Ünite 3 https://kpgitaliano.files.wordpress.com/2012/03/celi-1-past-paper.pdf YAZMA
    10 film broşürlerinin üzerindeki resimlere bakarak filmin türünü tahmin etmek, film türlerini tanımak, film hakkında yazılmış bir metinde filmin konusunu anlamak ve karakterleri ayırt etmek, arkadaşları ile geçirdiği güzel bir gününü anlatan bir metin yazmak. Maddalena Bolognese,Ivana Viappiani "Amici d'Italia 2",Ünite 3;"Amici d'Italia 2",eserciziario - Ünite 3 CELI 1 2008 /BB DİNLEME+OKUMA
    11 yiyecek, içecek sebze, meyve, dükkan ve satıcı isimleri, bir dükkanda satıcı ile alıcı arasında karışık verilmiş bir diyalogda verilen cümleler arasında bağlantı kurmak, birbiri ile ilgili cümleleri eşleştirmek, ürünlerin miktar, fiyat ve ödeme şekilleri ile ilgili soru sormak ve cevap vermek, alışveriş listesi yapmak. Maddalena Bolognese,Ivana Viappiani "Amici d'Italia 2",Ünite 4;"Amici d'Italia 2",eserciziario - Ünite 4 CELI 1 2008 / BB YAZMA
    12 yiyecek, içecek sebze, meyve, dükkan ve satıcı isimleri, bir dükkanda satıcı ile alıcı arasında karışık verilmiş bir diyalogda verilen cümleler arasında bağlantı kurmak, birbiri ile ilgili cümleleri eşleştirmek, ürünlerin miktar, fiyat ve ödeme şekilleri ile ilgili soru sormak ve cevap vermek, alışveriş listesi yapmak. Maddalena Bolognese,Ivana Viappiani "Amici d'Italia 2",Ünite 4;"Amici d'Italia 2",eserciziario - Ünite 4 CELI PASTPAPERS/BB DİNLEME+OKUMA
    13 İtalyanların özel gün ve bayramları, bu günlerdeki alışkanlıkları, bayramlaşma ifadeleri ve konu ile ilgili kelime bilgisi. SÖZLÜ SINAV BİLGİLENDİRME Maddalena Bolognese,Ivana Viappiani "Amici d'Italia 2",Ünite 5;"Amici d'Italia 2",eserciziario - Ünite 5 CELI PASTPAPERS/BB YAZMA
    14 İtalyanların özel gün ve bayramları, bu günlerdeki alışkanlıkları, bayramlaşma ifadeleri ve konu ile ilgili kelime bilgisi SÖZLÜ SINAV Maddalena Bolognese,Ivana Viappiani "Amici d'Italia 2",Ünite 5;"Amici d'Italia 2",eserciziario - Ünite 5
    15 Dersin gözden geçirilmesi
    16 Final Sınavı

     

    Ders Kitabı

    Amici d'Italia,Eli Pubblishing,Livello A2

    Önerilen Okumalar/Materyaller

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    3
    30
    Portfolyo
    Ödev
    1
    10
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    Proje
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    1
    20
    Ara Sınav
    -
    Final Sınavı
    1
    40
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    5
    60
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    40
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    14
    1
    14
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    3
    7
    21
    Portfolyo
    0
    Ödev
    1
    6
    6
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    0
    Proje
    0
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    1
    10
    10
    Ara Sınavlar
    -
    -
    0
    Final Sınavı
    1
    16
    16
        Toplam
    115

     

    İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin