| Dersin Adı |
İNGİLİZCE MÜTERCİM VE TERCÜMANLIK İÇİN İTALYAN DİLİ V
|
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
|
ITL 321
|
Güz
|
2
|
2
|
3
|
4
|
| Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||
| Dersin Dili |
İtalyanca
|
|||||||
| Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||||
| Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||||
| Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Anlatım / Sunum | |||||||
| Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||||
| Dersin Koordinatörü | ||||||||
| Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||
| Yardımcı(ları) | - | |||||||
| Dersin Amacı | Bu ders Avrupa Ortak Başvuru Metni çerçevesinde A2.2 seviyesindeki öğrencilerin dinleme, okuma, konuşma ve yazma becerilerini uygun bilgi ve kavramlar aracılığıyla A2.3 seviyesine getirmeyi amaçlamaktadır. |
| Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Ders Tanımı | Bu ders öğrencileri İtalyan dili ve kültürünün önemi, şehir yaşamı, İtalyan ürünlerinin tanıtılması konularında hazırlamak için oluşturulmuştur. |
| Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
| Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
| Destek Dersleri | ||
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
X
|
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | ITL 321 Dersinin Öğrencilere Tanıtılması ve Ders Gereklilikleri. İş rutinini tanımlamak, gelecek ile ilgili tahminlerde bulunmak, kendi geleceğini hayal etmek, bir olayın nedenlerini ifade etmek ve değişiklik sebeplerinden bahsetmek, resmi bir kayıtta telefon görüşmesi yapmak, resmi ve gayri resmi kısa e-postalar yazmak. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A2” Ünite 7 ; ieu.blackboard.com |
| 2 | İş rutinini tanımlamak, gelecek ile ilgili tahminlerde bulunmak, kendi geleceğini hayal etmek, bir olayın nedenlerini ifade etmek ve değişiklik sebeplerinden bahsetmek, resmi bir kayıtta telefon görüşmesi yapmak, resmi ve gayri resmi kısa e-postalar yazmak. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A2” Ünite 7 ; ieu.blackboard.com |
| 3 | İş rutinini tanımlamak, gelecek ile ilgili tahminlerde bulunmak, kendi geleceğini hayal etmek, bir olayın nedenlerini ifade etmek ve değişiklik sebeplerinden bahsetmek, resmi bir kayıtta telefon görüşmesi yapmak, resmi ve gayri resmi kısa e-postalar yazmak. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A2” Ünite 7 ; ieu.blackboard.com |
| 4 | Mutfakta ve evde kullanılan objeleri tarif etmek ve benzetmeler yapmak. kibarca bir şey talep etmek ve önermek, dileklerini ifade etmek, ev ilanlarını anlamak, bir daire veya evi tarif etmek, atık ayrıştırmak, konu ile ilgili yardım talebinde bulunmak ve teşekkür etmek. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A2” Ünite 8 ; ieu.blackboard.com |
| 5 | Mutfakta ve evde kullanılan objeleri tarif etmek ve benzetmeler yapmak. kibarca bir şey talep etmek ve önermek, dileklerini ifade etmek, ev ilanlarını anlamak, bir daire veya evi tarif etmek, atık ayrıştırmak, konu ile ilgili yardım talebinde bulunmak ve teşekkür etmek. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A2” Ünite 8 ; ieu.blackboard.com |
| 6 | Mutfakta ve evde kullanılan objeleri tarif etmek ve benzetmeler yapmak. kibarca bir şey talep etmek ve önermek, dileklerini ifade etmek, ev ilanlarını anlamak, bir daire veya evi tarif etmek, atık ayrıştırmak, konu ile ilgili yardım talebinde bulunmak ve teşekkür etmek. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A2” Ünite 8 ; ieu.blackboard.com |
| 7 | Yaklaşan etkinlikler hakkında konuşmak, bir konu hakkında bilgi veya bilgisizliği ifade etmek, ev işleri, cinsiyetler arası eşitlik ve eşitsizlik, italyanların klişelerini betimlemek ve onlar hakkında fikir beyan etmek, kendisini yeni bir iş yerinde tanıtmak. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A2” Ünite 9 ; ieu.blackboard.com |
| 8 | ARA SINAV HAFTASI | |
| 9 | Yaklaşan etkinlikler hakkında konuşmak, bir konu hakkında bilgi veya bilgisizliği ifade etmek, ev işleri, cinsiyetler arası eşitlik ve eşitsizlik, italyanların klişelerini betimlemek ve onlar hakkında fikir beyan etmek, kendisini yeni bir iş yerinde tanıtmak. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A2” Ünite 9 ; ieu.blackboard.com |
| 10 | Yaklaşan etkinlikler hakkında konuşmak, bir konu hakkında bilgi veya bilgisizliği ifade etmek, ev işleri, cinsiyetler arası eşitlik ve eşitsizlik, italyanların klişelerini betimlemek ve onlar hakkında fikir beyan etmek, kendisini yeni bir iş yerinde tanıtmak. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A2” Ünite 9 ; ieu.blackboard.com |
| 11 | Yemek ve sokak yemeği,belirli bir mutfak deneyimi hakkında konuşmak, menü hakkında bilgi istemek, restoranda tercihlerini ifade etmek, yemek yeme kurallarını ve alışkanlıklarını açıklamak, bir konu hakkında varsayımda bulunmak. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A2” Ünite 10 ; ieu.blackboard.com |
| 12 | Yemek ve sokak yemeği,belirli bir mutfak deneyimi hakkında konuşmak, menü hakkında bilgi istemek, restoranda tercihlerini ifade etmek, yemek yeme kurallarını ve alışkanlıklarını açıklamak, bir konu hakkında varsayımda bulunmak. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A2” Ünite 10 ; ieu.blackboard.com |
| 13 | Yemek ve sokak yemeği,belirli bir mutfak deneyimi hakkında konuşmak, menü hakkında bilgi istemek, restoranda tercihlerini ifade etmek, yemek yeme kurallarını ve alışkanlıklarını açıklamak, bir konu hakkında varsayımda bulunmak. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A2” Ünite 10 ; ieu.blackboard.com |
| 14 | Final sınav hazırlığı + SÖZLÜ SINAV | |
| 15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
| 16 | FİNAL SINAVI |
| Ders Kitabı |
|
|
| Önerilen Okumalar/Materyaller |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
| Katılım | ||
| Laboratuvar / Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
10
|
| Portfolyo | ||
| Ödev |
1
|
10
|
| Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
| Proje | ||
| Seminer/Çalıştay | ||
| Sözlü Sınav |
1
|
20
|
| Ara Sınav |
1
|
20
|
| Final Sınavı |
1
|
40
|
| Toplam |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
60
|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
| Toplam |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
| Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
| Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
| Arazi Çalışması |
0
|
||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
2
|
4
|
| Portfolyo |
0
|
||
| Ödev |
1
|
1
|
1
|
| Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
| Proje |
0
|
||
| Seminer/Çalıştay |
0
|
||
| Sözlü Sınav |
1
|
3
|
3
|
| Ara Sınavlar |
1
|
3
|
3
|
| Final Sınavı |
1
|
5
|
5
|
| Toplam |
122
|
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..