İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU

    İtalyanca Dil Programı

    ITL 321 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    İNGİLİZCE MÜTERCİM VE TERCÜMANLIK İÇİN İTALYAN DİLİ V
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    ITL 321
    Güz
    2
    2
    3
    4

    Ön-Koşul(lar)
      ITL 221 Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
    Dersin Dili
    İtalyanca
    Dersin Türü
    Zorunlu
    Dersin Düzeyi
    Lisans
    Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım / Sunum
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu ders Avrupa Ortak Başvuru Metni çerçevesinde A2.2 seviyesindeki öğrencilerin dinleme, okuma, konuşma ve yazma becerilerini uygun bilgi ve kavramlar aracılığıyla A2.3 seviyesine getirmeyi amaçlamaktadır.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • Öğrenciler meslek, yaşam tarzı, ev eşyaları, evin özellikleri, atık ayrıştırma, evlilik, sokak lezzetlerini içeren konuşmaları takip edebileceklerdir.
    • Öğrenciler, gelecek planları, e-mail, ilanlar, aile yapısı ve iş bölümü, İtalyanlar ile ilgili önyargılar, yemek deneyimleri ve şeflerin yemek tercihlerini içeren metinleri analiz edebileceklerdir.
    • Öğrenciler, restorandaki yemek tercihleri ile ilgili karsılarındaki kişiler ile iletişim kurabileceklerdir.
    • Öğrenciler bir iş günü, yaşam tarzındaki radikal değişiklikler, İtalya’da ve Türkiye’deki evler, atıklar ve dönüşüm kutuları, iş ve ev hayatında eşitlik, yemek deneyimi ve yemek yeme alışkanlıkları ile ilgili konularda kendilerini ifade edebileceklerdir.
    • Öğrenciler gelecek planları, e-mail, ilan, önyargılar ve yemek tercihleri ile ilgili kısa bir metin oluşturabileceklerdir.
    Ders Tanımı Bu ders öğrencileri İtalyan dili ve kültürünün önemi, şehir yaşamı, İtalyan ürünlerinin tanıtılması konularında hazırlamak için oluşturulmuştur.
    Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri
    X

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 ITL 321 Dersinin Öğrencilere Tanıtılması ve Ders Gereklilikleri. İş rutinini tanımlamak, gelecek ile ilgili tahminlerde bulunmak, kendi geleceğini hayal etmek, bir olayın nedenlerini ifade etmek ve değişiklik sebeplerinden bahsetmek, resmi bir kayıtta telefon görüşmesi yapmak, resmi ve gayri resmi kısa e-postalar yazmak. Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A2” Ünite 7 ; ieu.blackboard.com
    2 İş rutinini tanımlamak, gelecek ile ilgili tahminlerde bulunmak, kendi geleceğini hayal etmek, bir olayın nedenlerini ifade etmek ve değişiklik sebeplerinden bahsetmek, resmi bir kayıtta telefon görüşmesi yapmak, resmi ve gayri resmi kısa e-postalar yazmak. Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A2” Ünite 7 ; ieu.blackboard.com
    3 İş rutinini tanımlamak, gelecek ile ilgili tahminlerde bulunmak, kendi geleceğini hayal etmek, bir olayın nedenlerini ifade etmek ve değişiklik sebeplerinden bahsetmek, resmi bir kayıtta telefon görüşmesi yapmak, resmi ve gayri resmi kısa e-postalar yazmak. Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A2” Ünite 7 ; ieu.blackboard.com
    4 Mutfakta ve evde kullanılan objeleri tarif etmek ve benzetmeler yapmak. kibarca bir şey talep etmek ve önermek, dileklerini ifade etmek, ev ilanlarını anlamak, bir daire veya evi tarif etmek, atık ayrıştırmak, konu ile ilgili yardım talebinde bulunmak ve teşekkür etmek. Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A2” Ünite 8 ; ieu.blackboard.com
    5 Mutfakta ve evde kullanılan objeleri tarif etmek ve benzetmeler yapmak. kibarca bir şey talep etmek ve önermek, dileklerini ifade etmek, ev ilanlarını anlamak, bir daire veya evi tarif etmek, atık ayrıştırmak, konu ile ilgili yardım talebinde bulunmak ve teşekkür etmek. Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A2” Ünite 8 ; ieu.blackboard.com
    6 Mutfakta ve evde kullanılan objeleri tarif etmek ve benzetmeler yapmak. kibarca bir şey talep etmek ve önermek, dileklerini ifade etmek, ev ilanlarını anlamak, bir daire veya evi tarif etmek, atık ayrıştırmak, konu ile ilgili yardım talebinde bulunmak ve teşekkür etmek. Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A2” Ünite 8 ; ieu.blackboard.com
    7 Yaklaşan etkinlikler hakkında konuşmak, bir konu hakkında bilgi veya bilgisizliği ifade etmek, ev işleri, cinsiyetler arası eşitlik ve eşitsizlik, italyanların klişelerini betimlemek ve onlar hakkında fikir beyan etmek, kendisini yeni bir iş yerinde tanıtmak. Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A2” Ünite 9 ; ieu.blackboard.com
    8 ARA SINAV HAFTASI
    9 Yaklaşan etkinlikler hakkında konuşmak, bir konu hakkında bilgi veya bilgisizliği ifade etmek, ev işleri, cinsiyetler arası eşitlik ve eşitsizlik, italyanların klişelerini betimlemek ve onlar hakkında fikir beyan etmek, kendisini yeni bir iş yerinde tanıtmak. Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A2” Ünite 9 ; ieu.blackboard.com
    10 Yaklaşan etkinlikler hakkında konuşmak, bir konu hakkında bilgi veya bilgisizliği ifade etmek, ev işleri, cinsiyetler arası eşitlik ve eşitsizlik, italyanların klişelerini betimlemek ve onlar hakkında fikir beyan etmek, kendisini yeni bir iş yerinde tanıtmak. Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A2” Ünite 9 ; ieu.blackboard.com
    11 Yemek ve sokak yemeği,belirli bir mutfak deneyimi hakkında konuşmak, menü hakkında bilgi istemek, restoranda tercihlerini ifade etmek, yemek yeme kurallarını ve alışkanlıklarını açıklamak, bir konu hakkında varsayımda bulunmak. Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A2” Ünite 10 ; ieu.blackboard.com
    12 Yemek ve sokak yemeği,belirli bir mutfak deneyimi hakkında konuşmak, menü hakkında bilgi istemek, restoranda tercihlerini ifade etmek, yemek yeme kurallarını ve alışkanlıklarını açıklamak, bir konu hakkında varsayımda bulunmak. Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A2” Ünite 10 ; ieu.blackboard.com
    13 Yemek ve sokak yemeği,belirli bir mutfak deneyimi hakkında konuşmak, menü hakkında bilgi istemek, restoranda tercihlerini ifade etmek, yemek yeme kurallarını ve alışkanlıklarını açıklamak, bir konu hakkında varsayımda bulunmak. Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci A2” Ünite 10 ; ieu.blackboard.com
    14 Final sınav hazırlığı + SÖZLÜ SINAV
    15 Dersin gözden geçirilmesi
    16 FİNAL SINAVI

     

    Ders Kitabı

    Euridice Orlandino, Ciro Massimo Naddeo, Dieci A2, Alma Edizione, EAN: 9788861826397

     

     

    Önerilen Okumalar/Materyaller

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    2
    10
    Portfolyo
    Ödev
    1
    10
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    Proje
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    1
    20
    Ara Sınav
    1
    20
    Final Sınavı
    1
    40
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    5
    60
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    40
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    2
    32
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    2
    32
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    14
    3
    42
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    2
    2
    4
    Portfolyo
    0
    Ödev
    1
    1
    1
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    0
    Proje
    0
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    1
    3
    3
    Ara Sınavlar
    1
    3
    3
    Final Sınavı
    1
    5
    5
        Toplam
    122

     

    İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin