| Dersin Adı |
İNGİLİZCE MÜTERCİM VE TERCÜMANLIK İÇİN İTALYAN DİLİ VI
|
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
|
ITL 322
|
Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
| Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||
| Dersin Dili |
İtalyanca
|
|||||||
| Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||||
| Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||||
| Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Anlatım / Sunum | |||||||
| Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||||
| Dersin Koordinatörü | ||||||||
| Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||
| Yardımcı(ları) | - | |||||||
| Dersin Amacı | Bu ders Avrupa Ortak Başvuru Metni çerçevesinde A2.3 seviyesindeki öğrencilerin dinleme, okuma, konuşma ve yazma becerilerini uygun bilgi ve kavramlar aracılığıyla B1.1 seviyesine getirmeyi amaçlamaktadır. |
| Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Ders Tanımı | Bu ders öğrencileri İtalyan yazarları ile ilgili kitapları, aile yaşamı üzerine karşılaştırmalar ve istatistiki verileri yorumlama konularında hazırlamak için oluşturulmuştur. |
| Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
| Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
| Destek Dersleri | ||
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
X
|
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | ITL 322 Dersinin Öğrencilere Tanıtılması ve Ders Gereklilikleri. A2 seviyesinde işlevsel, gramer ve kelime bilgisini yeniden gözden geçirmek. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci B1 Ünite 0 ; ieu.blackboard.com |
| 2 | Film ile ilgili düşüncesini ifade etmek, karşılaştırma yapmak, bir filmin hikayesini anlamak, kısa bir senaryo yazmak, geçmiş olaylardan önceki olayları anlatmak, geçmişe ait bir karakter hakkında kısa bir haber hazırlamak, web komutlarını anlamak, bir sitenin, bloğun veya sosyal forumun özelliklerini tanımak. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci B1” Ünite 1 ; ieu.blackboard.com |
| 3 | Film ile ilgili düşüncesini ifade etmek, karşılaştırma yapmak, bir filmin hikayesini anlamak, kısa bir senaryo yazmak, geçmiş olaylardan önceki olayları anlatmak, geçmişe ait bir karakter hakkında kısa bir haber hazırlamak, web komutlarını anlamak, bir sitenin, bloğun veya sosyal forumun özelliklerini tanımak. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci B1” Ünite 1 ; ieu.blackboard.com |
| 4 | Film ile ilgili düşüncesini ifade etmek, karşılaştırma yapmak, bir filmin hikayesini anlamak, kısa bir senaryo yazmak, geçmiş olaylardan önceki olayları anlatmak, geçmişe ait bir karakter hakkında kısa bir haber hazırlamak, web komutlarını anlamak, bir sitenin, bloğun veya sosyal forumun özelliklerini tanımak. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci B1” Ünite 1 ; ieu.blackboard.com |
| 5 | Bir metni basitleştirmek, kızgınlık ve şaşkınlık gibi çeşitli duygu durumlarını ifade etmek, banka işlemleri ile ilgili açıklama talebinde bulunmak ve konuyu açığa kavuşturmak, telefon operatöründen yardım istemek. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci B1” Ünite 2 ; ieu.blackboard.com |
| 6 | Bir metni basitleştirmek, kızgınlık ve şaşkınlık gibi çeşitli duygu durumlarını ifade etmek, banka işlemleri ile ilgili açıklama talebinde bulunmak ve konuyu açığa kavuşturmak, telefon operatöründen yardım istemek. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci B1” Ünite 2 ; ieu.blackboard.com |
| 7 | Bir metni basitleştirmek, kızgınlık ve şaşkınlık gibi çeşitli duygu durumlarını ifade etmek, banka işlemleri ile ilgili açıklama talebinde bulunmak ve konuyu açığa kavuşturmak, telefon operatöründen yardım istemek. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci B1 Ünite 2 ; ieu.blackboard.com |
| 8 | Tatil veya yolculuk ile ilgili tercihlerini sebepleri ile ifade etmek, seyahat grafikleri ve istatistikleri açıklamak, yol işaretlerini anlamak, araba ile seyahat etmenin avantajları ve dezavantajlarını ifade etmek,yolculuk esnasında kendisi ile ilgili kişisel bilgiler vermek, İtalyanların tatil alışklanlıklarından bahsetmek, seyahat etmek ile ilgili fikir ve görüşlerini belirtmek, popüler bir festivali anlatmak, telefonda uygun kalıpları kullanarak yol yardımı talebinde bulunmak. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci B1” Ünite 3 ; ieu.blackboard.com |
| 9 | Tatil veya yolculuk ile ilgili tercihlerini sebepleri ile ifade etmek, seyahat grafikleri ve istatistikleri açıklamak, yol işaretlerini anlamak, araba ile seyahat etmenin avantajları ve dezavantajlarını ifade etmek,yolculuk esnasında kendisi ile ilgili kişisel bilgiler vermek, İtalyanların tatil alışklanlıklarından bahsetmek, seyahat etmek ile ilgili fikir ve görüşlerini belirtmek, popüler bir festivali anlatmak, telefonda uygun kalıpları kullanarak yol yardımı talebinde bulunmak. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci B1” Ünite 3 ; ieu.blackboard.com |
| 10 | Tatil veya yolculuk ile ilgili tercihlerini sebepleri ile ifade etmek, seyahat grafikleri ve istatistikleri açıklamak, yol işaretlerini anlamak, araba ile seyahat etmenin avantajları ve dezavantajlarını ifade etmek,yolculuk esnasında kendisi ile ilgili kişisel bilgiler vermek, İtalyanların tatil alışklanlıklarından bahsetmek, seyahat etmek ile ilgili fikir ve görüşlerini belirtmek, popüler bir festivali anlatmak, telefonda uygun kalıpları kullanarak yol yardımı talebinde bulunmak. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci B1” Ünite 3 ; ieu.blackboard.com |
| 11 | İtalyanların batıl inançlarını açıklamak, tabu konuları listelemek, İtalya din ve inanç yapısı hakkında fikir yürütmek, vücut dilini ve şaşkınlık ifadelerini kullanarak batıl inançları ifade etmek, kültür şokunun etkilerini anlatmak. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci B1” Ünite 4 ; ieu.blackboard.com |
| 12 | İtalyanların batıl inançlarını açıklamak, tabu konuları listelemek, İtalya din ve inanç yapısı hakkında fikir yürütmek, vücut dilini ve şaşkınlık ifadelerini kullanarak batıl inançları ifade etmek, kültür şokunun etkilerini anlatmak. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci B1” Ünite 4 ; ieu.blackboard.com |
| 13 | İtalyanların batıl inançlarını açıklamak, tabu konuları listelemek, İtalya din ve inanç yapısı hakkında fikir yürütmek, vücut dilini ve şaşkınlık ifadelerini kullanarak batıl inançları ifade etmek, kültür şokunun etkilerini anlatmak. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci B1” Ünite 4 ; ieu.blackboard.com |
| 14 | Final sınav hazırlığı + SÖZLÜ SINAV | |
| 15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
| 16 | FİNAL SINAVI |
| Ders Kitabı |
|
|||
| Önerilen Okumalar/Materyaller |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
| Katılım | ||
| Laboratuvar / Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
10
|
| Portfolyo | ||
| Ödev | ||
| Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
| Proje | ||
| Seminer/Çalıştay | ||
| Sözlü Sınav |
1
|
20
|
| Ara Sınav |
1
|
20
|
| Final Sınavı |
1
|
40
|
| Toplam |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
60
|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
| Toplam |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
| Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
| Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
| Arazi Çalışması |
0
|
||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
2
|
4
|
| Portfolyo |
0
|
||
| Ödev |
0
|
||
| Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
1
|
1
|
| Proje |
0
|
||
| Seminer/Çalıştay |
0
|
||
| Sözlü Sınav |
1
|
3
|
3
|
| Ara Sınavlar |
1
|
3
|
3
|
| Final Sınavı |
1
|
5
|
5
|
| Toplam |
122
|
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..