İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU

    İtalyanca Dil Programı

    ITL 330 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    İtalyanca Sözlü Anlatım Becerileri
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    ITL 330
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    4

    Ön-Koşul(lar)
      ITL 202 Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
    Dersin Dili
    İtalyanca
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Lisans
    Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Avrupa Ortak Dil çerçevesinde B1 seviyesinin ilk adımını oluşturan bu derste amaçlanan öğrencilerin etkin bir şekilde kendilerini ifade edebilmelerini sağlamak için konuşma ve karşılıklı konuşma becerilerini kazandırmaktır.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • öğrenciler seyahat sırasında karşılaşabilecekleri sorunları, sosyal medya ve internet üzerindeki diyalogları, İtalyan sosyal, kültürel ve politik yaşamından kesitler veren şarkıları, farklı ülkeler ve milliyetler üzerine üretilmiş olan klişe ifadeleri, ön yargılar ve deyimleri, İtalyan Kuzey-Güney sosyal farklılıkları içeren diyalogların ana hatlarını takip edebileceklerdir.
    • öğrenciler sosyal medya ve internet üzerinde farklı konular hakkında yapılmış yorumları, farklı ülkeler ve milliyetler üzerine üretilmiş klişe ifadeleri, olumlu-olumsuz düşünceleri içeren makaleleri, şarkı sözlerini, dünyada İtalyan stili ve İtalyan ithalat ihracat ürünleri hakkında bilgi veren metinleri, batıl inanç ve korkular üzerine yapılmış araştırma metinlerini analiz edebileceklerdir.
    • öğrenciler seyahatte karşılaşabilecekleri sorunlar, tatil organizasyonu, arkadaşlarını konsere davet etme, skype, facetime, whatsapp gibi internet platformlarında görüntülü görüşme yapma, farklı milliyetlerle ilgili önyargı, deyim ve klişe ifadelerle karşılaştıkları ortamlarda düşüncelerini ifade ederek batıl inanç ve fobiler ile ilgili konularda iletişim kurabileceklerdir.
    • öğrenciler seyahat sırasında yaşadıkları herhangi bir sorun karşısında içinde bulundukları durumu ve çözüm yollarını, memnuniyet yada hoşnutsuzluk belirten ifadeleri içeren cümleleri, önyargı, klişe, batıl inanç ve korku ifadelerini, sosyal medya ve internet platformlarında kendilerini ifade edebileceklerdir.
    • öğrenciler seyahat planlamalarına ilişkin arkadaşlarına e-posta veya sosyal medyada farkı konular üzerine yorum yaptıkları kısa metinler oluşturabileceklerdir
    Ders Tanımı Bu ders öğrencileri seyahat sırasında karşılaşılan sorunlar, sosyal medya ve internet platformlarında düşüncelerini ifade etme, önyargı, fobi, klişeleşmiş düşünceler ve batıl inançlar, İtalyan sosyal, kültürel, politik yapısı ve karşılaştırmalı kültürel çalışmaları dile getirme konularında hazırlamak için oluşturulmuştur.
    Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri
    X

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Programın öğrencilere tanıtılması. İtalya hakkında genel düşünceler ve İtalyancayla ilgili gelecek planları
    2 Konular: Bireysel ve arkadaşlar ile seyahat planları yapma, görmek istenilen tatil yerlerini belirleme, yolculuk sırasında ve tatilde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri, memnuniyet, kızgınlık, hoşnutsuzluk ifadeleri. 1. CHIARO B1, Ünite 2, Alma Edizioni, 2. PASSAGGI B1-B1+, Ünite 2, Alma Edizioni
    3 Konular: Bireysel ve arkadaşlar ile seyahat planları yapma, görmek istenilen tatil yerlerini belirleme, yolculuk sırasında ve tatilde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri, memnuniyet, kızgınlık, hoşnutsuzluk ifadeleri. 1. CHIARO B1, Ünite 2, Alma Edizioni, 2. PASSAGGI B1-B1+, Ünite 2, Alma Edizioni
    4 Konular: Bireysel ve arkadaşlar ile seyahat planları yapma, görmek istenilen tatil yerlerini belirleme, yolculuk sırasında ve tatilde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri, memnuniyet, kızgınlık, hoşnutsuzluk ifadeleri, Kelime Bilgisi: seyahat, tatil yerleri, ulaşım araçları 1. CHIARO B1, Ünite 2, Alma Edizioni, 2. PASSAGGI B1-B1+, Ünite 2, Alma Edizioni
    5 Konular: Sosyal medya ve internet platformlarında tartışmalara katılma ve düşüncelerini ifade etme, İtalyanların ve Türklerin internet kullanım alışkanlıkları 1. https://www.h24notizie.com/magazine/come-usano-internet-gli-italiani/ 2. https://tg24.sky.it/tecnologia/2019/02/01/internet-italiani-social 3. https://www.lastampa.it/tecnologia/news/2020/02/22/news/l-italia-sul-web-piu-internet-e-smartphone-tra-i-social-prevale-youtube-1.38499637
    6 Konular: İtalyan müziği, ünlü İtalyan müzik festivalleri, İtalyan ve Türk müzik kültürü benzerlik ve farklılıkları, yeni standart İtalyancanın şarkı sözlerinde kullanımı L’ITALIANO CON LE CANZONI A2-C1, Ünite-1, Guerra Edizioni
    7 Konular: Milliyetler üzerine önyargılar, klişe ifadeler, İtalyan toplumunun göçmenlere yaklaşımı, düşüncelerini savunma ve tartışmalara katılma. 1. TANTE IDEE A1-B1, Scheda 5 sayfa:19, Bonacci Editore 2. http://www.scudit.net/mdgiotto_file/pdfluoghi.pdf
    8 SUNUM yardımcı kaynaklar,ieu.blackboard.com
    9 Konular: İtalyan stili, tanınmış İtalyan markaları, İtalyan ithalat ve ihracat ürünleri, Türkiye’deki İtalyan firmaları, iş olanakları 1. UN VERO AFFARE! A2-B2, Ünite-1.1, Bonacci Editore 2. NUOVO ESPRESSO 3 B1, Ünite-3, Alma Edizioni
    10 Konular: İtalyan üniversiteleri, Erasmus ve master programları, İtalyan eğitim sistemi, İtalya’da öğrenci olmak ve İtalya’da okuyan bir Türk öğrencinin karşılaşılabileceği sorunlar ve çözüm önerileri. 1. UNIVERSITALIA A1-A2, Ünite-5, Alma Edizioni 2. NUOVO ESPRESSO 4 B2, Ünite-1, Alma Edizioni
    11 Konular: İtalya’da doktora gitme, randevu alma, acil durumlarda iletişim kurma, sağlık problemleri hakkında kendini ifade edebilme. UNIVERSITALIA B1-B2, Ünite-1, Alma Edizioni
    12 Konular: İtalyan sosyal, kültürel ve politik sorunlarını konu edinen şarkılar, Kuzey-Güney farkını anlatan kısa film gösterimi, konu ile ilgili müzakerede bulunma NUOVO ESPRESSO CANZONI A1-B1, Ünite-6, ÜNİTE EXTRA Alma Edizioni
    13 Konular: Batıl inançlar, kişisel fobiler ile ilgili korku, heyecan, coşku ve öfke bildiren ifadeleri kullanma. 1. ITALIA PER STRANIERI A2-C1, Ünite-3, Alma Edizioni 2.INTRECCI 3 B2+, Ünite-1, Alma Edizioni
    14 SÖZLÜ SINAV
    15 DERSİN GÖZDEN GEÇİRİLMESİ
    16 FİNAL SINAVI

     

    Ders Kitabı

     

     

    Önerilen Okumalar/Materyaller

    https://ieu.blackboard.com/

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    1
    5
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    2
    20
    Portfolyo
    Ödev
    1
    20
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    15
    Proje
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    Final Sınavı
    1
    40
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    5
    60
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    40
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    14
    1
    14
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    2
    5
    10
    Portfolyo
    0
    Ödev
    2
    10
    20
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    10
    10
    Proje
    0
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    0
    Final Sınavı
    1
    12
    12
        Toplam
    114

     

    İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin