| Dersin Adı |
İtalyanca Sözlü Anlatım Becerileri
|
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
|
ITL 330
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
| Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||
| Dersin Dili |
İtalyanca
|
|||||||
| Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||||
| Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||||
| Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Tartışma | |||||||
| Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||||
| Dersin Koordinatörü | ||||||||
| Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||
| Yardımcı(ları) | - | |||||||
| Dersin Amacı | Avrupa Ortak Dil çerçevesinde B1 seviyesinin ilk adımını oluşturan bu derste amaçlanan öğrencilerin etkin bir şekilde kendilerini ifade edebilmelerini sağlamak için konuşma ve karşılıklı konuşma becerilerini kazandırmaktır. |
| Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Ders Tanımı | Bu ders öğrencileri seyahat sırasında karşılaşılan sorunlar, sosyal medya ve internet platformlarında düşüncelerini ifade etme, önyargı, fobi, klişeleşmiş düşünceler ve batıl inançlar, İtalyan sosyal, kültürel, politik yapısı ve karşılaştırmalı kültürel çalışmaları dile getirme konularında hazırlamak için oluşturulmuştur. |
| Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
| Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
| Destek Dersleri | ||
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
X
|
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Programın öğrencilere tanıtılması. İtalya hakkında genel düşünceler ve İtalyancayla ilgili gelecek planları | |
| 2 | Konular: Bireysel ve arkadaşlar ile seyahat planları yapma, görmek istenilen tatil yerlerini belirleme, yolculuk sırasında ve tatilde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri, memnuniyet, kızgınlık, hoşnutsuzluk ifadeleri. | 1. CHIARO B1, Ünite 2, Alma Edizioni, 2. PASSAGGI B1-B1+, Ünite 2, Alma Edizioni |
| 3 | Konular: Bireysel ve arkadaşlar ile seyahat planları yapma, görmek istenilen tatil yerlerini belirleme, yolculuk sırasında ve tatilde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri, memnuniyet, kızgınlık, hoşnutsuzluk ifadeleri. | 1. CHIARO B1, Ünite 2, Alma Edizioni, 2. PASSAGGI B1-B1+, Ünite 2, Alma Edizioni |
| 4 | Konular: Bireysel ve arkadaşlar ile seyahat planları yapma, görmek istenilen tatil yerlerini belirleme, yolculuk sırasında ve tatilde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri, memnuniyet, kızgınlık, hoşnutsuzluk ifadeleri, Kelime Bilgisi: seyahat, tatil yerleri, ulaşım araçları | 1. CHIARO B1, Ünite 2, Alma Edizioni, 2. PASSAGGI B1-B1+, Ünite 2, Alma Edizioni |
| 5 | Konular: Sosyal medya ve internet platformlarında tartışmalara katılma ve düşüncelerini ifade etme, İtalyanların ve Türklerin internet kullanım alışkanlıkları | 1. https://www.h24notizie.com/magazine/come-usano-internet-gli-italiani/ 2. https://tg24.sky.it/tecnologia/2019/02/01/internet-italiani-social 3. https://www.lastampa.it/tecnologia/news/2020/02/22/news/l-italia-sul-web-piu-internet-e-smartphone-tra-i-social-prevale-youtube-1.38499637 |
| 6 | Konular: İtalyan müziği, ünlü İtalyan müzik festivalleri, İtalyan ve Türk müzik kültürü benzerlik ve farklılıkları, yeni standart İtalyancanın şarkı sözlerinde kullanımı | L’ITALIANO CON LE CANZONI A2-C1, Ünite-1, Guerra Edizioni |
| 7 | Konular: Milliyetler üzerine önyargılar, klişe ifadeler, İtalyan toplumunun göçmenlere yaklaşımı, düşüncelerini savunma ve tartışmalara katılma. | 1. TANTE IDEE A1-B1, Scheda 5 sayfa:19, Bonacci Editore 2. http://www.scudit.net/mdgiotto_file/pdfluoghi.pdf |
| 8 | SUNUM | yardımcı kaynaklar,ieu.blackboard.com |
| 9 | Konular: İtalyan stili, tanınmış İtalyan markaları, İtalyan ithalat ve ihracat ürünleri, Türkiye’deki İtalyan firmaları, iş olanakları | 1. UN VERO AFFARE! A2-B2, Ünite-1.1, Bonacci Editore 2. NUOVO ESPRESSO 3 B1, Ünite-3, Alma Edizioni |
| 10 | Konular: İtalyan üniversiteleri, Erasmus ve master programları, İtalyan eğitim sistemi, İtalya’da öğrenci olmak ve İtalya’da okuyan bir Türk öğrencinin karşılaşılabileceği sorunlar ve çözüm önerileri. | 1. UNIVERSITALIA A1-A2, Ünite-5, Alma Edizioni 2. NUOVO ESPRESSO 4 B2, Ünite-1, Alma Edizioni |
| 11 | Konular: İtalya’da doktora gitme, randevu alma, acil durumlarda iletişim kurma, sağlık problemleri hakkında kendini ifade edebilme. | UNIVERSITALIA B1-B2, Ünite-1, Alma Edizioni |
| 12 | Konular: İtalyan sosyal, kültürel ve politik sorunlarını konu edinen şarkılar, Kuzey-Güney farkını anlatan kısa film gösterimi, konu ile ilgili müzakerede bulunma | NUOVO ESPRESSO CANZONI A1-B1, Ünite-6, ÜNİTE EXTRA Alma Edizioni |
| 13 | Konular: Batıl inançlar, kişisel fobiler ile ilgili korku, heyecan, coşku ve öfke bildiren ifadeleri kullanma. | 1. ITALIA PER STRANIERI A2-C1, Ünite-3, Alma Edizioni 2.INTRECCI 3 B2+, Ünite-1, Alma Edizioni |
| 14 | SÖZLÜ SINAV | |
| 15 | DERSİN GÖZDEN GEÇİRİLMESİ | |
| 16 | FİNAL SINAVI |
| Ders Kitabı |
|
|
| Önerilen Okumalar/Materyaller | https://ieu.blackboard.com/ |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
| Katılım |
1
|
5
|
| Laboratuvar / Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
20
|
| Portfolyo | ||
| Ödev |
1
|
20
|
| Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
15
|
| Proje | ||
| Seminer/Çalıştay | ||
| Sözlü Sınav | ||
| Ara Sınav | ||
| Final Sınavı |
1
|
40
|
| Toplam |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
60
|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
| Toplam |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
| Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
| Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
| Arazi Çalışması |
0
|
||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
5
|
10
|
| Portfolyo |
0
|
||
| Ödev |
2
|
10
|
20
|
| Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
10
|
| Proje |
0
|
||
| Seminer/Çalıştay |
0
|
||
| Sözlü Sınav |
0
|
||
| Ara Sınavlar |
0
|
||
| Final Sınavı |
1
|
12
|
12
|
| Toplam |
114
|
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..