| Dersin Adı |
İtalyanca VII
|
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
|
ITL 401
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
| Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||
| Dersin Dili |
İtalyanca
|
|||||||
| Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||||
| Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||
| Dersin Veriliş Şekli | - | |||||||
| Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||||
| Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||||
| Dersin Koordinatörü | ||||||||
| Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||
| Yardımcı(ları) | - | |||||||
| Dersin Amacı | Bu ders öğrencileri İtalyan düşünce ve yaşama biçimi ile tanıştırmayı, dilbilgisel teoriyi dilin pratik kullanımı ile birleştirmeyi ve yeni dil öğrenme stratejileri geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
| Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Ders Tanımı | Bu dersin amacı, Avrupa Ortak Başvuru Metni kapsamında Temel Kullanıcı olan öğrenciyi Bağımsız Kullanıcı – B1 seviyesine getirmektir. |
| Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
| Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
| Destek Dersleri | ||
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
X
|
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Konular: İtalyan Eğitim Sistemi ile Türk Eğitim sisteminin karşılaştırılması Gramer & Kelime Bilgisi: karşılaştırma sıfatları, İtalya’da Erasmus, master programları ve başvuruları, Türkiye’de Erasmus | Presentazione del corso,Blackboard |
| 2 | Konular: İtalyan Eğitim Sistemi ile Türk Eğitim sisteminin karşılaştırılması Gramer & Kelime Bilgisi: karşılaştırma sıfatları, İtalya’da Erasmus, master programları ve başvuruları, Türkiye’de Erasmus | Blackboard; PPT.1, PPT.2, PPT.3 |
| 3 | Konular: İtalyan Eğitim Sistemi ile Türk Eğitim sisteminin karşılaştırılması Gramer & Kelime Bilgisi: karşılaştırma sıfatları, İtalya’da Erasmus, master programları ve başvuruları, Türkiye’de Erasmus | Blackboard; PPT.1, PPT.2, PPT.3 |
| 4 | Konular: İtalyan Eğitim Sistemi ile Türk Eğitim sisteminin karşılaştırılması Gramer & Kelime Bilgisi: karşılaştırma sıfatları, İtalya’da Erasmus, master programları ve başvuruları, Türkiye’de Erasmus | Blackboard; PPT.4, PPT.5, PPT.6 |
| 5 | Konular : İtalya’da iş dünyası, iş ilanı okuma ve yazma, iş başvurusunda bulunma, iş mülakatı yapma, tecrübelerini ve gelecek iş planlarını anlatma Gramer & Kelime Bilgisi: ilgi zamirleri, İtalya’da güncel meslekler | Blackboard; PPT.7, PPT.8, PPT.9 |
| 6 | Konular : İtalya’da iş dünyası, iş ilanı okuma ve yazma, iş başvurusunda bulunma, iş mülakatı yapma, tecrübelerini ve gelecek iş planlarını anlatma Gramer & Kelime Bilgisi: ilgi zamirleri, İtalya’da güncel meslekler | Blackboard; PPT.7, PPT.8, PPT.9 |
| 7 | Konular : İtalya’da iş dünyası, iş ilanı okuma ve yazma, iş başvurusunda bulunma, iş mülakatı yapma, tecrübelerini ve gelecek iş planlarını anlatma Gramer & Kelime Bilgisi: ilgi zamirleri, İtalya’da güncel meslekler | Blackboard: PPT.10, PPT.11 |
| 8 | Konular : İtalya’da iş dünyası, iş ilanı okuma ve yazma, iş başvurusunda bulunma, iş mülakatı yapma, tecrübelerini ve gelecek iş planlarını anlatma Gramer & Kelime Bilgisi: ilgi zamirleri, İtalya’da güncel meslekler | Blackboard: PPT.12, PPT.13 |
| 9 | Konular : Çocukluk anıları, geçmiş ve gelecek planlarını ifade etme Gramer & Kelime Bilgisi: tüm geçmiş zamanların genel tekrarı, gerçeklik kipi zaman uyumu ve kesinlik ifade eden kelime kalıpları | Blackboard: PPT.14, PPT.15 |
| 10 | Konular : Çocukluk anıları, geçmiş ve gelecek planlarını ifade etme Gramer & Kelime Bilgisi: tüm geçmiş zamanların genel tekrarı, gerçeklik kipi zaman uyumu ve kesinlik ifade eden kelime kalıpları | Blackboard: PPT.16, PPT.17, PPT 18 |
| 11 | Konular: İtalyanlar ve Türkler hakkındaki önyargılar ve bunlarla ilgili duygu ve düşünceleri ifade etme Gramer & Kelime Bilgisi: congiuntivo kipi kulanımı ve zaman uyumu, duygu ve düşünce ifade eden kelime kalıpları | Blackboard: PPT.19, PPT.20, PPT 21 |
| 12 | Konular: İtalyanlar ve Türkler hakkındaki önyargılar ve bunlarla ilgili duygu ve düşünceleri ifade etme Gramer & Kelime Bilgisi: congiuntivo kipi kulanımı ve zaman uyumu, duygu ve düşünce ifade eden kelime kalıpları | Blackboard: PPT.22, PPT.23, PPT 24 |
| 13 | Konular: İtalyanlar ve Türkler hakkındaki önyargılar ve bunlarla ilgili duygu ve düşünceleri ifade etme Gramer & Kelime Bilgisi: congiuntivo kipi kulanımı ve zaman uyumu, duygu ve düşünce ifade eden kelime kalıpları | Blackboard: PPT.25, PPT.26, PPT 27 |
| 14 | Dersin gözden geçirilmesi ve Sözlü Sınav | |
| 15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
| 16 | Final Sınavı |
| Ders Kitabı | Dönem içindeki tüm çalışma ve uygulamalar öğretim elemanı tarafından hazırlanacak , online kaynaklar Blackboard'da ilan edilecektir. |
| Önerilen Okumalar/Materyaller | Blackboard Materyalleri: Öğrenciler tarafından basılmalı ve sınıfa getirilmelidir. BB Link: https://ieu.blackboard.com/ |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
| Katılım |
1
|
10
|
| Laboratuvar / Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
30
|
| Portfolyo | ||
| Ödev | ||
| Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
| Proje | ||
| Seminer/Çalıştay | ||
| Sözlü Sınav | ||
| Ara Sınav |
1
|
20
|
| Final Sınavı |
1
|
30
|
| Toplam |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
70
|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
| Toplam |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
| Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
| Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
1
|
15
|
| Arazi Çalışması |
0
|
||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
7
|
7
|
| Portfolyo |
0
|
||
| Ödev |
0
|
||
| Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
5
|
5
|
| Proje |
0
|
||
| Seminer/Çalıştay |
0
|
||
| Sözlü Sınav |
0
|
||
| Ara Sınavlar |
1
|
5
|
5
|
| Final Sınavı |
1
|
14
|
14
|
| Toplam |
110
|
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..