| Dersin Adı |
İtalyanca VIII
|
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
|
ITL 402
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
| Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||
| Dersin Dili |
İtalyanca
|
|||||||
| Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||||
| Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||
| Dersin Veriliş Şekli | - | |||||||
| Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||||
| Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||||
| Dersin Koordinatörü | ||||||||
| Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||
| Yardımcı(ları) | - | |||||||
| Dersin Amacı | Açık ve standart bir dil kullanarak İtalyan toplumu, İtalyan yaşam tarzı, İtalya’ya seyahat, İtalyanların tatil alışkanlıkları vs. bildik konular söz konusu olduğunda ana fikri anlayabilmesi amaçlanır. Hedef dilin konuşulduğu bir bölgeye yapılan yolculuk sırasında karşılaşılan durumların çoğunda sorunların altından kalkabilir. Bildik ve ilgi alanına giren konular üzerine yalın ve tutarlı bir söylem üretebilir. Bir olayı, bir deneyimi ya da bir izlenimini anlatabilir, bir beklentiyi betimleyebilir ve bir projeye veya bir düşünceye ilişkin gerekçeler ya da açıklamaları kısaca dile getirebilir. |
| Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Ders Tanımı | Bu dersin amacı, Avrupa Ortak Başvuru Metni kapsamında Temel Kullanıcı olan öğrenciyi Bağımsız Kullanıcı – B1 seviyesine getirmektir. |
| Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
| Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
| Destek Dersleri |
X
|
|
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | ITL 402 programının öğrencilere tanıtımı. | |
| 2 | İtalya’ya ve İtalyan toplumuna dışarıdan bakmak | |
| 3 | İtalyan toplumu üzerine klişeler ve genel yargılar, karşılaştırma sıfatları | |
| 4 | İtalyan gençlerinin yurtdışına yaşamaya gitme nedenleri, İtalyan ve Türk gençleri arasında benzerlikler ve farklılıklar | |
| 5 | Karakter, hisler ve duyguları ifade eden sıfatlar, Karşılaştırma sıfatları kullanarak cümle kurma, Ünlü Türk kişilerini ve İtalyan kişilerini karşılaştıran örnek cümleler kurma | |
| 6 | İtalya’da yaşayan yabancılar ve İtalya ve İtalyan toplumu üzerine deneyimleri, Dinleme çalışması. QUIZ I | |
| 7 | Karşılaştırma sıfatları kullanarak Türkiye ve diğer ülkeleri karşılaştıran örnek cümleler kurma, Yazma çalışması | |
| 8 | İtalyan dilinin Dünya üzerindeki önemi, İtalyanca konuşulan ülkeler, İtalyanca öğrenmenin yararları, İtalyan jest ve mimikleri | |
| 9 | Geçmiş zaman ve hikaye zaman tekrarı, –miş’li Geçmiş zaman kullanımı. | |
| 10 | Şimdiki zaman, Geçmiş zaman ve –miş’li Geçmiş zaman birlikte kullanımı ve alıştırmalar. QUIZ II | |
| 11 | Seyahat, tatil planlama. İtalyan ve Türk toplumunun tatil planları, tatilde gitmeyi tercih ettikleri yerler | |
| 12 | İtalya’ya tatil organizyonu yapma SUNUM | |
| 13 | DERSİN GÖZDEN GEÇİRİLMESİ | |
| 14 | SÖZLÜ SINAV | |
| 15 | FINAL SINAVI | |
| 16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
| Ders Kitabı | Luciana Ziglio, Giovanna Rizzo NUOVO ESPRESSO III, Alma Edizione; ISBN 978-88-6182-339-6. |
| Önerilen Okumalar/Materyaller |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
| Katılım |
1
|
10
|
| Laboratuvar / Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
30
|
| Portfolyo | ||
| Ödev | ||
| Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
| Proje | ||
| Seminer/Çalıştay | ||
| Sözlü Sınav | ||
| Ara Sınav |
1
|
20
|
| Final Sınavı |
1
|
30
|
| Toplam |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
70
|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
| Toplam |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
| Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
| Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
1
|
15
|
| Arazi Çalışması |
0
|
||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
7
|
14
|
| Portfolyo |
0
|
||
| Ödev |
0
|
||
| Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
5
|
5
|
| Proje |
0
|
||
| Seminer/Çalıştay |
0
|
||
| Sözlü Sınav |
0
|
||
| Ara Sınavlar |
1
|
5
|
5
|
| Final Sınavı |
1
|
14
|
14
|
| Toplam |
117
|
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..