| Dersin Adı |
İNGİLİZCE MÜTERCİM VE TERCÜMANLIK İÇİN İTALYAN DİLİ VII
|
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
|
ITL 421
|
Güz
|
2
|
2
|
3
|
4
|
| Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||
| Dersin Dili |
İtalyanca
|
|||||||
| Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||||
| Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||
| Dersin Veriliş Şekli | - | |||||||
| Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Anlatım / Sunum | |||||||
| Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||||
| Dersin Koordinatörü | ||||||||
| Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||
| Yardımcı(ları) | - | |||||||
| Dersin Amacı | Bu ders Avrupa Ortak Başvuru Metni çerçevesinde B1.1 seviyesindeki öğrencilerin dinleme, okuma, konuşma ve yazma becerilerini yazılı çeviri aracılığıyla B1.2 seviyesine getirmeyi amaçlamaktadır. |
| Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Ders Tanımı | Bu ders öğrencileri gastronominin kültürel yönleri, Roma şehrinin kültürel mirası, Romalıların topluma katkıları, kentsel sorunlar, enerji tüketimi konularında hazırlamak için tasarlanmıştır. |
| Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
| Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
| Destek Dersleri | ||
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
X
|
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | ITL 421 Dersinin Öğrencilere Tanıtılması ve Ders Gereklilikleri Çevrimiçi kitap siparişi, en çok satan kitaplar ile ilgili okuyucu görüşleri, kitap incelemesi, sosyal medyanın güvenirliği, e-ticaret terimleri, hayal kırıklığı ve şaşkınlık ifadeleri, etkili bir röportaj özeti. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci B1 Ünite 5 ; ieu.blackboard.com |
| 2 | Çevrimiçi kitap siparişi, en çok satan kitaplar ile ilgili okuyucu görüşleri, kitap incelemesi, sosyal medyanın güvenirliği, e-ticaret terimleri, hayal kırıklığı ve şaşkınlık ifadeleri, etkili bir röportaj özeti. İtalyancadan Türkçeye yazılı çeviri çalışması | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci B1 Ünite 5 ; ieu.blackboard.com |
| 3 | Çevrimiçi kitap siparişi, en çok satan kitaplar ile ilgili okuyucu görüşleri, kitap incelemesi, sosyal medyanın güvenirliği, e-ticaret terimleri, hayal kırıklığı ve şaşkınlık ifadeleri, etkili bir röportaj özeti.İtalyancadan Türkçeye yazılı çeviri çalışması | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci B1 Ünite 5 ; ieu.blackboard.com |
| 4 | Çevrimiçi kitap siparişi, en çok satan kitaplar ile ilgili okuyucu görüşleri, kitap incelemesi, sosyal medyanın güvenirliği, e-ticaret terimleri, hayal kırıklığı ve şaşkınlık ifadeleri, etkili bir röportaj özeti. İtalyancadan Türkçeye yazılı çeviri çalışması | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci B1 Ünite 5 ; ieu.blackboard.com |
| 5 | Çevrimiçi kitap siparişi, en çok satan kitaplar ile ilgili okuyucu görüşleri, kitap incelemesi, sosyal medyanın güvenirliği, e-ticaret terimleri, hayal kırıklığı ve şaşkınlık ifadeleri, etkili bir röportaj özeti. İtalyancadan Türkçeye yazılı çeviri çalışması | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci B1 Ünite 5 ; ieu.blackboard.com |
| 6 | Çevre dostu otel konsepti, tatil tercihleri , gelecekte yaşamak istenilen farklı yerler, şehir, kasaba ve şehir dışı yaşamın avantajları ve dezavantajları, Roma ve kültürel unsurlar. İtalyancadan Türkçeye yazılı çeviri çalışması | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci B1 Ünite 6 ; ieu.blackboard.com |
| 7 | Çevre dostu otel konsepti, tatil tercihleri , gelecekte yaşamak istenilen farklı yerler, şehir, kasaba ve şehir dışı yaşamın avantajları ve dezavantajları, Roma ve kültürel unsurlar.İtalyancadan Türkçeye yazılı çeviri çalışması | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci B1 Ünite 6 ; ieu.blackboard.com |
| 8 | ARA SINAV HAFTASI | |
| 9 | Çevre dostu otel konsepti, tatil tercihleri , gelecekte yaşamak istenilen farklı yerler, şehir, kasaba ve şehir dışı yaşamın avantajları ve dezavantajları, Roma ve kültürel unsurlar.İtalyancadan Türkçeye yazılı çeviri çalışması | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci B1 Ünite 6 ; ieu.blackboard.com |
| 10 | Kentsel sorunlar ile ilgili kişisel görüşler ve çözüm önerileri, gastronomik özellikler ve öneriler, Roma şehri ve Romalıların topluma katkıları. İtalyancadan Türkçeye yazılı çeviri çalışması | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci B1 Ünite 7 ; ieu.blackboard.com |
| 11 | Kentsel sorunlar ile ilgili kişisel görüşler ve çözüm önerileri, gastronomik özellikler ve öneriler, Roma şehri ve Romalıların topluma katkıları.r İtalyancadan Türkçeye yazılı çeviri çalışması | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci B1 Ünite 7 ; ieu.blackboard.com |
| 12 | Kentsel sorunlar ile ilgili kişisel görüşler ve çözüm önerileri, gastronomik özellikler ve öneriler, Roma şehri ve Romalıların topluma katkıları. İtalyancadan Türkçeye yazılı çeviri çalışması | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci B1 Ünite 7 ; ieu.blackboard.com |
| 13 | Kentsel sorunlar ile ilgili kişisel görüşler ve çözüm önerileri, gastronomik özellikler ve öneriler, Roma şehri ve Romalıların topluma katkıları. İtalyancadan Türkçeye yazılı çeviri çalışması | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci B1 Ünite 7 ; ieu.blackboard.com |
| 14 | Final sınav hazırlığı + SÖZLÜ SINAV | |
| 15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
| 16 | FİNAL SINAVI |
| Ders Kitabı |
|
|
| Önerilen Okumalar/Materyaller |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
| Katılım | ||
| Laboratuvar / Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
10
|
| Portfolyo | ||
| Ödev | ||
| Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
| Proje | ||
| Seminer/Çalıştay | ||
| Sözlü Sınav |
1
|
20
|
| Ara Sınav |
1
|
20
|
| Final Sınavı |
1
|
40
|
| Toplam |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
60
|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
| Toplam |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
| Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
| Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
| Arazi Çalışması |
0
|
||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
4
|
8
|
| Portfolyo |
0
|
||
| Ödev |
0
|
||
| Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
4
|
4
|
| Proje |
0
|
||
| Seminer/Çalıştay |
0
|
||
| Sözlü Sınav |
1
|
6
|
6
|
| Ara Sınavlar |
1
|
6
|
6
|
| Final Sınavı |
1
|
8
|
8
|
| Toplam |
124
|
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..