| Dersin Adı |
İNGİLİZCE MÜTERCİM VE TERCÜMANLIK İÇİN İTALYAN DİLİ VIII
|
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
|
ITL 422
|
Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
| Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||
| Dersin Dili |
İtalyanca
|
|||||||
| Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||||
| Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||
| Dersin Veriliş Şekli | - | |||||||
| Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Anlatım / Sunum | |||||||
| Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||||
| Dersin Koordinatörü | ||||||||
| Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||
| Yardımcı(ları) | - | |||||||
| Dersin Amacı | Bu ders Avrupa Dilleri Ortak Başvuru Metni çerçevesinde B1.2 seviyesindeki öğrencilerin dinleme, okuma, konuşma ve yazma becerilerini yazılı çeviri aracılığıyla B1.3 seviyesine getirmeyi amaçlamaktadır. |
| Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Ders Tanımı | Bu ders öğrencileri İtalyan kültürünün farklı yönlerini anlama ve değerlendirme, kültürel ve dilsel becerilerini zenginleştirme, yaratıcılıklarını genişletme ve ifade yeteneklerini güçlendirme konularında hazırlamak için tasarlanmıştır. |
| Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
|
Temel Ders | |
| Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
| Destek Dersleri | ||
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
X
|
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | ITL 422 Dersinin Öğrencilere Tanıtılması ve Ders Gereklilikleri, Moda Tasarımının İtalyan kültüründeki rolü, İtalyan dilinin kimliğini şekillendiren edebi faktörler, İtalyan aperitifinin günlük yaşamdaki rolü ve kültüre etkisi, dil ve sanat etkileşimi. | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci B1 Ünite 8 ; ieu.blackboard.com |
| 2 | Moda Tasarımının İtalyan kültüründeki rolü, İtalyan dilinin kimliğini şekillendiren edebi faktörler, İtalyan aperitifinin günlük yaşamdaki rolü ve kültüre etkisi, dil ve sanat etkileşimi.İtalyancadan Türkçeye yazılı çeviri çalışması | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci B1 Ünite 8 ; ieu.blackboard.com |
| 3 | Moda Tasarımının İtalyan kültüründeki rolü, İtalyan dilinin kimliğini şekillendiren edebi faktörler, İtalyan aperitifinin günlük yaşamdaki rolü ve kültüre etkisi, dil ve sanat etkileşimi.İtalyancadan Türkçeye yazılı çeviri çalışması | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci B1 Ünite 8 ; ieu.blackboard.com |
| 4 | Moda Tasarımının İtalyan kültüründeki rolü, İtalyan dilinin kimliğini şekillendiren edebi faktörler, İtalyan aperitifinin günlük yaşamdaki rolü ve kültüre etkisi, dil ve sanat etkileşimi.İtalyancadan Türkçeye yazılı çeviri çalışması | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci B1 Ünite 8 ; ieu.blackboard.com |
| 5 | İtalya'daki eğitim sistemi, serbest meslek ya da bağımlı çalışmanın avantajları ve dezavantajları, iş ilanları ve başvuru süreçleri, etkili özgeçmiş stratejileri, motivasyon mektubu oluşturma, profesyonel bir iş görüşmesini başarılı bir şekilde yönlendirmek için gerekli dinamikler, stratejiler ve beceriler..talyancadan Türkçeye yazılı çeviri çalışması | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci B1 Ünite 9 ; ieu.blackboard.com |
| 6 | İtalya'daki eğitim sistemi, serbest meslek ya da bağımlı çalışmanın avantajları ve dezavantajları, iş ilanları ve başvuru süreçleri, etkili özgeçmiş stratejileri, motivasyon mektubu oluşturma, profesyonel bir iş görüşmesini başarılı bir şekilde yönlendirmek için gerekli dinamikler, stratejiler ve beceriler.İtalyancadan Türkçeye yazılı çeviri çalışması | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci B1 Ünite 9 ; ieu.blackboard.com |
| 7 | İtalya'daki eğitim sistemi, serbest meslek ya da bağımlı çalışmanın avantajları ve dezavantajları, iş ilanları ve başvuru süreçleri, etkili özgeçmiş stratejileri, motivasyon mektubu oluşturma, profesyonel bir iş görüşmesini başarılı bir şekilde yönlendirmek için gerekli dinamikler, stratejiler ve beceriler.İtalyancadan Türkçeye yazılı çeviri çalışması | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci B1 Ünite 9 ; ieu.blackboard.com |
| 8 | İtalya'daki eğitim sistemi, serbest meslek ya da bağımlı çalışmanın avantajları ve dezavantajları, iş ilanları ve başvuru süreçleri, etkili özgeçmiş stratejileri, motivasyon mektubu oluşturma, profesyonel bir iş görüşmesini başarılı bir şekilde yönlendirmek için gerekli dinamikler, stratejiler ve beceriler.İtalyancadan Türkçeye yazılı çeviri çalışması | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci B1 Ünite 9 ; ieu.blackboard.com |
| 9 | İtalya'daki eğitim sistemi, serbest meslek ya da bağımlı çalışmanın avantajları ve dezavantajları, iş ilanları ve başvuru süreçleri, etkili özgeçmiş stratejileri, motivasyon mektubu oluşturma, profesyonel bir iş görüşmesini başarılı bir şekilde yönlendirmek için gerekli dinamikler, stratejiler ve beceriler. İtalyancadan Türkçeye yazılı çeviri çalışması | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci B1 Ünite 9 ; ieu.blackboard.com |
| 10 | Gerçekleşmeyen arzuları dile getirmek, dünyanın ve özellikle İtalyan sanatının en ünlü eserlerini tanımlamak ve yorumlamak, umutları ve hayalleri ifade etmek, müze bilet gişesinde ziyaretçi veya gişe görevlisi rolünü simüle ederek iletişim becerilerini güçlendirmek. İtalyancadan Türkçeye yazılı çeviri çalışması | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci B1 Ünite 10 ; ieu.blackboard.com |
| 11 | Gerçekleşmeyen arzuları dile getirmek, dünyanın ve özellikle İtalyan sanatının en ünlü eserlerini tanımlamak ve yorumlamak, umutları ve hayalleri ifade etmek, müze bilet gişesinde ziyaretçi veya gişe görevlisi rolünü simüle ederek iletişim becerilerini güçlendirmek. İtalyancadan Türkçeye yazılı çeviri çalışması | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci B1 Ünite 10 ; ieu.blackboard.com |
| 12 | Gerçekleşmeyen arzuları dile getirmek, dünyanın ve özellikle İtalyan sanatının en ünlü eserlerini tanımlamak ve yorumlamak, umutları ve hayalleri ifade etmek, müze bilet gişesinde ziyaretçi veya gişe görevlisi rolünü simüle ederek iletişim becerilerini güçlendirmek. İtalyancadan Türkçeye yazılı çeviri çalışması | Ciro Massimo Naddeo-Euridice Orlandino “Dieci B1 Ünite 10 ; ieu.blackboard.com |
| 13 | Sözlü sınav hazırlığı, SUNUM | |
| 14 | Final sınav hazırlığı + SÖZLÜ SINAV | |
| 15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
| 16 | FİNAL SINAVI |
| Ders Kitabı |
|
|
| Önerilen Okumalar/Materyaller |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
| Katılım | ||
| Laboratuvar / Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
10
|
| Portfolyo | ||
| Ödev | ||
| Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
| Proje | ||
| Seminer/Çalıştay | ||
| Sözlü Sınav |
1
|
20
|
| Ara Sınav |
1
|
20
|
| Final Sınavı |
1
|
40
|
| Toplam |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
60
|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
| Toplam |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
| Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
| Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
| Arazi Çalışması |
0
|
||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
1
|
2
|
| Portfolyo |
0
|
||
| Ödev |
0
|
||
| Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
4
|
4
|
| Proje |
0
|
||
| Seminer/Çalıştay |
0
|
||
| Sözlü Sınav |
1
|
6
|
6
|
| Ara Sınavlar |
1
|
6
|
6
|
| Final Sınavı |
1
|
8
|
8
|
| Toplam |
118
|
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..