YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU
Ön Lisans İngilizce Programı
ING 205 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Klinik İngilizce I
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ING 205
|
Güz
|
2
|
2
|
3
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıSoru & CevapDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, hemşirelik alanında uygun İngilizce kullanarak öğrencilere verilen görevleri verimli bir şekilde yerine getirebilmeleri için gerekli becerileri kazandırmaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, sağlık bilimleri alanınfaki öğrencilerinin gerçek yaşamdaki sağlık durumlarında etkileşim kurmak için uygun İngilizceyi kullanarak görevleri yönetmelerine ve yerine getirmelerine yardımcı olmak için tasarlanmıştır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
X
|
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İş arkadaşlarıyla Tanışma - Okuma Parçası | Bethany Cagnol, Maria Spada Symonds, Ros Wright,” English for Nursing 1”, Unite 1, s 4-7 “Visitors code”, s 8-9 |
2 | Pratisyen Hemşireyle Görüşme | Bethany Cagnol, Maria Spada Symonds, Ros Wright,” English for Nursing 2”, Unite 1, s 5 |
3 | Hemşirelik Değerlendirmesi - Ödev 1 | Bethany Cagnol, Maria Spada Symonds, Ros Wright,” English for Nursing 1”, Unite 2, s 16 |
4 | Ağrı - Ağrıyı Bulma ve Tanımlama | Bethany Cagnol, Maria Spada Symonds, Ros Wright,” English for Nursing 1”, Unite 2, s 16 Ros Wright/Maria Spada Symonds/Bethany Cagnol “English for Nursing 2“, Unite 2, s16 |
5 | Ağrı - Okuma parçası - Ödev 2 | Ros Wright/Maria Spada Symonds/Bethany Cagnol “English for Nursing 2“, Unite 2, s16 “Lower back pain” |
6 | Ağrı - Ağrı Değerlendirmesi - Quiz 1 | Ros Wright/Maria Spada Symonds/Bethany Cagnol “English for Nursing 2“, Unite 2, s16 https://pami.emergency.med.jax.ufl.edu/resources/provider-resources/pain-assessment-scales/ |
7 | Ara Sınav | |
8 | Uygulama 1 | |
9 | Hasta Servisi (Koğuşu) - Okuma Parçası - Ödev 3 | Bethany Cagnol, Maria Spada Symonds, Ros Wright,” English for Nursing 1”, Unite 2, s 21 “Hypothermia” |
10 | Yaşamsal Belirtileri Alma/ Bulguları Değerlendirme | Ros Wright/Maria Spada Symonds/Bethany Cagnol “English for Nursing 2“, Unite 2, s22-24 |
11 | Kalbin İşlevi - Quiz 2 - Ödev 4 | Ros Wright/Maria Spada Symonds/Bethany Cagnol “English for Nursing 2“, Unite 2, s26 |
12 | Gıda ve Ölçüm - Gıda ve Beslenme Takviyesi - Ödev 5 | Bethany Cagnol, Maria Spada Symonds, Ros Wright,” English for Nursing 1”, Unite 4, s 24-28 Food and nutrition supplement https://www.healthline.com/health/food-nutrition#Deficiencies |
13 | Gıda ve Ölçüm - Gıda alerjisi ve intoleransı | Bethany Cagnol, Maria Spada Symonds, Ros Wright,” English for Nursing 1”, Unite 4, s 24-28 Ros Wright/Maria Spada Symonds/Bethany Cagnol “English for Nursing 2“, Unite 5, s 40 |
14 | Ödev 6 - Uygulama 2 | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | English for Nursing 1 Bethany Cagnol, Maria Spada Symonds, Ros Wright ISBN: 9781408269930 English for Nursing 2 Ros Wright/Maria Spada Symonds/Bethany Cagnol ISBN:9781408269947 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama |
1
|
15
|
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
10
|
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
6
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
1
|
2
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
6
|
1
|
6
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
2
|
2
|
Final Sınavı |
1
|
2
|
2
|
Toplam |
90
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest