Dersin Adı |
Kabin Hizmetleri için Havacılık İngilizcesi I
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ING 210
|
Güz
|
4
|
2
|
5
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders kabin hizmetleri adaylarının A2+ seviyesinde iletişim becerileri geliştirmesini hedeflemektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Bu ders, havacılık kapsamında olağan ve olağan dışı durumlarda A2+ seviyesi genel ve mesleki İngilizce’de uygun kalıpları kullanarak etkin iletişim kurabilmeyi öğretir. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | ING 210 Dersinin Öğrencilere Tanıtılması ve Ders Gereklilikleri - Kabin Hizmetlerinin Tarihçesi | http://www.cabincrew.com/career-advice/the-history-of-cabin-crew/1157 | |
2 | Konu: Kabin Hizmetlerine Giriş – 1 Kelime Bilgisi: Kabin Hizmetleri – Görev Tanımları, Yer Hizmetleri – Görev Tanımları Konuşma: Kabin ve Yer Hizmetleri Görev Tanımları ile İlgili Soru Sorma ve Cevap Verme Dilbilgisi [Tense Review (Simple Present T., Present Cont. T., Past T.), Relative Clauses] | Ders notları | |
3 | Konu: Kabin Hizmetlerine Giriş - 2 Kelime Bilgisi: Havaalanının Bölümleri, Uçuş Türleri, Hava Sahası Türleri, Uçağın Bölümleri, Hava Haberleşme ve Uçuş Aşamaları Konuşma: Havaalanının Bölümleri, Uçuş Türleri, Hava Sahası Türleri, Uçağın Bölümleri, Hava Haberleşme ve Uçuş Aşamaları ile İlgili Soru sorup Cevap Verme Dilbilgisi (Passive Voice) | ” Flight https://www.skybrary.aero/index.php/ Classification_of_Airspace / Ders notları | |
4 | Konu: Uçuş Öncesi Brifing Kelime Bilgisi: Uçuş Öncesi Görevler, Uçak İçindeki Alanlar, Acil Durum Ekipmanı Konuşma: Mürettebatla Tanışma, Kendini ve Başkalarını Tanıtma, Resmi ve Resmi olmayan Selamlaşma, Soru Sorma, Teyit Alma ve Açıklama İsteme Dilbilgisi (Formal and Informal Introductions, Asking and Answering Formal and Informal Questions) | Gerighty, Terence and Shon Davis. “The Preflight Briefing.” English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. 6-11. Print. | |
5 | Konu: Uçağa Binme (Boarding) - 1 Kelime Bilgisi: Uçuş Kartı Üzerindeki Bilgiler, Kabin İçindeki Objeler, Görünüm ve Davranışı Betimleme, Kişisel Eşyalar, el Bagajı Türleri, Elektronik Aletler, Nesneleri Betimleme Konuşma: Yolcuları Karşılama, Boarding ve Yükleme, Yolcuları Yerleştirme, Oturma Düzeni ile İlgili Sorunları Çözme Dilbilgisi (Describing Items, Making Polite Requests and Responding to Requests) | Gerighty, Terence and Shon Davis. “Welcome on Board.” English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. 12-16. Print. | |
6 | Konu: Uçağa Binme (Boarding) - 2 Konuşma: Kalkış Öncesi Güvenlik Prosedürlerini Açıklama ve Kontroller Telaffuz (Güvenlik Talimatlarını Okuma) Dilbilgisi (Showing How Something Works) Gözden Geçirme (Kabin Hizmetlerine Giriş, Uçuş Öncesi Brifing, Boarding) | Gerighty, Terence and Shon Davis. “Welcome on Board.” English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. 17-19. Print | |
7 | Ara sınav ve Sözlü Sınav | ||
8 | Konu: Kalkış Sonrası - 1 Kelime Bilgisi: Kabin İçi Sınıflar ve İmkanlar Konuşma: İlk Anonsları Yapma, Şikayette Bulunma, Ricada Bulunma Dilbilgisi (Formal and Informal Language, ‘Comfort’ Expressions) | Gerighty, Terence and Shon Davis. “After Take-Off and into the Flight.” English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. 20-23. Print. | |
9 | Konu: Kalkış Sonrası - 2 Konuşma: Kabin Görevlisinin Ricasını Reddetme, Yolcu ile Mutabık Kalma, Yetkilileri Çağırma ile Gözdağı Vermek, Bir Ricayı Geri Çevirme ve Açıklama Yapma ya da Gerekli Eylemi Yapma, Bir Ricayı Karşılama Dil Bilgisi (Dealing with Passengers and Passenger Needs) | Gerighty, Terence and Shon Davis. “After Take-Off and into the Flight.” English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. 23-27. Print. | |
10 | Konu: Yiyecek ve İçecek Servisi – 1 Kelime Bilgisi: Yiyecek ve İçecek Türleri, Yiyecek ve İçecek Maddelerini Servis Etme Yolları, Beslenme Türleri ve Özel Mönüler Konuşma: Yiyecek ve İçecekleri Tanımlama, Seçenek Sunma, Özür Dileme - 1 Dilbilgisi (Would Like, Making Offers, Asking about Preferences, Too / Enough, Apologizing-1) | Gerighty, Terence and Shon Davis. “Food and Drinks.” English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. 28-31. Print. | |
11 | Konu: Yiyecek ve İçecek Servisi – 2 Kelime Bilgisi: Gümrüksüz Satışlar, Sık Görülen Para Birimleri Konuşma: Alışveriş İşlemleri, Uçuş Sırasında Alışveriş Dilbilgisi [In flight Shopping (Offering, Passenger Requests, Showing, Passenger Questions about Prices, Saying Prices, Talking about Change)] | Gerighty, Terence and Shon Davis. “Food and Drinks.” English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. 32-35. Print. | |
12 | Konu: Yolcu Problemleri (Minor) Konuşma: Yolcu Problemlerini Belirleme, Problemlerle İlgilenme, Özür Dileme - 2 Dilbilgisi (Finding Out the Problem, Offering to Help, Apologizing-2) | Gerighty, Terence and Shon Davis. “Minor Passenger Problems.” English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. 36-41. Print. | |
13 | Konu: Yolcu Problemleri (Minor) – Vaka Çalışması Konuşma: Bir Vaka ile İlgili Soru Sorup Cevap Verme, Tartışma Okuma, Dinleme, Kelime Bilgisi ve Dilbilgisi Alıştırmaları | Gerighty, Terence and Shon Davis. “Minor Passenger Problems.” English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. 42-43. Print. | |
14 | Okuma, Dinleme, Kelime Bilgisi ve Dilbilgisi Alıştırmaları | Gerighty, Terence and Shon Davis. “Minor Passenger Problems.” English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. 42-43. Print. | |
15 | Dersin Gözden Geçirilmesi | ||
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Gerighty, Terence and Shon Davis. English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. Print ISBN: 978-0-462-09873-9 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 | LO 6 |
Katılım | ||||||||
Laboratuvar / Uygulama | ||||||||
Arazi Çalışması | ||||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||||||||
Portfolyo | ||||||||
Ödev | ||||||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||||||||
Proje | ||||||||
Seminer/Çalıştay | ||||||||
Sözlü Sınav |
1
|
30
|
||||||
Ara Sınav |
1
|
30
|
||||||
Final Sınavı |
1
|
40
|
||||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
4
|
64
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
1
|
15
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
1
|
1
|
1
|
Ara Sınavlar |
1
|
3
|
3
|
Final Sınavı |
1
|
5
|
5
|
Toplam |
120
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..