Dersin Adı |
Kabin Hizmetleri için Havacılık İngilizcesi II
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ING 220
|
Bahar
|
4
|
2
|
5
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders kabin hizmetleri adaylarının B1 seviyesinde iletişim becerileri geliştirmesini hedeflemektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Bu ders, havacılık kapsamında olağan ve olağan dışı durumlarda genel ve mesleki İngilizce’de uygun kalıpları kullanarak etkin iletişim kurabilmeyi öğretir. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | ING 220 Dersinin Öğrencilere Tanıtılması ve Ders Gereklilikleri Konu: Acil Tıbbi Durumlar -1 Kelime Bilgisi: Sağlık ile İlgili Kelimeler Dilbilgisi: Tıbbi Sorunu Tespit Etme, Bilgilendirme, Yardım İsteme, Harekete Geçme | Gerighty, Terence and Shon Davis. “Is There a Doctor on Board?” English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. 44-45. Print. | |
2 | Konu: Acil Tıbbi Durumlar -2 Kelime Bilgisi: Acil Tıbbi Bakım Teçhizatı, Uçuş Sırasında Acil Tibbi Durumlar ve Kazalar ile İlgili Kelimeler, Bağlaçlar Konuşma: Acil Tıbbi Durum ile İlgilenme, Tıbbi Durumu Rapor Etme Dilbilgisi: Mürettebata Yönerge Verme, Geçmiş ile İlgili Konuşma | Gerighty, Terence and Shon Davis. “Is There a Doctor on Board?” English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. 44-49. Print. | |
3 | Vaka Çalışması: Acil Tıbbi Durumlar Konu: Uçuş Esnasında Acil Durumlar - 1 Kelime Bilgisi: Uçuş Esnasında Acil Durumlar ile İlgilş Kelime ve Kalıplar Konuşma: Uçuş Esnasında Acil Durumları Yönetme Dilbilgisi: Yönerge Verme | Gerighty, Terence and Shon Davis. “Is There a Doctor on Board?” “In-Flight Emergencies.” English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. 50-54. Print. | |
4 | Konu: Uçuş Esnasında Acil Durumlar - 2 Kelime Bilgisi: Tahliye ile İlgili Kelime ve Kalıplar Konuşma: Acil Durum Anonsları, Acil Durum Raporlama Dilbilgisi: Acil Durumlarda Yapılmaması Gerekenler ile İlgili Yönerge Verme, Yönergeleri Raporlama | Gerighty, Terence and Shon Davis. “In-Flight Emergencies.” English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. 55-57. Print. | |
5 | Vaka Çalışması: Uçuş Esnasında Acil Durumlar Konu: Şikayetler ve Rahatsızlık Veren Yolcular-1 Konuşma: Yolcu Şikayetlerine Karşılık Verme Dilbilgisi: Şikayeti Anlama, Özür Dileme, Sebep İfade Etme, Çözüm Bulma, Yardım Teklif Etme | Gerighty, Terence and Shon Davis. “In-Flight Emergencies,” “Complaints and Disruptive Passengers.” English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. 58-61. Print. | |
6 | Konu: Şikayetler ve Rahatsızlık Veren Yolcular- 2 Konuşma: Rahatsızlık Veren Yolcularla İlgili Şikayetler ile İlgilenme, Rahatsızlık Veren Yolcular ile İlgilenme Kelime Bilgisi: Rahatsızlık Veren Yolcular ile İlgili Kelime ve Kalıplar Dilbilgisi: Koşul Cümlecikleri-Tip 1, Zorunluluk İfade Etme | Gerighty, Terence and Shon Davis. “Complaints and Disruptive Passengers.” English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. 62-65. Print. Murphy, Raymond. “If…” Essential Grammar in Use. 3rd ed., Cambridge: Cambridge University Press, 2007, pp. 208-209. Print. | |
7 | Ara Sınav | ||
8 | Vaka Çalışması: Şikayetler ve Rahatsızlık Veren Yolcular Konu: İnişe Hazırlık - 1 Konuşma: Son Kontrol ve Anonsları Yapma Kelime Bilgisi: Son Kontroller ile İlgili Kelime ve Kalıplar Dilbilgisi: Çoklu Fiilerde Kelime Dizimi | Gerighty, Terence and Shon Davis. “Complaints and Disruptive Passengers,” “Preparing for Landing.” English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. 66-69. Print. | |
9 | Konu: İnişe Hazırlık - 2 Konuşma: Rötarlı İnişler ile İlgili Bilgi Verme, Sorun Anlama ve Daha Fazla Bilgi İsteme, Soruna Çözüm Bulma Kelime Bilgisi: Edatlar Dilbilgisi: Zaman ile İlgili Konuşma, Son Kontrolleri Yapma | Gerighty, Terence and Shon Davis. “Preparing for Landing.” English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. 70-73. Print. | |
10 | Vaka Çalışması: İnişe Hazırlık Konu: Uğurlama- 1 Konuşma: Terminale Varme ve Yolcuları İndirme Kelime Bilgisi: Terminale Varme ve Yolcuları İndirme ile İlgili Kelime ve Kalıplar Dilbilgisi: Bir Tavsiyede Bulunma | Gerighty, Terence and Shon Davis. “Preparing for Landing,” “Saying Goodbye.” English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. 74-77. Print. | |
11 | Konu: Uğurlama - 2 Konuşma: Kabin Debrifinginde Konuşma Dilbilgisi: Should, Should Have Done | Gerighty, Terence and Shon Davis. “Saying Goodbye.” English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. 77-79. Print. Murphy, Raymond. “Should.” Essential Grammar in Use. 3rd ed., Cambridge: Cambridge University Press, 2007, pp. 74-75. Print | |
12 | Vaka Çalışması: Uğurlama Sözlü Sınava Hazırlık | 12 Vaka Çalışması: Uğurlama Sözlü Sınava Hazırlık Gerighty, Terence and Shon Davis. “Saying Goodbye.” English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. 80-81. Print. | |
13 | Sözlü Sınav | ||
14 | Konu: İş Arama Süreci Konuşma: Mülakat Soruları | https://resources.workable.com/cabin-crew-interview-questions | |
15 | Dersin Gözden Geçirilmesi | ||
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Gerighty, Terence and Shon Davis. English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. Print ISBN: 978-0-462-09873-9 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Murphy, Raymond. Essential Grammar in Use. 3rd ed., Cambridge: Cambridge University Press, 2007. Print. ISBN: 978-0-521-67580-2. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 |
Katılım | |||||||
Laboratuvar / Uygulama | |||||||
Arazi Çalışması | |||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||||||
Portfolyo | |||||||
Ödev | |||||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||||||
Proje | |||||||
Seminer/Çalıştay | |||||||
Sözlü Sınav |
1
|
30
|
|||||
Ara Sınav |
1
|
30
|
|||||
Final Sınavı |
1
|
40
|
|||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
4
|
64
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
1
|
15
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
1
|
2
|
2
|
Ara Sınavlar |
1
|
2
|
2
|
Final Sınavı |
1
|
5
|
5
|
Toplam |
120
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..