YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU
Ön Lisans İngilizce Programı
ING 220 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Kabin Hizmetleri için Havacılık İngilizcesi II
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ING 220
|
Bahar
|
4
|
2
|
5
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders kabin hizmetleri adaylarının B1 seviyesinde iletişim becerileri geliştirmesini hedeflemektedir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, havacılık kapsamında olağan ve olağan dışı durumlarda genel ve mesleki İngilizce’de uygun kalıpları kullanarak etkin iletişim kurabilmeyi öğretir. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | ING 220 Dersinin Öğrencilere Tanıtılması ve Ders Gereklilikleri Konu: Acil Tıbbi Durumlar -1 Kelime Bilgisi: Sağlık ile İlgili Kelimeler Dilbilgisi: Tıbbi Sorunu Tespit Etme, Bilgilendirme, Yardım İsteme, Harekete Geçme | Gerighty, Terence and Shon Davis. “Is There a Doctor on Board?” English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. 44-45. Print. |
2 | Konu: Acil Tıbbi Durumlar -2 Kelime Bilgisi: Acil Tıbbi Bakım Teçhizatı, Uçuş Sırasında Acil Tibbi Durumlar ve Kazalar ile İlgili Kelimeler, Bağlaçlar Konuşma: Acil Tıbbi Durum ile İlgilenme, Tıbbi Durumu Rapor Etme Dilbilgisi: Mürettebata Yönerge Verme, Geçmiş ile İlgili Konuşma | Gerighty, Terence and Shon Davis. “Is There a Doctor on Board?” English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. 44-49. Print. |
3 | Vaka Çalışması: Acil Tıbbi Durumlar Konu: Uçuş Esnasında Acil Durumlar - 1 Kelime Bilgisi: Uçuş Esnasında Acil Durumlar ile İlgilş Kelime ve Kalıplar Konuşma: Uçuş Esnasında Acil Durumları Yönetme Dilbilgisi: Yönerge Verme | Gerighty, Terence and Shon Davis. “Is There a Doctor on Board?” “In-Flight Emergencies.” English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. 50-54. Print. |
4 | Konu: Uçuş Esnasında Acil Durumlar - 2 Kelime Bilgisi: Tahliye ile İlgili Kelime ve Kalıplar Konuşma: Acil Durum Anonsları, Acil Durum Raporlama Dilbilgisi: Acil Durumlarda Yapılmaması Gerekenler ile İlgili Yönerge Verme, Yönergeleri Raporlama | Gerighty, Terence and Shon Davis. “In-Flight Emergencies.” English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. 55-57. Print. |
5 | Vaka Çalışması: Uçuş Esnasında Acil Durumlar Konu: Şikayetler ve Rahatsızlık Veren Yolcular-1 Konuşma: Yolcu Şikayetlerine Karşılık Verme Dilbilgisi: Şikayeti Anlama, Özür Dileme, Sebep İfade Etme, Çözüm Bulma, Yardım Teklif Etme | Gerighty, Terence and Shon Davis. “In-Flight Emergencies,” “Complaints and Disruptive Passengers.” English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. 58-61. Print. |
6 | Konu: Şikayetler ve Rahatsızlık Veren Yolcular- 2 Konuşma: Rahatsızlık Veren Yolcularla İlgili Şikayetler ile İlgilenme, Rahatsızlık Veren Yolcular ile İlgilenme Kelime Bilgisi: Rahatsızlık Veren Yolcular ile İlgili Kelime ve Kalıplar Dilbilgisi: Koşul Cümlecikleri-Tip 1, Zorunluluk İfade Etme | Gerighty, Terence and Shon Davis. “Complaints and Disruptive Passengers.” English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. 62-65. Print. Murphy, Raymond. “If…” Essential Grammar in Use. 3rd ed., Cambridge: Cambridge University Press, 2007, pp. 208-209. Print. |
7 | Ara Sınav | |
8 | Vaka Çalışması: Şikayetler ve Rahatsızlık Veren Yolcular Konu: İnişe Hazırlık - 1 Konuşma: Son Kontrol ve Anonsları Yapma Kelime Bilgisi: Son Kontroller ile İlgili Kelime ve Kalıplar Dilbilgisi: Çoklu Fiilerde Kelime Dizimi | Gerighty, Terence and Shon Davis. “Complaints and Disruptive Passengers,” “Preparing for Landing.” English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. 66-69. Print. |
9 | Konu: İnişe Hazırlık - 2 Konuşma: Rötarlı İnişler ile İlgili Bilgi Verme, Sorun Anlama ve Daha Fazla Bilgi İsteme, Soruna Çözüm Bulma Kelime Bilgisi: Edatlar Dilbilgisi: Zaman ile İlgili Konuşma, Son Kontrolleri Yapma | Gerighty, Terence and Shon Davis. “Preparing for Landing.” English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. 70-73. Print. |
10 | Vaka Çalışması: İnişe Hazırlık Konu: Uğurlama- 1 Konuşma: Terminale Varme ve Yolcuları İndirme Kelime Bilgisi: Terminale Varme ve Yolcuları İndirme ile İlgili Kelime ve Kalıplar Dilbilgisi: Bir Tavsiyede Bulunma | Gerighty, Terence and Shon Davis. “Preparing for Landing,” “Saying Goodbye.” English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. 74-77. Print. |
11 | Konu: Uğurlama - 2 Konuşma: Kabin Debrifinginde Konuşma Dilbilgisi: Should, Should Have Done | Gerighty, Terence and Shon Davis. “Saying Goodbye.” English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. 77-79. Print. Murphy, Raymond. “Should.” Essential Grammar in Use. 3rd ed., Cambridge: Cambridge University Press, 2007, pp. 74-75. Print |
12 | Vaka Çalışması: Uğurlama Sözlü Sınava Hazırlık | 12 Vaka Çalışması: Uğurlama Sözlü Sınava Hazırlık Gerighty, Terence and Shon Davis. “Saying Goodbye.” English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. 80-81. Print. |
13 | Sözlü Sınav | |
14 | Konu: İş Arama Süreci Konuşma: Mülakat Soruları | https://resources.workable.com/cabin-crew-interview-questions |
15 | Dersin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Gerighty, Terence and Shon Davis. English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. Print ISBN: 978-0-462-09873-9 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Murphy, Raymond. Essential Grammar in Use. 3rd ed., Cambridge: Cambridge University Press, 2007. Print. ISBN: 978-0-521-67580-2. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav |
1
|
30
|
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
4
|
64
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
1
|
15
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
1
|
2
|
2
|
Ara Sınavlar |
1
|
2
|
2
|
Final Sınavı |
1
|
5
|
5
|
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest