Dersin Adı |
Yer Hizmetleri için Havacılık İngilizcesi I
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ING 230
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
2
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders yer hizmetleri personeli adaylarının havalimanı operasyonel sistemlerindeki iş akışını tamamlamak için A2+ seviyesinde İngilizce temel dil becerileri geliştirmesini hedeflemektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Bu ders, havacılık kapsamında olağan ve olağan dışı durumlarla ilgili genel ve mesleki İngilizce dil becerilerini A2+ seviyesine getirmek için oluşturulmuştur. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | • ING 230 dersinin öğrencilere tanıtılması ve ders gereklilikleri • Dil Bilgisi: Geniş Zaman – Şimdiki Zaman – Geçmiş Zaman (Gözden Geçirme), Yakın Geçmiş Zaman | Murphy, Raymond. “Present Perfect Continuous,” “Present Perfect Continuous and Simple,” Essential Grammar in Use. Cambridge: Cambridge University Press, 2007, ss. 40-45. Print. | |
2 | Dil Bilgisi: Devam Eden Yakın Geçmiş Zaman, Sıfat Cümlecikleri | Murphy, Raymond. “Present Perfect Continuous,” “Present Perfect Continuous and Simple,” English Grammar in Use. Cambridge: Cambridge University Press, 2012, ss. 18-21. Print. | |
3 | • Konu: Havaalanının Bölümleri, Yer Hizmetleri ve Görev Tanımları, Uçuş ve Kabin Mürettebatı, Uçuş ve Havasahası Türleri, Uçuş Aşamaları • Kelime Bilgisi: Havaalanının Bölümleri, Yer Hizmetleri ve Görev Tanımları, Uçuş ve Kabin Mürettebatı, Uçuş ve Havasahası Türleri, Uçuş Aşamaları | Evans, Virginia, et al. “Book 1: Parts of the Airport,” “Book 1: Types of Flights,” “Book 1: Parts of an Aircraft,” “Book 1: Parts of the Cabin 1-2,” “Book 1: The Flight Crew”, “Book 1: Airline Employees”, “Book 1: People in the Airport.” “Book 2: The Stages of Flight,” Flight Attendant. Express Publishing, 2014. Ss. 4-11, 14-19, 26-27, 30-31. Evans, Virginia, et al. “Book 1: Types of Airspace,” “Book 1: Parts of an Airport,” “Book 1: People in an Airport,” Civil Aviation. Newbury: Express Publishing UK Lt, 2013. Ss. 28-33. https://www.skybrary.aero/index.php/ Classification_of_Airspace www.slideshare.net/MikeOdias/airport-ground-handling-introduction | |
4 | • Konu: Doğru İletişim Kurma, Havaalının Bölümleri • Dil Bilgisi: Soru Formları • Kelime Bilgisi: İletişim, Edatlar • Konuşma: Bilgi Sorma ve Verme, USHÖ Alfabesi, Havaalanının Bölümleri ile ilgili Soru Sorma ve Cevap Verme | Emery, Henry and Roberts. “Runway Incursion.”Aviation English. Oxford: Macmillan Education, 2008, ss. 8-11. | |
5 | • Konu: Yer Operasyonları • Dil Bilgisi: Hareket ve Pozisyonları Betimleme • Kelime Bilgisi: Hareket ve Pozisyon Betimleyen Fiiller • Konuşma: Hareket ve Pozisyonları Betimleme, Rakamlar, Havaalanındaki Etkin Noktalar Gözden Geçirme: Soru Formları, Hareket ve Pozisyonları Betimleme, Kelime Bilgisi (İletişim, Havaalanının Bölümleri) | Emery, Henry and Roberts. “Runway Incursion.” Aviation English. Oxford: Macmillan Education, 2008, ss. 12-15. | |
6 | • Kısa Sınav | ||
7 | • Konu: Okyanus Aşırı, Bir Uçuşun Yerini Tespit Etme • Dil Bilgisi: Kısaltmaları Açıklama • Kelime Bilgisi: Navigasyon, Koordinatlar • Konuşma: Kısaltmalarla ilgili Soru Sorma ve Cevap Verme, Yönler ve Koordinatlarla ilgili Soru Sorma ve Cevap Verme | Emery, Henry and Roberts. “Runway Incursion.” Aviation English. Oxford: Macmillan Education, 2008, sayfa. 16-19. Print. | |
8 | • Konu: Lokasyon Raporu • Dil Bilgisi: Teyit Etme ve Etmeme • Kelime Bilgisi: Topografik Özellikler • Konuşma: Teyit İsteme, Teyit Verme ve Vermeme Gözden Geçirme: Geçmiş Zaman, Teyit Verme ve Vermeme, Kelime Bilgisi (Navigasyon, Koordinatlar, Topografik Özellikler) | Emery, Henry and Roberts. “Lost.” Aviation English. Oxford: Macmillan Education, 2008, ss. 20-23. | |
9 | • Konu: Veri Hattı, Uçuş Kontrol Sistemleri • Dil Bilgisi: Amaç İfade Etme, Açıklık Getirme • Kelime Bilgisi: Haberleşme, Güvenlik Konuşma: Amaç İfade Etme, Uçuş Kontrol Sistemleri | Emery, Henry and Roberts. “Technology.” Aviation English. Oxford: Macmillan Education, 2008, ss. 24-27. | |
10 | • Konu: Uçuş Kontrol Sistemlerinde Bozukluk • Dil Bilgisi: Yönerge Verme • Kelime Bilgisi: Kontrol Paneli • Konuşma: Problem Çözme-Yönerge Verme Gözden Geçirme: Amaç İfade Etme, Açıklık Getirme, Yönerge Verme, Kelime Bilgisi (Haberleşme, Güvenlik, Kontrol Paneli) | Emery, Henry and Roberts. “Technology.” Aviation English. Oxford: Macmillan Education, 2008, ss. 28-31. | |
11 | Ara Sınav | ||
12 | • Konu: Pistteki Vahşi Hayat, Sahipsiz Hayvanlar • Dil Bilgisi: Zorunluluk İfade Etme, Tercih İfade Etme, Bilinmeyen Kelimeleri Açıklama • Kelime Bilgisi: Güvenlik Önlemleri, Kargo • Konuşma: Zorunluluk İfade Etme, Tercih İfade Etme, Bilinmeyen Kelimeleri Açıklama | Emery, Henry and Roberts. “Animals.” Aviation English. Oxford: Macmillan Education, 2008, ss. 32-35. | |
13 | • Konu: Uçağın Kuşlarla Çarpışması • Dil Bilgisi: Niyet ve Beklenti İfade Etme • Konuşma: Niyet ve Beklenti İfade Etme Gözden Geçirme: Zorunluluk İfade Etme, Tercih İfade Etme, Bilinmeyen Kelimeleri Açıklama, Niyet ve Beklenti İfade Etme,Kelime Bilgisi (Güvenlik Önlemleri, Kargo) | Emery, Henry and Roberts. “Animals.” Aviation English. Oxford: Macmillan Education, 2008, ss. 36-39. | |
14 | Sözlü Sınav | ||
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | ||
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Emery, Henry and And Roberts. Aviation English. Oxford: Macmillan Education, 2008. Print. ISBN: 9780230027558. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 |
Katılım | |||||||
Laboratuvar / Uygulama | |||||||
Arazi Çalışması | |||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||||||
Portfolyo | |||||||
Ödev |
1
|
10
|
|||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||||||
Proje | |||||||
Seminer/Çalıştay | |||||||
Sözlü Sınav |
1
|
10
|
|||||
Ara Sınav |
1
|
40
|
|||||
Final Sınavı |
1
|
40
|
|||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
4
|
0
|
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
1
|
4
|
4
|
Ara Sınavlar |
1
|
10
|
10
|
Final Sınavı |
1
|
10
|
10
|
Toplam |
86
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..