YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU
Ön Lisans İngilizce Programı
ING 230 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Yer Hizmetleri için Havacılık İngilizcesi I
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ING 230
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
2
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders yer hizmetleri personeli adaylarının havalimanı operasyonel sistemlerindeki iş akışını tamamlamak için A2+ seviyesinde İngilizce temel dil becerileri geliştirmesini hedeflemektedir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, havacılık kapsamında olağan ve olağan dışı durumlarla ilgili genel ve mesleki İngilizce dil becerilerini A2+ seviyesine getirmek için oluşturulmuştur. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | • ING 230 dersinin öğrencilere tanıtılması ve ders gereklilikleri • Dil Bilgisi: Geniş Zaman – Şimdiki Zaman – Geçmiş Zaman (Gözden Geçirme), Yakın Geçmiş Zaman | Murphy, Raymond. “Present Perfect Continuous,” “Present Perfect Continuous and Simple,” Essential Grammar in Use. Cambridge: Cambridge University Press, 2007, ss. 40-45. Print. |
2 | Dil Bilgisi: Devam Eden Yakın Geçmiş Zaman, Sıfat Cümlecikleri | Murphy, Raymond. “Present Perfect Continuous,” “Present Perfect Continuous and Simple,” English Grammar in Use. Cambridge: Cambridge University Press, 2012, ss. 18-21. Print. |
3 | • Konu: Havaalanının Bölümleri, Yer Hizmetleri ve Görev Tanımları, Uçuş ve Kabin Mürettebatı, Uçuş ve Havasahası Türleri, Uçuş Aşamaları • Kelime Bilgisi: Havaalanının Bölümleri, Yer Hizmetleri ve Görev Tanımları, Uçuş ve Kabin Mürettebatı, Uçuş ve Havasahası Türleri, Uçuş Aşamaları | Evans, Virginia, et al. “Book 1: Parts of the Airport,” “Book 1: Types of Flights,” “Book 1: Parts of an Aircraft,” “Book 1: Parts of the Cabin 1-2,” “Book 1: The Flight Crew”, “Book 1: Airline Employees”, “Book 1: People in the Airport.” “Book 2: The Stages of Flight,” Flight Attendant. Express Publishing, 2014. Ss. 4-11, 14-19, 26-27, 30-31. Evans, Virginia, et al. “Book 1: Types of Airspace,” “Book 1: Parts of an Airport,” “Book 1: People in an Airport,” Civil Aviation. Newbury: Express Publishing UK Lt, 2013. Ss. 28-33. https://www.skybrary.aero/index.php/ Classification_of_Airspace www.slideshare.net/MikeOdias/airport-ground-handling-introduction |
4 | • Konu: Doğru İletişim Kurma, Havaalının Bölümleri • Dil Bilgisi: Soru Formları • Kelime Bilgisi: İletişim, Edatlar • Konuşma: Bilgi Sorma ve Verme, USHÖ Alfabesi, Havaalanının Bölümleri ile ilgili Soru Sorma ve Cevap Verme | Emery, Henry and Roberts. “Runway Incursion.”Aviation English. Oxford: Macmillan Education, 2008, ss. 8-11. |
5 | • Konu: Yer Operasyonları • Dil Bilgisi: Hareket ve Pozisyonları Betimleme • Kelime Bilgisi: Hareket ve Pozisyon Betimleyen Fiiller • Konuşma: Hareket ve Pozisyonları Betimleme, Rakamlar, Havaalanındaki Etkin Noktalar Gözden Geçirme: Soru Formları, Hareket ve Pozisyonları Betimleme, Kelime Bilgisi (İletişim, Havaalanının Bölümleri) | Emery, Henry and Roberts. “Runway Incursion.” Aviation English. Oxford: Macmillan Education, 2008, ss. 12-15. |
6 | • Kısa Sınav | |
7 | • Konu: Okyanus Aşırı, Bir Uçuşun Yerini Tespit Etme • Dil Bilgisi: Kısaltmaları Açıklama • Kelime Bilgisi: Navigasyon, Koordinatlar • Konuşma: Kısaltmalarla ilgili Soru Sorma ve Cevap Verme, Yönler ve Koordinatlarla ilgili Soru Sorma ve Cevap Verme | Emery, Henry and Roberts. “Runway Incursion.” Aviation English. Oxford: Macmillan Education, 2008, sayfa. 16-19. Print. |
8 | • Konu: Lokasyon Raporu • Dil Bilgisi: Teyit Etme ve Etmeme • Kelime Bilgisi: Topografik Özellikler • Konuşma: Teyit İsteme, Teyit Verme ve Vermeme Gözden Geçirme: Geçmiş Zaman, Teyit Verme ve Vermeme, Kelime Bilgisi (Navigasyon, Koordinatlar, Topografik Özellikler) | Emery, Henry and Roberts. “Lost.” Aviation English. Oxford: Macmillan Education, 2008, ss. 20-23. |
9 | • Konu: Veri Hattı, Uçuş Kontrol Sistemleri • Dil Bilgisi: Amaç İfade Etme, Açıklık Getirme • Kelime Bilgisi: Haberleşme, Güvenlik Konuşma: Amaç İfade Etme, Uçuş Kontrol Sistemleri | Emery, Henry and Roberts. “Technology.” Aviation English. Oxford: Macmillan Education, 2008, ss. 24-27. |
10 | • Konu: Uçuş Kontrol Sistemlerinde Bozukluk • Dil Bilgisi: Yönerge Verme • Kelime Bilgisi: Kontrol Paneli • Konuşma: Problem Çözme-Yönerge Verme Gözden Geçirme: Amaç İfade Etme, Açıklık Getirme, Yönerge Verme, Kelime Bilgisi (Haberleşme, Güvenlik, Kontrol Paneli) | Emery, Henry and Roberts. “Technology.” Aviation English. Oxford: Macmillan Education, 2008, ss. 28-31. |
11 | Ara Sınav | |
12 | • Konu: Pistteki Vahşi Hayat, Sahipsiz Hayvanlar • Dil Bilgisi: Zorunluluk İfade Etme, Tercih İfade Etme, Bilinmeyen Kelimeleri Açıklama • Kelime Bilgisi: Güvenlik Önlemleri, Kargo • Konuşma: Zorunluluk İfade Etme, Tercih İfade Etme, Bilinmeyen Kelimeleri Açıklama | Emery, Henry and Roberts. “Animals.” Aviation English. Oxford: Macmillan Education, 2008, ss. 32-35. |
13 | • Konu: Uçağın Kuşlarla Çarpışması • Dil Bilgisi: Niyet ve Beklenti İfade Etme • Konuşma: Niyet ve Beklenti İfade Etme Gözden Geçirme: Zorunluluk İfade Etme, Tercih İfade Etme, Bilinmeyen Kelimeleri Açıklama, Niyet ve Beklenti İfade Etme,Kelime Bilgisi (Güvenlik Önlemleri, Kargo) | Emery, Henry and Roberts. “Animals.” Aviation English. Oxford: Macmillan Education, 2008, ss. 36-39. |
14 | Sözlü Sınav | |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Emery, Henry and And Roberts. Aviation English. Oxford: Macmillan Education, 2008. Print. ISBN: 9780230027558. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav |
1
|
10
|
Ara Sınav |
1
|
40
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
4
|
0
|
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
1
|
4
|
4
|
Ara Sınavlar |
1
|
10
|
10
|
Final Sınavı |
1
|
10
|
10
|
Toplam |
86
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest