Dersin Adı |
Yer Hizmetleri için Havacılık İngilizcesi II
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ING 240
|
Bahar
|
3
|
0
|
3
|
2
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı yer hizmetleri personelinin havaalanlarının operasyonel sistemlerindeki sorumluluklarını gerçekleştirebilmeleri için gerekli İngilizce iletişim yeteneklerini geliştirmektir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Bu ders operasyonel durumlar, olağan dışı olaylar, sağlık ile ilgili problemler, alçalış, circuit joining, yaklaşma ve iniş problemleri, inişte yaşanan olaylar, pist koşulları ve iniş tehlikeleri, taxi, kapıya yanaşma ve iletişimde netlike ile ilgili İngilizce kelime bilgisi ve dilbilgisi yapılarına odaklanmaktadır. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | • ING 240 dersinin öğrencilere tanıtılması ve ders gereklilikleri • Konu: Doğru İletişim Kurma • Dil Bilgisi Soru Formları • Konuşma: Bilgi İsteme ve Bilgi Verme | Emery, Henry and Roberts. “Runway Incursion.” Aviation English. Oxford: Macmillan Education, 2008, sayfa. 9-13. Print. | |
2 | Gözden Geçirme: Soru Formları, Hareket ve Pozisyon Betimleme, Kelime Bilgisi (İletişim, Havaalanının Bölümleri) • Konu: Pasifik Boyunca, Bir Uçuşu Bulma • Kelime Bilgisi: Navigasyon • Konuşma: Yönler hakkında Soru Sorup Cevap Verme | Emery, Henry and Roberts. “Runway Incursion,” “Lost.” Aviation English. Oxford: Macmillan Education, 2008, sayfa. 14-19. Print. | |
3 | • Konu: Lokasyon Raporu • Dil Bilgisi: Teyit Etme ve Hata Belirtme • Kelime Bilgisi: Topografik Özellikler • Konuşma: Teyit İsteme, Teyit Verme ve Hata Belirtme • Gözden Geçirme: Teyit Etme ve Hata Belirtme, Kelime Bilgisi (Navigasyon, Koordinatlar, Topografik Özellikler) | Emery, Henry and Roberts. “Lost.” Aviation English. Oxford: Macmillan Education, 2008, sayfa. 20-21,23. Print. | |
4 | • Konu: Veri Hattı, Uçuş Kontrol Sistemleri • Dil Bilgisi: Amaç İfade Etme, Parafraz • Kelime Bilgisi: İletişim, Güvenlik • Konuşma: Amaç İfade Etme | Emery, Henry and Roberts. “Technology.” Aviation English. Oxford: Macmillan Education, 2008, sayfa. 24-27. Print. | |
5 | • Kısa Sınav • Konu: Kontrol Panelinde Arıza • Kelime Bilgisi: Kokpit Kontrol Paneli | Emery, Henry and Roberts. “Technology.” Aviation English. Oxford: Macmillan Education, 2008, sayfa. 28. Print. | |
6 | • Konu: Kontrol Panelinde Arıza • Dil Bilgisi: Yönerge Verme • Konuşma: Sorun Çözme- Yönerge Verme Gözden Geçirme: Amaç İfade Etme, Parafraz, Yönerge Verme, Kelime Bilgisi (İletişim, Güvenlik, Kontrol Paneli) | Emery, Henry and Roberts. “Technology.” Aviation English. Oxford: Macmillan Education, 2008, sayfa. 29-31. Print. | |
7 | • Konu: Yerde Vahşi Hayat, Sahipsiz Hayvanlar • Dil Bilgisi: Gereklilik İfade Etme • Kelime Bilgisi: Güvenlik Önlemleri, Kargo • Konuşma: Gereklilik İfade Etme | Emery, Henry and Roberts. “Animals.” Aviation English. Oxford: Macmillan Education, 2008, sayfa. 32-34. Print. | |
8 | • Dil Bilgisi: Tercih İfade Etme, Bilinmeyen Kelimeleri Açıklama • Konu: Uçağın Kuşlarla Çarpışması • Dil Bilgisi: Niyet ve Beklenti İfade Etme • Konuşma: Niyet ve Beklenti İfade Etme | Emery, Henry and Roberts. “Animals.” Aviation English. Oxford: Macmillan Education, 2008, sayfa. 35-37. Print. | |
9 | Gözden Geçirme: Gereklilik İfade Etme, Tercih İfade Etme, Bilinmeyen Kelimeleri Açıklama, Niyet ve Beklenti İfade Etme, Kelime Bilgisi (Güvenlik Önlemleri, Kargo) | Emery, Henry and Roberts. “Animals.” Aviation English. Oxford: Macmillan Education, 2008, sayfa. 37-39. Print. | |
10 | Ara Sınav | ||
11 | • Konu: Havada Yarış • Kelime Bilgisi: Ölçü Birimleri • Dil Bilgisi: Kıyaslama ve Karşılaştırma, Birşeyin Nasıl Çalıştığını Açıklama • Konuşma: Hava Araçlarını Kıyaslama ve Karşılaştırma | Emery, Henry and Roberts. “Gravity.” Aviation English. Oxford: Macmillan Education, 2008, sayfa. 43, 46. Print. Murphy, Raymond. “Comparing and Conntrasting.” Essential Grammar in Use. 3rd ed., Cambridge: Cambridge University Press, 2007, sayfa. 184-191. Print | |
12 | • Konu: Yangın Riski • Kelime Bilgisi: Yangın ile İlgili Kelime ve Kalıplar • Dil Bilgisi: Zorunluluk, Yasaklama, ve İzin, Yangın Betimleme • Konuşma: Bir Yolcuya Yasaklı Maddeler / Eşyalar ile İlgili Kuralları Açıklama | Emery, Henry and Roberts. “Gravity,” Aviation English. Oxford: Macmillan Education, 2008, sayfa. 56-58. Print. | |
13 | • Konu: Yangın Riski • Dil Bilgisi: Emir ve Ricalar, Problem Belirleme ve Harekete Geçme • Konuşma: Emir Verme ve Ricada Bulunma, Problemin Ne Olduğunu Belirtme, Problem ile İlgili Ne Yapılacağını İfade Etme, Açıklama Talep Etme, Daha Fazla Bilgi Verme • Sözlü Sınava Hazırlık | Emery, Henry and Roberts. “Fire,” Aviation English. Oxford: Macmillan Education, 2008, sayfa. 59,61-63 Print. | |
14 | Sözlü Sınav | ||
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | ||
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Emery, Henry and And Roberts. Aviation English. Oxford: Macmillan Education, 2008. Print. ISBN: 9780230027558. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 |
Katılım | ||||||
Laboratuvar / Uygulama | ||||||
Arazi Çalışması | ||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||||||
Portfolyo | ||||||
Ödev |
1
|
10
|
||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||||||
Proje | ||||||
Seminer/Çalıştay | ||||||
Sözlü Sınav |
1
|
10
|
||||
Ara Sınav |
1
|
40
|
||||
Final Sınavı |
1
|
40
|
||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
0
|
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
1
|
1
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
1
|
2
|
2
|
Ara Sınavlar |
1
|
4
|
4
|
Final Sınavı |
1
|
5
|
5
|
Toplam |
60
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..