| Dersin Adı |
Radyo ve TV Programcılığı için Mesleki İngilizce II
|
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
|
ING 280
|
Bahar
|
3
|
0
|
3
|
3
|
| Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
| Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
| Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
| Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
| Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
| Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıSoru & CevapKritik vermeCanlandırmaAnlatım / Sunum | |||||
| Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
| Dersin Koordinatörü | ||||||
| Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
| Yardımcı(ları) | - | |||||
| Dersin Amacı | Bu ders, radyo ve televizyon programlama bağlamında rutin ve rutin olmayan durumlarda uygun üslup kullanarak orta düzeyde genel ve mesleki İngilizce ile etkili iletişim kurmayı hedeflemektedir. |
| Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Ders Tanımı | Bu ders, Radyo ve TV programcılığı için gerekli profesyonel İngilizce konuşma ve yazma becerilerini geliştirmeyi amaçlar. |
| Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders |
X
|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
| Destek Dersleri | ||
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Ders Tanıtımı | |
| 2 | Radyo ve Televizyon Programcılığı Çalışmalarının Dili | Ceramella, N., & Lee, E. (2008). Cambridge English for the Media Student's Book with Audio CD (Cambridge English For Series) 1st Edition (1st ed.). Cambridge University Press. pp. 1-6. 978-0521724579. |
| 3 | Radyo ve Televizyon Programcılığı Çalışmalarının Dili II | Ceramella, N., & Lee, E. (2008), 7-17. |
| 4 | Telefonda Bilgilendirme | Sketch writing and role-playing within Radio and TV programming contexts. |
| 5 | Bir Radyo ve Televizyon Programcısının 24 Saati | Ceramella, N., & Lee, E. (2008), 7-17. |
| 6 | Bir Post-Prodüksiyon Geri Bildirim E-postası Yazma | Ceramella, N., & Lee, E. (2008), 7-17. |
| 7 | Bir Post-Prodüksiyon Geri Bildirim E-postası Yazma II | Ceramella, N., & Lee, E. (2008), 7-17 |
| 8 | Ara Sınav ve Sözlü Sınav | |
| 9 | Televizyon Üretiminin Dili | Ceramella, N., & Lee, E. (2008), 42-52. |
| 10 | Çekim Prosedürleri ile İlgili Kelime Dağarcığının ve Yapıların Geliştirilmesi | Ceramella, N., & Lee, E. (2008), 42-52. |
| 11 | Çekim Prosedürleri ile İlgili Kelime Dağarcığının ve Yapıların Geliştirilmesi II | Ceramella, N., & Lee, E. (2008), 42-52. |
| 12 | Film Analizi Dili | Ceramella, N., & Lee, E. (2008), 52-63. |
| 13 | Film Analizi Dili II | Ceramella, N., & Lee, E. (2008), 52-63. |
| 14 | Bir Film İncelemesi Yazma | Ceramella, N., & Lee, E. (2008), 52-63. |
| 15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
| 16 | Final Sınavı |
| Ders Kitabı | |
| Önerilen Okumalar/Materyaller |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
| Katılım |
1
|
10
|
| Laboratuvar / Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
| Portfolyo | ||
| Ödev | ||
| Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
| Proje | ||
| Seminer/Çalıştay | ||
| Sözlü Sınav |
1
|
25
|
| Ara Sınav |
1
|
25
|
| Final Sınavı |
1
|
40
|
| Toplam |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
| Toplam |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
| Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
| Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
| Arazi Çalışması |
0
|
||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
| Portfolyo |
0
|
||
| Ödev |
0
|
||
| Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
| Proje |
0
|
||
| Seminer/Çalıştay |
0
|
||
| Sözlü Sınav |
1
|
8
|
8
|
| Ara Sınavlar |
1
|
9
|
9
|
| Final Sınavı |
1
|
11
|
11
|
| Toplam |
90
|
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..