Bizi takip edin
|
EN

YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU

Ön Lisans İngilizce Programı

ING 305 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Klinik İngilizce III
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ING 305
Güz
2
4
4
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Problem çözme
Soru & Cevap
Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Ders, öğrencilerin sağlıkla ilgili metinleri okuyarak, yazarak ve dinleyerek sağlık konularında İngilizce konuşma yeterliliğini geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • sağlık bilimleri alanında yazılı ve sözlü sağlık hizmetlerini sunmak için tıbbi terim ve ifadeleri kullanabilecektir,
  • hasta ile görüşme yapabilecektir,
  • diğer sağlık hizmetleri çalışanları ile sözlü ve yazılı iletişim kurmak için uygun üslubu kullanabilecektir,
  • farklı bağlamsal durumları yönetmek için mesleki etik ilkeleri ifade edebilecektir,
  • sağlık konularında grup tartışmalarındaki etkileşimleri takip edebileceklertir.
Ders Tanımı Ders öğrencilerin gerçek hayat durumlarında İngilizce iletişim becerilerini kullanarak etkileşimde bulunmalarına hazırlamak için tasarlanmıştır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
X

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Hasta Kabul: Giriş - Hastanın hastalık öyküsünü alma - Tıbbi odak: Kalbin Çalışma Şekli Virginia Allum& Patricia McGarr, “Cambridge English for Nursing , Intermediate CUP (2017)”, Unite 1, s 6-9
2 Hasta Kabulü : Hasta Kabul etme - Hasta Rahatlatma - Hasta Teslimi Virginia Allum& Patricia McGarr, “Cambridge English for Nursing , Intermediate CUP (2017)”, Unite 1, s 10-13
3 Solunum Sorunları: Hastaları astım tedavisi konusunda eğitme - Etkin talimat verme - Tıbbi Odak: Nebulizatör kullanımı - Okuma Parçası - Ödev 1 Virginia Allum& Patricia McGarr, “Cambridge English for Nursing , Intermediate CUP (2017)”, Unite 2, s14-16 “The Incentive Spirometer”
4 Solunum Sorunları: Çocuklarla astım hakkında konuşma ve rahatlatma - Ödev 1 Virginia Allum& Patricia McGarr, “Cambridge English for Nursing , Intermediate CUP (2017)”, Unite 2, s17-19
5 Ödev 2 - Quiz 1
6 Yara Bakımı: Yara Tedavisini Tartışma - Tavsiye isteme - Tıbbi Odak: Yara yatağı hazırlama – Yaraları tanımlama - BPU Virginia Allum& Patricia McGarr, “Cambridge English for Nursing , Intermediate CUP (2017)”, Unite 3, s22-25 Virginia Allum& Patricia McGarr, “Cambridge English for Nursing , Pre-intermediate CUP (2017)”, Unite 4 “The district nurse”, s 36-40
7 Yara Bakımı: Yara Değerlendirme Çizelgesi - Ödev 3 Virginia Allum& Patricia McGarr, “Cambridge English for Nursing , Intermediate CUP (2017)”, Unite 3, s22-25 Virginia Allum& Patricia McGarr, “Cambridge English for Nursing , Pre-intermediate CUP (2017)”, Unite 4 “The district nurse”, s 41-42
8 Ara Sınav
9 Uygulama 1
10 Diyabet Bakımı: Diyabet Tedavisini tartışma - Hastalara diyabetik tedavide yardımcı olma - Ödev 4 Virginia Allum& Patricia McGarr, “Cambridge English for Nursing , Intermediate CUP (2017)”, Unite 4, s 30-34 Virginia Allum& Patricia McGarr, “Cambridge English for Nursing , Pre-intermediate CUP (2017)”, Unite 8 , s 76-79
11 Diyabet Bakımı: Hastalara diyabetik tedavide yardımcı olma - Tıbbi Odak: Pankreas -Hipoglisemi ve Diyabeti açıklama Virginia Allum& Patricia McGarr, “Cambridge English for Nursing , Intermediate CUP (2017)”, Unite 4, s 35-37 Virginia Allum& Patricia McGarr, “Cambridge English for Nursing , Pre-intermediate CUP (2017)”, Unite 8 , s 80-85
12 Ameliyat sonrası hasta bakımı - Ödev 5 Virginia Allum& Patricia McGarr, “Cambridge English for Nursing , Pre-intermediate CUP (2017)”, Unite 2, s 16-20
13 Ameliyat sonrası hasta bakımı - Quiz 2 Virginia Allum& Patricia McGarr, “Cambridge English for Nursing , Pre-intermediate CUP (2017)”, Unite 2, s 21-25
14 Ödev 6 - Uygulama 2
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Cambridge English for Nursing , Pre- intermediate CUP (2017)

Virginia Allum& Patricia McGarr

ISBN 978-0-521-14133-8

Cambridge English for Nursing , Intermediate CUP (2017)

Virginia Allum& Patricia McGarr

ISBN 978-0-521-71540-9

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
1
15
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
10
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
6
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
4
64
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
1
14
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
4
8
Portfolyo
0
Ödev
6
2
12
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
10
10
Final Sınavı
1
10
10
    Toplam
150

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.