İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU

    Lisans İngilizce Programı

    Muafiyet Sınavları

    ENG 101 MUAFİYET SINAVI

    ENG 101 muafiyet sınavı, Lisans öğrencilerinin eğitimleri boyunca, eğitim dili İngilizce olan bölüm derslerini, İngilizce Akademik Beceriler I (ENG 101) ders içeriğinin desteğine ihtiyaç duymadan takip edip edemeyeceklerini ölçmek üzere tasarlanmış bir sınavdır.

    ENG 101 muafiyet sınavı 100 puanlık 4 bölümden oluşan bir sınavdır. Bu bölümler sırasıyla dinleme, okuma, kelime ve yazma bölümleridir.

    Dinleme bölümü yirmi (20) puandır ve iki kısımdan oluşur. Birinci kısımda öğrenciler, yaklaşık üç-dört dakikalık akademik içerikli bir dersi iki kez dinler ve dinleme sırasında sınav kağıdında belirtilen kutuya not alırlar. İkinci kısımda ise öğrenciler, aldıkları notları kullanarak ve akademik özetleme kurallarına uyarak, sınav kağıdında belirtilen kutuya en fazla beş cümlelik bir özet yazarlar. Özetler beş kriter üzerinden değerlendirilir ve her bir kriter dört puandır (notlandırma kriterleri için bknz. Table 1).

    Okuma bölümü yirmi (20) puandır ve tek kısımdan oluşur. Öğrenciler, yaklaşık 200 kelimelik üç adet akademik araştırma metninin özetini okur ve her metin için dört seçenekli on adet çoktan seçmeli soruyu cevaplar. Her soru iki puandır.

    Kelime bölümü yirmi (20) puandır ve iki kısımdan oluşur. Birinci kısım, beş adet iki puan değerinde boşluk içeren toplamda on puanlık akademik içerikli bir paragraftan oluşur. Öğrenciler, bu boşlukları verilen kutudaki yedi kelimeden uygun olanları seçerek doldururlar. Her boşluğa farklı bir kelime gelir ve kelimelerin formu değiştirilmez. İkinci kısım da iki puan değerinde beş adet boşluk içeren toplamda 10 puanlık akademik içerikli bir paragraftan oluşur. Öğrenciler, bu boşlukları verilen kutudaki beş kelimeden uygun olanları seçerek doldururlar. Her boşluğa farklı bir kelime gelir ve bu kısımda kelimelerin formu değiştirilir.

    Yazma bölümü kırk (40) puan değerindedir ve tek bir kısımdan oluşur. Öğrenciler, dinleme ve okuma bölümlerini kapsayan bir konuyla ilgili kısa bir soruya, yaklaşık 200–250 kelime arasında, akademik kurallara uygun bir metin yazarak yanıt verirler. Bu metinde, kendi fikirlerini Dinleme ve/veya Okuma bölümlerinden alınan bilgilerle desteklemeleri; bu bilgileri, en az bir dolaylı anlatım (paraphrase) ve bir doğrudan alıntı (quotation) içerecek şekilde, kaynak göstererek kullanmaları beklenmektedir. Yazılan metin, toplam 15 kriter üzerinden değerlendirilir (notlandırma kriterleri için bkz. Tablo 2).

     

     

    Grading Criteria for Summarising

    (20 points)

    YES

    (4)

    PARTIALLY

    (2)

    NO

    (0)

    1

    All main points included.

         

    2

    No unnecessary information, details, examples added.

         

    3

    Written in student’s own words, accurately and fluently.

         

    4

    No personal opinions and/or content included.

         

    5

    Clearly and properly formatted reference to the speaker’s information.

         

    Table 1. Listening part, grading criteria.

     
     

    Grading Criteria for Writing

    (40 points)

    YES

    (3)

    PARTIALLY

    (2)

    NO

    (0)

    1. Is there a clear introduction to the paragraph? (i.e. thesis with main ideas)

    3

    2

    0

    2. Are each of the main points clearly introduced?

    3

    2

    0

    3. Are there adequate details and examples to explain each main point? 

    3

    2

    0

    4. Is there an idea supported w/ a paraphrase from the sources?

    3

    2

    0

    5. Is there an idea supported w/ a quote from the sources?

    3

    2

    0

    6. Are the sources properly cited?

    3

    2

    0

    7. Is there a conclusion (i.e. paraphrase of thesis)

    3

    2

    0

    8. Is there a final comment?

    3

    2

    0

    9. Is the organisation logical? (i.e. order of ideas)

    3

    2

    0

    10. Are there enough transition words or phrases?

    3

    2

    0

    TOTAL (30)

    /30

     

    YES

    (2)

    PARTIALLY

    (1)

    NO

    (0)

    1. Is there a variety of language structures? 

    2

    1

    0

    2. Is the language accurately used?

    2

    1

    0

    3. Is the vocabulary appropriate?

    2

    1

    0

    4. Is the vocabulary accurately used?

    2

    1

    0

    5. Overall, does the answer engage the reader?

    2

    1

    0

    TOTAL (10)

    /10

    TOTAL: 

    /40

    Table 2. Writing part, grading criteria.

     

    ENG 102 MUAFİYET SINAVI

    ENG 102 muafiyet sınavı, Lisans öğrencilerinin eğitimleri boyunca, eğitim dili İngilizce olan bölüm derslerini, İngilizce Akademik Beceriler II (ENG 102) ders içeriğinin desteğine ihtiyaç duymadan takip edip edemeyeceklerini ölçmek üzere tasarlanmış bir sınavdır.

    ENG 102 muafiyet sınavı dinleme, okuma, kelime ve konuşma (sunum) bölümlerinden oluşmaktadır.

    Dinleme bölümü yaklaşık on dakika süren akademik içerikli bir dersin veya mülakatın iki defa dinlendiği 30 puanlık bir bölümdür. Öğrenciler her biri üç seçenekli on adet çoktan seçmeli soruyu cevaplarlar.

    Okuma bölümü akademik bir metni içeren 30 puanlık bir bölümdür. Öğrenciler her biri dört seçenekli on beş adet çoktan seçmeli soruyu cevaplarlar.

    Kelime bölümü paragraf ve cümle düzeyinde çoktan seçmeli sorulardan oluşan 10 puanlık bir bölümdür. Öğrencilerden paragraftaki boşlukları kelimenin uygun türetilmiş haliyle, cümlelerdeki boşlukları ise en uygun kelimeyi seçerek tamamlamaları beklenir.

    Konuşma bölümü öğrencilerden kendilerine daha önce verilmiş olan üç konu seçeneği arasından seçtikleri bir konu üzerinde üç-dört dakikalık bir sözlü sunum gerçekleştirmeleri beklenir. Öğrenciler sunumlarına önceden hazırlanır ve sınav günü sunumlarını gerçekleştirirler. Sunumlarda POWERPOINT KULLANMAK YASAKTIR. Öğrenciler kendilerine içerik hatırlatıcı not kağıtlarıyla sınava girebilirler. Not kağıtlarında sadece anahtar kelimeler olabilir. Cümlelerin yazılı olduğu not kağıtlarına izin verilmez.  30 puanlık bu bölümün değerlendirme kriterleri öğrencilere önceden verilmektedir.

    Sunumlarınız aşağıdaki kriter üzerinden değerlendirilecektir. Başarılı bir sunum için lütfen kriteri gözönünde bulundurarak hazırlık yapınız.

    SUNUM KRİTERİ

    Student Name:

    Student No:

    Introduction

    6

    No

    Partially

    Yes

    Does the introduction include personal details? (Name & Surname, qualification)

    2

    0

    1

    2

    Does the speaker generate interest in the topic?

    2

    0

    1

    2

    Is the presentation topic stated & explained?

    2

    0

    1

    2

    Content

    8

    No

    Partially

    Yes

    Is each point introduced clearly with an appropriate transition?

    2

    0

    1

    2

    Is each point explained well?

    4

    0

    2

    4

    Is each main point clearly different? (no repetition of ideas)

    2

    0

    1

    2

    Conclusion

    4

    No

    Partially

    Yes

    Are the topics summarised?

    2

    0

    1

    2

    Is the presentation concluded with a personal comment?

    2

    0

    1

    2

    Language Use

    6

    No

    Partially

    Yes

    Is language appropriate and academic?                         

    2

    0

    1

    2

    Is correct pronunciation used?

    2

    0

    1

    2

    Is the student’s language use easy to follow?

    2

    0

    1

    2

    Body Language

    6

    No

    Partially

    Yes

    Is eye contact maintained?

    2

    0

    1

    2

    Is tone, volume, pace and pitch appropriate?

    2

    0

    1

    2

    Is use of body language and gesture appropriate?  

    2

    0

    1

    2

     

     

     

     

     

    Does the student read directly from the cue cards?

    -10

    0

    -5

    -10

     Total (out of 30)

     

     

    İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin