ENG 101 MUAFİYET SINAVI
ENG 101 muafiyet sınavı, Lisans öğrencilerinin eğitimleri boyunca, eğitim dili İngilizce olan bölüm derslerini, İngilizce Akademik Beceriler I (ENG 101) ders içeriğinin desteğine ihtiyaç duymadan takip edip edemeyeceklerini ölçmek üzere tasarlanmış bir sınavdır.
ENG 101 muafiyet sınavı dinleme, okuma, kelime ve yazma bölümlerinden oluşmaktadır.
Dinleme bölümü yaklaşık on dakika süren akademik içerikli bir ders metninin iki defa dinlendiği 20 puanlık bir bölümdür. Öğrenciler her biri üç seçenekli 10 adet çoktan seçmeli soruyu cevaplarlar.
Okuma bölümü yaklaşık 300-500 kelimelik bir akademik metin ve ek olarak iki kısa metni içeren 30 puanlık bir bölümdür. Öğrenciler her biri dört seçenekli 20 adet çoktan seçmeli soruyu cevaplarlar.
Kelime bölümü paragraf ve cümle düzeyinde çoktan seçmeli sorulardan oluşan 20 puanlık bir bölümdür. Öğrencilerden paragraftaki boşlukları kelimenin uygun türetilmiş haliyle, cümlelerdeki boşlukları ise en uygun kelimeyi seçerek tamamlamaları beklenir.
Yazma bölümü öğrencilerin okuma ve dinleme verilerini kullanarak kısa bir soruya cevap vermelerinin beklendiği 30 puan değerinde bir bölümdür. Öğrenciler bu bölümde verilen bir konu hakkında 200 - 250 kelime aralığında bir metin yazarlar. Yazılan metin aşağıdaki yazma kriterlerine göre değerlendirilecektir. Kriterdeki maddelerin dikkatlice okunması gerekmektedir.
GRADING
|
YES (2 pts) |
PARTIALLY (Inappropriate) (1 pt) |
NO (0 pts) |
1. Is there a clear introduction to the paragraph? |
|
|
|
2. Are each of the main points clearly introduced? |
|
|
|
3. Are there adequate details and examples to explain each main point? |
|
|
|
4. Are the details academically cited? |
|
|
|
5. Is there an adequate conclusion? |
|
|
|
6. Is the organisation logical? |
|
|
|
7. Are there enough transitions words or phrases in the answer? |
|
|
|
8. Do these transitions words help the flow of the text? |
|
|
|
9. Is the language used of an appropriate level? |
|
|
|
10. Is there a variety of language structures used? |
|
|
|
11. Is the language accurately used? |
|
|
|
12. Is the vocabulary appropriate? |
|
|
|
13. Is the vocabulary accurately used? |
|
|
|
14. Does the paragraph fully answer the question? |
|
|
|
15. Overall, does the answer engage the reader? |
|
|
|
ENG 102 MUAFİYET SINAVI
ENG 102 muafiyet sınavı, Lisans öğrencilerinin eğitimleri boyunca, eğitim dili İngilizce olan bölüm derslerini, İngilizce Akademik Beceriler II (ENG 102) ders içeriğinin desteğine ihtiyaç duymadan takip edip edemeyeceklerini ölçmek üzere tasarlanmış bir sınavdır.
ENG 102 muafiyet sınavı dinleme, okuma, kelime ve konuşma (sunum) bölümlerinden oluşmaktadır.
Dinleme bölümü yaklaşık on dakika süren akademik içerikli bir dersin veya mülakatın iki defa dinlendiği 30 puanlık bir bölümdür. Öğrenciler her biri üç seçenekli on adet çoktan seçmeli soruyu cevaplarlar.
Okuma bölümü akademik bir metni içeren 30 puanlık bir bölümdür. Öğrenciler her biri dört seçenekli on beş adet çoktan seçmeli soruyu cevaplarlar.
Kelime bölümü paragraf ve cümle düzeyinde çoktan seçmeli sorulardan oluşan 10 puanlık bir bölümdür. Öğrencilerden paragraftaki boşlukları kelimenin uygun türetilmiş haliyle, cümlelerdeki boşlukları ise en uygun kelimeyi seçerek tamamlamaları beklenir.
Konuşma bölümü öğrencilerden kendilerine daha önce verilmiş olan üç konu seçeneği arasından seçtikleri bir konu üzerinde üç-dört dakikalık bir sözlü sunum gerçekleştirmeleri beklenir. Öğrenciler sunumlarına önceden hazırlanır ve sınav günü sunumlarını gerçekleştirirler. Sunumlarda POWERPOINT KULLANMAK YASAKTIR. Öğrenciler kendilerine içerik hatırlatıcı not kağıtlarıyla sınava girebilirler. Not kağıtlarında sadece anahtar kelimeler olabilir. Cümlelerin yazılı olduğu not kağıtlarına izin verilmez. 30 puanlık bu bölümün değerlendirme kriterleri öğrencilere önceden verilmektedir.
Sunumlarınız aşağıdaki kriter üzerinden değerlendirilecektir. Başarılı bir sunum için lütfen kriteri gözönünde bulundurarak hazırlık yapınız.
SUNUM KRİTERİ
Student Name: |
Student No: |
|||
Introduction |
6 |
No |
Partially |
Yes |
Does the introduction include personal details? (Name & Surname, qualification) |
2 |
0 |
1 |
2 |
Does the speaker generate interest in the topic? |
2 |
0 |
1 |
2 |
Is the presentation topic stated & explained? |
2 |
0 |
1 |
2 |
Content |
8 |
No |
Partially |
Yes |
Is each point introduced clearly with an appropriate transition? |
2 |
0 |
1 |
2 |
Is each point explained well? |
4 |
0 |
2 |
4 |
Is each main point clearly different? (no repetition of ideas) |
2 |
0 |
1 |
2 |
Conclusion |
4 |
No |
Partially |
Yes |
Are the topics summarised? |
2 |
0 |
1 |
2 |
Is the presentation concluded with a personal comment? |
2 |
0 |
1 |
2 |
Language Use |
6 |
No |
Partially |
Yes |
Is language appropriate and academic? |
2 |
0 |
1 |
2 |
Is correct pronunciation used? |
2 |
0 |
1 |
2 |
Is the student’s language use easy to follow? |
2 |
0 |
1 |
2 |
Body Language |
6 |
No |
Partially |
Yes |
Is eye contact maintained? |
2 |
0 |
1 |
2 |
Is tone, volume, pace and pitch appropriate? |
2 |
0 |
1 |
2 |
Is use of body language and gesture appropriate? |
2 |
0 |
1 |
2 |
|
|
|
|
|
Does the student read directly from the cue cards? |
-10 |
0 |
-5 |
-10 |
Total (out of 30) |
|
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..